Heb even gegoogled wat het is, wat zullen jullie even geschrokken zijn zeg! Gelukkig is alles alsnog goed!
Owjee Eems dat is wel even schrikken zeg. Nu zeker blauwe billen? Ik heb het idee dat mijn buik vandaag weer een groeispurt heeft gehad. Het trekt aan alle kanten en ze is al de hele avond actief en behoorlijk aan het trappelen. Paar keer steken onderin gevoeld. Morgen een half dagje werken. Wil daarna ff nieuwe schoenen kopen makkelijke instappers en een shirtje ophalen wat ik via de hema besteld heb in maatje 50. Nu lekker naar bed toe ben gebroken. Reageer morgen uitgebreider.
Vinden jullie het ook zo moeilijk om kleertjes te kopen voor jullie kleintje? Ik weet precies niet echt wat te kopen... Het enige wat ik tot nu toe heb gekocht zijn pyjamaatjes of boxpakjes met lange mouwtjes en lange broekspijpen. Ik heb helemaal nog niets met korte mouwen. Heb precies schrik dat onze meid koud zal krijgen Haha! Maar in juli zal het wel al snikheet zijn met momenten waarschijnlijk en dan heeft ze het natuurlijk veel te warm!! Ah ik weet het, je kan altijd nog iets bij kopen als je tekort hebt. Maar toch... ik wil precies op alles voorbereid zijn, maar toch niets verloren kopen
Haha Nellie, heel herkenbaar. Ik heb vooral veel leuk rompertjes (lange mouwen en korte mouwen) en broekjes. In het begin wikkel ik haar toch in een doek als het kouder is. En heb een aantal boxpakjes. 3 vestjes met lange mouwen en ook 3 shirtjes met lange mouwen voor erover heen. En verder nog heeeeeel veeel onzin haha. En als het echt ineens gaat vriezen is de winkel indd om de hoek . Succes!!
Nelllie ik heb precies hetzelfde probleem. Zal ze maat 50 of maat 56 hebben en wat is handig. Het is allemaal zo schattig. Heb vandaag nog een boxpakje gekocht in maat 50. Geen idee of zij deze aan gaat hebben. Ben ik in de winkel zie ik allemaal leuke dingen. Denk ik moet ik het nu kopen of niet haha. Heb vandaag wel even nieuwe schoenen gekocht. Ballerina's waar ik makkelijk kan instappen. Strikken en ritsen dicht doen wordt steeds moeilijker.
Herkenbaar van de kleertjes. Welke maat is handig om te kopen? Korte mouw of lange mouw? etc etc... Komt vast goed! Wij hebben gisteren de gordijnen uitgezocht voor de babykamer. Nu ga ik er een bijpassend wandlampje, aankleedkussenhoes en lakentje bij laten maken. Gisteren de vrijgezellendag van mijn zus gehad. Uurtje bowlen en een Escape-room. Heel vet maar ook wel echt vermoeiend. Ineens voelde ik me zwanger aan het einde van de avond . Voor diegene die een keuze hebben van de plaats van bevallen: Willen jullie straks thuis bevallen of in een geboortehuis (poliklinisch)?
Heel herkenbaar dat met die maten en soorten kleertjes! Ik heb van alles waarschijnlijk wat teveel.. ook heb ik veel vestjes dus er kunnen altijd laagjes aan of uit. Wat betreft de maten hoorde ik gisteren van een kennis dat ze maat 50 echt maar kort dragen, 56 meestal weer iets langer. Ben benieuwd! Merk sinds het weekend dat ik de zwangerschap nu echt wel zwaarder begint te vinden hoor! Had daarvoor niet echt veel klachten op zich maar mijn rug en buik/maag vinden het nu niet zo leuk meer haha. Hoe is dat bij jullie??
Het aftellen is echt begonnen. Gelukkig nog niet heel veel last alleen als ik lang sta of verkeerd zit krijg ik last van mijn rug. Schoenen krijg ik wel lastig aan. vandaag bij mijn ouders de wieg meegenomen dan kan de kleine meid de eerste weken bij ons op de kamer slapen. Deze week 4 daagjes werken, heerlijk kort weekje
Ja ik begin nu ook echt af te tellen Begin het nu ook wel beetje zat te worden, komt omdat ik de laatste dagen veel pijn heb, ze ligt tegen mijn achterste ribben aan.. Of duwt iets daartegenaan zoals de vk zei. En kan je niets tegen doen, lijkt wel of ik hele vechtpartijen hwb gehad soms haha, dus dat is minder Ik heb veel maatje 50/56 meer 56. Maar ik heb zoiezo al teveel, ze kan elke dag wat nieuws aan. Volgende week gaat mijn vriend zo een gipsbuik bij mij maken, ben erg benieuwd vind ik wel mooi om te hebben. Hier verder alles goed, voel me alleen wel steeds dikker en paste weer een zw broek van t begin niet.. Maakt me wel onzeker maar hopelijk is dat verdwenen als mijn lieve meisje er is
Ik lees dat velen het hier lastig en zwaarder beginnen vinden. Dat ondervind ik zelf ook. Mijn buik is precies weer enorm gegroeid en ik begin minder 'flexibel' te worden. Het is al een hele opgave geworden om me om te draaien in bed of uit de zetel te raken, iets op te rapen,... Allemaal zooo vermoeiend!! Hihi, nog een grappige anekdote: Zaterdag liepen mijn vriend en ik door een winkel. Opeens keek een verkoper naar mijn buik en spreekt hij me aan: "Ja mevrouw, dat zal er ook niet meer zo lang in zitten zeker?!" En ik: "O jawel hoor, nog 2 maand". "Amai, dan is het zéker een tweeling!", antwoordde hij vol ongeloof. Hahahahaha, vond ik best wel grappig eigenlijk Tot we uit de winkel waren, het eerste wat ik aan mijn vriend vroeg was: "Heb ik dan zoooooo'n dikke buik???" Vind het nog altijd vreemd. De ene persoon vind dat mijn buik heel zwaar is, de andere zegt dan weer dat het best bescheiden is... Hihi, ah... ik geniet zo van m'n buikje en de kleine meid die er in zit te trappelen en wroeten
Hoi Hoi, Mijn vader is gisteren overleden Voelt wel als een soort geruststelling dat het eindelijk voorbij is dat lange wachten (heeft gewoon 11 weken! geduurd). Nu kijk ik vooral op tegen de lange dag van de begrafenis en al het extra medelijden wat ik krijg. pfff.... Hij is uiteindelijk heel erg verward geweest en dat was niet wt hij wilde, waardoor mijn stiefmoeder in samenspraak met de huisarts en de wijkverpleegkundige hem een slaapmiddel heeft toegediend, waardoor hij in zijn slaap uiteindelijk is overleden (meer in combinatie dat hij dus niet wakker kon worden om nog vocht te drinken). Heel heftig om te horen dat hij zichzelf niet meer was op het laatst, maar ook een teken dat het goed is nu. Verder gaat mijn suiker nu dus alle kanten op en heeft de fysio deze week niet echt geholpen veel last van mijn bekken en rug. Zag dat iemand vroeg over het aankomen...ik had bij de dietist en gyn gemeld dat ik me daar zorgen over maakte (nl dat ik dus geheel niet ben aangekomen!) Maar zij vonden dat niet zo zorgelijk. Volgens het systeem in het ziekenhuis ben ik in mijn hele zwangerschap (gemeten vanaf week 8) maar 1,5 kilo!! aangekomen (klopt wel ongeveer). Ik wordt trouwens week 38/39 ingeleid. Hoe is het met jullie nesteldrang? Ik wil heel veel doen maar kan niet veel ivm de bekkeninstabiliteit.
Gecondoleerd Aimee. Wat een nare laatste tijd dan. Herinner je vooral hoe hij was! Sterkte deze week (en uiteraard de aankomende tijd, op de meeste bijzondere momenten wordt je ermee geconfronteerd).
Nellie: Wat jammer van de 2e hands box, je vind vast wel een mooie nieuwe, en misschien kun je deze weer door verkopen met de beits? haha Je pufcursus al voor de eerste x gehad? haha lijkt me best wennen in het begin. Maar het is voor een goed doel! Bij mij zei iemand laatst ook al wauw zit er een tweeling in je buik? Terwijl een ander weer zegt wat heb je een mooi bescheiden buikje. De mensen die denken dat er een tweeling in zit hebben er meestal niet zoveel ervaring mee, met zon dikke buik. Emmy: Wat mooi dat je beebje goed groeit en de echo goed was! Eems: Bahh wat naar de je bent uitgegleden! Als je het niet vertrouwd kun je altijd je verloskundige bellen voor extra controle! @Hier: Ook hier merk ik dat alles zwaarder word. en hier beginnen de hormonen ook een rol te spelen. veel minder stabiel en savonds van moeheid staat het huilen me nader dan het lachen na een vermoeiende dag. Maar goed, de laatste loodjes. Hier nu 7,5 kg aangekomen. Valt me nog best mee, en volgens mij ook alleen maar aangekomen kwa buik, verder niet echt op andere plekken nog, gelukkig. Aimee: Gecondoleerd met het verlies van je vader! Wel duidelijkheid, maar de klap zal altijd blijven! Neem je tijd om het verlies te verwerken! Sterkte! Dikke knuffel!