Hier gister een gipsbuik gemaakt met vl, is echt supergoed gelukt! Hadden we niet verwacht want de beschijving was alleen naar in het duits of spaans, maar met youtube kom je een heel eind. Als ik die gipsbuik zie komt er een gevoel van trots over me heen, zal er dalijk nog vaak naar kijken denk ik. Ik weet niet of ik nog vaak zal schrijven, na een paar( lees: niet allemaal) heftige reacties op een topic van mij heb ik eigenlijk geen zin meer telkens naar deze website te gaan. Misschien blijf ik alleen in dit topic schrijven, ik denk er nog even over na. Alhoewel door andere reacties wel mijn ogen open zijn gegaan dat ik wat meer moet genieten want de spijt daarvan komt natuurlijk pas als de kleine in mijn armen ligt. Verder veel druk en steken van onder , denk dat madame bij de volgende controle vast ligt Vandaag mijn kraampakket halen( ben daar veelste laat mee) Hebben jullie nog dingen op jullie lijstje?
Zijn er vervelende dingen gezegd Joanne? Wat jammer... Bij mij is ze ook rustig aan het zakken denk ik. Soms een lekkere steek in mn onderkantje . Hier tandvlees crisis. Door hormonen en ziekte van crohn denkt de tandarts. Dus extra goed schoonhouden zelfs als het bloed.. oeiaoei. ..
Nou niet alleen maar hoor. Nadruk lag op dat ik wat meer moet genieten en me wat minder druk moet maken om de zw kilos en wat er komen gaat En daar ben ik het ook 100% mee eens, baal soms ook wel dat ik denk: he geniet er nou nog even van. Zullen de laatste loodjes wel zijn. Maar er werd ook gezegd dat ik een psychiater moet zoeken en een ziektebeeld .. dat kan ik met al die opspelende hormonen nou weer niet hebben en vind ik persoonlijk een beetje ver gaan. We kennen elkaar alleen van schrijven en vind dit dus beetje ongepast. Maargoed deze topic vind ik erg leuk en schrijf al een tijdje mee en vind het zonde om dat nu net op het laatst te moeten stoppen.
Mijn tandvlees bloed ook sneller! en laatst 2 gaatjes moeten vullen ( wel met verdoving gelukkig) Poetsen is idd wel belangrijk want soms is een zw een aanslag op je tanden. En indalen heb ik idd ook, vannochtend hevige steken en druk daar beneden. Werd even zenuwachtig maar toen dacht ik: ohja ze zal verder aan het indalen zijn
Pfffft ben aan het balen om niks en zit in de stress... Heb eens m'n eerste pakjes bekeken en ben tot de conclusie gekomen dat er helemaal geen lijn in zit. Heb pakjes in verschillende kleuren, waar geen enkel van m'n mutsjes bij past en m'n sokjes ook niet. M.a.w. ... er zit totaaaaaal geen geheel in. Heb echt zo'n hulpeloos gevoel. Sorry dames, nog geen tijd gehad om de rest hier te lezen... Maar denk dat ik eerst wat in m'n bed kruip. Ben precies oververmoeid, de moed zakt me in de schoenen... bah, niet leuk. Over wat ik eigenlijk aan het zeuren ben zeg
Wat vervelend Joanne. Lekker laten kletsen. Iedereen ervaart de zwangerschap op zijn eigen manier. Ojee Nellie, ik zou willen zeggen geen paniek! Nog genoeg tijd om andere dingen uit te zoeken! Maar soms kan slapen ook even helpen . Succes!
Wat vervelend Joanne.. Hoop wel dat je hier blijft meeschrijven! Ah Nellie je hebt inderdaad nog tijd hoor! Mijn eerste pakje ziet er te groot uit dus moest een nieuwe kopen terwijl deze van z8 was en best prijzig. Nu heb ik een roze pakje met witte sokjes en wit mutsje. Past 'officieel' ook niet maar staat wel schattig Doe maar even rustig aan..! Hier krijg ik steeds meer last van nesteldrang haha. Heb een lijstje gemaakt met wat ik allemaal nog moet kopen/regelen en opruimen. Vrijdag MN laatste werkdag en dan ga ik beginnen. Zal er wel even druk mee zijn haha! Heb nu ook de kriebels om van alles te knutselen voor als de kleine geboren is( slingers ed) . Vind het best lastig wat te vinden wat ik zelf ook kan maar leuk om mee bezig te zijn!
Ik denk wel dat ik hier blijf schrijven, zit hier wel tussen lieve dames (als jullie me niet ook zo vervelend vinden als daar wrrd gezegd ntl) Iedereen ervaart het anders is zeker zo, denk dat het komt dat het nu de laatste loodjes zijn. Heb bijna alles in huis, alles staat klaar niet veel meer te doen en dan ga je je druk maken om onzin. Voelde me wel erg schuldig, want ben natuurlijk super blij met mijn kleine meid maar kreeg echt een rotgevoel na de reacties, maargoed het zijn ntl ook meningen via internet en gelukkig niet over mij in reallife. Ik snap je hoor Nellie, dat soort momenten heb ik dus ook en had ik beter niet op het forum kunnen delen. Ik kwam er laatst achter dat ik geen wit mutsje heb voor naar het ziekenhuis, die moet ik dus nog even kopen & idd slaap doet wonderen.. We hebben dat wel nodig merk ik de laatste tijd
Ik had daarstraks een heel verhaal getypt maar nog niet verzonden omdat vl mij riep. Ga ik eten koken, denk ik typ ik verder en ja hoor pagina weg grrr, mannen. Joanne wel hier blijven schrijven hoor. Hoe ver ben je nu? Kan je nog een beetje afleiding zoeken met werk of studie? Hier ook last van nesteldrang maar weet mezelf nog te beheersen. Ben bang dat ik over 3 weken helemaal los ga. Heb net wel een wasje aangezet met rompertjes en hydrofielen doeken. Kan ik die dadelijk ophangen. Was 1 is gedaan . Mijn buik is trouwens echt hard gegroeid de laatste dagen. Vind hem nu zelf ook echt groot eigenlijk. Ben nu ongeveer 9 kilo aangekomen denk ik. Volgende week weer comtrole ben benieuwd.
Gecondoleerd meid! Lukt het een beetje met je? Ik weet dat je het al lang zag aankomen, maar daarom is het nog niet minder zwaar natuurlijk. Wanneer is het de begrafenis van je papa? De nesteldrang begint hier ook wel op te komen hoor. Wil vanalles in orde maken, maar het is een grote warboel in m'n hoofd. Zou beter een lijstje maken, zodat ik kan afvinken. Kan ook dikwijls de moed niet vinden om er aan te beginnen, ben soms zo bekaf en energieloos! Rot van je bekkeninstabiliteit! Mag/kan je dan helemaal niets doen? Ik zou gek worden denk ik Kan je ventje een beetje helpen, of is hij niet het type van veel 'baby-gedoe'?
Ondertussen vorige week online een nieuwe box besteld. Er stond dat het 4 weken zou duren tegen dat die binnen was. Maar heb deze morgen een mailtje gekregen dat ik hem al mag afhalen, joepie!! Deze avond gaan we er om en installeren we hem al in de woonkamer, zo lijkt het nòg echter Ik kijk er al naar uit! Ja, ben al 1 keer geweest! Hihi, en nog niet moeten puffen OEF!!!!! Het was wel interessant hoor. Ik kreeg een hele uitleg hoe het bekken eigenlijk werkt tijdens de bevalling en wat er gebeurd met de bekkenbodemspieren enzo. En mocht tijdens de uitleg de hele tijd op zo'n bal zitten, om al eens te oefenen. Ook hebben we ademhalingsoefeningen gedaan en bekkenbodemspieroefeningen. Die mag ik thuis verder oefenen. Binnen 2 weken mag ik terug en dan staan er persoefeningen op het programma: HELP!!
Yep! Heb je ook zo'n last van die vermoeidheid??? De laatste maanden kon ik àlles aan, ik had precies veel meer energie dan voor m'n zwangerschap. En de laatste week moet ik overdag zelfs al terug enkele uurtjes in mijn bed kruipen, omdat ik net een zombie ben... Ons kleintje is flink aan het groeien denk ik, wat enorm veel energie van ons lichaam vraagt. Ondertussen al een wit mutsje gevonden?
Hihi, mijn slaapje heeft inderdaad veel deugd gedaan!! Oja, dat weet ik nog, dat jij zo'n mooi pakje had van Z8, ik was er helemaal weg van! Oooh maar wit met roze vind ik wel mooi passen hoor, niets mis mee Hihi! En gelukkig is het pakje te groot en niet te klein, dan kan je het aandoen als ze wat gegroeid is Goed dat je een lijstje gemaakt hebt! Zo is het allemaal wat overzichtelijker. Zou ik beter ook doen, het is zo allemaal chaos in m'n hoofd. Heb het gevoel dat ik nog suuuper veel te doen heb, alhoewel dat eigenlijk best wel meevalt. Maar ben geen zo'n lijstjes-madam en ontzie het altijd om daaraan te beginnen Ik volg het toch nooit, oeps, haha Leuk zeg dat je zo vanalles aan het maken bent voor het kleintje, tof!!! Aaaaaargh!! Volgende keer moet hij als straf koken, hahaha! Heerlijk he, die babywasjes! Kan daar zo van genieten om alles klaar te leggen op z'n plaats. Om dan weer 5x van plaats te wisselen, hahaha Wasje 1 is achter de rug lees ik, op naar de volgende!! Gek he, hoe groot een buik kan worden!! 9 kilo is netjes hoor denk ik. Hier zit ik rond de 12kg ofzo. Begin al te zweten bij de gedachte dat het kleintje nog maar op de helft van het gewicht zit momenteel, wat moet dat als die nog zoveel bijkomt? Soms denk ik van: "Help, moet dat daar nog 2 maand blijven groeien????? Hoe gaat dat aflopen?" Leuk dat je bijna weer op controle mag!
Zo, denk dat ik weer helemaal mee gelezen ben, hihi Gisteren mochten we op controle, joepie!! Was al 7 weken geleden dat we ons kleintje nog op echo zagen, leek wel een eeuwigheid. Het voelde zooo vertrouwd en rustgevend toen we haar nog eens zagen. Ze lag mooi met haar handje voor d'r mondje en was veel aan het wroetelen en wriemelen ... een echt wriemelkontje Normaal zou het gewicht nu rond de 1,8kg moeten zijn zei de gyn ... ons beebje zat op 2,1kg, oeps! Het lag een weekje voor. "Maar dat is een beetje navenant de buik zie ik", zei hij. Oke, ik heb dus een dikke buik, bij deze week ik dat ook weer De man die deze week dacht dat ik een tweeling verwachtte, had dus gelijk, hahahaha Uiteindelijk schat hij dat haar geboortegewicht rond de 3,750kg à 4kg zal zijn. Amai ... dat wordt een epidurale dacht ik meteen!! En al helemaal toen hij zei dat het lijfje normaal ontwikkeld was, maar het hoofdje wat groter was, ai ai ai!! Maar dat van het hoofdje kon helemaal geen kwaad, dat komt vaker voor. Meestal is dat beetje erfelijk. Zal wel door de papa komen, zei ik meteen, papa kon er maar groen om lachen, hihi Verder was alles prima in orde met het hartje en de andere organen. We zijn supertrots op onze kleine meid! En binnen 3 weekjes mogen we lekker terug, joepieee!! Haha, nu ben ik er dus nòg minder uit wat ik met haar eerste pakjes moet doen. Het wordt dus een grotere baby. Kunnen die nog in maatje 50 dan? Of moet ik meer maatje 56 aanschaffen? Maar dat is ook weer niet mooi als ze er in zwemmen... Grrrrrrr!! En hoeveel dagen zou zo'n kindje een mutsje aan moeten? Weet ook niet van 'moet je bij elk pakje zorgen voor een mutsje, of is dat echt maar voor de eerste dag of voor de eerste 2 dagen?' OMG, ik ben weer bezig hoor, hahahahahaha
Nellie: Ik snap je onstabiliteit helemaal hoor! haha alles lijkt op een vermoeid moment ook zo zwaar en deprimerend. Hier ook al 2 regenbuien gehad door al die hormonen, en waar je je druk om maakt, dat is eigenlijk het ergste nog niet als je er even overheen slaapt! Die mutsjes zijn meer voor in het begin om het hoofdje warm te houden, maar gebruik je vaak meer voor buiten. Maar aangezien we in de warme periode zitten is het meer voor de eerste 3 dagen zoals ik heb begrepen! De box gister al geinstalleerd? ohh wat komt het dan heerlijk dichtbij he! hihi super fijn Lovely: Ohh heerlijk die babywas he! Is wel enorm veel in 1x maar zo heerlijk om al die schattige kleertjes door je handen te krijgen! Geniet er van! Helaas hier de babywas al klaar! Joanne: Mensen hebben altijd een mening, en wat voor de 1 belangrijk is, is voor de ander totaal onbelangrijk! Maak je niet te druk om meningen van een forum, die weten vaak de onderliggende gedachtes er niet achter. En zeg nou zelf vanachter een laptop is concluderen zonder na te denken oh zo makkelijk, maar word er niet nagedacht over de gevolgen. En er zitten hier op het forum best nogal pittige tantes soms! Niks van aantrekken! Gewoon lekker blijven mee kletsen, en laat dat forum voor wat het is. We hebben hier een heel fijn clubje! @Hier: Gister even gekeken hoeveel ik ben aangekomen, en het viel me reuze mee, 7,5 kilo, en dat is vooral aan mijn buik te zien. Natuurlijk her en der wel een kilootje te verdelen maar als dat alles is valt het me echt mee! Hier van de week het kraampakket maar eens regelen, moet er om rijden dus dat is totaal niet handig. Als ze dat nou gewoon eens konden opsturen voor het gemak! Verder het kamertje van de week maar alle knuffels en toebehoren uitpakken. Heerlijk om met beebje bezig te zijn. Hier nog tot begin juni aan het werk, zzper is geen werk geen geld. dus zal toch echt even moeten doorgaan totdat ik er bij neer val, haha.
Zo meiden, weer heel wat geschreven. Ik haak weer even in. Joanne. Meis, niks van aantrekken wat anderen zeggen en al helemaal niet hier van het forum. Kom op plekken waar je je nog welkom voelt en deel hier in dit topic je zorgen. Nellie. Fijn dat jullie meisje het zo goed doet, wat kun je dan trots zijn he! Ook heel fijn dat je nog elke keer een echo krijgt. Dat is hier in Nederland niet zo helaas. Qua maat, mijn zoontje was 3755 bij geboorte en 50cm. Hij heeft maar heel even maat 50 aangehad dus ik zou er niet teveel van aanschaffen hoor. Het is niet mooi als kindjes er in zwemmen, langs de andere kant is het ook zo zonde als ze het 2 weekjes aan kunnen. Daarnaast heb je natuurlijk nog veel meer pakjes die je ook aan wilt trekken dus eigenlijk hebben ze het maar heel weinig aan de eerste tijd. Zullen we opnieuw een bevallingslijstje maken met degene die nog actief zijn in dit topic? Lovely. Volgens mij verwijnt je reactie sowieso als je hem open laat staan, is bij mij ook niet de eerste keer dat ik op een later tijdstip verder schrijf en nadat ik op reageren heb geklikt de pagina verlopen was dus mijn reactie ook weg. Eems. Handig zo'n lijstje, ga ik ook eens aan beginnen! Emmy. Vervelend van je tandvlees, hopelijk ben je er na je bevalling snel vanaf. Kan idd door de zwangerschap komen.. Miloena. Pak je overdag tussendoor ook even een uurtje rust? Op de bank liggen of in bed slapen? Dat helpt mij de dag door te komen, ben anders aan het eind niks meer waard. Aimee. Hoe gaat het nu met jou? Ben je de dagen een beetje oke doorgekomen? Voorzover dat oke is natuurlijk. Mijn zoontje is inmiddels over naar z'n nieuwe kamer. De babykamer is een chaos, daar staan nu alle spullen opgeslagen. Deze week erg druk gehad en volgende week wordt ook nog druk dus geen tijd om daar mee bezig te zijn, hoewel ik tussendoor wel wat kan rommelen natuurlijk. Hier nu bijna 10kg aangekomen. Vanaf nu gaat het hard. M'n buik wordt nu ook echt dik, kreeg er gister ook opmerkingen over. Maar ja.. volgende maand zijn we dan ook al uitgerekend he! Eerst was het nog zo ver weg maar nu is het ineens volgende maand al.
Joanne, gewoon hier blijven schrijven! Ik merk soms ook dat als je zelf een topic start iedereen over je heen valt. Wij kennen je schrijf wijze en weten wat je bedoelt. En idd er zijn gewoon heel veel vragen en onzekerheden. Hier verder wel oke, maandag de begrafenis...daarna lekker een weekje op vakantie met manlief en de hond. Hebben we wel verdiend, want het is het afgelopen jaar niet makkelijk geweest voor ons (zal het allemaal maar niet vertellen, voordat iemand zegt dat ik naar de psychiater moet haha) Maar heeft iig te maken met heel het zwanger worden traject, afzeggen van vakanties, wijzigen van vakantieplannen door miskraam, moeizaam kunnen werken, niet perfect lopede huidige zwangerschap en natuurlijk ziekbed en overlijden van mijn vader. En...hier ook nesteldrang! Soms denk ik pfff ik ben nog maar 32 weken dus duurt nog even, en soms whaaa...nog maar 6 weken en dan ga ik ook nog een week op vakantie hoe ga ik dat allemaal doen!! Dus gisteren voor het wiegje nog lakentje en hoeslakens gekocht en alle gekleurde kleertjes en laatste dingetjes zitten nu in de was. Dus wasjes zijn dan gedraaid en dan nog strijken. De box staat al beneden, bij jullie ook al? En slaapt jullie kleintje in zijn eigen kamertje of op jullie kamer? En wanneer zetten jullie de wieg klaar?
Haha hier ook toch wel een soort van nesteldrang. Steeds meer van de "dit moet in huis zijn" lijstjes aan het kopen. Morgen maar weer een wasje van nieuwe lakentjes enzo. Dan is zo'n beetje alles gekocht en gewassen. Wiegje staat al klaar in mijn slaapkamer. Gewoon omdat ik het zo leuk vind . Ik hoop dat ze een maand of 2 op mijn kamer slaapt en daarna lekker op haar eigen kamertje. Vind het allemaal nog zo onwerkelijk. En aimee, lekker genieten van je vakantie, zo te horen een heel fijn moment van rust. En een psycholoog is niet eng hoor, mocht je er serieus over nadenken. Ik heb in de tijd van mijn overleden vrienden en ernstig zieke vriend ook veel hulp van gehad. Na een paar gesprekken had ik wat handvatten om met bepaalde dingen om te gaan. Sterkte!
Wat een lieve reacties van jullie allemaal, doet me goed en blijf lekker hier meeschrijven, de rest mag het lekker uitzoeken met hun meningen. Fijn dat ik niet de enige ben met mijn onzekerheden. Na de reacties zou ik bijna aan mezelf gaan twijfelen. Aimee geniet lekker van je vakantie, na alles zou je het wel even nodig hebben denk ik .. Lekker rusten met de kleine in je buik. Hier ook nesteldrang hoor, krijg soms ineens momenten van opruimwoede. Misschien een vies praatje maar ik kan dr laarste tijd zo makkelijk naar de wc (grote boodschap) terwijl ik de hele zwangerschap heel erg last heb gehad van obsipatie. Las dat je lichaam zich dan "ontgift" voor de bevalling.. Zou ze dan toch eerder komen? (Had wel al die tijd een voorgevoel) En ik weet niet of iemand het herkent, maar ik werd wakker met erge pijn in de botjes in mijn handen (onder me vingers zegmaar) die 4 botjes in beide handen.. Het is niet weggetrokken en denk dat ik morgen maar even de dokter bel.. Vind het toch een eng gevoel Wilde er niet weer een hele topic over openen (dan ben ik weer zo een zeikerd hihi) Hier het kraampakket in huis eindelijk, op 2 dingetjes na die haal ik morgen even.. Dan zijn we helemaal klaar.
Hier trouwens de kleine meid op mijn kamer, we gaan volgende maand een huisje kopen(zijn we nu druk mee bezig) dus zit nog gezellig bij mijn ouders, gelukkig past alles op mijn kamer& zodra ze haar eigen kamrtje heeft gaat ze lekker daar liggen (zeg ik nu heel stoer.. Moeten we nog maar zien hihi)