16 t/m 30 juni 2015!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door koekenpan, 15 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely29

Lovely29 Fanatiek lid

5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    Aimee heel veel sterkte morgen!

Ik ben mijn ziekenhuistas langzaam aan het pakken. Pakjes zijn gewassen alleen nog strijken en dan kan het de tas in. Moet voor mezelf alleen nog dingen inpakken. Ik pak waarschijnlijk gewoon een relax broek in en iets van het shirtje.
    Maar mijn sloffen en ochtendjas gaan er ook nog niet in. Dat komt wel.

2. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

28 sep 2014
    1.001
    2
    0
    Aimee veel sterkte! Hier heb ik "bijna" alles in de tas, maar meestal kan je nog wel wat dingejes meepakken voordat je naar het ziekenhuis gaat. Het meeste staat iig klaar:)

3. Emmy30

Emmy30 Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.285
    598
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Aimee, niets zo vervelend als naar een begrafenis toe moeten leven... Het zijn de meest emotionele momenten die 'moeten'. Gelukkig geeft het vaak ook een soort van rust daarna... Heel veel sterkte.

Hier nog niet echt een ziekenhuistas, ja voor de kleine wel, maar niet voor mij. Haha als ik de maxicosi maar mee heb en wat kleren aan dan komt het met mij wel goed ;). Ik zal daar binnenkort eens naar gaan kijken.

Hier na 2 weken meivakantie weer werken, oeiaoei, dat opstaan! Maar goed, deze week 3 dagen en daarna 2 weken van 4 dagen, dus mij hoor je niet klagen. En daarna VERLOF!!!
    Fijne dag allemaal!

4. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Ik zal vandaag ook maar eens aan de ziekenhuistas beginnen. Gisteren het laatste babywasje gedraaid, dus kan het vandaag gaan strijken:)

Wat nemen jullie allemaal mee voor de baby? Op de lijst van het ziekenhuis staat 6 rompertjes met lange mouwen en 6 pyjamaatjes. En dan nog kleertjes en een jasje om naar huis te gaan.
    Maar ben ook van plan om een inbakerdoek mee te nemen, een dekentje, enkele fopspenen,... Heb zo het gevoel dat ik iets aan het vergeten ben;)

Voor mezelf vind ik het ook moeilijker om in te pakken. Sommige dingen doe je zoals hier eerder gezegd werd nog aan. En ik moet ook nog nieuwe sloffen gaan kopen, hihi. Thuis loop ik altijd op crocs rond, maar in het ziekenhuis vind ik dat zo vreemd om aan te doen, hihi;)

5. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Hebben jullie ook zoveel last van jullie blaas? Amai gisteravond was mijn blaas zo ongemakkelijk!! Ik had echt precies een 'branderig' gevoel als ik in de zetel zat en ik had cooonstant het gevoel dat ik moest plassen en in mijn broek zou doen. Terwijl ik naar de wc ging, dan moest ik maar enkele druppels... Maar het plassen zelf deed ook geen pijn, dus een blaasontsteking zal het wel niet zijn. Waarschijnlijk gewoon die kleine meid die er constant op zit te duwen. Zelfs toen ik al op de wc zat, had ik het gevoel te moeten plassen maar er kwam niets uit, hihi:) Raar toch he!! Het was zo erg dat ik een maandverband in m'n onderbroek gelegd had, voor het geval ik wat urine zou verliezen, maar dat was gelukkig niet het geval!

6. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Hiervan heb ik gelukkig (nog) geen last! Maar kan me wel voorstellen dat het heel vervelend is:( Kan dat, dat ons kleintje al is ingedaald?? Spannend zeg!!;) Ik dacht dat dit was rond week 36 ofzo. Het zal er in ieder geval niet gemakkelijker op worden. Heb je ook het gevoel van: "Nu mag het gaan komen?" Ook al willen we natuurlijk dat onze kleintjes nog enkele weken blijven zitten, da's het beste van al. Maar gewoon, voor het gemak van mezelf zou het kleintje wel al mogen komen:D Hoewel ik enooorm geniet van het getrappel in m'n buik, amai!:)

Zelf merk ik dat ik veel vlugger moe ben en (zoals ik hierboven geschreven heb) heb wel constant het gevoel dat ik moet plassen, amai!!! Ook is m'n stoelgang sinds enkele dagen veel slapper is:). Weet niet of dit ook een kwaaltje is? Het viel me gewoon op:D

7. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Oooooo zo grappig!! Ik ben uitgerekend op 28 juni. Mijn vriend denkt dat ze op 25 juni komt en ik denk op 4 juli!!!:) Dus ook een beetje zoals bij jullie.

Misschien is het gewoon een 'veiligheidsmechanisme' in onszelf, zodat we ons niet blindstaren op de uitgerekende datum. Dan zijn we niet té ontgoocheld als we over datum gaan;) Nuja, dan zou het wel weer heel raar doen, moesten we enkele weken vroeger bevallen... Spannend toch he!!:D

8. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Aimee, heel veel sterkte vandaag op de begrafenis van je papa! Zal inderdaad een emotionele en zware dag worden voor je xx

9. Lovely29

Lovely29 Fanatiek lid

5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    6 rompertjes en 6 pyamapakjes is dat niet een beetje veel om mee te nemen naar het ziekenhuis :$ ik neem van maat 50 en 56 alles 1 mee.
    Daarnaast inderdaad een maxi cosi en een wikkeldoek.

Hier heb ik het ook wel eens Nelllie het idee continu naar de wc te moeten en als je dan gaat is het en druppel grrrr.

Ik heb vanavond even een wat mindere avond. Vandaag gewerkt en merkte in de auto al dat ik last had van een harde buik. Lig al de hele tijd op de bank. Heb vandaag ook continu een honger gevoel gehad en onwijze last van mijn rug. Ga zo een warm kruikje maken ben ook moe :(. Maag borrelt ook. Hopelijk is het morgen weer over.

Wat betreft vocht vast houden heb ik eigenlijk nog niet. Alleen vorige week 1 avond in mijn voeten.

Morgen weer controle benieuwd of alles goed is en of de kleine meid goed groeit.

10. eems

eems Actief lid

5 aug 2013
    390
    100
    43
    Aimee, heb aan je gedacht vandaag..zal zwaar zijn geweest voor je,knuffel

11. eems

eems Actief lid

5 aug 2013
    390
    100
    43
    Joanne wat een avontuur! Geef inderdaad alles maar goed aan bij de verloskundige morgen.

Emmy, fijn te horen dat het beter gaat met je poes..!

Wat betreft de blaasklachten, houd dat wel in de gaten want vplgensmij hoef je niet per se ook pijn te hebben bij het plassen en kan je toch een blaasontsteking hebben. Wat mij nu soms gebeurt is dat ik per ongeluk wat drupjes verlies als ik moet niezen.. Heel vervelend!

Een vlucht tas heb ik nog niet en voelt ineens als laat omdat ik dat zo hoor bij jullie..! Zal er inderdaad ook geen 6 pakjes indien hoor. Voor mezelf stop ik denk ik alleen er vast in wat ik kan 'missen'. Fijne pyama en pantoffels enz kan dan ook nog wel lijkt me. Moet hier ook nog alle baby was doen maar schoonpapa komt woensdag eerst nog boren voor de gordijntjes en kapstok ed. Zit een beetje tussen mn oren dat ik dan pas kan gaan wassen omdat er anders stof bijkomt of zo haha..

12. eems

eems Actief lid

5 aug 2013
    390
    100
    43
    Volgens mij kan ons kleintje al wel indalen maar kan ook pas tijdens de bevalling gebeuren. Had vandaag ineens steken van onder alsof er wel iets aan het 'zakken' was, heel scherp gevoel. En die moeheid herken ik ook Nellie!
    Heb toevallig deze week hier op zp gelezen dat je stoelgang inderdaad slapper kan worden tegen het einde. Alsof je lijf zich vast 'schoonmaakt'. Geen idee of het klopt maar klinkt best logisch!

13. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Oei, is 6 pakjes dan zoveel? Het stond nochtans zo op de lijst die ik kreeg van het ziekenhuis... Ah maar jullie blijven dan niet zo lang misschien? Hier is dat standaard 5 dagen. Voor elke dag een vers pakje dus, en nog een reserve ;) en m'n ventje kan thuis nog wassen als het nodig is, hihi :)

14. Lovely29

Lovely29 Fanatiek lid

5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    Dat zal het zijn nelllie. De planning is hier inderdaad niet lang. Ik hoop de volgende dag weer naar huis te mogen :)

15. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    De volgende dag al, amai dat is snel :) En mag je niet langer blijven, of is dat eigen keuze? Ben ik wel benieuwd naar ;)

16. Emmy30

Emmy30 Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.285
    598
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Als je bevalling gewoon goed verlopen is, mag/moet je dezelfde dag (hooguit volgende dag) naar huis. Dan is thuis de kraamzorg erbij om je op weg te helpen.
    5 dagen in het ziekenhuis zou ik wel veel vinden als alles gewoon goed gegaan is. Maarja het is maar net wat je gewend bent.

Ik heb 2 pakjes in de tas zitten, een maat 50 en een maat 56. Als er meer nodig blijkt, dan geef ik mijn ouders wel een opdracht ;).
    Hier nog 2 dagen werken en dan weer lekker 4 dagen vrij! Daarna nog 9 werkdagen. Aftellen is echt begonnen!

17. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Aimee. Hoe was het gister meis?

Lovely. Wanneer begint je verlof? Klinkt alsof je het rustiger aan moet doen.

Nellie. Herkenbaar hoor van je stoelgang. Hier gaat het ook erg makkelijk op 't moment.

Pakjes. Neem 3 pakjes mee denk ik. Vorige keer was ik alleen in het ziekenhuis om te bevallen dus met 5 uurtjes er weer uit. Maar voor de zekerheid...

Vocht begin ik nu ook vast te houden, gisteravond nog veel gedaan/ gestaan en had daar later last van. :(

Het is weer zo fijn om de baby te voelen, kan precies voelen hoe hij ligt. Heeft z'n vaste momentjes dat hij wakker is. Smelt weer bij de gedachte dat ik hem over een paar weekjes echt kan knuffelen. Onwerkelijk!

Ik moet zo bloedprikken voor de HB, ze hebben de vorige keer het verkeerde aangevraagd. Morgen ook controle bij de verloskundige.

18. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Amai, daar schrik ik nu toch echt van, dezelfde dag nog naar huis... Maar zoals gezegd wordt, het is zoals je het gewend bent eigenlijk. Als er thuis kraamzorg komt, dan is dat waarschijnlijk zowat hetzelfde als in het ziekenhuis qua medische opvolging enzo. Ik blijf steeds weer verbaasd van al die verschillen :) En dan lijkt 5 dagen inderdaad wel heel lang voor jullie! :p

Bij deze ook nog eens een buikfotootje van deze morgen, 33+2 weken. Ik schrik dikwijls wel hoeveel verschil er is tussen smorgens en savonds. Op deze foto is m'n buik nog vrij bescheiden in vergelijking met wat het vanavond zal zijn, haha!!! :D ben ook wel weer benieuwd naar jullie buikjes ;) ik ben nu +12kg.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      27,8 KB
      Weergaven:
      0
  19. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Ik kan geloven dat het aftellen begonnen is. Superleuke vooruitzichten!!:)

20. miloena

miloena Fanatiek lid

19 mei 2014
    1.824
    1.174
    113
    pedagogiek
    Pomm: Helaas kan ik overdag nog niet echt rust pakken, ik werk 4 dagen en heb 1 dag vrij, die dag ben ik vaak dingen aan het doen wat ik onder het werk niet kan. Voorlopig dus even door bikkelen en niet teveel nadenken. Heb door het weinig vrije tijd wel veel (hormoon-stress) dipjes.
    Wat fijn dat jij los kan op de babykamer en fijn spullen uit kunt gaan pakken.
    Bevallingslijst opnieuw maken is wel erg leuk!

Aimee: Heerlijk even op vakantie, heb je indd wel verdient na alle ellende! En heus vinden we je hier geen psychopaat. Je hebt een heerlijke vakantie verdiend! Geniet ervan meid!
    De box zetten wij hier rond 38 weken neer, en de wieg heb ik al compleet klaar staan op de babykamer, maar met 39 weken verhuisd de wieg naar ons slaapkamer om de eerste weken bij ons op de kamer te slapen. De vlucht koffer moet hier ook nog, en ik zou je lievelingsspulletjes nog lekker blijven dragen meid, als het moment is gekomen kun je dat zelf altijd nog gauw pakken of vl, denk ik dan maar.
    Heb je gisteren een mooi afscheid gehad van je vader? Zal een zware dag voor je zijn geweest, en sterkte de komende periode! dikke knuffel!

Lovely: Ja het kraampakket via de zorgverzekering, alleen moet je die zelf bij een dichtbij zijnd punt ophalen. maar dat is hier 30 minuten vandaan, dus dat moet ik nog even inplannen... oeps..
    Lastig he dat wel willen werken, maar dat het steeds moeizamer word.
    Ik ben 3 ochtenden op de peuterspeelzaal aan het werk, en daarbij heb ik nog 2 middagen en 1 hele dag gastouder kindjes. maar merk wel dat het enorm veel energie van me neemt. totaal 4 dagen volop werk. Wat voor werk doe jij?

Joanne: Heerlijk dat je alles zo lekker op orde en klaar hebt toch! kun je volop genieten van je zwangerschap! Ben jij ook nog aan het werk of aan de studie? En hoe zit het met je autorijden, ging je nog een keer afrijden voor de baby of liet je dat even wachten? :) Wat schrikken bij de bios, en wat een leuke vk dat ze meteen naar je toe kwam! Fijn dat alles goed is! Probeer alles een beetje op je af te laten komen, en niet te angstig dat het eerder komt, het komt wanneer het komt en je hebt het helaas niet in de hand, dat is het spannende/enge er aan!

Nellie: Achh wat een super leuke pakjes!! Werkt aanstekelijk haha! En slim dat je het unisex gedaan hebt, kun je het indd altijd weer gebruiken. En wat een ellende met de box bij jou zeg, ik snap dat je daar een passende oplossing voor wilt hebben! Je koopt iets nieuw, dan moet het er natuurlijk ook nieuw uitzien!!
    Irritant he die blaas, herken het enorm, ook hier als ik op de wc zit het gevoel dat ik moet plassen maar komt er niks. ik kan zo de hele dag naar de wc rennen, zonder te moeten, maar wel die irritante druk te hebben. Denk dat beebje er gewoon lekker tegen aan drukt.
    En 6 pakjes zoveel indd, maar dat is weer een verschil tussen landen denk ik haha. Jullie hebben daar zeker geen kraamverzorgster en blijven daardoor langer in het ziekenhuis, of niet? Hier ook de bedoeling zodra het mag weer naar huis toe. binnen 1/2 dagen toch zeker wel! Hier is het gewoon een kamer wat word afgehuurd voor de bevalling, en na de bevalling kun je naar huis en daar is de kraamverzorgster die je een week ondersteund.
    Super mooie buik al nell! Zal straks wel even via de telefoon er 1 opzetten (a)

Emmy: Tuurlijk is het ook naar van je katje! Je hecht je toch aan diertjes, gaat het inmiddels beter met je katje? En al gevonden wat er aan de hand is? Hier ook een lief hondje, en het is toch een beetje je eerste kindje, hihi :$

Zo een mega bericht, maar dat heb ik altijd via de laptop en lekker de tijd om op iedereen te reageren hihi!
    Wat komt het lekker dichtbij nu he! Nog een paar weekjes te gaan en dan lekker genieten van onze wondertjes! Heerlijk!

Deel Deze Pagina