Oh interessant waarschijnlijk, zo'n gesprek over de bevalling. Is het uitleg over wat er precies gaat gebeuren, of meer vragen die zullen gesteld worden of je epidurale wil enzo en borstvoeding zal geven... Zo'n gesprek heb ik ook nog niet gehad. Maar mijn gyn is niet zo spraakzaam, het meeste moet ik zelf vragen. Maar op het moment zelf kom ik meestal ook niet op vragen, omdat ik zo overdonderd ben door de echo enzo Och we zien wel Geniet van je vrije dagje, het zal je deugd doen!!
Leuk om al jullie verhalen te volgen. Sommige dingen zo herkenbaar, en anderen nog niet zo. De nesteldrang is er bij mij nog niet helemaal... misschien als ik volgende week met verlof ga! Dat met de afscheiding herken ik wel hoor! Soms ook echt nat dat ik denk. Ze zeggen dat afscheiding wit opdroogt. En vruchtwater schijnt ook zeer specifiek te ruiken... Vandaag een heel mooi jurkje binnen gekregen voor het huwelijk van mijn zus op 6 juni (ja met 36,5 weken zwangerschap is het even zoeken naar iets moois voor mij). Hebben jullie ook allemaal bevalplannen geschreven? Dit weekend een fotoshoot voor mijn buik gepland. Als jullie nog mooie ideeën hebben dan hoor ik het graag! Welkom Haaz!
Is alweer een tijd geleden dat ik hier meegeschreven heb. Leuk om alle ervaringen van de andere dames te lezen. Gisteren heb ik mijn laatste werkdag gehad en geniet nu al volop van m'n verlof door leuke dingen te doen met m'n meisje. Verder gaat het met de kleine man in mijn buik allemaal voorspoedig. Het is alleen de vraag of ik natuurlijk mag bevallen maar daar horen we morgen hopelijk meer over. Ik heb een dubbele placenta en de verbindingsader loopt waarschijnlijk voor de "uitgang" langs. Als deze ader knapt dan is dat heel slecht nieuws . Probeer me er nog niet teveel zorgen om te maken maar het speelt toch de hele dag wel door je hoofd. Zat vanmorgen nog even foto's te vergelijken maar mijn buik is nu een stuk groter dan op hetzelfde termijn van m'n meisje. Heb ook bijna de hele zwangerschap al het gevoel dat de kleine eerder komt dan 29 juni. Zal proberen weer wat vaker mee te schrijven hier en dan ook op de andere dames te reageren want het is wel een beetje een ego berichtje geworden hé
♡Uitgerekende datum♡ 16. Joanne92, 22 jaar, 1e kindje Meisje 25. Miloena, 21 jaar, 1e kindje Verrassing Lovely29, 29 jaar, 1e kindje Meisje 26 Pomm 31 jaar, 2e kindje 27. 28. Eems 27 jaar, 1e kindje Meisje Emmy30, 31 jaar, 1e kindje Meisje Nelllie, 27 jaar, 1e kindje Meisje Aimee, 29 jaar, 1e kindje Verassing 29. 30. Juli2015, 28 jaar, 1e kindje, meisje Afspraken: Lovely: 27 Mei: Verloskundige (controle + bevallen gesprek) Nelllie: 28 Mei: Gynaecoloog (controle) Aimee: 26 Mei: groeiecho en controle Vlindermama's: Katja77: Vlindertje Robin (28-11-'14 ⭐️ 11 weken)
He meiden, ben er weer. Heerlijk uitgerust van vakantie. Maar nu al een aantal dagen beroerd. Suiker schommelt ook flink en deze week al een paar keer meer insuline gaan spuiten, zonder effect. Dus doe maar toch lekker rustig aan, dinsdag weer controle dus ben benieuwd! Ik merk dat ik het wel zat ben, maar komt denk ik ook omdat ik al langere tijd thuis zit en met de suiker en bekkeninstabiliteit eigenlijk ook allemaal niet zo leuk is. De gyn had het vorige week over inleiden in week 39, nu weet ik wel dat hoe langer het zit hoe beter, maar wat mij betreft mag het ook best in week 37 komen, zolang het goed is gegroeid en mee naar huis mag. Hier alleen nog lakentjes strijken en dan ben ik klaar! Heb eigenlijk verders de komende 5 weken ook niets op de planning, behalve nog een lunch met mijn team (die ik dus nu ook 5wk niet heb gezien) en ook een bruiloft op 6juni (van vrienden) dat is alles....hoop dat het niet saai wordt die laatste loodjes.
Wij hebben gisteren een datum gekregen voorde keizersnede Nu echt lekker aftellen. Spannend allemaal hoor. Hoe zien ze eruit lijken ze op ons oudste zoontje
Heey meiden, Hoe gaat het bij jullie? I heb vandaag al een beetje afscheid genomen op mijn werk. Ik moet morgen en maandag nog maar dan zijn er maar weinig collega's. Heerlijk dadelijk verlof ik kan het niet wachten en wil zo graag alles op orde maken. Volgens mij heeft mijn kleine meid de hik, continu hetzelfde gevoel Aimee wat fijn dat de vakantie je goed heeft gedaan. Hoe gaat het nu met je duizeligheid? In afwachting wat spannend met je placenta. Weet je al wat meer ondertussen? Juli2015 ik ga dinsdag mijn bevalplan schrijven. Denk alleen niet dat er heel veel inkomt. Wat leuk een fotoshoot. Wij hebben een babyfotoshoot staan ben zo benieuwd . Nelllie tijdens het gesprek zal besproken wanneer bellen, hoe bevallen etc. Ga eens wat vragen opschrijven. Ik had vandaag echt super veel last met lopen. Allemaal steken in mijn vagina pfff.
@Nellie; Wat heerlijk dat je pas november weer aan het werk mag, lekker genieten van je kleine spruit! Van het indalen kun je zien aan je buik dat die wat lager is gaan zitten, en bij mij vertelde de verloskundige het uit haar zelf. en toen ze het zei viel mij ook op dat het wat naar beneden was gezakt. Wel fijn om al zo goed alles te oefenen, lijkt me wel een stukje rust te bieden dat je weet wat je te doen staat zeg maar, haha. @Djingo: Welkom!! Wanneer ben je uitgerekend? en tot nu toe alles goed verlopen? @Haaz: Welkomm @Juli2015: Wat fijn dat je geslaagd bent met een jurkje voor de trouwerij van je zus. vorige maand ben ik zelf getrouwd, en ik weet dat een jurkje vinden met een buik super lastig is!! Wat leuk een blote buiken shoot!! inmiddels al gehad? Hier 5 Juni het bevalplan bespreken, maar heb alles nog blanco, haha zou zo niet goed weten wat daar nou eigenlijk in moet @In afwachting: He wat spannend hoe het bij jou gaat! Wanneer hebben ze ontdekt dat je een dubbele placenta hebt? Wat spannend dan hoe alles gaat! @Aimee: Lekker genoten van je vakantie meid? De laatste 5 weken kom je heus zeker door! Het duurt nu misschien nog lang maar voordat je het weet zijn we 5 weken verder en denk je waar is de tijd gebleven! Lekker je rust pakken en jezelf tijd geven om alles een plekje te geven en voor te bereiden, je gaat het helemaal redden meid! @Lovely: Ohh heerlijk Lovely, Succes maandag met je laatste werkdag voor eerst!! Dan maar lekker genieten van je verlof @Hier: Laatste werkweekjes en laatste loodjes, gaat hier helemaal goed. Ondanks de gebroken nachten waarvan ik veel plafonddienst heb en vaak er af moet om te plassen.
Hoe gaat het met iedereen? Vandaag een heerlijk dagje gehad en genoten van het weer . Ook nog een babywasje gedraaid. Morgen nog 1 dag werken en dan verlof. miloena jij ook nog een weekje, heerlijk he. Wannneer is je laatste dag?
Hier weer een berichtje van mij, druk gehad de laatste dagen. Overmorgen 37 weken, wat n mijlpaal! Van mij mag ze komen.. Klinkt wel egoistisch maar ik voel me echt een rolmops. Hou nog meer vocht vast en dat begint nu pijn te doen. Nu begint mijn buik echt groot te worden ( ook krijg ik nog opmerkingen: wat n bescheiden buikje! Ik dacht dat je pas op de helft was) Denk dat ik dus n lachspiegel thuis heb want zo voel ik me niet Laatste x 13 kilo aangekomen & heb me voorgenomen.. Ik kijk niet meer hahaha Dinsdag naar de vk, ben benieuwd want als ik een stukje loop heb ik erg buikpijn en harde buiken. Ook een hele erge druk van beneden.. Soms denk ik: dit gaat niet nog 3 weken duren.. Andere dag denk ik.. Ze gaat er nooit niet uitkomen. Vanaf nu veel rusten & wachten op mijn meisje.. Kan niet wachten tot er zo een klein poppetje in het bedje ligt!
Lovely; Succes vandaag met je laatste werkdagje! En dan heerlijk je verlof in! Hier nog 2 weekjes werken, iets langer dan normaal. Maar dan wel halve dagen. Ik ben niet zon stil zitter en zolang ik me goed voel heb ik liever wat afleiding en daarbij dat mn werk veel te leuk is om zolang mee te stoppen haha. Wel hebben ze iemand achter de hand, mocht het niet gaan dat ze meteen een vervanger hebben. Joanne; Ik snap je olifanten gevoel. Je voelt jezelf zo opgeblazen omdat je dit lichaam niet van je zelf kent. Maar het valt vast reuze mee, anderen kijken er altijd heel anders naar toe! Probeer een beetje te genieten van je laatste loodjes. Het komt wanneer het komt. Dat voel je toch niet dagen van te voren! Geniet nog lekker van het getrappel in je buik, voordat je het weet is je kindje eruit
Wow 37 weken, inderdaad een mijlpaal! Spannend zeg! Ik begrijp wel dat het niet aangenaam is om helemaal opgezwollen te zijn. Het zijn de laatste loodjes. Kom op meid, nog enkele weekjes MAXIMUM!! Dan zal je kleine poppetje er eindelijk zijn Groot gelijk dat je nu veel gaat rusten. Je moet lekker fit zijn tegen dat dat kleine meisje er is. Dan is het eventjes gedaan met de rust Morgen naar de vk, ben benieuwd wat er gezegd zal worden! Misschien heb je al opening ofzo Laat iets weten!
Pfieuw, lijkt me enorm spannend om te weten op welke dag je zal bevallen. Dan kan je echt echt gaan aftellen, leuk!!
Sorry dat ik verder niet op iedereen reageer, maar heb niet zoveel tijd. Heb wel alles gelezen. Ik zie dat bijna iedereen al in verlof is, of binnenkort in verlof gaat. Lekker nog wat tijd om alles in orde te maken en natuurlijk ook voldoende te rusten Hier begint het ook wat lastiger te worden. Overdag op zich geen probleem. Ik kan nog veel doen en heb weinig last van kwaaltjes. Geen last van bekken of vocht of dergelijke. Het is vooral 's avonds dat het moeilijker wordt. In de zetel zitten lijkt een heuse opdracht, weet zo moeilijk m'n plekje te vinden. En na enige tijd begint m'n rug veel pijn te doen dan. Ook hadden we dit weekend bezoek, maar ik kon niet de hele tijd aan tafel blijven zitten, ik moest echt gaan rechtstaan. Onze meid zat precies 'niet juist', waardoor ik moeite had met zitten. De deugniet! Langs de ene kant heb ik iets van: "Het begint lastig te worden, hopelijk blijft ze niet té lang zitten, ze mag weldra komen". Maar langs de andere kant weet ik dat ik mijn buikje zooooooo enorm zal missen Raar toch he, dat dubbel gevoel Hihi
Ik geniet er ook zeker van hoor! En idd dat mijn buik dalijk ineens leeg is is een heel raar idee. Al die maanden voel je van alles en dan ineens niets.. Zou er bijna emo van worden! Ik ben idd ook benieuwd of ik niet al wat ontsluiting heb (moeders zei dat vorige week al) Maar zolang ze nog kan zwemmen in het vruchtwater zit ze goed! Dat andere anders tegen je aankijken dan jezelf is zeker zo. Ik krijg so veel complimenten ( wel fijn hoor) en dan denk ik: hebben jullie allemaal een nieuwe bril nodig ahhaha. Het zijn gewoon echt de laatste loodjes en ik geniet en straks als ze er is nog meer.. Kan er gewoon slecht tegen dat ik minder mobiel ben denk ik.. Ben normaal heel druk van mezelf en word nu vaak door mijn lichaam teruggefloten. Ik laat het jullie weten hoe het morgen wass.. Wie moet er nog meer binnekort naar de vk?
Nieuwe meiden, welkom!! Joanne. Alweer bijna 37 weken! Jeetje wat gaat het hard! Nellie. Snap je gevoel, het is ook zo dubbel allemaal. Bij mijn eerste was ik er op het laatst echt klaar mee (ook door lichamelijke klachten) maar nu heb ik dat nog niet. Fijn dat het overdag nog goed gaat. Logisch dat het in de avond wat minder is. Miloena. Herkenbaar die plafonddiensten en vaak moeten plassen. Helaas. Het gaat gelukkig weer over Ben jaloers op mijn vriend die zijn hoofd neerlegt, slaapt en de volgende ochtend pas weer ontwaakt. In afwachting. Wanneer hoor je meer over de wijze van je bevalling? Vervelend die onzekerheid.... Hier. Ik heb er vooral ''last'' van dat de tijd om lijkt te vliegen en ik tijd te kort heb om alles op orde te maken. Het idee dat hij straks is geboren en de zwangerschap voorbij is. Ik geniet nu nog zo van het zwanger zijn, ik hoop dat hij nog even een paar weken blijft zitten. Deze week 36 weken (vrijdag). Dat heb ik tegelijk als doel gesteld om helemaal klaar te zijn thuis, dan gaat mijn vriend ook de box neer zetten. Ook ik slaap beroerd en zie er bijna tegenop om naar bed te gaan in de avond. Afgelopen 2 dagen gevaren met mijn ouders en zoontje, dus niet geslapen in de middag en ook erg slecht in de nacht. Net thuis en gelijk naar bed gegaan, heb 2 uren heel vast geslapen. HEERLIJK! Vrijdag staat mijn volgende afspraak bij de verloskundige. Heb een formulier van het bevalplan meegekregen maar moet deze nog invullen. Geloof dat ik vanaf deze week elke week naar de verloskundige moet, volgende week bespreken we het plan. Ik wil sowieso geen pijnmedicatie. Mocht het echt nodig zijn dan wil ik van te voren vast leggen wat precies. Ik hoop dat het niet nodig is. Kwaaltjes: Steken in vagina, harde buiken na stukje lopen, bij volle blaas of te veel doen. Slapeloze nachten, veel plassen, maagzuur, vocht in handen en benen (savonds). Genieten: Contact maken met de baby in buik. Samen naar mijn bewende buik kijken. Het reageren op mijn vriend en zoontje. Super goed, zeker en sterk in mijn vel voelen. Streeploze buik. Elf kilo aangekomen, voor mijn doen is dat weinig.Het feit dat ik de zwangerschap ''nog'' niet zat ben. En zo kan ik nog wel even doorgaan.... Kortom. Ik geniet nog volop!
Ik heb verlof Kan het me nog niet helemaal voorstellen haha maar ik weet wel dat ik er van ga genieten. Dadelijk ergens een hapje eten met mijn mannetje om mijn verlof in te luiden. Jullie dubbele gevoel ken ik ook wel. Ben blij als ze er is maar ook bang voor het onbekende en geniet nog van de kleine in mijn buik. Ook ik heb s avonds last van het zitten. Het duurt echt even voor ik mijn zit heb gevonden anders heb ik echt rugpijn. Ik slaap nog super goed dus daar ben ik wel heel blij om. Ik heb woensdag weer mijn afspraak staanbij de vk. Ga morgen en woensdag even wat zaken op papier zetten. Heb weinig wensen laat het maar over me heen komen. Plannen is toch moeilijk. Pijnmedicatie liever niet maar als ik het echt niet trek dan wil ik het wel. Weet ook gewoon niet wat ik kan verwachten, zo spannend allemaal. Deze week lekker aan de slag, wassen, strijken, schoonmaken en laatste dingetjes kopen. Box ook nog even in elkaar zetten.
Welkom nieuwe dames! Joanne 37 weken vandaag! Wauw! Ben benieuwd hoe het bij de vk gaat vandaag Lovely, heeeeerlijk verlof! Geniet ervan Wat betreft het bevalplan. Vorige week gesprek over gehad met vk. Had geen formulier oid dus vond het best lastig! Heb wat gegoogled en heb het er even met mjjj moeder over gehad. Heb een paar punten genoemd zoals huid op huid contact en uitkloppen van navelstreng. Dit scheen echter ook wel gebruikelijk te zijn. Probeer ook maar niet teveel te plannen en het over me heen te laten komen! Donderdag de liggings echo. Ben heel benieuwd om ons meisje nog eens zo te zien! Vanmorgen worden de klossen bezorgd, vreemd idee zeg..!
Nellie; Herkenbaar ook hier zit ik me savonds een breuk. Overdag steeds bezig en het lekker zitten is super irritant nu. Ook het gevoel het mag er uit maar wat ga ik het in mn buik missen herken ik haha! Nog een paar weekjes heerlijk van genieten Pomm; Moet je thuis nog veel doen? Of vliegt het je gewoon even aan? Het gaat ook zo snel allemaal! Voordat je het weet is het zover. Bevalplan; Hier volgende week gesprek over, snap ook niet zo hele goed wat daar in moet. Weet wel dat ik als ik het zonder red geen medicatie wil.