16 t/m 30 juni 2015!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door koekenpan, 15 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely29

Lovely29 Fanatiek lid

5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    Emmy30 ik heb nog gewone ontlasting maar wel redelijk hard en groot.

nelllie het klinkt als harde buiken. Hoe gaat het nu met je?

Pomm wat fijn dat de echo goed was. Wordt een flinkertje haha. Die van ons is geschat op 3200 bij de geboorte.

Gisteren bij mijn ouders gewerst erg gezellig maar wel erg druk. Merk het vandaag ook aan mijn buik. Wat harder en pijnlijker.

Wij hebben net de box opgezet. De huiskamer is dus ook klaar voor de komst :). Nu allee het bed nog omhoog en we zijn bijna klaar.
    Had vrijdag de epi no besteld een bevallingstrainer en heb hem net binnen. Ga et denk dat ik hem vanaf woensdag ga gebruiken.

2. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Epi no? Nooit van gehoord, ga ik vanavond opzoeken als ik thuis ben.

Hier is alles klaar! Box neergezet, bedje omhoog. Alles opgeruimd etc etc. Zal morgen eens foto's maken. Komende weken kan ik me storten op het wat grondigere schoonmaakwerk en de puntjes op de i. De belangrijkste dingen zijn gedaan in ieder geval. Wij zijn er klaar voor, ookal hoop ik dat hij nog lekker een paar weken zit waar hij zit ;).

3. Lovely29

Lovely29 Fanatiek lid

5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    Was een tip die ik heb gekregen. Iemand vertelde er veel aan te hebben gehad. Ik ga het ook maar proberen. Ben benieuwd.

Lekker Pomm dat alles klaar is. Ik ga deze week ook alles afronden en dan wachten tot de kleine komt.

4. Juli2015

Juli2015 Actief lid

30 nov 2014
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    Qua ontlasting hier hetzelfde.

Menstruatie achtige zeurderige pijn herken ik wel. Heel irritant en hopelijk niet erg (ik stress een beetje dat de baby te vroeg komt, zaterdag trouwt mijn zus...). Vandaag gelukkig geen last.

Ooooo de epi-no, daar hadden ze het over op mijn werk. Ben heel benieuwd of je het wat vindt, lijkt me erg vreemd :)

5. eems

eems Actief lid

5 aug 2013
    390
    100
    43
    Emmy, mijn ontlasting is ook zachter de laatste tijd. En lijkt ook alsof ik vaker moet. Heb jij meer last van je darmen nu je zwanger bent?

Nellie, die harde buiken heb ik ook steeds meer. Laatste nachten wordt ik ook wakker van pijn in mijn buik. Buik is dan ook erg hard en pijn trok ook wat naar mijn rug. Het zouden inderdaad harde buiken of voorweeen kunnen zijn. Vk had mij afgelopen week verteld dat ik er wat meer last van zou kunnen krijgen aangezien ons meisje nog niet is ingedaald. Is de kleine bij jullie al ingedaald (sorry als ik het vergeten ben..;))

Pomm en lovely, heerlijk dat alles nu bijna klaar is!

Hier staat de box al een poos in verband met ruimtegebrek. Had hem al vroeg gevonden bij een kringloopwinkel en staat niet in de weg:) Gisteren babykamertje verder schoongemaakt en ledikant en wiegje opgemaakt. Vind het heel onwerkelijk voelen nog hoor! Heb nog wel een beetje onrust dat de tijd te snel gaat voor wat er in mijn hoofd nog moet gebeuren ofzo. Misschien heeft het ermee te maken dat ze volgende week al kan komen maar ook nog 6 weken kan blijven zitten..
    Buik groeit wel ineens nog harder hier! Hebben jullie dat ook? Heb veel aanspraak daardoor. misschien heeft dat ook te maken met mijn kleine postuur en mijn buik heel erg naar voren groeit.

Kan van een kennisje de geboortetens lenen. Hebben jullie daar al eens wat over gehoord?

6. Lovely29

Lovely29 Fanatiek lid

5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    Eems het voelt allemaal zo onwerkelijk en het kan ook gewoon nog 6 weken duren inderdaad.

Bij mij is de kleine ingedaald en ligt vast volgens de vk. de geboortetens heb ik uitleg over gekregen tijdens een presentatie. Heb nagevraagd bij mijn zorgverzekering of ik deze vergoedt krijg om te huren maar helaas.
    Ik denk dat het wel werkt. Ben benieuwd hoe je hem gaat ervaren als je hem gaat gebruiken.

7. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Bedankt voor jullie antwoord meiden.

Eergisteren had ik dus 's avonds veel last van pijnlijke harde buiken, gisteren was het gedaan overdag. Maar gisteravond begon het dan weer... Vandaag gelukkig naar de kinesiste, ik ga eens vragen aan haar wat het precies is. Het is zo onaangenaam dat ik niet kan blijven zitten en moet gaan rechtstaan om het wat op te vangen. Maar het doet nu ook weer niet zoveel pijn dat ik het niet kan verdragen. Precies zoals Eems beschrijft, een pijnlijk gevoel in de onderbuik en trekt door tot aan m'n rug. Vanmorgen ben ik opgestaan zonder pijn, maar nu ik gewoon op een stoel zit, zeurt m'n buik weer precies een beetje.

Mijn vriend heeft er stress van gekregen denk ik!;) De laatste twee dagen is hij zo stilletjes en schrikt hij op vanaf ik zeg dat ik pijn heb. Opeens komt ook het besef bij hem van "ons kleintje is er bijna!". Ik begrijp het ook wel hoor. Voor ons is het al zo onwerkelijk, en we voelen het dan nog trappen in onze buik. Wat moet dat voor onze mannen dan niet zijn... Had best wel medelijden met hem gisteren. Hij vertelde dat hij opeens zo onzeker geworden is, dat hij met zoveel vragen zit enzo. Hem uitgelegd dat het oke is om onzeker te zijn, dat ik het ook ben. We weten gewoon niet wat ons te wachten staat en we staan voor een groot vraagteken. Hij wil zo hard zijn best doen op een goeie papa te zijn. Ocharme de schat. Hij is nu al zo'n goede papa, dat komt wel goed:)

8. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Ik lees dat iedereen het wat spannend begint te vinden en dat de boxen op veel plaatsen klaar staan, bedjes worden opgemaakt,... Spannende periode hé!! Zoals iemand gezegd heeft, het kindje kan er binnen een weekje al zijn, maar het kan ook nog 6 weken duren. Brrrr... die onzekerheid:) Inderdaad ook soms wel wat het gevoel dat de tijd het inhaalt met wat ik allemaal nog moet doen, maar dan denk ik "wat moet ik eigenlijk nog allemaal doen?" Niks eigenlijk........:) Gewoon nog wat kuisen en strijken, maar die kuis en strijk komt altijd maar terug, dus op zich zal dat altijd blijven, haha:) Ik denk dat we ons gewoon vanalles in ons hoofd halen die er niet is:D

Emmy, ik kan eigenlijk geen staat maken op mijn ontlasting... De hele zwangerschap was die vrij 'normaal' eigenlijk. Een weekje geleden had ik dan weer wat meer last van diarree, terwijl ik nu al 2 dagen niet naar het toilet kon gaan...

Ja hier worden ook de zwangerschapsbroeken wat aan de kleine kant. Wil ook geen nieuwe meer kopen voor die laatste weekjes... Hebben jullie ook het gevoel dat jullie telkens met hetzelfde rondlopen?;) Ik ben die kleren zooo beu gezien!!!:D

9. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Had daar eigenlijk ook nog nooit over gehoord, over de epi no. Heb het dan gelijk eens opgezocht:) Ben benieuwd naar je ervaringen ermee!

10. Lovely29

Lovely29 Fanatiek lid

5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    Nelllie Ik ben benieuwd wat de kinesisten zegt. Het zal er vast allemaal bij horen. Heb ook wat meer last vannacht ook steken in mijn buik gehad. Gelukkig nu weer weg.

Hebben jullie ook meer last van slijmerige afscheiding?

11. eems

eems Actief lid

5 aug 2013
    390
    100
    43
    Grr...moet even klagen hoor..sinds een aantal weken doet onze douche het niet goed meer. We douchen regelmatig lauwwarm. Dat is helemaal met de slechte nachtrust niet lekker wakker worden. Nu zijn er na wat heen en weer bellen afgelopen twee weken twee maal monteurs langs geweest voor de CV ketel. Blijkt nu dat dat het waarschijnlijk niet is, maar de thermostaat kraan..:( Wordt er super onrustig van! Ook omdat de bedoeling is dat ik thuis beval en wel echt onder een hete douche wil kunnen staan...! Nu weer achter woningbouw aan zodat zij een loodgieter kunnen sturen. Zucht...:(

Sorry voor het ego berichtje

12. Emmy30

Emmy30 Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.285
    598
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ego berichtjes mogen ;), zeker in deze spannende tijd. Hoop dat je douche snel weer gewoon lekker werkt.
    Hier nu echt diarree, gewoon te weinig ruimte in mn buik, zo voelt het. Ook veel boeren enzo. Sorry voor de ranzigheid...
    Of gewoon n virusje onder de leden haha.

13. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Heb het eens gevraagd aan de kine en het hoort er inderdaad gewoon allemaal bij. Belangrijk is wel dat het geen 'echte weeën' zijn. Oefenweeën of harde buiken duren gemiddeld wat langer, een wee maar rond de 20 à 30 seconden. Maar het was veel langer dan dat, dus niets aan de hand;) Ze zei wel moesten het opeens echte weeën worden, dat ik zeker meteen moest gaan rusten. Het beebje zou toch best tot 37 weken bij mama blijven, gezien er tot die week nog heel veel longrijping gebeurd. Ah maar m'n baarmoeder is vast gewoon wat aan het oefenen. Zorgen voor niks;) Ze heeft ook nog eens het verloop van oefenweeën en weeën enzo uitgelegd en wanneer je binnen moet in het ziekenhuis enzo. Volgende keer mag m'n ventje mee en dan legt ze alles ook nog eens aan hem uit:)

Gelukkig zijn de steken in je buik ook weer weg van jou. Raar gevoel he:) Hihi... niet dat het nog niet mag komen, maar liefst nog enkele weekjes wachten natuurlijk. Liefst toch tot aan 38 weken, vanaf dan mag het komen;)

In verband met je vraagje over het slijmverlies. Daar heb ik al de hele zwangerschap redelijk wat 'last' van. Kan niet meteen zeggen of het nu veel meer geworden is. Maar het is alleszins genoeg, haha! Kinesiste haalde trouwens aan deze morgen dat ik vanaf nu meer last zou krijgen van slijmverlies, dus volkomen normaal:)

14. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Kan geloven dat je er enorm van baalt! Hopelijk komt het vlug in orde. Natuurlijk heb je liefst dat alles zo vlug mogelijk in orde komt, ik begrijp je onrust heel goed.

Amai thuis bevallen, spannend zeg!! Ik merk wel (door dit forum) dat dit in Nederland veeeeeel vaker voorkomt dan hier in België. Ik ken eigenlijk niemand die thuis bevallen is:) Maar lijkt me wel een mooie ervaring in ieder geval;)

Zijn er nog dames die van plan zijn om thuis te bevallen?? Ben ik wel benieuwd naar:)

15. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Ja waarschijnlijk omdat het kleintje op je darmen aan het drukken is ofzo, zou best kunnen. Hihi geen probleem die ranzigheid. Juist leuk dat we zo'n dingen met elkaar kunnen delen. Dan voelen we ons geen alien of denken we niet dat we de enige zijn. Hier ook veel puffen en boeren, amai! Iets wat ik normaal gezien niet kan zelfs;) Ook nogal veel last van winderigheid, maar dat is al heel m'n zwangerschap zo... Best wel vervelend!!:) Ochja, het zal daarna wel terug beteren zeker?:)

16. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Amaaaai ben hier precies aan het stalken ofzo, haha!!!:D Laatste berichtje hoor, maar net nog iets leuks meegemaakt, moest er aan denken;)

Ik loop door het park naar m'n auto daarnet en passeer bij een clochard die op een bankje zit. Die kijkt lachend naar mijn buik en knikt eens goeiedag. Net toen ik gepasseerd was, roept hij opeens heel vriendelijk: "Is het een meisje?" Ik kon niet laten van eventjes te stoppen en te vragen waarom hij dat dacht. hij zei: "Gewoon ... ben ik juist?" Ik antwoordde: "Ik vertel het niemand ... maar je zou best wel eens gelijk kunnen hebben;)" Hihi, z'n ogen fonkelden omdat hij het juist geraden had. Vond ik wel leuk:D

17. Juli2015

Juli2015 Actief lid

30 nov 2014
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    Narigheid als je geen warme douche kan nemen! Zou ik echt niet leuk vinden, hopelijk is het snel opgelost.

Bevallen: als alles vlot en soepel verloopt dan thuis, anders waarschijnlijk in het al natal in Nieuwegein. Mensen ervaring daar?

Afscheiding: hier de ene dag meer dan de andere. van het weekend dacht ik nog: zou het dan toch vruchtwater zijn? Zo dun... Wel irritant!
    Vrijdag maar eens vragen aan de verloskundige

18. Lovely29

Lovely29 Fanatiek lid

5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    Jeetje Eems wat vervelend douchen met lauw water wordt je ook niet vrolijk van.
    hopelijk kunnen ze het snel oplossen. En ego berichtjes mogen hoor.

Ik ben van plan om in het ziekenhuis te gaan bevallen. Maxicosi staat al in de auto :).

Wat leuk Nelllie van die persoon :). Ik werd van de week in de supermarkt voorgelaten. Had ook maar een paar boodschapjes. Zo lief :)

19. Lovely29

Lovely29 Fanatiek lid

5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    Het is vandaag echt heerlijk weer zit al bijna de hele middag buiten, gewoon omdat het kan!

20. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

28 sep 2014
    1.001
    2
    0
    Hier een kort berichtje van mij, rommelt heel erg. Kleine meid ligt helemaal ingedaald. Voel ik met lopen (au)
    Steeds denk ik zijn dit weeen? Nope oefenweeen en harde buiken
    Zet helaas niet door. Vind het so spannend allemaal
    Hier ook veel meer naar het toilet voor de grote boodschap (xcuse me) denk dat dat hoort zo vlak voor het bevallen :)
    Net een hele pak spareribs opgegeten. alsof ik al niet genoeg dik lijk met mijn plofkoppie .. Iedereen zegt ook hoe erg je het in mijn gezicht ziet. Denk daarom dat het niet lang meer duurt
    Nelllie wat leuk zeg! Hier ook vaak vreemde die vragen hoe het gaat.. Of hoe lang ik moet.. Vind het wel lief hoor! Maar voel me soms ook ongemakkelijk ahhaha
    Wat afscheiding betreft de ene dag bijna niets.. En dan voel ik het ineens lopen zoveel.

Deel Deze Pagina