Blijf het gek vinden dat vreemden toch behoorlijk prive vragen stellen. Allemaal lief bedoeld uiteraard, maar hoe vaak ik al bevallingsverhalen heb gehoord van mensen die ik helemaal niet ken... Haha. Spannend hoor dat het zo aan het rommelen Joanne. Ben benieuwd wie van ons cluppie als eerst een kindje heeft. Hier begint mijn buik wel serieus groot te zijn, zo dat ik soms echt achterover moet zitten om het idee te hebben dat ze erin past haha. Verder gaat het gelukkig goed, op mijn toiletbezoeken na dan
Hallo Allemaal! Nu niet lekker kunnen douchen met die bevalling in zicht lijkt me heel erg vervelend. Heb de vorige meer lange tijd weeen opgevangen onder de douche. Ik heb overigens ook elke avond een soort dunnige ontlasting. En soms moet ik twee keer per dag. Nou, dat is normaal nooit! Wat afscheiding betreft, ik kan me van de vorige keer niet herinneren dat ik er toen last van had, maar nu komt het er soms met golven uit. Ik dacht zelfs dat het vruchtwater was. Gelukkig niet...Ze mag nog wel even blijven zitten! Hier een lekker dagje gehad, veel gepoetst, heb bizarre nesteldrang. Nu maar eens een beetje bedenken wat er ook al weer in het koffertje voor het ziekenhuis moet. Ik ga dus bij voorkeur ook daar bevallen. De baby is nu echt mega druk, ik zit echt te schudden op de bank. Soms denk ik dat ze er aan de voorkant uitkomt. Morgen weer naar de verloskundige en vrijdag hebben we een liggingsecho. Ben benieuwd, nog even gluren! Hoe staat het eigenlijk met de zin om te bevallen? Binnen nu en 6 weken zijn de baby's er allemaal wel, maar het kan ook morgen gebeuren, natuurlijk! Ik hoopte eeerst dat ik eerder dan 40wk zou gaan bevallen. (Vanwegens veel last van bekken enz), maar nu ik verlof heb vind ik het eigenlijk nog wel eventjes best zo met z'n drietjes. Beetje rommelen, nog even stilte voor de storm. Het liefst ge woon op de uitgerekende datum :-D
Spannend Joanne! Ben ook benieuwd wie de eerste is. Ik denk dat onze kleine meid voorlopig nog wel blijft zitten. Nog geen gekke dingen soms licht een krampje maar niet dat ik ervan schrik. Het door mijn buik naar buiten willen herken ik ook echt. Af en toe loopt ze zo te duwen niet normaal. Aan de ene kant mag ze van mij over een week komen maar aan de andere kant geniet ik ook van mijn vrije tijd. Lekker uitslapen, gaan en staan waar ik wil en relaxen. Mijn buik is ook echt groot en ben dan ook maar 1.55
Ik heb wel 'zin' in de bevalling. Ze mag van mij ook eerder komen dan de 40 weken. Ben erg nieuwsgierig en begin echt minder flexibel te zijn in mijn doen en laten en dat ben ik niet gewend haha. Dus we wachten vrolijk af wanneer ze zich aandient.
Emmy: Lekker je laatste werkdagje weer gehad! Hier nog een weekje extra werken omdat ik het wel fijn vind wat afleiding te hebben (peuterleidster) 3 ochtenden nog in de week. De ontlasting is hier veel meer dan eerst, dus bij mij wel erg veranderd. Aimee: wat leuk dat ariadne bij je thuis komt. ben heel benieuwd naar je foto's binnenkort! Lovely; Herkenbaar van alles zit minder lekker. Hier begin ik ook van mn pyamabroek te houden, hahah. Eems: Indd die vermoeidheid is minder, echt de laatste loodjes. Pomm: Wat ben jij heerlijk optimistisch over de bevalling, hoop ook dat ik dat hier achteraf kan zijn! Word door jou verhalen gewoon gerustgesteld haha. Heb geprobeerd op iedereen goed te reageren, maar heb alles even snel doorgelezen en heb zon hoofdpijn dus gauw op bed! Hier begin ik best benauwd te worden voor de bevalling, maar ben ik ook wel klaar met de kwaaltjes. Savonds zitten op de bank gaat echt niet comfortabel meer. en snachts minimaal 4x eruit te plassen, dramaaaa. haha!
Eems. Herkenbaar die groeiende buik. Deze laatste weken komen ze gemiddeld 200gram aan dus reken maar uit wat er nog bijkomt tot de 40 weken. Geboortetens wel wat over gehoord maar me er niet in verdiept dus geen idee eigenlijk. Hoop dat je douche snel gemaakt is!! Pfff...... Lovely. Fijn idee dat de baby ingedaald en vast ligt. Nellie. Lieve reactie van je vriend en het is zo herkenbaar. Fijn dat jullie er zo goed over kunnen praten. Ja herkenbaar van de kleding... maar troost je met de gedachte dat je niet direct na je zwangerschap weer je eigen kleding aan kan . Geldt zeker niet voor iedereen hoor maar toch.. ligt er ook beetje aan hoeveel je bent aangekomen tijdens de zwangerschap en hoe snel je weer afvalt. Bedankt voor je uitleg van de cursus . Emmy. Ik heb zachte ontlasting en de laatste 3 dagen zelfs diarree. Joanne. Ik blijf me verbazen over de opmerkingen die je krijgt vanuit je omgeving. Komt allemaal goed meis! Fijn dat ze er helemaal klaar voor ligt! Haazz. Ja dubbel gevoel he, ene kant ben je zo nieuwsgierig en aan de andere kant is het fijn als de baby nog even blijft zitten. Hier ook een drukke baby in buik. Ik heb eigenlijk wel zin in de bevalling. Wanneer zal het beginnen? Hoe zal het deze keer verlopen? Gezonde spanning, of eigenlijk geen spanning. Ik maak me er niet druk om maar ben zo benieuwd weer!! Miloena. Het komt zoals het komt idd... Je krijgt goede begeleiding en het kindje moet er toch uit. Ik ben positief omdat ik een vlotte bevalling heb meegemaakt dus kan alleen voor mezelf spreken natuurlijk. Duim voor jullie allen net zo'n vlotte bevalling . Morgen ga ik met mijn moeder naar babypark. We krijgen de stokke stoel. Voor mijn zoontje hebben we er al een maar voor de baby hebben we er natuurlijk ook eentje nodig. We hebben de newbornset voor erop. Ideaal ding! Kom vanmiddag weer even spieken hier. Fijne dag!
Hallo lieve dames, Afgelopen week wel meegelezen maar had niet de zin/tijd/puf om te reageren . Vorige week moest ik naar het ziekenhuis om te kijken of de verbindingsader tussen de 2 placenta's voor de uitgang lag. Als dit het geval was mocht ik niet natuurlijk bevallen i.v.m. het gevaar dat deze ader zou scheuren en dit kon dan fatale gevolgen hebben voor de kleine. Gelukkig bleek deze ader niet voor de uitgang te liggen en was een natuurlijke bevalling geen probleem. De kleine heeft bijna de hele zwangerschap in dezelfde houding gelegen, in een onvolkomen stuit. Kregen vorige week het goede nieuws dat hij gedraaid was en bijna met z'n koppie voor mijn bekken lag. Superfijn natuurlijk en helemaal blij. Gisteren moesten we weer naar het ziekenhuis om te kijken of hij inmiddels goed lag. Blijkt hij weer volledig gedraaid te zijn en weer in stuit te liggen. Ze hebben meteen geprobeerd hem handmatig te draaien wat best pijnlijk was. De gynaecoloog heeft geprobeerd hem voorover te laten duikelen en een keer achterover maar omdat ik het niet meer hield van de pijn zijn we gestopt. Daarna nog een uur aan de CTG gelegen om de kleine in de gaten te houden en te kijken of er weeën activiteit was. Dit was gelukkig allemaal goed. Nu moeten we na gaan denken of we een keizersnee willen of een stuitbevalling aan durven. Vind het zo lastig. Ene moment denk ik, doe maar een stuitbevalling en het andere moment denk ik weer doe maar een keizersnee. Sorry dat het zo'n ego bericht is geworden maar moest het even kwijt... En ik weet wel, dit is niet het einde van de wereld maar het was niet wat we verwacht hadden en moeten even de knop om gaan zetten nu...
Inafwachting. Oohh.. zo'n draaipoging lijkt me zo naar... Jammer dat het niet gewerkt heeft en jullie nu voor deze keuze komen te staan. Weet eigenlijk niet goed wat ik zou doen. Wat adviseren ze je? Ik zou uitgaan op het advies van de dokters. Succes met het nemen van deze beslissing. Knuffel meis!!
Eigenlijk hebben ze geen advies gegeven. Zij vinden beide opties verantwoord en leggen de keus bij ons. Waar wij ons het beste bij voelen. We hebben een hele stapel info meegekregen met voors en tegens van allebei de bevallingen. We neigen wel meer naar een stuitbevalling. Deze bevalling moet dan volledig volgens het boekje verlopen want anders gaan ze alsnog over tot een keizersnee. En andersom kan natuurlijk niet... Maar als de stuitbevalling gewoon goed gaat is de herstelperiode wel veel korter dan bij een keizersnee. Maandag moeten we weer heen om onze keus bekend te maken en te bespreken. Krijg nu ook elke keer een echo om te zien hoe de kleine ligt. Hopelijk gaat hij alsnog draaien en in de hoofd ligging liggen maar die kans is elke dag kleiner...
Pomm; Ohh wat leuk! Lekker even naar een baby winkel zo heerlijk om daar rond te neuzen! Geniet ervan! IN Afwachting; Wat balen zeg. Eerst van stuit naar een goede ligging hoop je natuurlijk dat het zo blijft en dan toch weer terug! Ik snap dat je daar even flink de balen van hebt. En helemaal de lastige keuze krijgt! Ik hoop dat jullie beebje toch alsnog een gekke sprong doet en alsnog met het hoofdje vast komt te liggen. En anders veel sterkte en succes om de keuze te maken. Dat is toch altijd lastig!
Lastig InAfwachting. Zijn er meer risico's aan een stuitbevalling? Echt een lastige keuze. Ik kan me voorstellen dat je het inderdaad eerst wil proberen en dan kan het altijd alsnog een keizersnede worden.
Ik heb vandaag moeite met opgang komen. Vannacht buikpijn gehad. Ik denk echt gewone buikpijn wat niks met de baby te maken had. Nu gaat het gelukkig weer. Het is vandaag ook zo'n somber weer wordt ik ook niet vrolijk van. In afwachting wat een lastige keuze. Lijkt mij ook best pittig als ze de kleine proberen te draaien. Succes met het maken van jullie keuze. Pomm heel veel plezier bij babypark vandaag!
In Afwachting, ik hoop dat jullie vlug uit de keuze geraken. Ik zou het in ieder geval wel weten, maar dat is niet aan de orde natuurlijk Het is jullie die het moeten doen. Wel balen natuurlijk dat jullie kleintje terug gedraaid is... Veel succes met de beslissing! Hier enorm moe vandaag! Zit al de hele dag in de zetel, niks te doen, moe te wezen,... echt geen fut. Ook weer wat last van buikpijn en rugpijn. Pffft en moet nog zoveel strijken. Zal me dan eens oppeppen om er aan te beginnen. Heb mezelf voorgenomen om er zeker om 14u aan te beginnen. Nog heel eventjes rust dus Hihi Lovely, lees bij jou dat het ook zo is vandaag. Veel succes met het op gang komen
@ Stuitligging; moeilijke keuze meis. Ik had mezelf voorgenomen als ze in stuit zou liggen ik voor een keizersnede zou gaan, vooral omdat de kans relatief groot is dat het daar alsnog op uitdraait bij een stuitbevalling. Ik ken ook mensen die een stuitbevalling tot een prima eind hebben volbracht, dus dan heeft het zeker een voordeel. Ben benieuwd wat je keuze wordt. @ vermoeidheid: hier gewoon lekker lui, doe wel dingetjes en dan een lekker dutje haha, nu kan dat allemaal nog zo makkelijk dus geniet ik er maar van. Dat vaak plassen herken ik enorm, gelukkig val ik daarna ook wel weer snel in slaap. @ ontlasting: gek toch wat een zwangerschap allemaal met je lichaam doet. Hier lijkt het nu weer rustiger, maar afgelopen dagen echt last gehad van mijn darmen. Wellicht gewoon een virusje, dat kan natuurlijk ook.
Inafwachting. Moeilijke keuze! Ik heb veel verschillende verhalen om me heen gehoord qua baby's die dwarsliggen. Ik had dus idd ook al een keus gemaakt mocht se gedraaid liggen.. Hier gelukkig niet aan de orde. Zo een draaipoging lijkt me vrij pijnlijk! Hier vandaag 38 weken. Heftige steken down under vanmiddag. Hopelijk zijn het allemaal voortekens en loop ik niet tot 42 weken. Wat betreft het op gang komen, herkenbaar dames.. Merk dat ik steeds meer verander van pittige tante naar luie oma hahahaha. Nog eventjes en dan hebben we hopelijk onze volle energie weer terug
Hey meiden, gister bij VK geweest. Mn bloeddruk is iets gestegen. Normaal was onderdruk 75/80 nu was die 85. Zit me niet echt lekker, maar volgens VK niets om me zorgen over te maken. Heb ook eiwit getest en daar kwam niets uit. Dus nu maar rustig alles in de gaten blijven houden.
Emmy mijn onderdruk is ook elke keer lager geweest en vorige week 82. Ze vonden dit keurig. Ik denk dat je er niet overin moet zitten. Ik voel mezelf vandaag energieker dan gisteren. Ga straks naar de prenatal de laatste spulletjes halen. Gelukkig niet zoveel meer nodig. Vanavond gaan we het bed ook maar eens omhoog gooien.
Emmy Mijn bloeddruk is van best laag naar wat hoger gegaan in de afgelopen 8 maanden. En ook elke x anders, de vk zei mij zolang ik geen sterretjes zie, duizelig ben, een strak gevoel om mijn bovenbuik heb dat er niets aan de hand is. Ik zou me dus ook niet zo druk maken
Was bij mij de laatste keer ook het geval. Het was hoger dan andere keren, maar de gyn maakte zich er niet druk in. Hij zei dat het de andere keren wel oke was, dat het daarom geen ramp was. Ook zei hij dat je al eens wat zenuwachtiger kan zijn om op controle te komen enzo, dus als dat iets verhoogd is, is dat geen ramp. Niet mee inzitten dus als de vk gezegd heeft als je je geen zorgen moet maken Maar snap je ongerustheid zeker wel.
Aaaaaaaargh!! De eerste striemen zijn een feit!!! Hihi, strak word ik nog een zebra Op zich vind ik die (voorlopig 2 kleine) striemen nog niet zo heel erg. Ik loop toch nooit met m'n buik bloot. Wat ik minder leuk vind, zijn de spatadertjes op m'n benen. Oke ik overdrijf, je ziet ze eigenlijk bijna enkel als ik net vanonder de douche kom, dan zijn de bloedvaatjes helemaal open van de warmte natuurlijk en is het precies of ik allemaal blauwe plekjes op m'n benen heb. Maar als het 'gewoon' is moet je ze bijna gaan zoeken. Ben gewoon 'bang' dat het erg gaat uitbreiden en dat m'n benen heel lelijk gaan worden. Het lichaamsdeel waar ik meest trots op was, hahaha Alles voor de zwangerschap en ons lieve lieve kleintje zeker?!