Tnx meiden, dit is wel fijn te horen. Zolang ik geen andere klachten heb zal ik me niet teveel zorgen maken. Onee Nellie, striemen zijn niet fijn...
O help ... het is pas 10u en ik ben een Dame Blanche aan het eten Hoe zwanger kan je zijn, hahahaha Echt niet goed bezig de laatste tijd, het lukt me precies niet meer om gezond te doen Lukt dit bij jullie nog?
Wat is het gezellig druk hier op het forum! Iedereen met verlof? =) Mijn bloeddruk is ook 1 keer wat hoger geweest, geen zorgen over maken. De volgende keer is hij vast weer de oude waarde. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik nog niet zo geniet van mijn verlof. Het "niets doen" ligt me niet zo... en nesteldrang ken ik geloof ik ook niet echt. Dus maar even een leuke invulling van mijn dagen gaan zoeken.
Ik heb deze ochtend mijn rondje winkels weer gedaan. Vlees gehaald voor de bbq voor morgen bij de slager. Daarna door naar de prenatal en nog wat andere winkels. Prenatal was de laatste winkel had geen energie meer had het warm, misselijk en wilde gewoon liggen. Die vrouw bij de kassa alles op haar dooie gemakje. Even dit cadeautje inpakken hoor pfff. Had het bijna uit willen schreeuwen haha. Nu eindelijk thuis en ik kom weer tot leven. Nu even lekker zitten en dan dadelijk opruimen. Juli ik was er ook bang voor dat mijn verlof mezelf zou tegenstaan maar op dit moment nog helemaal niet gelukkig. Gisteren nog lekker een filmpje gekeken overdag Rn wat schoongemaakt. Heb je de enveloppen al geschreven? Nelllie lekker hoor een dame blanche. Ik heb ook veel meer behoefte aan koude dingen. Heb waterijsjes in de vriezer liggen. Heerlijk . Bij mij gaat het eten met vlagen. Nu ben ik juist weer gezond aan het eten en dan heb ik weer dagen dat ik alles naar binnen schuif. Achja het hoort erbij
Ik moet de enveloppen nog aanvragen. Maar dat is wel een slim idee! Ben nu alle kleertjes aan het wassen. Vanmiddag naar de kapper. Morgen ook wel allerlei dingetjes te doen gelukkig. Komt wel goed denk ik!
Dank jullie wel allemaal voor de lieve reacties . Ik denk dat we er wel uit zijn en gaan voor een stuitbevalling. Lovely29; ik had dat gisteren ook. Even naar het centrum en ineens kreeg ik het warm en voelde me wat licht in m'n hoofd dus gauw naar de winkel van m'n moeder. Daar even gezeten en wat gedronken. Toen ging het ook weer goed. Verlof; ik vermaak me prima. M'n dochter is 1 dag in de week op de crèche en 2 dagen bij mijn moeder. Dit laten we gewoon doorlopen. Op die dagen ruim ik lekker op in huis. De dagen dat ze thuis is doen we allemaal leuke dingen. Zwemmen, dierentuin, Ballorig, knutselen, kinderboerderij enzo. Nog even lekker 1 op 1 aandacht nu het nog kan. Eten; ik heb ook ontzettend veel behoefte aan ongezond eten. Maar probeer toch een appel, aardbeitjes, ander fruit of komkommer te pakken. M'n meisje is weer wakker dus ik ga alles klaarzetten om te verven. We hebben vanmorgen leuke dingen gemaakt van zout brooddeeg en dat heb ik zonet afgebakken.
@Inafwachting; Wat een moedige keuze, duimen dat je kleintje alsnog de draai vind en alsnog goed komt te liggen, en anders duimen op een goede stuitbevalling! @Nellie; Haha heerlijk dat je zo lekker vroeg aan de dame blanche zit, mij niet gezien!! En herkenbaar van balen van zwangerschapsstriempjes en dingen, hier ook elke dag mn buik erop aan het controleren maar nog geen streepje, wel mn borsten vol met kleine streepjes, vreselijk. Maar liever mn borsten dan buik, dat dan weer wel. We worden er niet knapper van, haha! maar wat je er voor terug krijgt maakt dat dan wel weer goed gelukkig!! @Ongezond eten: Hier een fruit verslaving, groente wil alleen niet zo naar binnen. en weinig puf tot koken, wat toch weer makkelijker eten veroorzaakt. @Nesteldrang: ik begin hier sinds het weekend toch behoorlijk last te krijgen van nesteldrang, ik race het hele huis door, en het is in geen weken zo schoon en netjes geweest, haha, wat fijn om deze positieve energie weer een keer te krijgen. Verlof: Hier nog 2 ochtenden in de week op de peuterspeelzaal aan het werk, niet omdat het moet, maar omdat ik zelf graag wat afleiding wil hebben, ik geniet enorm van mn werk en wil daarom zolang ik me goed voel die energie daar nog graag in stoppen. al ben ik wel afgedraaid na een peuterochtend. Volgende week de laatste week alweer, en dan nog maar 2 tot de 40 weken, waaaah wat vliegt de tijd. Kleintje is hier mega gezakt naar beneden, en drukt super lekker op de blaas. 100x op een dag naar wc, maar dat is te overleven haha. Hier meiden nog last van andere typische kwaaltjes?
Ik wordt ineens overvallen door moeheid en ik moet nog naar de winkel en verzinnen wat we gaan eten. Pfff... Groentes krijg ik inderdaad ook niet weg, fruit probeer ik zoveel mogelijk te nemen. Morgen weer controle bij de vk ben benieuwd hoeveel eraan is gekomen. Hier nog geen striemen ontdekt, blijf vrolijk door smeren met mijn crème. Knap hoor Miloena het doorverweken maar ik kan het wel begrijpen als je er zoveel energie uit haalt.
Zo wat is er weer lekker veel geschreven! Ga proberen op alles te reageren In afwachting. Lastig joh! Maar fijn dat jullie een keuze hebben gemaakt. Leuk dat je allemaal leuke dingen met je dochter doet Emmy. Kan me voorstellen dat je je zorgen maakte hoor. Maar je bloeddruk is in zijn geheel dan niet veel gestegen toch? Het is goed dat ze het in de gaten houden! Rustig aan! Nellie. Heerlijk een dame blanche! Wel balen van je striemen zo op het laatst. We moeten wat voor onze mooie kindjes over hebben he Verlof. Ik vermaak me ook prima, vind de tijd snel gaan! Mijn lijstje loop ik niet heel snel af en komt ook wel het een en ander bij hihi. Vandaag visite gehad van kennisje met een ontzettend lief zoontje van 10 weken is leuk om over ervaringen te kletsen enz. Was erg gezellig! Wel vreemd te bedenken dat wij dat binnenkort ook zullen hebben. Eten. Ik heb wel trek in lekkere dingen maar heb ook een aardbei en bananen fase dus fruit krijg ik ook wel binnen naast alle lekkers. Begin wel wat vocht vast te houden. Ook vriendlief zei het gisteren.. Zag het wat aan m'n gezicht zei hij. Hmm:s.. Miloena. Vervelend dat je zo vaak moet plassen! Gaat ze in ieder geval wel de goede kant op hier ook wel wat meer maar valt erg mee! Heb voornamelijk last van mijn ribben en wat vermoeidheid qua kwaaltjes. Gisteren bij vk geweest en meisje is nu wel aan het indalen, yes! Ook de douche is gisteren gemaakt dus ben weer stuk geruster! Bed staat sinds gisteren ook omhoog dus kom heel charmant in bed vanavond weer lekker zwemmen, ben benieuwd hoe lang ik dat nog leuk vind. Nu geniet ik er nog lekker van, even 'licht' zijn
Emmy. De onderdruk is een zeer minimale stijging, maak je geen zorgen hoor! Meten ze je met de ''hand'' of met een elektrische meter? Zit namelijk ook nogal een verschil in. Als de verloskundige zich geen zorgen maakt moet jij dat ook niet doen. Fijn dat je nu verlof hebt en je het rustiger aan kan doen. Nellie. Moest stiekem wel lachen om je post, om 10uur al aan een ijsje. Heerlijk! Balen van je strepen, hopen dat het hierbij blijft. Je buikje neemt nu nog wel een extra groeispurt de laatste weken dus zeker kans dat het er nog meer gaan worden. Ik heb bijna geen strepen, een klein beetje aan de onderkant. Deze zijn ontstaan tijdens mijn eerste zwangerschap in de laatste week. Ze worden nu weer heel licht zichtbaar maar er zijn geen nieuwe bijgekomen. Na de zwangerschap zullen ze weer veranderen van kleur zodat ze bijna niet meer zichtbaar zijn. Althans, dat was bij mij zo. (duurde wel even hoor). Joanne. Je bent het eerst uitgerekend hier dacht ik. Hoop voor je dat je snel bevalt . Allemaal voortekens zo te lezen. In afwachting: Ga duimen voor een voorspoedige stuitbevalling! Leuk idee om met zoutdeeg te werken. Ben niet zo'n creatieve mama maar ik denk dat mijn zoontje het ook heel leuk zou vinden. Toch maar eens proberen! Lovely. Herkenbaar. Bij de babypark was ze ook zo traag als dikke s... Ik hield het zowat niet meer (harde buiken) en zei geirriteerd dat ik het zelf wel wilde pakken. Haha.. Eems. Ah.. zo leuk en ook onwerkelijk dat je straks ook mama bent. Fijn dat de douche gemaakt is. Geniet van het zwemmen vanavond. Miloena. Jeetje nog steeds aan het werk, en met zo'n drukke doelgroep! Knap hoor! Vandaag naar babypark geweest. Krijgen van mijn ouders de stokkestoel als de baby geboren is. We hebben een newbornset liggen zodat hij vanaf de eerste dag bij ons aan tafel kan zitten. Echt ideaal, kan het iedereen aanraden. Ze verkopen daar veel leuke dingen, we hebben vooral inspiratie opgedaan. Mijn moeder is heel handig en creatief dus we hebben van veel dingen foto's gemaakt zodat ze zelf dingen kan gaan maken. Bijvoorbeeld een simpel canvas schilderijtje wat bedekt is met stof en een applicatie van een vliegtuig betaal je 40euro. Dat is het mij niet waard hoor. Verder heeft ze een leuke voetenzak gezien, maten opgemeten en foto's gemaakt zodat ze hem zelf kan haken. Ben benieuwd! Ben geslaagd voor 2 hoeslakens voor het ledikant in precies dezelfde kleuren als z'n wolkendeken. Nu nog opzoek naar een lakentje in gebroken wit. Nog een klein lijstje met dingen die ik nog moet halen (thermometer, handalcohol etc) Dus morgen nog langs het kruidvat.
Ons bed staat ook omhoog. Was even een leuke klus aangezien we niet wisten hoe het hoofdbord los moest. Wij als een malle trekken van alles geprobeerd blijkt dat we het hoofdbord moesten optillen. Vriend is nu bang dat wij het systeempje gemold hebben aangezien er 1 deel ineens los schoot. Maar goed dat zien we over een aantal weken wel weer. Pomm wat fijn dat je moeder zo handig is. Sommige dingen zijn inderdaad duur. Ik mag nog een nieuw ledikant dekentje kopen van mijn vriend aangezien wij een paar maanden geleden per ongeluk my little prince hebben gekocht. Woeps. Eems wat fijn dat de kleine aan het indalen is en dat de douche ook weer werkt. Lekker hoor zwemmen
Je bed omhoog? Voor een thuisbevalling dan veronderstel ik? Hihi, was eventjes niet mee. Amai, hoe zet je dat helemaal omhoog? Kan me er niet meteen iets bij voorstellen Ben ik wel benieuwd naar!
Hier moest het bed ook omhoog.. Helaas gaat dat niet kan mijn bed niet draaien en er hangen planken boven dus het past niet. Nelllie is voor een evt thuisbevalling en de kraamzorg(voor hun rug etc) je huurt dan van die dingen die kan je onder je bedpoten olaatsen (kom even niet op de naam) Hier even een huilmomentje vannochtend , een buik als een ballon.. Kom ik uit de douche.. zie ik de eerste striae aan de bovenkant van mijn billen . Voelde me echt even rot(mag toch wel he?) ondanks dat ik ze liever helemaal niet had gehad heb ik ze liever op mijn billen dan mijn buik natuurlijk. Nog 1,5 week voor mij en hoop dat ze niet zo lang op zich laat wachten. Ik was wel voller maar zet nu aan alle kanten uit van het vocht (voeten,speknek etc haha) gelukkig weet ik waar ik het voor doe maar durf soms nieteens meer naar buiten omdat je elke x van de reacties krijgt "je brnt lekker bol geworden " joh? Ben zwanger! Of.. "Nu ga je wel tekenen in je gezicht" Pfoee sorry voor mijn klaagpost, echt de laatste loodjes hier en het rommelt maar door maar helaas nog geen weeen. Zometeen even een paar losse broeken halen lekker voor na de bevalling. En beschuit met muisjes .. Kan alles maar hebben staan. Soms durf ik niet ben bang dat me vliezen breken maar ach, denk dat ik zo vlug in de auto zit dat het weinig mensen zal opvallen haha
Nelllie of je nu thuis of in het ziekenhuis bevalt, je bent moet omhoog. Bij ons kunnen er geen klossen onder dus hebben het opgelost met bierkratten. Mijn vriend en kraambezoek heeft aardig wat te drinken. Hoe heb je het nu opgelost joanne met je bed? Binnenkort is je meisje er en dan kan je lekker van haar gaan genieten. Ik ga zo eens kijken of ik de kapper een plekje heeft en dan vanmiddag naar de vk.
Pffff net terug van verloskundige: te hoge bloeddruk (130/90). Meteen urine gecontroleerd en die was goed gelukkig. Heb er wel even stress van zeg! Zeker aangezien mijn zus zaterdag trouwt! Sorry voor het ego-bericht
Balen Juli, ken je gevoel. Ik heb mijne vanmorgen weer laten controlen. 125/85. Wat gaan ze verder bij jou doen? Bij mij ook geen eiwit in urine. En ze maken zich geen zorgen. Wat is jouw bloeddruk normaal?
Ik ben ook weer bij de vk geweest en mijn bloeddruk was 120/74 volgens de vk keurig. Volgende afspraak staat alweer voor aankomende maandag aangezien ze de hele week vol zitten met intake gesprekken. Vanmorgen naar de kapper geweest en verder heerlijk van het mooie weer genieten Ik heb eigenlijk geen idee wat ze doen als de bloeddruk niet goed is en wat voor gevolgen het kan hebben.
Emmy, ik was al aan het terugzoeken wie het nou ook laatst had. Normaal heb ik 110/60. Half mei 1x 120/85. Ga maandag weer voor controle. Hoge bloeddruk kan hellp syndroom aanduiden. En dat is gevaarlijk.
Juli, heb je op zo'n staafje geplast om eiwit te checken? Hellp is indd gevaarlijk maar dan heb je wel echt lichamelijke klachten. Zolang dat niet zo is zit je nog helemaal veilig.
Aaahzo! Had ik ook nooit van gehoord eigenlijk, van dat bed omhoog. Maar zal zijn omdat de meeste dames hier in België 5 dagen in het ziekenhuis blijven, dus feitelijk gebeurt de verzorging daar. Weer iets dat ik bijgeleerd heb Inderdaad rot he die striae. Tuuuuuurlijk mag je je daar rot over voelen! Ik baalde ook enorm toen ik het gisteren ontdekte op m'n buik. Hihi, wel omgekeerd hier, liever op m'n buik, dan op m'n billen. Gezien ik sowieso een (klein) buikje heb, loop ik hiermee toch nooit bloot of nooit in bikini ofzo. Dus we hebben beiden 'geluk' dat de striae nog de goede plaats uitkiest voor ons, hahaha Oh, je moet voor die anderen niet laten om buiten te komen meid. Laat ze maar zeggen. Is toch helemaal niet erg dat je ziet aan je gezicht dat je zwanger bent. Je BENT nu eenmaal ook zwanger he Begrijp wel dat het niet altijd leuk is die reacties, maar je hoeft je daarom helemaal niet op te sluiten. Kom maar lekker buiten, en zeker met dit mooie weer Hihi die gedachte van dat water breken ken ik! Was er ook altijd bang voor. Maar de kinesiste zei onlangs dat heel weinig bevallingen op gang komen met water dat breekt. Bij de meeste heb je eerst al echte weeën en breekt je water pas in het ziekenhuis of een plaats waar je prive bent of in de auto ofzo. Want normaal gezien ga je met heftige weeën toch niet meer winkelen of lekker een terrasje doen Amaaaai zeg, nog anderhalve week voor je, dat komt wel heel dicht nu! Kan eigenlijk voor elk moment zijn!! Hoe gaat het met de 'rommeling'? Last van buikpijn de hele dag door, of is het meer in specifieke momenten? En is het erge buikpijn die je hebt? Vervelend he dat je niet weet wanneer het zal komen. Misschien heb je morgen al je kindje vast, misschien ook pas binnen 3 weken. Nog eventjes geduld