16 t/m 30 juni 2015!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door koekenpan, 15 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely29

Lovely29 Fanatiek lid

5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    Ik heb normaal ook rond de 110 en 60 a 74. De laatste keer had ik 118/82 maar dat was ook keurig.
    Had inderdaad even opgezocht wat voor kwaad het kan.

2. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Ik las dat hier veel meiden nog bij de kapper langsgaan. Hihi, daar heb ik ook een voorbeeld aan genomen en een afspraak gemaakt volgende woensdag;) Puntjes beetje knippen en eens een kleurtje erop, dat kleurtje is alweer veel te lang geleden. Kwestie van er goed uit te zien na de bevalling als het bezoek komt, hahahaha:D Vond het nog een goed idee van jullie!!:)

3. Juli2015

Juli2015 Actief lid

30 nov 2014
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Emmy, ja een staafje waarmee ze van alles kunnen controleren. Alle waardes waren goed gelukkig.
    Gek he, dat het je dan toch bezighoudt...

Verder ook totaal geen lichamelijke klachten. Was echt totaal verrast door de bloeddruk.

4. Emmy30

Emmy30 Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.285
    598
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hier ook lekker naar de kapper geweest, kleurtje en weer goed modelletje.

Fijn dat de waardes gewoon goed waren Juli. Ik heb het ook naast me neergelegd.
    Bij mij is 1 van de meiden van zwangerschaps cursus vandaag al bevallen. Zij was net als ik 28 juni uitgerekend. Gaat nu allemaal wel echt dichtbij komen haha. Ben benieuwd!

5. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Oeh dan komt het zeker wel dichtbij als je zulke berichten hoort. Is alles goed verlopen?

6. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Morgen de volgende mijlpaal bereikt, 37 weken zwangerschap. Blij :D!

7. Emmy30

Emmy30 Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.285
    598
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ja alles was goed verlopen. Ze was wel 3.5 week te vroeg dus blijft nog n nachtje in het ziekenhuis. Maar kindje gewoon al 3800 gram!!! Gigantisch al het was blijven zitten haha.

8. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Wat een mooi gewicht voor dat termijn!

Straks naar de verloskundige. Moet nog even snel mijn bevalplan invullen. *oops*. Nog niet het gevoel dat hij ingedaald is, verder geen krampjes meer gehad o.i.d.
    Wel gister weer te hard van stapel gegaan in huis *nesteldrang* dus savonds met hittepit op de buik en vroeg naar bed.

Vandaag lekker dagje in de tuin en beetje rommelen in huis. Heerlijk!

9. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    WAAAAAH spannend!!!!!!!!!!!!:D

10. Lovely29

Lovely29 Fanatiek lid

5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    Jaaa het komt allemaal dichterbij en begin er ook wel steeds meer klaar voor te zijn. Ik heb wel sterk het gevoel dat ons meisje braaf tot de 40 weken blijft zitten en misschien zelfs nog langer. Maar goed het zou ook zomaar anders kunnen zijn.

Net boodschappen gedaan en nu lekker buiten in de tuin maar het is goed warm zeg pfff.

pomm hoe was het bij de vk?

11. Lovely29

Lovely29 Fanatiek lid

5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    Mijn vriend is gisterenavond nog 3 kwartier gaan hardlopen en ik ben op de fiets meegegaan. Daarna nog een drankje op het strand gedaan. Heb ik ook weer een beetje beweging gehad :).

12. Haazz

Haazz Actief lid

26 mrt 2013
    184
    0
    0
    Hallo allemaal!

Wat is het lekker weer vandaag hè? Mijn dochter ligt nu lekker te slapen en ik lig even lekker koel binnen op de bank. Ik kan normaal echt uren bakken, maar nu toch wel meer moeite met de warmte.

Voor de meeste van ons de 37 weken grens bijna bereikt, fijn is dat! Dit weekend gaan we hier nog de laatste (nesteldrang) klusjes doen en dan zou de baby in theorie mogen komen. Maar ieieiets langer blijven zitten is helemaal niet erg.

Hier trouwens ook last van vocht vasthouden! Ik had de bandjes van mijn sandaaltjes in mijn voeten staan net! Vorige keer was dat echt niet! Lijkt me idd heel vervelend als mensen daar continue opmerkingen over maken. Ik probeer altijd een beetje snedig teug te zijn. Maar dan krijg je vaak weer te horen dat je last hebt van je hormonen. Grrr.

Vanochtend hadden we een liggingsecho (die in de eerste instantie een beetje overbodig leek, omdat de baby al 100% zeker was ingedaald.), en maar goed ook, want bij het doorlopen van het lijfje zagen ze dat één van de nierbekken iets vergroot was. Geen reden tot totale paniek, maar dat moeten we wel even laten checken in het ziekenhuis. Zit dus nu te wachten tot ik word gebeld door de Vk voor een afspraak..
    Verder was alles wel goed. Ze ligt helemaal vast met dr hoofd (manlief was teleurgesteld, want dan kan je geen gezichtje zien), heeft hele lange benen (nu al 40w +5dagen) en verder was alles prima volgens de uitgerekende datum.
    We gaan zien wat die echo in het ziekenhuis oplevert.

Die kappertjes zijn heerlijk! Ik heb deze week een heerlijke gezichtsbehandeling gehad. Via Groupon, maar 20 euro voor 1,5 uur. Heerlijk, echt ontspanmen!

Ik heb voor mijn verlof gespaard, dus ik probeer elke week zoiets leuks te doen, als cadeautje aan mezelf. Volgende week nog een zwangerschapsmassage. Ben benieuwd!

Bed moeten wij trouwens ook nog regelen, maar bij ons is dat onmogelijk met klossen, dus we hebben nu een ander foefje bedacht. Ons bed is overigens al best hoog van zichzelf. En de kraamhulp liet de vorige keer al weten dat ze liever geen klossen zag, want ze was maar een klein vrouwtje. We hopen dat ze deze keer weer bij ons komt kramen. Was een topper!

Geniet van de dag allemaal!

13. Lovely29

Lovely29 Fanatiek lid

5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    Het is zeker lekker weer Haazz zit ook lekker met mijn voetjes omhoog in de tuin met de ipad. Even een schema maken wat ik allemaal nog moet doen.

Niet fijn maar wel goed dat ze hwbben gezien dat een nierbekken vergroot is. Even goed laten controleren.

Vocht vast houden lijkt mij ook geen pretje tot nu toe 1 keer in mijn voeten gehad door een drukke dag. Verder gelukkig geen last van. Opmerkingen krijg ik alleen positief "jij groeit mooi naar voren" "volgens mij ben jij verder nog niet aangekomen"
    Sommige mensen weten natuurlijk ook niet wat ze zeggen en kunnen beter hun mond houden :)

Wij konden ook geen klossen onder het bed en hoefde eigenlijk maar 10 cm te verhogen ivm boxspring. Had eerst in gedachte om het met een 1 persoonsmatras te doen maar is ook zo'n gedoe. Nu zijn wij sponsor van heineken met onze 6 kratten :)

Lekker trouwens die verwennerij heb nu niks meer gepland staan misschien ook eens een goed idee.

14. In AFwachting

In AFwachting Bekend lid

23 okt 2011
    714
    0
    16
    Wij hebben ons bed ook niet verhoogd, kan ook niet want we hebben een zwevend bed. Ik moet sowieso in het ziekenhuis bevallen i.v.m. mijn eerdere bevalling. Het zou dus alleen voor de controles zijn die de kraamzorg doet. Dan leggen we er eventueel een extra matras op. Vorige keer hoefde dat niet eens van de kraamverzorgster.

Vocht hou ik ook al lekker vast :(, vooral in m'n voeten en handen.

@Haazz, wat kan dat voor gevolgen hebben dan als de nierbekken vergroot zijn? Wel vervelend om nu nog nieuws te krijgen dat er iets niet helemaal goed is. Hopelijk valt het allemaal mee.

Hebben jullie gisteravond ook flinke onweer en regen/hagelbuien gehad? Hier ging het behoorlijk tekeer. Heerlijk op bed naar de flitsen liggen kijken :).

15. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Haazz. Heb je nog wat gehoord van de verloskundige? Waar kan een vergrote nierbekken op duiden?
    Wat een leuk idee om jezelf op die manier te verwennen :).

In afwachting. Een zwevend bed? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Ik heb gisteravond wat flitsen gezien. Het rommelde verder wel gedurende de nacht.

Gister was de controle bij de verloskundige goed. Baby ligt ingedaald maar nog niet vast. Ze heeft de verwachting uitgesproken dat hij, net zoals mijn zoontje, blijft zitten tot de 40 weken en dat de tijd van de bevalling nu halveert. (bij mijn zoontje 7 uur over gedaan in totaal, dat is kort voor een eerste). Ik moet dus gelijk bellen bij het breken van de vliezen en/ of goede weeen, omdat het de vorige keer zo snel ging en omdat hij nog niet vast ligt. (moet dan gelijk naar het ziekenhuis). Ben zo benieuwd! Hoop dat hij nog even blijft zitten. Mijn vriend is er helemaal kaar voor!

16. Haazz

Haazz Actief lid

26 mrt 2013
    184
    0
    0
    Hello!

Weeeer zo'n heerlijk dagje! Dochter is uit logeren, dus wij zijn lekker de laatste dingen aan het doen in huis, een beetje koffie drinken in de zon en zowaar een gesprek voeren dat niet continue wordt onderbroken :-D Soms is dat wel heel lekker.

We hebben a.s. maandag een echo in het ziekenhuis en dinsdag een gesprek met de gynaecoloog. Een verwijdt nierbekken kan er voor zorgen dat er urine blijft staan in het nierbekken (normaal wordt dat meteen afgevoerd naar de blaas) en dan heb je grotere kans op urineweginfecties. En da's bij kleine kindjes niet zo'n succes. Maar of het écht mis/gevaarlijk/spannend is, weten we nog niet. Een echo is maar een momentopname. En wat het betekent voor na de geboorte, geen idee. We gaan het dinsdag allemaal horen.

Pomm, je hebt 7 uur over je bevalling gedaan. Bij mij hebben ze het ook steeds over een vlotte 'partus' en dat ik snel moet bellen als ik weeën heb. Maar ik heb er 19 uur over gedaan. Dus zoooooo vlot vindt ik dat niet. Of tellen ze bij jou vanaf een aantal cm? Ben wel benieuwd. Ik zal het ook nog eens vragen aan mijn verloskundige.

Fijne dag allemaal!

17. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

22 mrt 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo meiden, wat heeft iedereen veel geschreven zeg! Ik verbaas me dat er nog geen bevallingen zijn geweest. 4 vriendinnen zijn nl allemaal te vroeg (dusvoor 37wk) bevallen. Maar wat goed dat we dat zo allemaal volhouden.
    Foto shoot was erg leuk! Het was niet alleen voor ariadne, maar de fotograaf verkoopt de foto's aan woonbladen in binnen en buitenland en laat ons weten wanneer dit gebeurd en in welk blad. Kan dus zomaar een half jaar duren.

Nesteldrang; Hier ook de kwaaltjes die jullie beschrijven, nesteldrang is sterk aanwezig, maar kan door mijn bekkeninstabliteit echt niks en dat is verschrikkelijk jammer. Maar afgelopen maandag is het huis voor de shoot natuurlijk spik en span en dus houd ik dat wel een beetje zo (dus veel opruimen haha).

Ontlasting; bijna heel de zwangerschap is dit normaal geweest, echter moest ik voorheen soms wel 2 dagen niet en nu wel elke dag. Beeb drukt er toch op en veroorzaakt ook veel scheetjes en boertjes tot hilariteit van vl.

Indalen; op de echo vorige week was al het gezichtje niet meer te zien of die volledig is ingedaald weet ik niet, maar wel ver genoeg.

Buik/voorweeën; hier ook af en toe kramp en harde buik, vooral s avonds. Ik kijk dan elke x op de klok hoe lang het duurt voordat de volgende komt. :)

Na dinsdag mag de beeb van mij wel komen hoor! Vandaag nog een bruiloft van vrienden (wellicht dezelfde als jouw Juni2015?) en morgen een etentje bij de chinees, waar ik een klein beetje tegen op kijk. Schoonmoeder wilde graag moederdag vieren, maar toen heeft ze afgezegd omdat mijn vader net was overleden (terwijl dat van mij niet had gehoeven) en met vaderdag hoop ik bevallen te zijn, dus wilde ze het in een. En ook bij de chinees. Maar eerst dat we bij hen kwamen. Denk soms dat ze niet echt beseft wat deze zwangerschap met mij doet en wat ik allemaal wel en niet kan (ook qua eten en drinken). Maar goed, is maar een middagje en avond en we gaan met eigen auto dus als ik het zat ben gaan we gewoon naar huis. (ze had ook nog bedacht dat wij voor haar betalen en voor ons zelf en mijn zwagers (homostel) voor henzelf en schoonpa, of het geld ons op de rug groeit) (hormonen off!!!)

Verder heb ik helemaal niets meer staan, vind het best spannend maar kijk er ook naar uit! Ben trouwens maandagavond nog ff naar ziekenhuis geweest. Las het belkaartje waarop staat wanneer je moet bellen en zag staan dat je moest bellen bij misselijkheid en een drukkend gevoel aan de bovenkant van je buik, nu dat had ik al een paar dagen....dus moest ook komen. hartfilmpje gemaakt, bloed en urine controle, bloeddruk controle en alles was helemaal schoon en super (dus mijn eerste gedacht was goed, nix aan de hand) maar toch fijn die controle. Nu dinsdag weer normale controle en inwendig onderzoek...die misselijkheid en drukkend gevoel zijn nl echt niet weg.

O ja, hebben jullie ook al zo'n fijn plasticzeil op je bed? Ik sliep al slecht en met dit warme weer helemaal maar met dat plastic....grrr
    (bed gaat hier pas om hoog na de bevalling, omdat ik toch in het zkhuis beval en anders mijn eigen bed niet inkom)

18. Emmy30

Emmy30 Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.285
    598
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wat een gezellige verhalen allemaal!

Ik heb in mijn bed geen zeiltje, ik heb een dikke handdoek onder mijn hoeslaken liggen en hoop dat dit het meeste opvangt, mochten mijn vliezen eerst breken. Dat zeiltje vind ik echt vreselijk. En dit was een tip van iemand, er komt namelijk meestal niet ineens een emmer vocht uit ;).

Wat een mazzel met het weer hebben we he meiden, zo lekker! Zo meteen gezellig het terras op.
    Ben benieuwd wanneer het eerste beebje hier zich aandient. Ze zou bij mij al welkom zijn. Spannund!

19. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Even snel een reactie op de matrasbeschermer, wij hebben op beide matrassen matrasbeschermers van ikea liggen. Is net zoals een hoeslaken maar dan met extra plastic/stof achtig laagje. Daaroverheen een molton en een hoeslaken. (kosten zijn iets van 12 a 13 euro)

20. Lovely29

Lovely29 Fanatiek lid

5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    Jeetje wat is er weer veel geschreven. Even kort vanuit hier want via de telefoon is het niet zo fijn.

Wij hebben de matrasbeschermer uit het kraampakket erop liggen. Kraakt een beetje maar verder er geen last van. Zekere voor het onzekere maar.

vandaag weer heerlijk weer. Kleine is lekker actief en heb het idee dat ik continu honger heb. Heel irritant.

Deel Deze Pagina