Ik ben wel sneller moe Nellie, maar niet zo extreem. Kan gewoon hele dagen dingen doen. En dan savonds lekker lui zijn of andersom. Sterkte!
Goedemorgen dames, Nelllie wat vervelend dat je zo moe bent en dat je gisteren ook zo misselijk bent geweest dat je zelfs je afspraken moest afzeggen. Hier geen moeheid te bekennen. Hopelijk trekt het toch snel weg bij je. Joanne: Je kleine meid en lichaam is lekker bezig met al dat gerommel. Wat balen dat het niet doorzet. De vk heeft mij verteld dat je de kleine minimaal 10 keer per dag moet voelen. Wanneer je het gevoel hebt dat je haar niet voelt even de tijd ervoor nemen en rustig gaan liggen. Anders inderdaad gewoon even vragen. Pomm: Spannend hoor zelfs al lekkende borsten. Ik typte gisteren zo mooi dat ik nog geen gerommel had en ja hoor 's avonds op de bank last van harde buiken en een beetje buikpijn. Ik weet alleen niet of ik dat kan verstaan onder rommelen Haazz: Hoe was jullie weekend zonder de kleine? Ik lees bij veel dat ze zo'n last hebben van een bedzeiltje. Ik gebruik het bedzeiltje vanuit het kraampakket en heb er echt geen last van. Ik heb hem op mijn matras liggen en dan nog de molton en hoeslaken.
Net voor controle bij de verloskundige. Bloeddruk nu echt te hoog 135/95, dus doorverwezen naar het ziekenhuis voor controles daar. Moet me om 13.30 melden... Zo raar, want ik voel me echt prima!
Het is al enkele maanden geleden dat m'n ijzerwaarden nog gecontroleerd werden. Kan dat dan ineens zo erg zakken? Donderdag anders eens aan de gyn vragen, dan moet ik weer op controle. Net een stevige douche genomen en ik voel me wel al veel beter. Misschien moet ik ook wat minder 'toegeven' aan m'n moeheid. Me er minder in wentelen ofzo. Niet dat ik me er echt in wentel, maar vlugger eens denken van 'je bent nog maar uit bed, doe eens iets ipv weer in de zetel te kruipen'. Ik dacht dat ik helemaal niets gedaan had dit weekend, maar als ik eens goed nadenk dan heb ik toch wel het een en ander gedaan, oeps Zaterdagvm te voet naar de bakker geweest, daarna grote boodschappen gedaan. 's Middags wat gerust en dan beetje afgestoft en wasje geplooid. En daarna heb ik niets meer gedaan En zondagvoormiddag heb ik het hele huis gestofzuigd en daarna nog wat helpen opruimen met m'n vriend in de garage. Maar in de nm ook niets meer gedaan eigenlijk... Misschien heb ik het gevoel dat ik 'niets' doe, omdat ik anders veel meer doe dan dat. Heb de hele zwangerschap eigenlijk nog op redelijk hoog tempo doorgedaan, waardoor het nu misschien aanvoelt dat ik hele dagen zit te niksen...
Hoe gek is dat he, je voelt jezelf goed en toch is je bloeddruk te hoog. Succes in het ziekenhuis! Nelllie mijn lichaam houdt mij nu ook tegen. Ik heb het gevoel niks te hebben gedaan en heb al Harde buikenen last van mijn rug. Stiekem toch wel genoeg gedaan. Heb de babykamer gesopt en de wc een goede beurt gegeven. Ook nog het bed afgehaald. Ik kan niet meer en wil nog zoveel doen . Moet om 15:00 uur bij de vk zijn. Ga nu niks meer doen.
Vervelend he dat 'nog zoveel willen maar niet kunnen'... Ik vrees dat we er ons bij zullen moeten neerleggen (letterlijk en figuurlijk) Veel succes bij de vk, geniet ervan!
He Juli wat vervelend! Gelukkig heb je nog geen klachten, dan ben je sowieso mooi op tijd om alles te testen. Laat je weten hoe het was in het ziekenhuis?
Zo voelt het inderdaad, alsof je niks doet. Het is niet niks maar weinig in vergelijking met wat je normaal doet. Ik loop snel te hard van stapel, moet ook zeggen dat ik het liefst de hele dag in de weer ben om te voorkomen dat ik ga zitten ''wachten''. Dat had ik bij mijn eerste heel erg, dat ik op hem zat te wachten, en wachten duurt lang. Ik voel me nu lichamelijk ook veel beter, dus kan ook meer aan. Daarnaast heb ik nog de zorg voor m'n zoontje natuurlijk. Hij ligt nu lekker te slapen, dit is zo'n momentje dat ik ook eigenlijk moet rusten maar ik laat het vandaag... kan ik vanavond wat vroeger naar bed. Slapen gaat wonder boven wonder wat beter, wel veel plassen maar val ook wel weer in slaap. Juli. Succes straks in het ziekenhuis, hopelijk is alles gewoon goed! Lovely. Die harde buiken heb ik ook. Bij mij is het nog niet echt aan het rommelen denk ik. Merk dan wel dat m'n lichaam zich aan het voorbereiden is maar ik ga er vanuit dat het nog minimaal 2 weken duurt voordat ik beval.
Net bij de vk geweest en waar ik al bang voor was een kei harde buik. Bloeddruk was goed en de kleine is heel ver ingedaald. Harde buiken moet ik in de gaten houden en als deze pijn gaat doen moet ik bellen. Ik ga er ook echt rekening mee houden dat het zeker nog 3 weken duurt. We wachten maar af. Lig nu plat op de bank vl doet vanavond stofzuigen gelukkig
In het ziekenhuis was alles goed. Onderdruk is daar niet boven 85 geweest (wonderlijk maar waar). Half uur het hartje geluisterd, volgens de gynaecoloog een ritme zoals uit de studieboeken. En bloeddruk om de 5 minuten ook steeds goed. Urine was schoon en bloedwaarden van nieren en lever ook geen afwijkingen. Goedgekeurd naar huis gestuurd. Vrijdag komt verloskundige thuis controles doen. Nu plof ik even lekker op de bank. Qua moeheid heb ik weinig klachten. Slaap overdag eigenlijk niet. Vanavond wel de vluchttas maar inpakken...
Oei ... en hebben ze gezegd waaruit die harde buik dan voorkomt? Of is je lichaam zich gewoon aan het voorbereiden? Ja hou maar goed in de gaten hoor. Lief dat je ventje je een beetje wil ontzien en het stofzuigen overneemt
Hier vannochtend naar de vk geweest. Kleine bewoog toch echt weinig. Doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een ctg, gaat ze me toch los daar hihi zal je net zien maar gelukkig gerustgesteld nu, morgen nog een x want zo een ctg doen ze altijd 2 dagen. Loop ik het ziekenhuis uit krijg ik toch een buik en rugkramp, komt nu zo om het uur met echt een pijnlijke piek er in. Heb tich het idee dat dit echte voorweeen zijn en niet zoals ik laatst had van die aanhoudende pijn dit voelt toc snders..hopelijk laat ze dus niet meer lang op zich wachten.
Juli, hoe was het in het zkhuis? En die moeheid, word er ook helemaal gestoord van. Dan neem ik me allemaal dingen voor op een dag, en dan lukt maar de helft. En dan 's nachts zo beroerd slapen. Ik kijk echt uit naar een keer weer 8 uur achtereen slapen. Maar ik vrees dat dat wel weer even een jaartje gaat duren, haha. Vandaag hadden we een extra echo voor het niertje. Er is niets veranderd, dus morgen naar de gynaecoloog om door te spreken wat nu. Morgenochtend maar alvast even vragen bij de verloskundige wat ik kan verwachten. Ik had vandaag een gesprek met iemand over hypnobirthing. Ik dacht altijd dat het mega zweverig was, maar dat schijnt wel mee te vallen. Hebben jullie daar ervaring mee? HIer overigens ook wat krampjes zo nu en dan. Ik zou het fijn vinden als ik de 38 weken haal. Daarna mag de baby wel komen. Begin toch al een beetje ongeduldig te worden... zal je zien dat ik mega over tijd ga...
Oh sorry Juli, fijn dat het goed was! Ik heb helemaal over deze laatste berichtjes geen gelezen. Op mijn telefoon gaat dat niet altijd goed.
Juli, vervelend van je bloeddruk, maar goed dat je even extra controle had en het toch wel oke bleek te zijn! Ik had een bruiloft in Nieuwpoort (ZuidHolland). VL wilde eerst niet gaan omdat ik zei dat ik toch wel beroerd was, maar had juist heel de dag niets gedaan om juist weg te kunnen. Uiteindelijk toch van 8 tot 11 daar geweest. Wel fijn! Joanne, ja ze hebben toch minder ruimte, Ik merk ook dat mijn beeb de laatste dagen wat minder beweegt, maar voel haar altijd overdag wel binnen het uur en als ik wakker ben binnen een kwartier, dus ga er vanuit dat het goed gaat. Nellie, zou toch rustiger aan doen hoor, wellicht dat je misselijkheid daardoor kwam en je vermoeidheid? Haaz, hypnobirthing lijkt me idd interessant, alleen ik woon in zo'n afgelegen uithoek dat het hier niet kan. Erg jammer. Hier het vluchtkoffertje klaar en gaat morgen ook al mee naar het ziekenhuis, ik blijf me beroerd voelen en ook echt last van mijn schouderbladen. In mijn koffertje zit; pyama, 2 shirtjes, 2 hemdjes (1tje speciaal voor borstvoeding te geven), 2 paar sokken en 3 onderbroeken/boxers en een joggingsbroek. Voor vl heb ik 1paar sokken, 1 tshirt, joggingsbroek en boxer ingepakt en onze toilettas met tandenborstel, shampoo, douchegel en bodylotion. Voor de beeb (moet tussen de 24u en 48u blijven): 2 setjes mt 50 , 2 setjes mt 56 (elk setje is een boxpakje en een t-shirtje en broekje en romper), truitje, 2pr sokjes, 2mutsjes, fleecedekentje, 2 spuugdoekjes en zo'n wikkeldoek voor na het badje.
Hallo dames, Wij zijn vanmorgen weer naar het ziekenhuis geweest en hebben definitief gekozen voor een stuitbevalling. Nu maar wachten tot het begint. Vandaag bijna de hele middag op bed gelegen. Had zo'n last van m'n rug . Gelukkig zakt het weer wat af. Morgen weer een gezellig dagje met m'n meisje. Vermoeidheid verschilt hier echt per dag. De ene dag bruis ik van de energie en de volgende dag komt er niks uit m'n handen. Harde buiken herken ik ook wel. Als ik teveel doe dan voel ik hem alweer opkomen.