Hier nog geen inwendig onderzoek gehad. Ik denk dat mijn vk zeker tot de 40 weken wacht. Mijn buik is weer behoorlijk aan het rommelen nu met een warme kruik tegen mijn buik op de bank. ik moet nu wachten tot maandag voor ik naar de vk mag. Ben dan 38 +4
Volgens mij wachten ze sowieso tot 40 weken, tenzij je al iets hebt wat lijkt op weeën. Waarom zou je al inwendig onderzoek willen, eigenlijk?
Twee weken geleden heeft de gyn ook al inwendig onderzoek gedaan bij me. Allez, als dat toch hetzelfde wil zeggen wat jullie bedoelen met inwendig onderzoek Hij heeft gevoeld of er al ontsluiting was of niet, en dit was er niet... Waarom hij dat aan 35+3 deed weet ik niet. Gewoon, om zeker te zijn dat alles nog dicht zit? Stel dat je opening hebt, moet je toch nog een tijdje platliggen... Morgen terug op controle, spannend! Ben benieuwd of we terug een echootje krijgen of niet. Vorige keer was het een halfuur aan de monitor en inwendig onderzoek. Weet niet wat ik nu moet verwachten
Idd wat nellie zegt inwendig onderzoek is om te kijken of er al ontsluiting is. Dit was omdat ik in het ziekenhuis moet bevallen als ik nu al ontsluiting had, was er deze week een afspraak gemaakt voor opname. Nu wordt dat volgende week...
Ik ga straks even contact opnemen met de vk. Ik heb het idee dat ik de kleine sinds gisteren minder voel en mijn buik rommelt continu. Wil er toch voor de zekerheid naar laten kijken.
Beter het zekere voor het onzekere nemen. Hopelijk is het allemaal voorwerk en is alles goed. Hou ons op de hoogte!
Vk neemt niet op er is wel een noodlijn maar dit is naar mijn idee niet echt nood. Heb de voicemail ingesproken even wachten anders probeer ik het dadelijk nog een keer.
Lovely het noodnummer mag je voor dit soort dingen ook bellen. Succes meis hoop dat het prima met je kindje gaat en ze zich gewoon klaar aan het maken is voor vertrek. Hier wat vaker menstruatie achtige krampen, herkennen jullie dit?
De verloskundige is geweest en hebben naar het hartje geluisterd was heel netjes zei ze. De kleine was wakker. Hebben afgesproken dat ik de bewegingen tot 12 uur controleer voel ik haar niet dan bellen en een hartfilmpje laten maken. Denk alleen niet dat het nodig is. Voel haar nu weer bewegen. Zo ook nog even de huisarts bellen om te checken of ik misschien een blaasontsteking heb. menstruatie krampjes herken ik wel emmy had ik gisteren ook. Krampen in de onderbuik samentrekken van de baarmoeder. (Heb nooit menstruatie krampen gehad eigenlijk)
Goed dat je gebeld hebt meid! Blij dat alles in orde is, oef! Waarom denk je dat je een blaasontsteking hebt? Heb je pijn bij het plassen ofzo?
Net naar de gynaecoloog geweest en ook gemeld dat ik de laatste dagen wat meer last heb van pijn in m'n onderbuik. Niet echt pijn, maar meer zo'n zeurend gevoel. Inderdaad zoals je beschrijft, precies of je ongesteld moet worden. De gyn zei dat dit gevoel komt, doordat de baby met het hoofdje in het bekken zit.
Deze morgen op controle geweest. Alles in orde met de baby! Eerst heeft hij inwendig onderzoek gedaan. De baby zit mooi in het bekken. Alles is prima. Daarna heeft hij ook een echo gedaan en alles nog eens bekeken, gemeten,... en een nieuwe groeimeting gedaan. De baby woog nu 3kg Hij schat het geboortegewicht rond de 3,500kg. Bij de vorige schatting was het tussen de 3,750kg en 4kg. Het is en blijft een schatting zei hij, dus we zien wel bij de bevalling Blij dat ons beebje het goed doet. Er was nog geen indicatie dat ik vroeger zou gaan bevallen ofzo. Ik snap het al, mevrouw blijft daar gewoon lekker haar tijd uitzitten Volgende week vrijdag terug op controle en dan mag ik weer aan de monitor.
Naar mijn idee heb ik geen blaasontsteking maar de vk wilde dat uitsluiten aangezien aan het einde van de zwangerschap je juist vaker last hebt van je onderbuik bij een blaasontsteking vandaar.
Wat fijn dat alles goed is met de baby. Weer een fijn gevoel. We gaan allemaal lekker op schema. Ben echt benieuwd wie de eerste gaat zijn
Goed dat je contact hebt opgenomen Lovely, en idd goed om even te checken. Ik heb nooit blaasonsteking ghead en deze zwangerschap al 2 keer, dit ging gepaard met harde buiken en op een gegeven moment bloed plassen. Maar die klachten kwamen pas toen het al ver gevorderd was. Fijn dat je je meisje goed voelt bewegen nu. Emmy. Menstruatiekrampen kwamen bij mij op toen ik gestript was en de bevalling zijn intrede deed. Tot nu toe heb ik nog geen krampjes gehad. Spannend! Wie weet!? Nellie. Heel mooi gewicht, fijn dat alles goed is met de baby. Ik heb vanmiddag controle, ben benieuwd of hij nu vast ligt met z'n koppie. Voel me verder prima, zou willen dat hij lekker blijft zitten tot iig 40 weken. Ben benieuwd of ik dit na morgen ook nog zeg (30 graden)
Goedemiddag! Blaasontsteking had ik ook zonder last te hebben met plassen. Dus kan goed. Let wel dat als je antibiotica krijgt, je ook weer vatbaarder bent voor een schimmelinfectie. Lekker veel yoghurt eten! Is goed voor de balans down there. Ik heb ook een zeurderig gevoel, maar ik heb niet het idee dat het voortekenen zijn. Baby ligt al diep ingedaald en soms voel ik dat hoofd echt bewegen. DaT is ook niet zo heel prettig. Nellie, wat bijzonder dat je zo uitgebreid onderzoek krijgt. Bij mij wordt alleen de bloeddruk gemeten, geluisterd naar het hartje en een beetje gevoeld en gemeten aan mijn buik. Geen monitor of inwendig onderzoek. Dat was de vorige keer pas tijdens de (klinische) bevalling. Pomm, hier hetzelfde. Lekker nog 2,5 week groeien, kan ik nog lekker 2,5 week 'voor'rusten en extra aandacht geven aan mijn dochter. Morgen maar even voetjes in het zwembadje, denk ik
Oh en hier op nog wat kleine klusjes na het heeeeele huis op orde. Kan ik de kraamverzorgster tenminste makkelijk vertellen waar alles ligt. En het is dan ook schoon :-D Erg fijn, dat geeft wel wat meer rust.
Aimee, om je gerust te stellen heb al van meerdere gehoord dat het voelen van ontsluiting een hele vervelende pijn is en dat weeen heel anders is. Als ze voelen vanaf buiten of ze ligt inedaald denk ik ook : AU! Maar weeen zullen heel anders voelen, en er zijn ons zoveel vrouwen voor gegaan.. Ook in de middeleeuwen Sinds vandaag een enorme druk op mijn vagina. Heel vervelend en het komt en gaat.. Merk echt dat ik nog maar eennpaar daagjes hoef (hopelijk). Elke nacht hoop ik dat me vliezen breken (liever snachts dan waar iedereen bij is hahaha stom he ) Maar we wachten rustig af. Veel harde biuiken en deze druk heb ik nooit eerder gehad zo vaak terugkerend Wij hebben 60 geboortekaartjes en we redden het hebben er 4 over mocht me nog iemand te binnen schieten