Was zeker een leuke verrassing! Vl wist het al een week maar heb niets gemerkt terwijl ik denk dat altijd wel door te hebben haha. Hier is een babyshower ook nog niet helemaal een gewoonte maar je hoort het wel steeds vaker De laatste controle leek beeb weer wat omhoog te zijn gekomen want die keer daarvoor lag ze gedeeltelijk in het bekken.. heb ook wel gelezen dat het niet noodzakelijk is maar google is dan ook niet altijd een geruststelling. De bevalling kan dan wat langer duren of vaak een tangverlossing nodig zijn ed. Ook kunnen oorzaken zijn dat de navelstreng om het nekje zit of je bekken te smal is..Daar heeft de vk niets over gezegd. Alleen dat ik moet gaan liggen mochten mijn vliezen breken. Donderdag weer controle dus hoop heel erg dat ze dan toch is ingedaald.
Hallo dames, Gisteravond om tien over half tien is mijn mooie zoon Déan geboren. Met een gewicht van 3200 gram en 50 cm. Hij is super mooi en we zijn helemaal verliefd!! De inleiding eerst gedaan met gel inbrengen in de vagina, dit moet zes uur zitten. Dit deed niet veel maar wel weker maken van de baarmoeder. Had om half drie drie cm ontsluiting dus zijn we rond half vier aan het infuus gegaan met weeën opwekkers. Dit was pittig, binnen een uur heftige weeën en al gauw kwam ik in een weeën storm. Om half zes 5 cm ontsluiting en gekozen voor een epidurale. Deze is gezet oen nabij zeven uur. Hij werkte helaas niet helemaal maar het was goed te hanteren. Rond half negen voelde ik persdrang en ik mocht een beetje mee persen op mijn zij. Om half tien mocht ik op de rug en binnen twee echte persweeen was onze kleine trots er!! Groetjes José
Jeetje, het blijft de laatste dagen wel rommelen bij je he. Hopelijk zet het ook door binnenkort! Ben benieuwd hoe het gaat bij de controle vanmiddag! Qua versiering heb ik zelf het een en ander in huis gehaald en nog wat van de babyshower over dus heb ruim voldoende versiering. Vond het zelf leuk om te kopen dus anderen hoeven dat niet voor mij te doen. Als je versiering leuk vind bij je thuiskomst zou ik gewoon even wat hintjes plaatsen in je omgeving
Gisterenavond voor het eerst echt eventjes gedacht dat er sprake was van 'serieus gerommel'. Had krampen in buik en onderrug en veel harde buiken. Na een half uurtje waren de krampen weer weg maar harde buiken bleven tot aan het slapengaan. Vl vond het wel leuk spannend houd me goed in de gaten hihi. Bij hem zit de nesteldrang er ook wel in nu. Kasten moeten opgeruimd en hij wil vanalles weggooien! Bevalt me prima Dachten we het kamertje helemaal af te hebben, heb ik toch bedacht meer kastruimte nodig te hebben. De commode zit vol en hebben verder geen ruimte voor speelgoed, extra luiers en andere spulletjes. Dus wil deze dame vanavond nog langs de Ikea..
Ik ben al de hele morgen heen en weer aan het crossen op mijn fietsje. Dochter weggebracht naar de Peuterspeelzaal, boodschapje, naar de verloskundige, even koffie drinken met een vriendin, nog een boodschapje, net dochtertje weer ophalen. Aan beweging geen gebrek vandaag. En vanmiddag na het slaapje naar de kapper met de kleine. Lekker dagje! Bij de verloskundige maar even verteld dat ik heuuul veel last van voorweeen had. Gisteravond dacht ik echt dat het was begonnen! Ik was ook enorm aan de diarree. Maar ik ben gewoon in slaap gevallen. Vk vroeg wel toen ze aan het voelen was aan mijn buik: " Heb je nu een kramp?" Euh, ja... kon ze dus blijkbaar voelen. Nu even op bed, rustig aan. Ben benieuwd hoe je controle was Aimee!
Ooooh bij jou ook gerommel. Ik vind het een bakkie onzekermakend! Bij de eerste had ik niks geen voorweeen. Ik kreeg met 40+1 gewoon een eerste wee, daar was geen twijfel over mogelijk. Nu is het zo vaag. Man vind het ook maar spannend. Ik moet elk krampje eerlijk vertellen (de vorige keer heb ik de hele nacht heerlijk in mijn eentje weeën liggen opvangen, vond ie achteraf verschikkelijk), zodat ie het een beetje in de gaten kan houden. Veel plezier bij Ikea!
Jeetje meiden wat spannend al dat gerommel. Jose gefeliciteerd met jullie zoon geniet er lekker van! Wat betreft versiering ik heb heel veel van mijn zus gehad zoals slingers en ballonnen. Zij wisten niet wat het werd en had voor beide versiering gehaald. Heb zelf alleen nog een ooievaar gehaald voor tegen het raam. vanmorgen ben ik naar de xenos gegaan om kartonnen te letters te halen die ik kan versieren en op de kast kan zetten met haar naam. Ik kon haast niet meer lopen. Toen was ik nog even snel naar de kinderopvang gereden om het contract in te leveren en naar mijn schoonouders gegaan om in bad te liggen. Ik stap voor de deur uit mijn auto gooi de deur dicht op slot met mijn sleutels nog in de auto . Ik voelde me zooooooooo ontzettend dom. Gelukkig wonen mijn schoonouders 500 meter bij ons vandaan en hebben zij een reservesleutel van ons huis. Ben dus snel op en neer gegaan op de fiets. Ik heb mijn portie voor vandaag ook weer gehad. Nu even lekker van een warm bad en gezichtsmasker genieten.
Wat zijn sommigen nog actief met boodschappen en fietsen zeg! Pff wilde bijna al met het transfer busje gaan can de parkeerplaats naar het ziekenhuis haha. Dikke steken tijdens het lopen. Maar. .. Nu al ruim 2cm ontsluiting! En zo'n pijn vind ik het nog niet doen. Dat toucheren doet wel pijn overigens, maar nu ik weet hoe het voelt is het ook wel minder pijnlijk als vorige week. Dus wachten op spontane bevalling, maar ook een datum en tijd gekregen dat ik me moet melden voor de inleiding!! Spannend!
Gefeliciteerd José! Spannend Aimee, gek idee dat je dan al 2 cm ontsluiting hebt! (dat toucheren lijkt me zeker niet fijn...) Net weer controle gehad in het ziekenhuis vanwege mijn hoge onderdruk vorige week. Bloeddruk keurig 125/85, dus weer terug verwezen naar de verloskundige! Yeey.
Wat fijn Juli van je bloeddruk! Toch een gerust stelling he. Hier is mini echt heel druk. Buik staat helemaal strak. Zou zo leuk zijn als het een begin teken is... Maar kan rustig niets zijn...Haha lastig hoor dat geduld hebben.
Oeeh Aimee spannend hoor al 2 cm ontsluiting. juli wat fijn dat jr weer terug mag naar de vk. De kleine is hier ook lekker druk. Heb soms wel eecht een krampachtig gevoel. Kan het alleen niet zo goed plaatsen. Nu maar even met een kruik op mijn buik.
Hihiiiiii!! De beeb zit hier naar mijn idee nog heel hoog, dus het wandelen gaat nog prima... Hoewel ik ook geen hele grote afstanden meer doe, en het achteraf soms wel wat moet bekopen (misselijk en steken) als ik te voet een blokje gedaan heb naar de bakker en slager Maar alles voor het goede doel en het eerder op gang laten komen, haha! Amaaaai 2cm, spannend! Leuk om te horen waarschijnlijk En al een datum gekregen voor inleiding ook zie ik. Is daar een reden voor? Denken ze dat je veel overtijd zal gaan misschien?
Ik lees nog altijd hier en daar wat gerommel bij veel dames, maar dat het niet echt doorzet... Hier ook zo'n beetje, af en toe wat steken in m'n buik. En nu het gevoel alsof ik echt ieder moment ongesteld kan worden... Maar voor de rest niks, nada, noppes, nougabollen. Heb echt meer en meer het gevoel dat ik overtijd zal gaan. En dat lijkt nog zoooooooooo lang Gisteren naar een collega geweest op bezoek. Ze zei: "Dat boeleke komt de eerste week nog niet hoor, je buik zit nog veel te hoog". Een dag eerder had ik van iemand anders ook al hetzelfde gehoord, blijkbaar zit m'n buik echt nog hoog... Zak dan toch buikje, zakken!!!! Had oorspronkelijk niks gepland deze week 'voor het geval de beeb eerder zou komen', maar heb al ondervonden dat dit geen al te goed plan is. Dus heb het toch nog goed vol gestoken, zodat ik m'n gedachten wat kan verzetten op tijd en stond
Gisteren is er wel wat gerommel geweest maar de kleine was dan ook zeer actief en ik denk dat daardoor mijn baarmoeder ook tekeer ging. Nu is ze weer aan het bewegen maar is het wel rustig. Door het gerommel heb ik wel bedacht dat ik een aantal dingen gedaan wil hebben. De wieg moet nog stof vrij gemaakt worden dus dat ga ik vandaag buiten maar even doen. Verder ga ik de letters die ik gisteren gekocht heb versieren. Ik heb er nu 1 af. Lekker blijven plannen Nelllie. Gaat het gebeuren dan heb je snel genoeg afgezegd en ik neem aan dat de mensen dat ook wel begrijpen. Ik heb ook wel het gevoel dat ik over tijd ga maar hoop toch van niet