Zooo wat veel gemist in minder dan een weekje, Iedereen die bevallen is (meeste ook al op FB gefeliciteerd) Gefeliciteerdd meiden!! Joanne: Wat een super lieve foto's! @Dewachtenden; maak er maar een 5stuks bevalling van morgen, haha! @Nellie; bij jou inmiddels alles al losgebroken en je kleine meisje in je armen? Ben enorm benieuwd, maar je bent natuurlijk wat langer in het ziekenhuis dus misschien niet zo bereikbaar nu! Nog even de spanning er in voor ons dus. @Hier: Ik voel me nog best goed, afgelopen week voor mn vader maar even wat boekhouding gedaan (eigen bedrijfje), gaat de tijd toch wat sneller in een vertrouwde omgeving. Vandaag lekker een markt over geweest en daar geluncht en gisteravond gezellig met vrienden uit eten geweest. Heel irritant dat mensen je echt aankijken wat je op straat doet, je bent over datum dus je hoort thuis te zitten lijkt het soms op. Wachten op de bank gaat niet sneller denk ik. Vanavond onder mn routine loopje met de hond een enorme buikkramp, wou wel naar huis rennen, al was ik daar niet tot in staat. na 2 minuutjes verkrampen was het weer weg, ik denk de eerste echt goede wee, verder helemaal niks meer gevoeld. En de hele avond lijkt het alsof mn kleintje de bodem eruit wil drukken en slaan met vuist slag, haha! Duimen op een zondagskindje voor de hittegolf! Meiden die al bevallen zijn, hebben jullie nog voortekenen hoe het bij jullie ging? Ik kan zo niet meer wachten!!
Ik zal mijn bevallings verhaal vertellen miss wel leuk voor jullie Al schreef ik nooit zo actief mee volgde wel altijd dit topic Mijn bevallings verhaal 22-6-2015 Om 04:00 snachts werd ik wakker met lichte onregelmatige rugweeen ben weer verder gaan slapen toen, smorgens werden ze iets duidelijker Maar nog wel heel onregelmatig ik zou eerst me zoontje niet na kdv brengen omdat fietsen enzo niet meer ging, maar hem toch maar gebracht Toen rond 11 uur namen de weeen toe maar nog niet echt om 12 uur time kwamen ze toch wel om de 5 min ongeveer. Toen om half 1 vk gebeld die kwam 2 uur kijken Toen had ik nog niks geen cm en tuitje stoms nog van de baarmoeder vet balen Want ze zei je heb voorweeen je bent nog niet aan bevallen afspraak gemaakt dat ze 5 uur nog even zou bellen hoe het ging Nou het werd alleen maar erger de pijn dus 5 uur gebeld toen is ze half 6 komen kijken Had ik 3 cm Yes ik was aan het bevallen Ik wou een ruggenprik tegen de pijn want de rugweeen kwamen zo snel ik kon ze niet goed opvangen. Ze heeft het zkh gebeld en mochten komen 30 min met de auto wat een hel Half 7 waren we in zkh ik werd aangesloten op de monitor kindje werd gecontroleerd en ze keken hoeveel cm ik had om 18:45 6 cm ik raakte in paniek want ik kreeg geen ruggenprik meer dat kon niet meer ik kon nog wel prik in me been krijgen ( werkte bij me zoontje vorige keer niet) Dus ik zei dat in paniek dat ik wou tegen de pijn Toen gingen ze nog keer voelen 19;15 8 cm ontsluiting ik kon het niet meer houden ik moest persen En om 19:24 is Eline geboren. Er was even paniek want ze kwam heel slap uit me omdat het zoo snel ging dus moest ze even mee maar gelukkig kwam ze na een paar minuten helemaal bij. ( ze kon de snelheid van de bevalling niet goed aan) Of terwel ik had om half 6 3 cm en 2 uur later was ze er en geen medicatie gehad want dat was allemaal telaat het zou niet meer werken Ik vond het een hele heftige bevalling en moet het ook echt nog wel even verwerken Maar ben nu zoo blij dat ze er is
Vanmorgen had ik ook mijn bevallingsverhaal getypt maar blijkbaar is die niet geplaatst. Bij mij begon het ook ineens. Om 8 uur in demorgen verloor ik ineens wat slijm /afscheiding. Vk gebeld dit kon voor mijn termijn niks raars. Ik heb boodschappen gedaan naar de winkel geweest en wasjes gedraaid voelde me verder helemaal goed. Om 15:15 verloor ik ineens water en toen wist ik het direct mijn vliezen waren gebroken. Ik heb de vk gebeld en zij is komen kijken en ja hoor overduidelijk de vliezen waren gebroken maar ik had nog geen krampen. Deze krampen begonnen rond half 8 om 24:00 uur waren ze zo hevig en om de 4/5 minuten dat we de vk hebben gebeld. Zij was er om 00:30 en ik had 4/5 cm ontsluiting en mocht naar het ziekenhuis. Mijn ontsluiting ging snel 1.5 cm per uur maar ineens stokte het en werd het minder. Ik had rug en beenweeen deze waren vreselijk. Om 05:30 gilde ik het uit dat ik moest persen maar de vk was er niet omdat zij aan het helpen was bij een andere bevalling. Ik moest de persweeen weg puffen wat een ramp. Om 06:00 uur had ik volledige ontsluiting en ik mocht persen. Ik kon echt niet meer en mijn benen deden zo'n zeer. Na een uur was er nog geen vordering en de gyn kwam erbij. Ze wilde mij weeeen opwekkers geven maar moest de persweeen weer weg puffen dat lukte mij echt niet. Dus dan maar persen. Uiteindelijk was de pijn in mijn been ook weg en kon ik volledig persen. Een uur later was ze er gelukkig. Dat was mijn verhaal het kan dus ineens komen.
Nellie. Hoe gaat het? Je ligt vast lekker te genieten van je meisje in het geboortecentrum (of hoe je dat ook noemt in Belgie). Meiden jullie maken het wel spannend zeg.. hoe langer je moet wachten hoe meer je denkt dat hij zij nooit zal komen he! Kan er nu niet over meepraten hoor maar had me er wel op ingesteld dat ik over de 40 weken zou lopen omdat dit bij mijn zoontje ook het geval was. Mijn verhaal. Woensdag 24 juni had ik in de ochtend al wel wat pijnlijke harde buiken, ik zie net dat ik hier toen ook een reactie op zp had gegeven waarin ik dit beschreef. Ik ben toen vervolgens met m'n moeder naar de stad gegaan en heb lekker gewinkeld met moeder een zoon. Wel telkens harde buiken maar ik dacht ook dat dit heftiger was doordat ik aan het slenteren was. Eenmaal in de auto opweg naar mijn ouders vroeg mijn zoontje of hij bij mijn moeder mocht spelen en eten, hier bleef hij volhardend in dus we hebben toegezegd en ben ik naar huis gegaan. Daar expres op bed gaan liggen om te kijken of de harde buiken aanhielden en idd dat deed het elk kwartier ongeveer. Rond 18uur kwam mijn vriend thuis en heeft gekookt, tijdens het eten werden de harde buiken steeds pijnlijker waardoor ik niet meer kon eten en echt moest gaan staan om ze weg te zuchten. Dit waren dus geen harde buiken meer maar weeen. Toch bleef ik in de ontkenning en mocht mijn vriend niet zijn werk afbellen voor de volgende dag omdat ik geen onnodig paniek wilde zaaien. Om 21.45uur de vk gebeld om door te geven dat het allemaal wat onregelmatig was maar ik het toch niet helemaal vertrouwde en niet zo de nacht in wilde gaan. De vk was er een half uur later en stelde me nog gerust van je kan nog 1 a 2 cm hebben maar dat zegt niks. Ze voelde en zei; kan je niet uit bed vallen? Ehh nee, want? Nou zegt ze .. je hebt nu 6 a7cm ontsluiting en we gaan NU naar het ziekenhuis. Vanaf het moment dat ik opstond heb ik bijna continu weeeen gehad en was de rit naar het ziekenhuis hels. Op de verlosafdeling kon ik nog amper de weeen opvangen en moest gaan liggen, had toen al 10cm en m'n vliezen werden gebroken. Op dat moment kwam mijn moeder binnen. Duidelijk ook overvallen door de snelheid van alles. Drie keer persen en onze zoon is geboren! Ik heb hem zelf aangepakt en op mijn buik gelegd, vrijwel meteen is hij zelf opzoek gegaan naar de tepel en heeft zich aangelegd. Ontzettend mooi! Om half 3 in de nacht zijn we thuis gekomen. Het heeft even geduurd voordat ik kon beseffen dat hij geboren was, omdat het zo snel is gegaan. We genieten enorm van hem. De borstvoeding is goed op gang. Het is een tevreden mannetje. Zal een foto zetten in mijn privealbum.
Wat een mooi verhaal Pomm. Hier hele dag beetje onrustig gevoel in mijn buik. En soms steken onderin die dan doortrekken naar achteren. Maar niets enorm noemenswaardigs. Ben benieuwd wanneer er echt actie komt!
Wauw Pom, dat klinkt veelbelovend! Hier twee heeeeele slechte nachten en dagen gehad door de voorweeen. Vanochtend de verloskundige gebeld om te vragen wat ik kon doen, ik wist het even niet meer. Ze raadde me aan om paracetamol te nemen en overdag lekker te slapen, als dat niet zou lukken dan kon ik vanavond een slaapmiddel krijgen. Gelukkig werkt de paracetamol goed(ik ben niet echt weg van het idee om een slaapmiddel te nemen), ik heb kunnen slapen en eigenlijk maar een paar kleine krampjes gehad, de afgelopen dag. Straks weer de nacht in, maar nu met paracetamol. Misschien word ik dan niet steeds wakker van dat vervelende voorwerk. Pas als het echte weeën zijn. Ben wel erg blij, voel me veel rustiger. Had overigens nooit verwacht de uitgerekende datum te halen omdat met 32 weken de baby al ingedaald lag. Dus nu gaat het echte wachten beginnen! Succes allemaal!
Ik kan natuurlijk alleen voor mijzelf spreken, maar voorweeen zijn bij mij hele heftige krampen die opkomen, erger worden en dan weer afzwakken. Net als echte weeën, maar dan niet regelmatig (of maar 3 of 5 keer achter elkaar regelmatig) en ze worden ook niet erger. Ik ben natuurlijk al eens bevallen, dus ik herken het als zodanig. Maar ik heb ook veel last van continue zeurende menstruatie-achtige krampen, dat is meer 'gerommel'.
Fijn om jullie bevallingsverhalen te lezen, en zo zie je maar dat iedereen het zo andrrs ervaart! Kan hier echt niet meer wachten, vind het zooo lang duren haha. Maar dat is ook beebje lag hier ook met 32wk ingedaald en 1,5 week terug allemaal gerommel gehad dus dacht echt dat het eerder kwam. Maar het blijft afwachten. Hoop dat het nog een juni kindje is!
Lieve meiden Het spijt me dat ik een hele tijd niet van me liet horen. Vrijdagmorgen werd onze lieve meid geboren: A.n.n.a-L.o.u Ik schrijf later nog meer, maar is hier wel erg druk, heb nog geen minuutje voor mezelf gehad. In het ziekenhuis word ik hier altijd wel voor iets gestoord. In de vm kine, verzorging, baby wassen, bezoek gynaecoloog, poetsvrouw,... in de namiddag dan bezoek. En op de koop toe heeft ons meisje haar dag en nacht gewisseld ... waarmee ik wil zeggen dat ik de afgelopen 4 dagen in totaal al 6 uurtjes heb geslapen. En dan meestal nog enkel in kwartiertjes los van elkaar. Ik ben versleten!! En maak dus elke minuut gebruik om te rusten. MAAR!!! 't Is zooooo een schatje en het is enorm zalig om mama te zijn!! Ik kan haar nu al niet meer missen!! Ons klein wondertje!! Ik ben benieuwd wie nog bevallen is, maar daar kom ik pas binnen enkele dagen achter, eerst nog wat op mijn positieven komen en zoveel mogelijk proberen te rusten. Voor wie nog moet bevallen: heeeel veel succes!!!
Even een update van mijn kant. Vanmorgen zijn we naar het ziekenhuis geweest maar de kleine man vind het nog wel prima. Er is al wel 1,5 cm ontsluiting dus heeft hij me kunnen strippen. Verder hebben we een datum geprikt voor de keizersnede. De kleine heeft dus nog eventjes om spontaan te besluiten om ook van het mooie weer te komen genieten en anders gaan ze hem halen. We weten 1 ding in elk geval zeker, ergens deze week is hij er sowieso .
Gefeliciteerd Nellie! Hier vanmorgen weer vk op bezoek gehad. Dame zit nog lekker. Bmm was helemaal week en niet te pakken te krijgen haha dus geen idee of er al ontsluiting is of niet. We wachten af. Woensdag komt ze weer.
@Nellie wat fijn wat van je te horen! En wat geweldig eindelijk je kleine meisje, en wat een prachtige naam! Rust maar goed uit in de momentjes waar je kan! Heel benieuwd naar je verhaal maar die horen we vast vanzelf wel! @inafwachting spanneeend!!
Nelllie gefeliciteerd wat een leuke naam. Ik wordt momenteel ook enorm geleefd maar geniet er voor de volle 100 procent van. Vandaag loop ik met koorts rond waarschijnlijk door stuwing want mijn borsten stonden op ontploffen. De kleine drinkt onwijs veel maar erg veel last van darmpkrampjes. Waar ik veel tijd aan kwijt ben. hopelijk gaat het allemaal snel wat beter.
Gefeliciteerd Nelllie! Hier is het vandaag de uitgerekende datum. Heeft ze denk ik niet begrepen. Volgens onderzoek komen de meeste baby's bij 40+2... Wie wachten er nu nog meer?
Haha ik hoop het! Ik zit op 40+2 nu . Kan soms wel janken van ongeduld... Zo stom, maar wil haar zo graag vasthouden...
Emmy dat is heeeeel herkenbaar! En ik woon ook nog bij Utrecht in de buurt en dus gedoe rond bevallen tijdens de tourstart... Kom maar gewoon vandaag of morgen denk ik dan
Hier donderdag alweer 41 weken, hoop niet dat ik die hoef te halen en gewoon lekker vandaag of morgen mag bevallen. Keek zo op tegen overtijd gaan en zal je net zien dat dat ook nog eens gebeurd! Ook ik kan niet wachten om mn ukkie te mogen begroeten en knuffelen!!
Hoi meiden, Hier een dagje overtijd. Vanochtend controle gehad bij de verloskundige. Ik heb ook inwendig onderzoek gehad, maar geen ontsluiting, dus er kon niet gestript worden. Maandag komen ze langs om het weer te proberen. Eigenlijk heb ik wel iets van: blij maar lekker zitten tot na zaterdag. Want ik denk dat ik die hitte beter alleen aan kan (lees: zittend onder de sproeier) dan dat ik loop te stressen over een pasgeboren baby in 40 graden. Gisteren was ik wel heel ongeduldig hoor, mijn vorige kwam met 40+2. Dus ik vond eigenlijk dat deze eerder moest komen. Kan nog... maar denk het niet. Succes allemaal! Veel ijsjes eten en lekker weinig doen!