Gefeliciteerd in Afwachting!! Wat dapper van je dat je al zo op de been bent, dat was ik echt niet na mijn keizersnede! Haaz en Emmie, pfff warm hoor met die dikke buiken, zelfs zonder is het niet om uit te houden. Hoop dat jullie genoeg verkoeling vinden en jullie beebjes snel en op natuurlijke wijze komen!
Ah, gelukkig dat de stuwing voorbij is. Echt een vervelend gevoel, precies of je koorts hebt in je borsten ofzo vind ik Ik heb ook enkele dagen geen stuwing gehad, maar nu voel ik het weer een beetje. Onze meid begint m'n borst mooi leeg te drinken, waardoor 'de voorraad' weer mooi moet aangevuld worden, hihi. Maar ik kan het goed verdragen, de eerste dagen waren veel pijnlijk! Tepelkloven, had ik ook! Net zoals bij jou een heel hoge zuigreflex, amai! Ze heeft niet echt door hoe ze op een fopspeen moet zuigen, dus daarmee ben ik alvast (nog) niet geholpen. Maar de vroedman (die wist echt alles over borstvoeding, veel beter dan de vrouwen, chapeau! Die heeft me zo goed geholpen!!) heeft me eens uitgelegd wat ik moet doen: Je moet je tepelhof tussen je wijsvinger (onderaan) en je duim (bovenaan) nemen. Daarna moet je melk uit je tepel duwen. Als je dat paar keer deed ook eens aan de andere kant duwen (horizontaal en verticaal) En echt niet kijken achter enkele druppels melk hoor, het mag veel zijn. Telkens je een druppel melk uitduwde, moet je hem over je tepel smeren. Zo wordt die mooi soepel. Ik doe dat telkens voor en telkens na het kleintje moet drinken. Na de voeding mag je je tepel (nadat je hem met melk inwreef) gewoon laten drogen aan de lucht). En moet zeggen, de pijn is al enorm verminderd. De korstjes van de kloven zijn bijna weg, oef! Want in het begin (met die kloven) sprong ik altijd bijna tegen het plafond van de pijn! Dat is nu gelukkig over. Ook altijd zorgen dat je kleintje niet enkel de tepel in de mond heeft, maar ook een deel van het tepelhof. Dus zorgen dat het mooi aanhapt (voor het drinken de tepel aan het neusje houden en als je kleintje aanhapt het kleintje naar je borst toetrekken als het mondje mooi opengesperd is). Zo voorkom je ook kloven en is veel minder pijnlijk!! Inderdaad, hier ook veel last van krampjes, jammergenoeg!! Dat is zo hartverscheurend om die kleine meid te zien huilen uit volle borst en te zien kronkelen op je arm van de pijn. Soms wel een uur of anderhalf uur aan een stuk. Man man man. Ik ben soms radeloos. En 's morgens en 's avonds is het ergst. Overdag valt precies nog mee. Deze nacht van 3u tot 5u30 met haar op de arm gelopen. Ocharme de lieve schat! Ik ben naar de apotheker geweest achter iets tegen de krampjes en heb 'Infacol' meegekregen. Dat moet ik voor elke voeding toedienen, waardoor de lucht vlugger uit het lichaampje kan verdwijnen. Ik vind het niet echt een wondermiddel, ze blijft krampjes hebben. Maar moet wel toegeven dat die wat in kracht afgenomen zijn, ze krijst niet meer zo hard als voorheen. En misschien verdwijnen ze inderdaad wel wat vlugger. Dus als het maar helpt! En elke dag een kopje venkel&anijs thee drinken, dat schijnt ook goed te zijn tegen de krampjes bij de baby. Heb wel nog gelezen dat je met die thee niet mag overdrijven, omdat het in te hoge dosis net wel voor krampen kan zorgen. Dus hou ik het bij een kopje per dag. Maandag mag ik ook langs bij de osteopaat. Heb gisteren gebeld om een afspraak te maken en heb gevraagd om zo snel mogelijk langs te komen. Misschien dat zij ook iets kan doen tegen de krampjes. Baadt het niet, dan schaadt het niet natuurlijk. Sowieso was ik al van plan om een osteopaat te raadplegen voor een controle van de baby net na de geboorte. Schijnt dat dit geen kwaad kan. Er wordt dan gekeken of er geen blokkages zijn of ingewanden die wat klem zitten van na de geboorte ofzo. Als dat het geval is, wordt dat allemaal losgemaakt, zodat de baby geen pijn meer heeft... Ik ben benieuwd!! Hopelijk ben je met die informatie een beetje geholpen... Hoe gaat het met jullie kleintje anders?
Hallo allemaal! Gisteravond spontaan bevallen van een mooie dochter! Ze was er binnen 3,5 uur vanaf de eerste wee. En met twee keer persen. Pffffieuw! Het gaat goed met ons, later meer!
Amaaaai! Lijkt wel een droombevalling. Die van mij ging iets minder vlot dan dat, hihi Een heeeeele dikke proficiat!! Hoe heet je dochtertje? Ben benieuwd! Geniet ervan meid!!! x
Ocharme meid toch. Kan geloven dat je ook wil... Maar je ziet, hoe vlug het kan gaan, zoals bij Haazz!!! Veel succes hoor!
Afgelopwn vrijdag ben ik naar een lactatie deskundige geweest om te kijkwn naar het aanleggen. Lactatie deskundige gaf aan dat we haar beter niet konden aanleggen ivm tepelkloven deze moeten eerst helen. Zijn gelijk een goede kolf gaan huren. Helaas kolf ik niet voldoende waardoor ik moet bijvoeden met kunstvoeding. Door het vele kolven heb ik vansaag weer last gekregen van stuwing. Ik had vanmiddag 38.8 graden koorts en net 38.2. Het gaat dus beter. vanmiddag wilde ik de borstvoeding gaan opgeven maar wil het nog een keer proberen.
Mijn tepelkloven zijn langzaam aan het herstellen. Ze waren echt zo erg dat het hele inhammrn waren. Verzorgen met moedermelk had ik idd ook begrepen. Heb nu een zalfje voor het helen. Verder doet ons meisje het super, krampen heeft ze bijna niet meer en na een vloeding slaapt ze heel goed. 'S nachts slaapt ze ook goed. Ik bsn benieuwd hoe zs gaat reageren als ze weer alleen de borst krijgt. Hsb namelijk het idee dat ze dan minder drinkt. meiden die nog niet bevallen zijn, vior je het weet hebben jullie de kleine in jullie armen.
Ook hetzelfde... Wel gestript rond 12 uur, maar nog niet echt iets op gang. Morgen overtijd controle?
Wel kunnen strippen dus? Wat fijn! Morgen gaan ze ctg maken en echo om alles te checken. Merk je wel al iets?
Ja, wel kunnen strippen. 1cm ontsluiting. Tja wat meer harde buiken maar verder niet echt. Ga nu even lekker in bad liggen. Donderdag heb ik afspraak in ziekenhuis voor controle met ctg en echo. Ben je er gespannen voor?
Nee ben niet gespannen voor morgen. Voel haar de hele dag goed bewegen dus is meer voor de zekerheid voor mn gevoel. Hoop alleen dat ik niet ingeleid hoef te gaan worden. Maarja we zien het wel. Hoop voor je dat je gerommel doorzet.
Hè wat jammer... Same here. Alhoewel ik vannacht wel wakker werd van wat krampen, maar daarna gewoon weer in slaap gevallen.
Hopelijk zijn de controles zo goed Emmy. En denk jij ook wel eens : mijn baby wordt de uitzondering op de regel "er is er nog nooit een blijven zitten"...
Hahahah jaaaa dat denk ik serieus soms: "ik ga nooit bevallen"... Hahahaha zouden we wel het nieuws halen
Voor de meiden die het nog niet wisten: 3 Juli ben k bevallen van een prachtige meid. Het was een erg heftige bevalling. Door het strippen begon woensdag nacht de weeen, donderdagochtend is de vk komen kijken en bleek dat ik regelmatige weeen om de 5mins had, alleen nog niet krachtig genoeg om er bij te blijven. (slijmprop ook die nacht verloren) Donderdagmiddag stopten ineens de weeen en was het rustig. de vk kwam weer even langs om te kijken hoe het ging maar vertelde me dat ik even weeen heb gehad, maar ze er verder niks aan kunnen doen, ik was zo emotioneel moest zo huilen van moeheid (weeen nemen nou eenmaal energie) maar heb me er bij neergelegd, ik moest nog 3 dagen wachten, dan mocht ik gestript worden. Alleen savonds begon ik wat in de rug te krijgen, ik moest de pijn weer wegpuffen maar vond het wel prima, 2 paracetamols voor de nacht genomen op advies van de vk, kon ik lekker op slapen. 23:00 op bed gegaan. 24:00 braken mn vliezen, 1:00 was de vk er, 1:30 begonnen hele heftige weeen die binnenn een halfuur op continu weeen waren gegaan, een weeenstorm van buik en rug weeen en wat onophoudelijk doorging, ik had 4cm ontsluiting en was kapot. Toen werd het hartritme van haar minder en moesten we met spoed naar het zh in de ambulance. Dat hobbelige ritje van een halfuur heeft me 5cm ontsluiting gegeven ( ondertussen al flinke persdrang, maar mocht niet persen) op de zh kamer aangekomen om 4:00, kleintje aan hartritme, 9 cm ontsluiting, mocht persen om 4:05 en 4:11 is ze geboren! En zodra ik haar op de buik had was mn hele moeheid weg, in een keer word je overspoeld met geluk. Mn meisje doet het super goed!