Ik wacht even met kraamzorg regelen tot de termijn echo geweest is. Heb wel al gekozen waar ik kraamzorg wil aanvragen dus dag na de echo gelijk regelen. Je krijgt bij de intake van verloskundige ook veel info over dat soort zaken. Sowieso wel relaxt om dat af te wachten denk ik
Wij willen kraamzorg via dezelfde organisatie als bij mijn dochter. Wil zelfs proberen dezelfde kraamverzorgster te krijgen. Was zo'n schat van een vrouw.
Hoi hoi ... Lief dat jullie zo meedenken, hopen en duimen Ik verwacht geen wonder hoor. Het is meer dat ik er nog niet aan toe ben om het zelf af te breken. Ik hoop dat het nog uit zichzelf op gang komt of dan een bevestiging met een volgende echo dat het te traag ontwikkelt. Vandaag contact gehad met verloskundige en die begreep het helemaal. Sorry dat ik zo weinig inhoudelijk op jullie reageer. Ik zit een beetje in mijn eigen belevingswereld. Maar ik realiseer me dat dit misschien een beetje egoïstisch over kan komen.
@katja77; je bent alles behalve "egoïstisch" hoor. We snappen het allemaal dat je wat minder inhoudelijk op ons reageert. Leef en hoop ontzettend met je mee. Ik gun het je zo dat je straks weer lekker mee kan kletsen over goede echo's, kraamzorg en al het andere. Mijn duimen maken overuren voor jou.
Egoïstisch Katja?!? Helemaal niet!!!!! Ik ben blij dat je blijft komen en je verhaal opschrijft! En jij hoeft helemaal niet te reageren op ons. Waarom zou je? Al die blije berichten, terwijl je zelf in zo'n onzekere en verdrietige situatie zit. Nee hoor meid, daar hoef je je energie zeker niet aan te verspillen. Schrijf jij maar lekker je verhaal en je gevoelens op, dan zijn wij er zeker voor je!! xx
Nog maar 1 nachtje slapen!!! Katja je bent totaal niet egoïstisch meid, ik snap heel goed hoe je je voelt, digitale knuffel! Gisteravond migraine aanval gehad, bah.. En dan geen medicatie mogen nemen als je zwanger bent, vreselijk zeg...gelukkig duurde het niet mega lang dit keer. Ik wacht eerst de termijnecho af en gaan dan wat dingen regelen, meer dat ik niet wil afbellen als het mis gaat ofzo... Ik heb niet mega veel verdiet gehad om mijn miskraam toen, maar ik merk dat het nu wel lastig is te geloven dat het allemaal wel goed zit zeg maar....
Katja77, ik vind je juist moedig dat je toch hier komt en meeleest en meeleeft. Dikke knuffel Dames, ik heb ook een termijnecho met 10 weken en 3 dagen, ze vond het nu ook te vroeg om echt goed te meten. Hoe is het met de kwaaltjes? Ik ben nog steeds heel erg moe, maar niet meer zo vaak misselijk. Wilde gisteren mijn blouse dictknopen, ging net maar het was echt te zien dat het knoopje elk moment kon losschieten Ze zijn echt mega op dit moment en ook mega aanwezig. Slapen gaat ook stuk lastiger op dit moment. Gelukkig nergens anders last van op dit moment.
@Katje, mee eens. niets egoistisch aan. Ik vind het fijn dat je je gevoelens hier blijft delen. we zijn er voor je! Kwaaltjes.... ja ik ook nog wel onwijs moe savonds (lig rond 8/half9 op bed) maar misselijkheid is hier ook wel wat minder geworden. Alleen als ik te lang niet eet of in de auto zit word ik nog wel misselijk. Ik begin nu af en toe bandenpijn te krijgen bij opstaan of gaan zitten of draaien. En onderrug begint beetje te zeuren. De moeheid overheerst nog wel. werken is wel zwaar daardoor.
Hier gaat het moe zijn van kwaad naar erger. Ik moest dinsdag werken van 7u tot 16u ... het leek precies een werkdag van 24u. De dag erop heb ik de hele dag in mijn bed gelegen, ik raakte er bijna niet meer uit. Ook vandaag een vrije dag en tot 12u in mijn bed gelegen. Help zeg, voel me zo'n aansteller Maar het lukt me gewoon niet. Vandaag nog lekker veel rusten, want morgen weer werkdag, dat ik het overleef, hihi En verder nog altijd misselijk in momenten, hoewel ik het gevoel heb dat ik al iéts langer zonder eten kan... Hoop doet leven Spannend Mamavanmenm!!!!! Hihi Merelfox, onze banner loopt precies gelijk, leuk!!!! Jij ook uitgerekend voor de 28e juni?
25 juni! Maar goed dat kan met de termijnecho natuurlijk weer veranderen En breek me de bek niet open over die werktijden. ik ging gister om 07:30 van huis voor werk en was 18:30 weer thuis. om half 9 lag ik te slapen. En ik trek het nu echt totaal niet. Zo extreem moe. Zit te knikkebollen op werk. Ik las net dat werk mij moet voorzien van een afgesloten rustruimte met bank of bed... heb ff HR gemaild of dat hier ergens is.. ben benieuwd waar ze mee komen (HR is mij onderhand al zat geloof ik ) https://www.fnvbondgenoten.nl/site/dossiers/329279/329288/Arbeidstijdenwet_Arbeid_en_zwangerschap.pdf Al meer dames die hun recht op extra pauze aanspreken?
Dat van de misselijkheid in de auto of als ik te lang iets niet eet, herken ik wel. Ik zit nu in een vast ritme, werken, koken en slapen. Zelfs mijn dochter maakte er laatst een opmerking over. Toen ik het haar had uitgelegd, begreep ze het wel Ik heb nu ontzettende jeuk aan mijn tepels en borsten en ben zo moe, dat ik ook zo naar huis ga. Werk morgen ook thuis, dan kan ik beetje op adem komen.
Wat voor werk doe je? Kantoorbaan ook? Bij mij zijn ze niet zo fan van thuis werken. En eerder naar huis durf ik ook niet echt eigenlijk. Of moet ik er gewoon schijt aan hebben?
Ik ben Bidmanager bij een internationaal bedrijf. Bij ons wordt het Nieuwe Werken heel erg gestimuleerd. Wat dat betreft heb ik het hier wel getroffen
Katja. Wat een heen en weer geslinger in emoties voor jou en je man . Snap dat je het niet kan opbrengen en liever nog even wilt afwachten.. want als.... Heel veel sterkte en duim voor een goede afloop! Merelfox. Hoe is de echo gegaan? Nellie. Lastig om opvang te regelen als je onregelmatig werkt! Heel herkenbaar. Ik werkte tot vorig jaar als verpleegkundige met onregelmatige diensten. Nu coordinerendverpleegkundige met alleen nog maar dagdiensten, maar geen vaste dagen en 32uur. Mijn vriend werkt gemiddeld 65uur per week dus ook veel weg. Mijn ouders en schoonouders passen altijd op ons zoontje. Tot nu toe gaat dat goed. Wij beseffen ons dat we daar veel geluk mee hebben! Ik denk dat voor jullie een gastouder de beste optie is. Vanmiddag de intake bij de verloskundige gehad. Alles prima en duidelijk. Morgen ochtend nog even een extra echo, zonder reden, gewoon voor de leuk Ben zo onzeker deze zwangerschap, veel erger als bij mijn zoontje!!!
Zeker spannend! Geniet ervan!! Onze echo ging geweldig. Vond het huilen van geluk en onderlijf stil laten liggen wel een kleine uitdaging