16 t/m 30 juni 2015!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door koekenpan, 15 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. In AFwachting

In AFwachting Bekend lid

23 okt 2011
    714
    0
    16
    @merelfox, klopt. De foto is gedraaid maar als je hem een kwart draait dan is rechts het hoofdje en daarboven nog een klein dooierzakje. We hebben het hartje wel gezien, nog niet gehoord.

Wij gaan de combinatietest ook doen. Als wij te horen zouden krijgen, na meerdere testen, dat het niet goed zou zijn dan weten we nog niet 100% zeker wat wij zouden doen. Maar ik vind dat iedereen vrij is in die keus en die respecteer ik.

2. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    O waaauw, zo mooi! En zo groot, leuk!!! Van ons was dat precies veel kleiner;) Maar dan was het ook op 7 weken... Misschien maakt dat al veel verschil. Morgen weer eentje op 9 weken, ben benieuwd!!!!!!!!:D

Dikke proficiat meid, echt waar!:D

3. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Oeps, heb je een keuze om die te doen? Wist ik eigenlijk niet...
    Ik dacht dat ze standaard de nekplooimeting deden, en als dat niet in orde was of als er getwijfeld werd ze dan andere testen deden. Ik ga me blijkbaar best nog eens verdiepen in al dat soort dingen;)

Aan welke termijn wordt dat gedaan?
    Ben jij van plan om het te doen?

Ik denk niet dat het een te prive vraag is. Iedereen kan (en mag) daar zijn eigen mening over hebben wat mij betreft, ieder is daar vrij in.

4. Emmy30

Emmy30 Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.285
    598
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    De combinatie test wordt tussen de 11 en 13 weken gedaan.
    Ik ga hem laten doen. Het is een bloedonderzoek en nekplooimeting.

5. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Ah, dacht dat dit standaard gebeurde... De gynaecoloog had gevraagd om nu een bloedonderzoek te doen, dan zal hij dat vergelijken met de resultaten van de nekplooimeting... als ik het goed verstaan heb. Dus bij deze doe ik dat ook, hihi;)

6. merelfox

merelfox Actief lid

4 dec 2013
    445
    0
    0
    Hoe is het bij jullie met de misselijkheid? Hier lijkt het alleen maar erger te worden :( spugen word ook meer.

Ben het zo zat! Sorry hoor, ff zeuren!

7. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

22 mrt 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook misselijkheid, heb van een collega de tip gekregen om antagel te maken bij de apotheek, is zonder doktersrecept en is voor maagzuur (als je dus last hebt van oprispingen) van morgen ook bij het kokken wat over gegeven , voor het eerst bah. Dus ik ga mrgen langs de apotheek en hoop dat het helpt.

Ik denk idd ook dat ik iig de nekplooi zou doen ook ik zie in mij werk wat voor impact het heeft als je een gehandicapt kindje krijgt, alhoewel het wel ligt aan de afwijking natuurlijk. Maar we moeten gewoon d er vanuit gaan dat we allemaal super gezonde kindjes krijgen

8. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Inafwachting. Gefeliciteerd met je mooie echo! Super duidelijk al!

Hier ook de combinatietest, hebben we bij ons zoontje ook gedaan.

Nellie. Veel plezier morgen!

Wij hebben woensdagavond de termijn echo... stukje en beetje zijn we het familie en vrienden aan het vertellen, zo leuk!

Heb gister voor het eerst het hartje gehoord met de angelsound, wat is dat super!!

9. mariam1978

mariam1978 Actief lid

9 mrt 2014
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen Dames, vandaag een dagje thuiswerken. In mijn huispak en een badjas, want ik heb het ijskoud...
    Ik ben ook echt moe, dus dat komt wel goed uit.

Wij hebben besloten om geen tests te doen. Heb ik bij de andere kinderen ook niet gedaan. Ik heb er goed over nagedacht, want in eerste instantie wilde ik het wel doen.

10. In AFwachting

In AFwachting Bekend lid

23 okt 2011
    714
    0
    16
    Hier kan ik het ene moment heel misselijk zijn en het andere moment alles eten dat los en vast zit... Heel verschillend dus maar heb wel het idee dat het steeds minder is.

@Nellie; veel plezier vandaag!! Kom je je kleine ook showen?

11. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Ooooh super zeg, dat je je kleintje al kon horen!! Vanaf hoeveel weken kan dat eigenlijk? Vorige keer heeft de gynaecoloog dat niet gevraagd. Misschien was het nog te vroeg aan 7 weken? Vandaag nog eens terug, nu 9 weken. Ik zal het anders eens vragen wanneer ze dat doen:)

Leuk he, dat vertellen. Iedereen is zo enthousiast en blij, hihi:)

12. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Dankjewel!!:) Als ik een echootje meekrijg, dan kom ik het zeker en vast showen!!!:D Ben al benieuwd!! :)

13. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Gisteren bloed laten nemen door de dokter en 's avonds de resultaten gekregen.

Bizar, de gynaecoloog had niet aangeduid om de HCG waarde te bepalen. Had wel graag geweten of die mooi gestegen was:( De dokter zei dat als je zwangerschap eens goed op gang is, ze dat dan niet meer bepalen. Vreemd... Ach, vanavond de echo, dus dan zie ik ook of alles goed gaat met ons klein prutsje:)
    Hij had wel laten testen of ik ondertussen nog niet besmet ben met het CMV virus enzo, en dat was allemaal in orde:)

Enkele bloedresultaten kon hij nog niet meegeven, die zijn er pas binnen 10 dagen. En die zullen dan in combinatie gebruikt worden met de nekplooimeting. Dus inderdaad wordt er bij mij ook de combinatietest gedaan.

De gynaecoloog heeft nooit gevraagd eigenlijk of ik die wil doen of niet, denk dus dat dit in België verplicht is... Dacht het vooraf eigenlijk al. Maar vind het niet erg, zou dat sowieso wel doen denk ik, dan weet je waar je aan toe ben.

Ik vind het wel dapper van dames die kiezen om de test niet te doen. Echt sterk. Ik zou teveel in spanning zitten denk ik. Oke ik weet het, met de nekplooimeting weet je het nog niet allemaal natuurlijk, maar het geeft wel al een indicatie dat er iets fout kan zijn. Maar zeker respect voor degene die het niet doen hoor!

14. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Amai, moet inderdaad lastig zijn zeg:( Kan je niet even langs de dokter of apotheek om iets te vragen tegen de misselijkheid... Meid toch x

Hier ook meer misselijke momenten dan voorheen, maar nog altijd niet moeten overgeven. Fingers crossed dat het zo blijft!

15. Lovely29

Lovely29 Fanatiek lid

5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    Het meiden,

Ik schrijf graag met jullie mee. Ik ben uitgerekend op 25 juni.
    Ik heb gisteren mijn eerste echo gehad met een kloppend hartje en precies 9 weken zoals ik had berekend.

16. merelfox

merelfox Actief lid

4 dec 2013
    445
    0
    0
    @nellie: gelukkig vandaag emesafene op mogen halen, ik zal even laten weten of het helpt :)

@lovely29: welkom!! Bewoog je kleine al op de echo?

17. Emmy30

Emmy30 Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.285
    598
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Veel verhalen weer om te lezen.
    ben benieuwd naar je echo nellie!

Hier geen misselijkheid behalve als ik te weinig eet. Dus eet ik veel hahaha.
    Wel nog heel moe. Ga een dag minder werken tot de kerstvakantie. Baas steunt me er gelukkig in. Dus dat geeft wel lucht.

18. Lovely29

Lovely29 Fanatiek lid

5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    Ik heb mijn kindje nog niet zien bewegen. Het lag een beetje in een hoekje zei de vk. 10 december mag ik weer terug.

Wat fijn dat je baas er zo in steunt en dat je in elk geval een dag minder kan gaan werken. Ik heb niet echt kwaaltjes gelukkig.
    Heb jij je kindje al zien bewegen?

19. In AFwachting

In AFwachting Bekend lid

23 okt 2011
    714
    0
    16
    Welkom Lovely29! Leuk dat je met ons mee komt kletsen :).
    Gisteren 1e echo gehad en de kleine lag heerlijk rustig bovenin de baarmoeder. Nog niet zien bewegen.

@Nellie; En en en??? :p Mooie echo gehad?

20. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Hallo dames

Sorry, geen tijd om alles na te lezen wat jullie schreven.
    Wil jullie wel vlug laten weten hoe de echo geweest is.

Wel ... die kon niet beter!!:D wat een verschil met 2 weken geleden, amai! We konden nu al mooi het hoofdje, lijfje, armpjes en beentjes onderscheiden en wat zo mooi was, vanaf 9 weken begint het beebje te bewegen en dat hebben we ook heel mooi gezien. Opeens stak het z'n armpje omhoog en het ging heen en weer:) "Kijk!", riep de gynaecoloog heel enthousiast, "hij zwaait naar jullie!" En de gyn zwaaide gelijk superlief terug, hihi mooi om te zien.:D

Was echt zalig om ons kindje nog eens terug te zien ben gerustgesteld binnen 3 weken mogen we nog eens terug. Dan wordt de nekplooimeting gedaan. Weer spannend dus!

Maar nu eerst ... Genieten!!!!!!

En nu vlug klaarmaken om te gaan werken!!
    Prettig weekend! xx

Deel Deze Pagina