♡Uitgerekende datum♡ 20. Kameleon90, 24 jaar, 1e kindje 21. Koekenpan, 28 jaar, 1e kindje Nala010, 26 jaar, 2e kindje Justme32, 33 jaar, 1e kindje Chantal16, 33 jaar, 3e kindje 22. Lieve Sophie, 31 jaar, 3e kindje 23. Cammy, 32 jaar, 2e kindje Denanja, 27 jaar, 1e kindje 24. 25. Miloena, 21 jaar, 1e kindje Lovely29, 29 jaar, 1e kindje 26. Femke1992, 1e kindje Merelfox, 30 jaar, 1e kindje Vlinderbaby, 27 jaar, 1e kindje Pomm 31 jaar, 2e kindje.ZH/ BV 27. Nelllie, 27 jaar, 1e kindje In AFwachting, 31 jaar, 2e kindje 28. Mosine, 30 jaar, 1e kindje Joho31, 32 jaar, 2e kindje Mariam, Eems, (vanaf morgen) 27 jaar, 1e kindje 29. Aimee85, 29 jaar, Emmy30, 30 jaar, 1e kindje 30. Echo's: Miloena: 11-12-14: Termijnecho Merelfox: 15-12-14: Combinatietest Pomm: 16-12-14: Combinatietest Merelfox: 05-01-2015: Geslachtsbepaling. Verloskundige/ Gyneacoloog: 23 december: Pomm
Thnx meiden. Merelfox waar laat jij de geslachtsbepaling echo doen? Ik wil deze vandaag gaan inplannen maar weet nog niet zo goed waar.
@lovely: Zit je voor de echo's ook bij de schoot? Die lieve oudere vrouw heeft een eigen pretecho praktijk in IJmuiden, daar zijn al mijn vriendinnen ook geweest. Voor 70 euro krijg je echo en DVD erbij. (wel cash meenemen want ze heeft geen pin). :: Babywatch :: 06 11511036 bellen voor een afspraak.
Nou meiden, ik ben weer thuis na 3 nachtjes ziekenhuis, met een recept omeprazol en emersefenen. Dinsdag moet ik weer voor controle en ik hoop dat ik het ziekenhuis dan de komende 6mnd niet meer zie. Wel moet ik producten eten met veel kalium er in. en verplicht ontbijt op bed (vervelend...) Hier geen nekplooimeting, dacht eerst wel dat ik dat wilde maar al er een risico is moet je weer allerlei onderzoeken doen en ben dat wel zat. En het veranderd idd niets aan de uitkomst! down kunnen ze ook zien bij de 20wk echo. Besteed ik liever die 150 euro aan leuke kleertje voor mijn kindje
Ik snap het heel goed hoor mensen die geen combi-test doen. Voor ons maakt het wel verschil. Als ons kindje een ernstige chromosoomafwijking heeft laten wij de zwangerschap afbreken. Gelukkig denken we daar hetzelfde over. Maar goed ik ga er gewoon vanuit dat alles helemaal goed is!
Ben blij voor je dat je terug thuis bent!! Moet je al wat minder overgeven? Hoop voor jou ook dat het vanaf nu beter gaat!! Voor de nekplooimeting worden toch geen extra kosten aangerekend? Je betaalt gewoon de normale consultatie van de echo ... dàcht ik toch oepsie, zal me best nog eens informeren dan
Wat lekker dat je weer thuis bent Aimee. Hopelijk zie je het ziekenhuis inderdaad niet meer de komende 6 maanden . Nelllie in Nederland moet je daar apart voor betalen. 165 euro zei mijn verloskundige. Zit niet standaard in je pakket. Merelfox IJmuiden is toch een beetje ver weg haha. Ik heb er nu 2 op het oog ook nog wel een stukje rijden maar ik wil wel een goede. Vanavond knopen doorhakken
Ah oeps, ik vergeet soms dat dit een Nederlandse site is, daarmee In België is dit wel inbegrepen denk ik. Ze vragen zelfs niet of je de test al dan niet wil doen, het zit gewoon standaard in de controles... Ik vind het best wel moeilijk. Voor de zwangerschap zeiden m'n ventje en ik resoluut: "als er een afwijking is, dan laten we de zwangerschap ongedaan maken." Maar eens je zwanger bent, dan verandert er toch veel vind ik. Je hebt het kindje al enkele keren gezien, je begint er een band mee te krijgen... Ik zou er toch wel eens heeeeel goed over moeten nadenken hoor...
vind ik ook hoor... ik zeg het nu wel erg "makkelijk" Als het foute boel is moeten we daar nog over gaan praten. maar ik denk dat nu al een keuze uitspreken wel helpt om dan de stap daadwerkelijk te zetten. Een leven met kind met beperking is zo intens zwaarder dan met een "gezond" kind. Ik zie dat in mijn nabije omgeving. En zelfs als ik het accepteer.. ik leef niet voor altijd. Je zadelt een zusje/broertje en later de maatschappij er voor mijn gevoel ook mee op. Dat heeft voor ons de keuze bepaald. Maar makkelijk zou anders zijn inderdaad.
Ik begrijp zeker wat je bedoelt... Er zijn veel mensen die raar opkijken als je zegt dat je het zou laten weghalen. Maar dat vind ik echt ieders keuze. Ik werk bij personen met een verstandelijke beperking en kom er dus dag in dag uit mee in contact. De reden dat ik het (waarschijnlijk) zou laten weghalen is dus niet dat ik bang ben voor het onbekende of wat dan ook. Nee echt niet. Ik zou dat doen omdat ik juist wéét wat het allemaal inhoudt. Zowel voor de verzorger/ouder als voor het kind of de persoon met de beperking zelf. Oké, als het je eigen kind is, dan is het nog helemaal nog iets anders dan op het werk, dat weet ik ook. Maar het ìs en blijft een enooorme opgave. Ik weet niet of ik het zou aankunnen... En het is zoals je zegt. Als je er zelf dan niet meer bent, wat dan... Ik vind het mooi verwoord zoals je zei: "een keuze uitspreken helpt al om de stap daadwerkelijk te zetten". Vooraf weet je dan al van elkaar hoe je er tegenover staat. Op het moment zelf zou je het misschien niet meer durven uitspreken, uit angst misschien dat de andere partner je iets zou gaan verwijten... MAAR ... we gaan positief denken en gaan ervan uit dat het kindje gezond is natuurlijk
Even een snelle reactie tussendoor want ik ben nog aan het werk maar lees bij meerdere dames dat jullie de combinatietest zelf moeten betalen. Zou dit nog wel even goed navragen bij je verzekering want ik ben, tot 1 januari 2015, hiervoor verzekerd. Ben dus net op tijd anders had ik het zelf moeten betalen.
Wat ik weet is dat het alleen vergoed wordt in een basisverzekering vanaf 36 jaar. Ik heb ook geen uitgebreid pakket op dit moment dus bij mij zal het er ook zeker niet inzitten.
ik heb zilveren kruis beter af plus met 2 sterren (best hoog) en bij mij word het vanaf 36 jaar altijd vergoed en onder de 36 alleen als je een medische indicatie hebt. Bij mij dus niet vergoed. Maar als uit de combinatietest een verhoogd risico komt (hoger dan 1/200) dan is de NIPT test wel weer vergoed (en die is DUURRRRR, iets van 600/700 euro)
♡Uitgerekende datum♡ 20. Kameleon90, 24 jaar, 1e kindje 21. Koekenpan, 28 jaar, 1e kindje Nala010, 26 jaar, 2e kindje Justme32, 33 jaar, 1e kindje Chantal16, 33 jaar, 3e kindje 22. Lieve Sophie, 31 jaar, 3e kindje 23. Cammy, 32 jaar, 2e kindje Denanja, 27 jaar, 1e kindje 24. 25. Miloena, 21 jaar, 1e kindje Lovely29, 29 jaar, 1e kindje 26. Femke1992, 1e kindje Merelfox, 30 jaar, 1e kindje Vlinderbaby, 27 jaar, 1e kindje Pomm 31 jaar, 2e kindje.ZH/ BV 27. Nelllie, 27 jaar, 1e kindje In AFwachting, 31 jaar, 2e kindje 28. Mosine, 30 jaar, 1e kindje Joho31, 32 jaar, 2e kindje Mariam, Eems, (vanaf morgen) 27 jaar, 1e kindje 29. Aimee85, 29 jaar, Emmy30, 30 jaar, 1e kindje 30. Echo's: Miloena: 11-12-14: Termijnecho Merelfox: 15-12-14: Combinatietest Pomm: 16-12-14: Combinatietest Merelfox: 05-01-2015: Geslachtsbepaling. Verloskundige/ Gyneacoloog: 23 december: Pomm Vlindermama's: Katja77: Vlindertje Robin (28-11-'14 ⭐️ 11 weken) ---------------------------- Heb mezelf even weer toegevoegd. Ik zou het heel erg op prijs stellen als ik op deze lijst mag blijven staan. Dat betekent heel veel voor mij.