16 t/m 30 juni 2015!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door koekenpan, 15 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muffeltje

Muffeltje Lid

14 dec 2014
    67
    0
    0
    Ja zeker bespreekbaar maken! Ik werk nu ook 32 uur maar toen ik zwanger was van mijn dochter nog ruim 50 uur per week. Ik werk zelf op de afdeling die de begeleiding van zieke medewerkers uitvoert dus ik had beter moeten weten. Nu voel ik me gelukkig goed maar het is heel belangrijk voor je eigen gezondheid te kiezen!

2. merelfox

merelfox Actief lid

4 dec 2013
    445
    0
    0
    lieve reacties.

Ik merk dat ik het lastig vind voor mezelf op te komen en dit aan te kaarten. Ook omdat ik nog moet horen of mijn contract verlengd word (misschien probeer ik het even zo uit te zingen tot de 15e, dan hoor ik meer over contractverlening)

Het andere probleem is dat mijn vriend freelancer is en als sinds vorig jaar weinig werk krijgt. het is nu helemaal niets en dus zijn we een beetje afhankelijk van mijn inkomen op dit moment.

Als je minder gaat werken ivm je zwangerschap, krijg je dan wel nog fulltime betaald? Of krijgen jullie dan voor 4 dagen betaald als je een dag minder gaat werken?

3. Muffeltje

Muffeltje Lid

14 dec 2014
    67
    0
    0
    Dat ligt eraan. Ik zou zeggen dat je dan "ziek" bent voor 1 dag per week en dat wordt als het goed is gewoon doorbetaald. Zeker raadzaam om dat in overleg met de arboarts te doen!

De 15e duurt gelukkig niet heel lang meer ;)

4. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

28 sep 2014
    1.001
    2
    0
    Ik heb al best een hoop gekocht en gekregen( roze)
    De kinderwagen gaan we voor een quinny moodd(roze) maar die gaan we pas op 't laatst bestellen.
    We hebben echt al veel haha, soms denk ik ben ik de enige? Maar zal wel niet

5. Lovely29

Lovely29 Fanatiek lid

5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    Gelukkig is het inderdaad snel de 15e nog even doorbijten is wel even spannend dan met je contractverlenging.

Wij gingen in het begin snel met kopen en hebben echt al veel gehad. Nu ook even de rem erop. Wij hebben ook al een wandelwagen deze hebben we al een tijdje een Joolz Day. Vind hem erg gaaf en echt blij mee.
    Kamertje zijn we ook ook naar aan het kijken willen we dan eind april laten bezorgen.

6. Lovely29

Lovely29 Fanatiek lid

5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    Wat leuk dat je jouw idee zelf hebt bijgewerkt. Ik weet ook al wat ik wil voor de buitenkant nu alleen de binnenkant nog.
    mijn vriend is dtper en wrrkt bij een drukkerij gaat dus helemaal goed komen.

7. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

28 sep 2014
    1.001
    2
    0
    Voelen jullie je kindje al veel? Mijn meisje is echt heeel druk. Ze beweegd vaak & veel.
    Kreeg net een paar steken (in mijn vagina) schrok me rot meteen angstig. Ben nogal een piekeraar!

8. Emmy30

Emmy30 Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.285
    598
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik denk heeeeel af en toe een vaag veegje te voelen. Maar het is mijn eerste dus verwacht het nog niet echt te voelen. Maar het zou kunnen.
    Lekker dat jouw meisje zo druk is, lijkt me heerlijk die bevestiging. En die steken? Waren dat geen banden die even in de stress schoten?

Ander vraagje: hebben jullie een idee hoe schadelijk echo's zijn? Ik ga waarschijnlijk naar de 1e lijn zorg voor een deel ivm mijn ziekte van Crohn en daar maken ze veel vaker een echo ivm de groei... Nu vroeg ik me ineens af of en hoe schadelijk deze echo's eigenlijk zijn...

9. merelfox

merelfox Actief lid

4 dec 2013
    445
    0
    0
    @joanna, geen zorgen maken dat heb ik ook wel eens. Vriendin die al bevallen is had het ook en werkte zelf in het wereldje, die zei dat het een soort kuitkrampen zijn maar dan tussen je benen. Hoort erbij door andere bloed doorstroming. Da's ook een beetje waarom ze zeggen dat je in het tweede trimester geweldige orgasmes kan krijgen (sorry for the details). Als je je er wel zorgen over maakt gewoon ff VK bellen toch? Die hebben wel gekkere dingen gehoord.

Echo's kunnen volgens mij niet zoveel kwaad hoor. En als het wel zo zou zijn zouden ze het niet zo vaak doen. Bij kindjes waar het niet helemaal lekker mee gaat doen ze vaker echo's. Zou heel gek zijn als die schadelijk zouden zijn dan?

10. SamLonny

SamLonny Actief lid

7 jul 2014
    352
    122
    43
    Ik voel ook vaak mijn meisje, ik heb laasts mijn vriend laten voelen toen ze weer een druktemomentje had haha hij vond het natuurlijk heel mooi. Maar voor anderen is het wel moeilijker om te voelen. Xxx

11. miloena

miloena Fanatiek lid

19 mei 2014
    1.824
    1.174
    113
    pedagogiek
    Hee lieve meiden, wat hebben jullie lekker veel gekletst in de afgelopen 3 dagen. Hier druk gehad met kraambezoek en werken en zou gisteravond even reageren, maar het was zoveel via de telefoon dus nu even op mn gemakje via de laptop alles teruggelezen.
    En wauw wat veel aankomende princesjes!! Gefeliciteerd allemaal!

@Merelfox: Ook hier erg last van pukkeltjes op borst en bovenrug, erg jeukerig, heb dit ook nooit eerder gehad, zelfs mn gezicht is bultjeachtig geworden, had zonder zoveel hormonen ook nooit pukkeltjes. Vermoeidheid is hier wel beter dan eerst maar nog steeds meer rust nodig! Hopen dat jij straks nog een energiebom kan voelen zodat je de babykamer en inkopen allemaal kunt regelen.
    En gefeliciteerd de eerste echte jongen op komst, super!!
    Qua werk is kantoorbaan niet heel zwaar werk gelukkig, maar qua tijden onder je zwangerschap vind ik het wel erg pittig, je hebt je rust juist erg nodig, misschien ben je wel zo moe omdat je gewoon te weinig rust kunt nemen omdat je full time werkt? Misschien is het een oplossing om met je baas een gesprek aan te gaan en bijvoorbeeld van 9 uurtjes per dag over te gaan naar 5-7uurtjes per dag? Of dat je thuis aan bepaalde dingen een dag werkt(Als dit mogelijk is) Ik weet niet hoe flexibel je baas is, maar ik zou nu toch echt voor jezelf en je beebje kiezen! Maar zou indd wel even wachten tot de 15e, dat is het al bijna en eerst maar contractverlenging, wat naar voor jullie dat je man wat minder werk heeft. altijd lastig.

@Mariam: Herkenbaar, ook ik ben een control freak en regel alles zo snel mogelijk. Wat leuk de Mutsy hier ook de mutsy gekozen, wat voor model van Mutsy doen jullie??
    Oh jeetje wat naar van ziekte van Bell, heb daar nog nooit van gehoord, wat zijn de verschijnselen dan? En wat kan dat lang duren! Eerder last van gehad? Sterkte meid!!

@Nellie: Goed dat het kaartje gelukt is, ik ben gister ook even op speur pad geweest en al een super leuk kaartje gevonden. Wat voor suikerbonen als ik vragen mag?

Aimee: Fijn dat het wat beter met je gaat, en maar goed op jezelf passen, genoeg rust. Ik ben ook nog maar 700 gram aangekomen dus opzich is dat nog niet zo erg, met de tijd komt het er wel bij, jij hebt ook een beste spuugtijd achter de rug. Maar gelukkig kan je beebje zelf alle goede voedingstoffen eruit zoeken en die nemen.
    Wat leuk jij wil ook het geslacht niet weten, heb je wel een gevoel wat het word? Ook hier gekozen om de geslachtsbepaling niet te doen. En inderdaad er zijn weinig leuke neutrale kleertjes, en alles is zo wit of creme, maar als dat alles is, maar een paar kleertjes en later kun je genoeg roze of blauw halen! :)

@Lovely; wat leuk dat je man bij de drukkerij werkt, dat is best wel handig!

@Emmy: Ik heb aan het begin van mijn zwangerschap mijn verloskundige gevraagd of de echos geen kwaad kunnen. Maar zij vertelde me dat het beebje er helemaal niks van merkt omdat het door radioactieve golven ofzo gaat maar het geeft geen straling af. Het echo apparaat mag alleen niet te lang op een plek dan kan je beebje het merken maar het is helemaal niet schadelijk als ik mijn verloskundige geloof! :)

12. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

28 sep 2014
    1.001
    2
    0
    Nee mijn vriend kan ons meisje nog niet voelen.. Elke keer probeert hij het maar helaas.. Maar dat komt wel hij wilt het graag. Hij is zo trots dat hij een dochter krijgt, ons eerste kindje& hij zei vanaf dag 1 een meisje. Hebben jullie al een babykamer? Ik wel besteld februari word 'ie bezorgd. Helemaal wit.. Kan ik het leuk aankleden met roze enzo :).

13. merelfox

merelfox Actief lid

4 dec 2013
    445
    0
    0
    Voor degene die hun kleine al voelen. Wat voelen jullie dan en waar precies? (Welke hoogte)

14. Lovely29

Lovely29 Fanatiek lid

5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    Net controle gehad bij de vk alles was weer goed 1.2 kilo aangekomen, hartje klopte goed 155 slagen. Ze was flink aan het bewegen zei de vk.

Helaas voel ik de kleine nog niet. Placenta ligt aan de voorkant ze zeggen ongeveer 20 weken dan.
    Hier ook nog geen kamertje alleen een wandelwagen en wat kleine spulletjes.

15. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Ooo zo leuk dat sommigen de baby al kunnen voelen, jaloers!!!:D
    Ik denk af en toe wat te voelen in mijn buik, maar ik kan het niet meteen plaatsen. Vaak hoor je van een veegje in je buik of precies zoals vlindertjes of belletjes, maar dat is het niet echt. Denk ik, ik kan het precies niet omschrijven. Hoe moet ik dat nu uitleggen, moeilijk:)
    Het is precies een soort 'druk' in mijn buik en als ik die druk voel, dan lijk ik inderdaad misschien toch een soort 'veegje' te voelen, haha:) Ik kan het gewoon niet omschrijven.

Als ik 's morgens wakker word, dan heb ik meestal wel een schuine buik:D Dan zie ik een grote bult zitten rechts, vind ik zo lief! Dan weet ik dat mijn kleintje daar zit en ben ik supertrots op haar:D:D

16. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

28 sep 2014
    1.001
    2
    0
    Het zijn ook n soort plopjes veegjes .. Eerst dacht ik mijn darmen, maar later voel je toch echt dat het je kindje is.
    Sinds gister 2x heel duidelijk beweginf gevoeld! Ben zo trots echt een soort schopje! Was meteen aan het stralen!
    Mijn placenta ligt achter mijn meisje en ik ben best slank (op me bolle buikje na) dus misschien dat dat ook ervoor zorgt dat de een sneller voelt dan de ander.

17. SamLonny

SamLonny Actief lid

7 jul 2014
    352
    122
    43
    Een soort bubbeltjes, net onder mn navel en boven mn schaambeen.
    Het lijkt inderdaad op je rommelende darmen alleen dan iets anders.

Ik draag mijn placenta trouwens ook voor mn meisje maar voel haar toch echt al hihi. Maar dat kon ook zei de vk.
    Ik ben alleen maar afgevallen ipv aangekomen:x niet veel maar toch.

18. Lovely29

Lovely29 Fanatiek lid

5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    Ik denk dat ik ons meisje vandaag ook gevoeld heb. Had elke keer plopjes, wel herkenbaar zoals jullie het beschrijven.

19. Muffeltje

Muffeltje Lid

14 dec 2014
    67
    0
    0
    Ja ik denk dat allemaal plopjes een kloppende omschrijving is :) hier ook al druk aan het bewegen, wat is dat toch een heerlijk gevoel, bij mijn vorige zwangerschap voelde ik ook pas iets bij 20 weken, nu gelukkig al eerder.

Vandaag de allerlaatste keer mvm opgehaald, erg blij dat ik er vanaf ben na 10 weken maar ook erg fijn dat ik mee heb kunnen doen :)

20. Lovely29

Lovely29 Fanatiek lid

5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    Ik ben sinds gisteren ook klaar met mvm heerlijk. Gewoon weer in de pot plassen.Maar wat je zegt ook weer goed dat we een steentje hebben bbijgedragen :)

Deel Deze Pagina