Meter en Peter dat worden mijn zus en zwager. Mijn vriend is enigst kind dus keuze is makkelijk. Ik ga het gewoon vragen maar verder er niks omheen. Wel een erg leuk idee nelllie
ik moest even googlen wat peter en meter is Ben niet gelovig opgevoed en hier noemen ze dat peetmoeder en peetvader. Wij doen dat niet, we doen ook geen tweede naam al vind ik dat zelf wel beetje jammer. @kraamzorg: Ik wil ook alles waar ik recht op heb. ik ben er goed voor verzekerd en zeker aangezien het eerste kindje is geniet ik graag van alle hulp die ik kan krijgen. Al doet ze alleen maar wasjes opruimen en beschuit met muisjes maken voor het bezoek.
150120_150049.jpg Mooi kamertje Pomm! Wij hebben deze kamer toen gekocht voor onze dochter. De kleine gaat hier ook slapen.
Joanne92, ook al zo'n mooi buikje. Troetjuh, welkom en gezellig dat je mee komt kletsen. Muffeltje, dat is ook wel heel bijzonder om die kinderwagen nog te hebben. Nellie, wij hebben zo'n badje op een standaard die we op de babykamer of badkamer gaan gebruiken. Miloena, wat fijn om het kamertje al zo ver af te hebben. Pomm, wat een superschattige pakjes. Al wij het geslacht weten ga ik ook maar eens even kijken. Thuis of in het ziekenhuis bevallen; wil 1 ding zeggen, zeker tegen de dames die voor het eerst gaan bevallen, laat je niet leiden of bang maken door verhalen van anderen. Doe waar jij je goed bij voelt. Een vriendin van mijn durfde ook niet meer thuis te bevallen door wat er bij mij is gebeurd en was heel angstig. Had al verteld dat de kans dat gebeurd wat ik had minder dan 2% is maar ze moest en zou in het ziekenhuis bevallen. Uiteindelijk is het niet meer gelukt om in het ziekenhuis te komen en moest ze wel thuis bevallen en ze heeft een droom van een bevalling gehad en ze was zo blij dat het kindje toch thuis is geboren. Borst/fles, mijn meisje heb ik 10 maanden borstvoeding gegeven. Toen is ze zelf gestopt. Ik had de pech dat m'n meisje een flesweigeraar was maar met veel liefde en geduld is het toch goed gekomen. Peter/Meter, hebben wij niet. Wel is het zo dat wij vast hebben laten leggen bij de notaris dat als ons iets overkomt dat de kinderen naar mijn zus en zwager gaan. Kraamzorg, heb ik ook al aangevraagd. Zelfde organisatie als bij m'n meisje. Zo goed bevallen. Als we de intake hebben gaan we het over uren hebben en wil ik vragen, als het mogelijk is, dezelfde vrouw weer te krijgen. Wat een schat was dat! Vandaag ben ik heerlijk een dagje vrij. Dochter is met oma op stap dus het hele huis voor mezelf. Wel heel stil zo maar ben lekker op m'n gemakje aan het opruimen. Donderdag weer naar de verloskundige, gaan we het hartje weer horen.
@Pom; Wat een erg leuke pakjes van z8 @bevalling; Bedankt voor de bemoedigende woorden, komt vast goed, ik laat het allemaal maar op me afkomen en als ik alsnog naar het ziekenhuis zou moeten dan is dar helaas zo @peter/meter; Wat houd dit in? @Babykamer; dit zijn de meubeltjes die ik nog in white wash moet zetten (wel al in grondverf maar daar geen fotos van! @in afwachting; erg mooie babykamer uitzet, helemaal leuk .
Dit zijn de meubels, hier in de showroom, kamertje komt later, alles staat vol haha! En dit dus helemaal wit, staat nu in grondverf, daardoor is het al veel mooier. Dus even door de kleur heen kijken en door de omgeving heen kijken haha
Dan nog; zijn jullie ook zo mega moe? Ik heb echt nergens zin in, wil het liefst een winterslaap houden. Voel me zo vreselijk lui
Miloena, ook hele mooie meubeltjes zeker als je ze wit gaat maken. Ben ben benieuwd naar het eindresultaat. Vermoeidheid, de ene dag meer last van dan de andere. Ik werk 3 dagen per week en die dagen ben ik 's avonds heel moe. Andere 4 dagen ben ik thuis met m'n meisje en dan heb ik redelijk wat energie. Is ook net sinds kort. Begin van m'n zwangerschap was ik constant moe.
Ik ben wel nog moe maar niet zo erg meer als het eerste trimester. Maar ik merk wel dat ik niet meer de puf heb om s'avonds nog bij mensen langs te gaan of te gaan zwemmen ofzo (al ga ik vanavond wel weer een poging doen).
Hihi, ik zie dat velen niet weten wat een peter en meter is. Waarschijnlijk weer een Belgische gewoonte dan, grappig Oorspronkelijk zijn de meter en peter in theorie eigenlijk de personen die voor je kind zullen zorgen wanneer jou en je partner iets overkomt. Maar in de praktijk is het eigenlijk iemand die gewoon voor een extraatje zorgt voor het kindje, hihi Meestal krijgt het dan een cadeautje voor verjaardag, nieuwjaar, sinterklaas,... van meter en peter. Gewoon, een extra aandachtspersoon om te verwennen en extra lief te hebben Meestal is dat kindje natuurlijk dan ook de oogappel van de meter en peter, een beetje een aandachtskindje Niet dat we zo materieel ingesteld zijn dat we voor een meter en peter kiezen. Hier is het eigenlijk 'not done' om het niet te doen. Ik ken eigenlijk niemand die geen meter en peter heeft... Ik vind het wel fijn te lezen dat er overal andere gewoontes zijn Aan mijn jongste zus zal ik vragen om meter te worden en de beste vriend van mijn ventje wordt gevraagd voor peter.
Ik ben ook veel minder moe dan in het begin. Maar op sommige dagen toch wel 'winterslaap' gevoel zoals hier beschreven wordt... Denk dat het ook wel door de winter komt, sowieso heb je dan minder energie. Wat ik wel heb is dat ik de laatste tijd extreem begin te snoepen Precies of ik kan er zelf niet aan doen. Ja ik weet het, ik steek het in mijn mond en niemand verplicht me er toe Maar heb gewoon steeds die drang naar zoetigheid en chocolade, ik word er gek van. Jammergenoeg geef ik er veel teveel aan toe Ik vind het belangrijk dat ik gezond eet voor mijn kleintje, maar kom er de laatste weken echt niet aan toe... Ik kan de laatste tijd precies enkel maar aan eten (en vooral snoep dus!!) denken... Hebben jullie dat probleem niet?
Haha ik eet waar ik zin in heb. Mijn vaste maaltijden en meeste tussendoortjes zijn gezond, maar elke dag gaat er wel een bakje chips en een stukje chocola naar binnen. Mijn lijf zal het wel nodig hebben.
In afwachting wij hebben ook naar dat kamertje gekeken maar vonden shet toch niet te donker. Ik kom oorspronkelijk uit Brabant en ik denk dat ik daardoor de term meter en Peter wel begrijp. Mijn vriend en ik zijn ook peet oom een peettante van mijn neefje. Moe ben ike ogenblik niet geweest en ben ik nog steeds toe. Heb zelfs plannen om 2 dagen te gaan carnavallen. Snoepen ik herken het stop ook alles in mijn mond
hmmm beetje vreemde tekst wat ik gisteren heb getypt. De ipad heeft zijn eigen leventje. Vandaag ben ik vrij en ga ik eens buikfoto maken. Hij is lekker gegroeid. Wat ik hierboven wilde aangeven is dat ik niet moe ben en eigenlijk ook niet ben geweest. Ik voel mezelf echt hetzelfde als voor mijn zwangerschap alleen mijn buik groeit. Eten doe ik ook echt meer normaal en alles gaat makkelijker mijn mond is alsof ik er niks aan kan doen.
Oh wat voel ik me rot vandaag! Een vreselijke droom gehad net voor ik wakker werd. Ik had gedroomd dat mijn ventje me niet meer aantrekkelijk vond en weggelopen was met iemand anders. Ik ben gewoon huilend wakker geworden, het leek precies echt Hoewel ik weet dat hij dat nooit zou doen, het is echt zo'n lieverd!! Kan me geen beter ventje voorstellen! Maar loop er nu precies al de hele morgen als een zombie bij, ik kan elk moment in tranen uitbarsten. Voel me echt niet lekker in m'n vel. De hormonen zeker?! Bah, ik haat het!! Ik ging deze namiddag ook nog gaan shoppen voor kleren, ik kan nérgens meer in. Maar heb nu natuurlijk ook geen zin meer. Is wel de enige dag dat ik kan, anders moet ik nog een hele poos wachten. En terwijl het solden zijn had ik toch graag eens rondgekeken. Voel me precies als een olifant. Hoewel ik het zeker niet ben. Op de weegschaal gestaan en er is net nog geen 3kg bijgekomen. Maar doordat ik ook nog geen zwangerschapskledij heb die goed zit, heb ik ook het gevoel dat ik niet straal en dat mijn buikje niet mooi uitkomt waarschijnlijk. Dus best toch maar gaan zeker deze namiddag?! *zucht* Ik begrijp mezelf soms niet. Gisteren voelde ik me zo goed en was ik zo trots op m'n buikje, vandaag voel ik me een papperige dikzak. Waar haal ik dat nu weer vandaag?! Sorry meiden voor mijn emo berichtje... Ik moest het gewoon eventjes kwijt
Oja, dit zijn de meubeltjes die we gekozen hebben. Jammer dat ze niet in een 'kamer-fotootje' staan, staat altijd leuker natuurlijk, haha
Nelllie: herkenbaar en het hoort erbij!! Lekker gaan shoppen!! Ik heb vandaag een zwangerschaps broek en trui aan en ik ben supergrote op m'n buikje En nachtmerries horen erbij. Ik droomde dat ik zelf vreemd ging met Jack black en dat mijn vriend bij me weg ging en ik alleen achterbleef. Voelde me zo schuldig toen ik wakker werd dat ik sorry zei Ik ben zelf net bij de Arbo arts geweest. Ik ga per Direct 2 uur per dag minder werken. Heel fijn
Dankje voor de bemoedigende woorden Ik ga inderdaad lekker gaan shoppen straks. Net bij m'n zus geweest en heb ook nog veel spulletjes gekregen van haar. Zijn al iets meer afgedragen, maar voor op het werk is het zeker nog goed te doen. Ben blij dat ik toch al iets heb. Nu nog een mooie outfit scoren voor als ik een feestje heb ofzo Leuk dat je zo trots bent op je buikje in je zwangerschapskledij. Fijn gevoel he!!! Pronk er maar lekker mee! Oooh en ben zo blij voor je dat je 2u per dag minder mag werken. Dat is 10u in de week en 40u minder in de maand. Een 4/5 eigenlijk. Super, zal je deugd doen!!!!!
Wat goed merelfox dat je even iets minder gaat werken. Ik merk ook dat de 5 dagen fulltime me zwaar vallen. Val nu alweer bijna in slaap. En ik heb gelukkig niet eens meer die vermoeidheid van het eerste trimester, toen was ik echt een zombie! Nellie wat vervelend, maar helaas horen dit soort dagen erbij... Ik heb broeken van de H&M en die zitten heel mooi, ook met nog niet een mega grote buik. En het zit ook erg fijn. Die gekke dromen heb ik ook, soms grappig, soms vervelend. Maarja het zijn maar dromen gelukkig!
Nellie wat een nare droom dromen kunnen ook zo echt lijken. Goed dat je toch lekker dingen gaat ondernemen. Heb je nog wat gescoord? Emmy wat rot dat je zo moe bent hopelijk trekt het snel weg. Hoeveel dagen willen jullie eigenlijk gaan werken straks? Bij ons is de bedoeling om allebei een dag minder te gaan werken dus 4 dagen. Veel zeggen wel dat het pittig is. Net een super lief jurkje besteld via het internet helaas hadden ze hem niet meer in de winkel .