Welkom Marleen!! Ik heb gister zwangerschaps kleding geshopt. H&m heeft wel leuke dingen en room42 maar die zit alleen in Haarlem: wel aanrader als je in de buurt bent en een centje over hebt want het is daar niet goedkoop
Grappig ik kom ook uit Haarlem room 42 is zeker een leuke winkel maar ik winkel liever bij de Hennes qua kosten
vrijdag hebben wij weer een controle gehad. we hadden een stagiare en daardoor een uur mogen kijken. heerlijk... de kindjes waren heel bewegelijk. van eentje konden ze de doorbloeding van het hoofdje niet meten omdat hij zo bewoog ze zijn er echt heel lang mee bezig geweest om te kijken. door die lange echo weet ik nu zeker dat ik de kindjes voel. @babykamertje hier zijn mijn tante en mijn opa dit weekend begonnen met behangen nu zijn ze nog bezig. vandeweek gaat opa en mijn vriend het witte behang oververven in wit omdat je de muren erdoor heen ziet. en dan is het nog een kwestie van aankleden. @marleen welkom @opvang hier niet nodig ik ben zelf gastouder. wel als ik zelf teveel kindjes heb voor de opvang dan kan mijn moeder maandags oppassen...
De meeste al lekker bezig met de kamertjes zo te lezen. Wij gaan in maart verven en in april komen de meubelset hebben dus nog lekker de tijd. Gisteren positiekleding van mijn zus gekregen dus kan er weer even tegenaan. Wil alleen nog een paar shirtje kopen voor de vakantie en het voorjaar.
wat leuk! Pomm woont ook in Haarlem Wie weet komen we elkaar wel tegen bij cursus ofzo! Room42 heeft nu wel veel sale!
Wat leuk!! Wat voor cursus wil je gaan doen? Ik heb bij de vorige zwangerschap "samen bevallen" gedaan dat is erg goed bevallen maar hoeft echt niet nog een keer
Hoe gaat het bij jullie met naam verzinnen?? Ik vind het best lastig. Al denk ik wel dat ik m heb.... Nu vriend nog overtuigen hij vind m wel leuk maar nog niet het ja dat is m gevoel.
Hier ook nog druk met namen is echt heel lastig. Heb eigenlijk nog maar 2 namen die ik echt leuk vind. Nu mijn vriend nog. Wij houden alle mogelijkheden open.
Ik doe zwangerschapscursushaarlem van Emma. Begin in maart geloof ik. Wil liever alleen en deze is super praktisch en geen zweverig gedoe zeg maar En ook een sessie met vriend erbij dus dat is prima. En we gaan naar info avond in kg samen
He wat grappig, nu al 3 uit Haarlem. Ik schrijf nog steeds actief (inmiddels een facebookgroep) met de meiden van de februari 2012 mama's en daar kwam niemand uit de buurt van Haarlem! Room 42 is idd erg leuk, ze hebben nu ook schuin daar tegen over een baby/ kinderwinkel Vrijdag ook bij de verloskundige geweest, controles waren goed. Baarmoeder ligt een vinger onder m'n navel. Ligt op schema voor dit termijn. Marleen. Welkom!
Eerste naam die ik had bedacht werd riant afgewezen door vriend, mijn volgende naam die ik graag wil durf ik nu niet meer te zeggen haha! We hebben afgesproken om een top 5 te maken komende tijd en het er eens over te hebben. Lastig hè.
Ik denk dat ik mijn naam gevonden heb. Heb m aan mn beste vriendin verteld en zij vindt hem super. Dus als ik niet van gedachte verander wordt dat m
Wij hebben onze namen ook al. toen we nog niet wisten wat het waren hadden we al een jongen en meisjes naam. kwam zo ineens op. nu moesten we er een naam bij en hadden we 2 jongens namen. maar bij 1 naam kwam mijn vriend erachter dat die heel vaak voor kwam en dat willen we niet dus die hebben we geschrapt en zo ineens weer een andere naam. nu hebben we dus weer twee namen. en ze komen niet veel voor. denk dat mensen bij 1 sowieso wel even moeten wennen aan de naam.
Wij willen ook een naam die niet veel voorkomt. Ben toch wel blij als de knoop van de naam doorgehakt is
Wij zijn wel al uit de jongensnaam, de meisjesnaam nog niet. Vorige keer was het precies andersom en werd het een meisje, daarom denk ik dat het nu een jongen wordt
De broek: Ben dus terug geweest naar de winkel om een grotere te passen. Voor mij zat die grotere lekkerder. Maar de mevrouw in de winkel smeekte me bijna om die niet mee te nemen. Ze zegt dat een jeans sowieso al veel rekt, maar een zwangerschapsjeans nog veel meer. Als ik hem enkele uren zal aanhebben, dan zal hij veel te groot zijn en zal ik het me beklagen zegt ze... Ze zei dat ze dit al veel meegemaakt heeft en veel dames niet wilden luisteren, maar achteraf inderdaad zeiden dat ze toch beter geluisterd hadden... Braaf als ik ben, dan toch de oorspronkelijke (kleinere dus) broek meegenomen. Ben al eens benieuwd Emmy: Ik heb nog steeds zoveel respect voor je keuze om je kindje alleen op te voeden. Echt chapeau! En ik kan er zeker veel begrip voor opbrengen. Heb ook al jaren zo'n grote kinderwens. Moest ik alleen zijn, ik zou het wel erg moeilijk hebben met de gedachte dat een kindje er niet meteen inzit... Merelfox: Kinderopvang is inderdaad niet meer betaalbaar Gelukkig heb je maar 1 dag per week nodig, zal al bij al nog meevallen dan Pffft wij hebben 3 dagen per week genomen... Hoop dat het voldoende zal zijn, maar het zal wel moeten. Denk dat het op de limiet zal zijn qua kostprijs, amai!! Leuk dat de echo goed was!! Hihi, grappig, dat verhaal van je darmen Nee, het is écht écht écht je kindje, waaauw!!! In Afwachting: Amai, zo mooi dat ze je kindje er zo goed bij betrekken, heel fijn! Proficiat met je goeie echo Juli2015: Welkom op het forum!! En proficiat met de zwangerschap, hihi Muffeltje: Veel succes vandaag bij de gynaecoloog!!!! Laat weten hoe het geweest is! Mamavaneen2e: Heerlijk om een uur naar je kindjes te mogen kijken!!!!!!! Heel fijn Ook druk met de babykamer zie ik. Leuk leuk leuk!!
Joepie, dit weekend hebben we de meubeltjes van de babykamer in elkaar geknutseld!! Ooh ik ben zo blij!! Nu lijkt het precies allemaal echter!! Moeten we nu nòg zo lang wachten?!?!? Nu nog wat leuke spulletjes om het kamertje op te fleuren (de muren blijven wit, we gaan nog niet schilderen of behangen) en dan is het helemaal gezellig Een naam hebben we al meer dan 2 jaar in onze gedachten. Eigenlijk al van in het begin dat we samen waren. Toen spraken we al erg veel over kindjes en schreven we altijd de namen op die we toevallig hoorden en leuk vonden. En opeens zag ik een naam in een tijdschrift staan waarvan ik dacht: "Dat is het!!" en mijn vriend dacht er net hetzelfde over Hmmmpft waarom duurt een maand zo lang? Het lijkt al eeuwen geleden dat we gingen voor een echo, en nu moeten we nog 2,5 weken wachten tot we mogen voor de volgende... Wat is het toch altijd leuk om het kleintje te zien Volgende keer de 20 weken echo, spannend!! Ik begin het al af en toe goed te voelen. En als ze heel hard schopt, dan kan mijn vriend het ook voelen. Je zou z'n gezicht dan moeten zien, zo vertederd dat hij zijn lieve kleine dochter voelt
Zeg meiden ik heb nog een vraagje voor jullie. Als mijn vriend zijn hand op mijn buik legt en er iets op drukt om ons kleintje te voelen, dan gebeurt het (heel vaak eigenlijk) dat mijn hartslag enorm in mijn buik zit. Dan voel ik het daar ook enorm bonken eigenlijk. Is dat normaal? Hebben jullie dat ook? Voor ik zwanger was had ik dat ook af en toe wel eens, maar eigenlijk nog nooit zoveel als nu... Of is dat gewoon doordat er op mijn buik geduwd wordt?
Ik heb dat ook hoor. Er loopt links rechts en midden op je buik een lijn waar je hartslag duidelijk te voelen is. normaal voel je dat niet zo maar omdat je baarmoeder groter word worden die lijnen meer naar de oppervlakte geduwd> Daardoor voel je je eigen hartslag veel beter in je buik/op je buik. volgens mij niets om je zorgen over te maken. Maar als je dat wel doet gewoon even VK bellen?
Aaah oké, daardoor komt dat dus. Bedankt voor de info Niet dat ik me echt zorgen maakte, maar vond het gewoon vreemd. Ben blij dat het normaal is, hihi