Ons kindjr krijgt ook de achternaam van mijn vriend. Heb er ook niet anders over nagedacht vind het een mooi ebaar net zoals vele van jullie. Volgende week gaan we bij de gemeente erkennen. Ik ga 4 dagen werken ongeveer 32 uur als mijn contract wordt verlengd. Kan alleen geen vaste vrije dag aanvragen en daar baal ik wel van. Maar goed mpet vast goed komen.
Ik ben heel blij dat mijn vriend een mooie achternaam heeft... Ik heb wel exen gehad waarbij ik toch echt niet zijn naam voor mijn kind zou willen.... Eentje heet bijvoorbeeld Braamhaar.....
Hihiiiiiiii inderdaad wel een grappige naam Moet wel toegeven dat mijn vriend ook wel een grappige achternaam heeft Maar ach ... eens je hem gewend bent, is het best wel leuk
@joany fijn dat de 20 weken goed was nu kun je echt echt genieten he? Hier ook eindelijk een afspraak voor de 20 weken echo volgende week vrijdag om negen uur. Staat twee uur voor! Vandaag merk ik echt dat mn buik gegroeid is. Hij trekt behoorlijk aan mijn boven rug. Maar lopen en zitten met een kussen in de rug dan gaat het nog wel. Nu plat op de bank tv kijken hopelijk morgen wat minder last. Heb twee babytjes in de opvang nml @werk ik wil wel weer zelfde werken als nu maar licht er ook aan of alle kinderen terug komen na mn verlof. @naam hier krijgen ze de naam van mn vriend. Moeten nog even langs gemeentehuis.
@ Joanne wat een mooie echo zeg!! Ik mag ook volgende week donderdag om 9 uur 's ochtends, ben erg nieuwsgierig. Wij zijn getrouwd, zowel mijn kinderen als ik dragen nu de naam van mijn man lekker traditioneel Gister bij de vk geweest, weer goedgekeurd. Baarmoeder keam idd ook tot de navel. Wel naar de bekkentherapeut verwezen, ik heb veel last van wat ik mijn heupen noem, ben benieuwd of dat inderdaad toch mijn bekken is en wat ze daar dan aan kunnen doen. Iemand hier ervaring mee?
@Joanne, hele mooie echo en wat fijn dat alles goed is met de kleine. Achternaam; mijn dochter heeft de achternaam van mijn vriend en de kleine zal deze ook krijgen. We hebben plannen om over niet al te lange tijd te trouwen dus dan ga ik ook zijn naam dragen en hebben we als gezin dezelfde achternaam. Opvang; vandaag de opvang voor de kleine geregeld. 1 dag naar de crèche en 2 dagen naar m'n schoonmoeder. Zelfde regeling als bij onze dochter. Ik werk nu 24 uur (3 vaste dagen) en dat blijf ik doen. 20weken echo; ik moet nog even wachten tot 12 februari... Maak me er niet heel druk om, ben meer benieuwd of we een jongen of een meisje erbij krijgen . Erkennen; we gaan morgen even bellen voor een afspraak op het gemeentehuis. Verder voel ik me erg goed. Heb lekker veel energie en voel de kleine volop bewegen waar ik ontzettend van geniet. Mijn meisje knuffelt erg veel met mijn buik en geeft er steeds kusjes op. Zo lief ...
Dankjewel dames wat kan je dan verliefd zijn op een paar fototjes he.. Het is zeker een geruststelling, toch alles is goed & idd nu echt genieten! Zeker ook nu ik haar zoveel voel, bij de echo schopte ze ook een paar keer tegen dat ding aan, hihi Ze is druk maar ik geniet echt van elke schopje! Mijn buik groeit ook van het een op andere moment . Steeds een beetje!
Wat een mooie buik! Bij mij komt er nu net een mooi bolletje tevoorschijn (voelt ineens heel zwanger natuurlijk). Ons kindje krijgt ook de achternaam van mijn vriend. Ook dat moeten we nog regelen bij het gemeentehuis, schijnt heel makkelijk te zijn. Vinden jullie soms de tijd tussen twee afspraken bij de verloskundige lang duren (die 4 of 5 weken)?
Juli2015 bij mijn zoontje vond ik dat ook erg lang duren. Nu mag ik om de week dus dat is erg fijn en ook even spieken elke week. Vanmiddag lekker even op de bank proberen te liggen mits het lukt met een kindje die op de grond kruipt.
Ik heb voor dinsdag een afspraak gemaakt bij het gemeentehuis is inderdaad zo gedaan. Afspraken duren heel lang inderdaad. Zo lang in onzekerheid pff
Jij ook nog zo lang wachten zie ik ... ik hier ook, pas 11 februari, pffft Ik tel de dagen af, misschien daarmee dat het zo traag gaat, hahaha Waauw extra spannend voor jou zie ik, met dat je het geslacht dan (waarschijnlijk) zal te weten komen. Spannend spannend spannend!! Heb je een vermoeden wat het is? Ooooh zo lief dat je dochter nu al zo goed zorgt voor de baby!!
Ik vind het nogal een verwarrende periode voor het ogenblik... Langs de ene kant geniet ik enoooooorm van de zwangerschap, nu ik niet meer misselijk ben en je het buikje al goed begint te zien *trots* Maar langs de andere kant: enkele dagen geleden voelde ik mijn kindje erg bewegen, amai wat voelde dat fijn. En heb nu al enkele dagen dat ik nauwelijks iets voel Nuja, misschien ligt ze wel anders, waardoor ik haar minder/bijna niet/niet voel. Me best niet teveel zorgen maken zeker? Ik kijk gewoon weer uit zo naar die volgende echo, dan zijn we weer zeker dat alles in orde is ... nog 2 weken geduld, hmmpffft
Begrijp je gevoel hoor nellie. Mocht je nu echt te onzeker worden mag je altijd extra hartje luisteren. Ik voel mijn meisje ook de ene dag meer dan een andere.
Ik las dat dat heel normaal is hoor dat je haar ineens dagen niet voelt. Dan ligt ze misschien ff anders ofzo. Geen zorgen maken! Pas in derde trimester is je kindje niet voelen iets om je zorgen over te maken. Ik vind het ook een verwarrende periode. Geniet idd ook erg van buik maar vind de rugpijn eng. Vroeger zwaar gekneusd stuitje gehad en daardoor jaar lang niet zonder pijn kunnen zitten. Dat wil ik voorkomen nu. Ik heb ook heel erg het idee van stilte voor de storm. Nu voel ik me los van mijn rug prima. Buikje mooi aan het groeien. Maar over een paar weken komen misschien wel de kwaaltjes van het derde trimester om de hoek kijken. Ik ben benieuwd!
Ah, ben blij dat je het gevoel ook herkent. Niet dat ik zooo onzeker ben. Maar is gewoon raar dat je haar de ene dag heel fel voelt bewegen, alsof ze heel je binnenkant aan het afbreken is bij wijze van spreken, om daarna enkele dagen slechts enkele 'steekjes' of kleine beweginkjes te voelen. Ik wacht nog even af... Het is ook nog pas het begin dat we onze kindjes kunnen voelen, dus misschien heeft het ook daarmee te maken... Ah ok, wist ik eigenlijk niet dat dit pas vanaf het derde trimester was. Had wel een vermoeden van 'het is nog maar het begin dat ik haar voel, het zal wel daarmee te maken hebben', maar ben blij dat ik het weet Aiai, kan ik geloven dat je de die pijn wil vermijden. Op een kussen gaan zitten anders ofzo, zou dat niet helpen? Preventief dan, voor je eigenlijk pijn gaat krijgen. Ik weet het niet hoor meid, heb zelf niet veel last van m'n rug momenteel, dus weet ook niet echt hulpmiddeltjes. Hihiiiiii jaaaa, heel mooi verwoord van 'stilte voor de storm'!! Dat idee heb ik echt ook. Een maand geleden lag ik nog elke dag (als ik niet moest werken) helemaal lam en misselijk op de zetel. En nu ga ik werken vol energie, strijken kuisen enzovoort is geen enkel probleem, niets is teveel. Dan denk ik: ai ai, wat is er op komst????? Hoe lang gaat dit duren?! Maar ik probeer het me niet al teveel af te vragen, ik geniet er gewoon van
Emmy: Wat een moedige keuze om je kinderwens daardoor niet achter te laten maar er zelf mee te beginnen, lijkt me erg spannend allemaal om dit zelf te beslissen! Heb wel respect voor je hoor, hihi! Juli2015: Welkom Marleen! Merelfox: Wat lastig dat je vriend niet veel werk heeft, was hij geen zzper?? of ben ik in de war (zws dementie,haha) Lovely: Kinderopvang is echt super duur, krijg je geloof ik erg weinig belasting terug. Mamavaneen2e: Wat leuk, ook ik ben gastouder dus hier ook lekker geen opvang nodig. Ik zorg wel dat ik plek houd voor mn eigen kindje. en naast het gastouder zijnde ben ik 2 ochtenden op de peuterspeelzaal dus die ochtenden kan ons kleintje lekker naar de oma toe! Muffeltje: Doe je ook de geslachtsbepaling? Of is het nog raden tot je kindje er is? ben wel benieuwd of dat echt zo is! haha hadden wij namelijk bij heel snel een meiden naam, dus ik denk ook dat het een meisje word mede daardoor! @Nellie: Dan ben ik zeer benieuwd of de verkoopster gelijk heeft, haha! Erg herkenbaar van je hartslag in je buik, ik heb dat ook als ik mn hand op mn buik leg om de baby beter te voelen, maar dan voel ik gewoon keihard gebonk van mn hartslag, super vaag, haha! Joanne: wat een prachtige echo! Zo mooi! Naam: Wij zijn al een tijdje uit de namen, hadden het voor de zwangerschap er ook wel veel over, en we hadden al een leuk lijstje opgebouwd waarover we nu de mooiste namen hebben gekozen. bij ons is er ook 1 naam bij die erg wennen is voor de omgeving denk ik . maar beide namen ken ik hier in de buurt niemand mee, en van de meiden naam is er elk jaar maar 2/3 in heel NL die zo worden genoemd. Achternaam: Wij gaan over 2/3maand trouwen, dus dan draagt ons kindje de achternaam van mn vriend en ik zelf ook