Nee voel het eigenlijk ook niet constant, maar wel vaak genoeg om er heerlijk bewust van te zijn. Ik heb alleen gevoelige borsten, maar wel anders dan wat ik altijd heb na mijn eisprong. En geloof dat mijn tepels iets donkerder geworden zijn. Haha en ik ben sneller emo. Maar dat heb ik al ruim een week haha. Misselijk gelukkig ook niet. Al had ik vanmorgen wel vreselijk last van lucht in mijn maag... Hopelijk geen voorteken. En als het wel zo is, dan is het zo. Ben nog de hele dag zo in de wolken! En ook wel moe, maar ik ben vaker moe (vanwege ziekte van Crohn) dus of het daarmee te maken heeft of met mijn zwangerschap (vind het zo geweldig dat uit te mogen spreken!!) weet ik niet. Kun jij het al een beetje bevatten Nellie?
Die moeheid herken ik. Lig nu ook alweer op bed. Merk ook dat ik stuk prikkelbaarder ben. Mijn lontje naar de kids toe is wel iets korter dan normaal, minder geduld zeg maar. Ik wil er ook echt van genieten maar het blijft spannend allemaal. Ik maak mij ook zorgen om mijn bekken (bij vorige twee erge bi gehad) ik merk gewoon dat ik veel last al heb. Drukkend gevoel van onder en pijn in mijn stuitje. Wil morgen de Fysio weer gaan inschakelen. Ging nog steeds een keer in de maand maar durf niet te lang te wachten.
@AFwachting klopt idd...bijzonder dat je me daarvan "kent". Hier vandaag wat minder kwaaltjes (maak me meteen zorgen). Ga nu ff zumba doen! Zin in!
Hoi meiden, Bij mij beginnen de kwaaltjes ook te komen.ik heb ontzettende zere borsten, erg moe, snachts word ik wakker van zuurbranden, had ik bij de eerste ook. En af en toe ook een beetje buik en lage rugpijn. Nou hopelijk allemaal een goede echo, hebben we die mijlpaal gehad!! Spannend he... Liefs
T is gaaf he dames. Ik loop zingend door t huis, zit vaak aan m'n buik, plaag m'n vent met dat de baby nu al aan m'n kant staat en hou een dagboek bij. Geniet dus echt. Tegelijkertijd kan ik t nog niet geloven. Zo snel en zo gaaf. Kan er echt een baby in mij groeien? In mij!! Wauw!
Hey meiden! Hier weer een dag met weinig kwaaltjes. Beetje krampen hier en daar en voel m'n borsten wel. Nog geen last van extreme moeheid of honger ofzo. Gewoon normaal. Het is gek maar ik hoop dat ik me snel anders voel en meer vertrouwen krijg in dat het goed zit. Ben nu wel gevoelig voor die angst. Proberen los te laten. Maar merk dat ik niet onwijs in de wolken ben omdat ik het nog eng vind erop te vertrouwen. Gaat vast elke week beter!
Hallo Allemaal! Ik zou graag een beetje meekletsen en -lezen in dit topic! Ik ben 29 jaar en in verwachting van ons tweede kindje. Uitgerekende datum is waarschijnlijk 29 juni 2015. Op 2 december heb ik de eerste echo, maar ik heb al wel eerder een intake bij de verloskundige. Afgelopen zondag voor het eerst getest, omdat ik zo moe was. Maar het leek ons wel heel stug dat ik al zwanger zou zijn, want we hebben tijdens mijn laatste menstruatie in september besloten om voor een tweede kleintje te gaan (we hebben al een dochter van 1,5 jaar). Zondag een hele lichte streep. Vanochtend weer getest, omdat ik vandaag eigenlijk ongesteld zou moeten worden. Iets donkerdere streep. Maar vanmiddag die kruitvat-pipet-testjes gehaald, en hatsikidee! Dikke vette lijn! We zijn nog wel een beetje abuis, want het is wel heerlijk snel gegaan. Dat hadden we zeker niet verwacht. Nu hopen dat het kleine frummeltje lekker bij ons blijft en dat we deze zomer staan te jongleren met spuuglapjes en wallen tot op onze knieeen hebben Heel veel succes allemaal en voor degene die hun 'eerste' verwachten; pak nog even die tijd samen met je lief, lekker veel spontane dingen doen!
Voor mij ook mijn eerste kindje, vind het wel spannend vanwege mijn mk in augustus, Vanmorgen weer getest maar nog steeds geen knaller. Maar wel duidelijk. De vorige x testte ik pas vijf dagen na nod positief, maar zolang ik geen bloed verlies is het goed.... Iedereen gefeliciteerd !!! Spann end he?
Ongelooflijk, volgens mij weten ze bij moeders voor moeders zelf niet eens waarom ze bepaalde richtlijnen hebben. Op de website staat adat je na een bloedtransfusie niet meer mee mag doen. Prima maar dan wil ik ook graag weten waarom. Heb een mail gestuurd met het verzoek dit uit te leggen. Netjes reactie maar geen antwoord op mijn vraag. Gereageerd op hun mail met nogmaals het verzoek uit te leggen waarom ik niets mee mag doen na een bloedtransfusie. Ik zie het verband namelijk niet met bloed en het HCG in mijn urine. Krijg ik weer netjes een reactie maar wederom geen antwoord op mijn vraag. Dus maar weer gereageerd richting MvM dat ik snap dat bloed via een transfusie een lichaamsvreemde stof is maar wat dit te maken heeft met mijn urine en de HCG die daarin zit. Ben benieuwd of ik nu een duidelijke uitleg krijg. Begrijp me niet verkeerd. Ik accepteer dat ik niet mee mag doen maar dan wil ik wel graag weten waarom dat dan niet mag...
Begrijp je helemaal inafwachting ik zou het ook gewoon willen begrijpen. Ben benieuwd of ze n reactie sturen. meiden wanneer gaan jullie de verloskundige contacten? En uhm weten jullie of thee (groene en gewone) kwaad kan?
Ik ga morgen de verloskundige bellen. Dan ben ik vrij dus hoef ik niet vanaf het werk te bellen. Wij zitten nu al te bedenken hoe we het de familie gaan vertellen. Zaten te denken om het tijdens het Sinterklaas vieren te doen. Nog even een leuke surprise bedenken !!
Ja ik wil t ook met sinterklaas vertellen. Mijn familie weet het al haha, maar de rest nog niet. Kan niet wachten! Zo knap hoe iedereen het altijd voor zich houdt! Hmm misschien dat ik de verloskundige straks al even bel, woensdag is de enige dag dat ze smiddags buiten mijn werktijden te bereiken zijn.
Hallo meiden!! Mag ik hier ook aanschuiven? Ik ben 26 jaar en zwanger van ons eerste kindje. Zoals ik het berekend heb rond 25 juni uitgerekend. Heb 11 november mijn intake bij de verloskundige.
Hi Emmy, groene thee of gewone (zwarte) thee is eigenlijk hetzelfde als koffie. Daar mag je niet teveel van drinken. Kruidenthee als Munt of Rooibos kun je wel drinken als water. Zojuist mijn ouders 'ingelicht' Toch anders zo'n tweede baby, minder emotioneel. Maar ik ben wel blij dat ze het weten. Ik kan onmogelijk een strak hoofd houden met zo'n geheim. Langzaamaan dus maar wat naaste vrienden en familie het blijde nieuws vertellen.
zo ik heb alles weer bijgelezen. Ben niet zo actief, maar lees wel mee. Ben gewoon te moe voor woorden. Ga straks de nachtdienst in, maar zie er zo tegenop!! Ben nu al kapot. Vandaag is moeders voor moeders langsgeweest, had een supermooi streepje, zelfs ietsje donkerder dan de controlestreep. Kreeg een mooie wikkeldeken en tijdschrift. Vandaag met mn zusje de stad in geweest, ze wilde alvast weten wat ik leuk vind van babyspulletjes dan weet ze wat voor kadootjes ze moet kopen! Heb zelf het 9 maanden dagboek gekocht. Super leuk.