16 t/m 30 juni 2015!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door koekenpan, 15 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muffeltje

Muffeltje Lid

14 dec 2014
    67
    0
    0
    Net de 20 weken echo gehad! Alles helemaal in orde gelukkig :) en mijn voorgevoel had gelijk, we verwachten een jongen!

Bijgevoegde bestanden:

2. eems

eems Actief lid

5 aug 2013
    390
    100
    43
    Wat een goed en leuk nieuws muffeltje!!! Mooie foto ook! Nu lekker shoppen dus:-D

Hier ook de 20 weken echo gehad, en alles is ook goed!! Ze heeft wel een soort 'afwijking'; ze heeft twee slagaders richting haar linkerniertje. Dit was echter juist heel positief zei de echoscopiste. En het is nog steeds een meisje, wij zijn helemaal gelukkig!

3. Juli2015

Juli2015 Actief lid

30 nov 2014
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat jullie echo's goed zijn! Lekker genieten.

4. Mamavaneen2e

Mamavaneen2e Bekend lid

2 dec 2013
    526
    0
    0
    Wat fijn goed echos ik mag morgen

5. miloena

miloena Fanatiek lid

19 mei 2014
    1.824
    1.174
    113
    pedagogiek
    muffeltje; super mooie buik al meid!

Mamavaneen2e: wat lief van je vriend! Hier ook gastouder en probeer zoveel mogelijk tussendoor te regelen, maar ben aan het eind vd dag ook enorm uitgeteld. Heerlijk dat je mannetje kookt, hier kook ik doordeweeks altijd en manlief zaterdags, dat is een puur genot.
    Fijn dat je zo lekker vol zit met je opvang, maar vind je je eigen kindjes niet wat belangrijker om bij je te houden dan opvangkinderen? (niet lullig bedoeld)

Merelfox: Op het superman pak na dus een echte held voor je, hihi!
    Ik zou je niet teveel zorgen maken over de hamburger, de burger was alleen van binnen rood, en het kan gebeuren, wij hebben een grotere kans op de listeria bacterie, maar na een beetje rood zal dat wel mee vallen meid.

Nellie: Wat een lief zinnetje van je vriend! smeltsmelt, haha.

Lovely: Herkenbaar van vl, en gelukkig dat we zelf ook nog genoeg kunnen :) Ik snap dat je liever 3 dagen werkt, anders ben je je kindje meerdere dagen kwijt dan dat ze bij je is. Je zei je vriend gaat dan ook 4 dagen werken, zodat hij ook 1 dag op kan passen?
    Het eerste jaar is het belangrijkst van je kindje he, voor het hechtingsproces. Moeilijk altijd die keuzes he! Maar als je zegt het is financieel haalbaar zou ik niet lang hoeven nadenken, en dat huis zie je over 2 jaar wel weer! (zo denk ik hoor)

Emmy: Fijn he om de kleine te voelen! Ik voel het ook vooral laag dus dat zal wel normaal zijn, haha.

Juli2015: Bah blaasontsteking, niks aan meid! Sterkte!

Aimee: Jeetje meid, wat heftig allemaal die financiële drempel. En zwaar dat jij met je zwangerschap voor alles moet zorgen. Ik snap dat je minder wilt gaan werken. Hoop dat jou man tegen die tijd weer werk heeft en je lekker bij je kleintje kunt zijn! Geld kan je zo nekken he! Maar gelukkig krijg je er de luxe voor terug van een mannelijke goede hulp!

Wat fijn van de goede echos allemaal!! Gefeliciteerd!

Kinderwagen: Wat voor kinderwagen kopen jullie/ hebben jullie gekocht??

6. merelfox

merelfox Actief lid

4 dec 2013
    445
    0
    0
    Mooie echo foto!!!

En fijn dat jullie echo's ook goed zijn gegaan!

@kinderwagen: maxi cosi Mura 3

@draagdoek: ik heb net de didymos Oriënt besteld! Helemaal verliefd :)

7. Lovely29

Lovely29 Fanatiek lid

5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    Hier ook een goede 20 wekenecho en nog steeds een meisje :).

Wij hebben de Joolz day gekocht.

8. Emmy30

Emmy30 Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.285
    598
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Gaaf al die goede echo's. Ik ben dinsdag aan de beurt. Ben er wel naartoe aan het leven hoor. Wil zo graag het nieuws horen dat alles goed is... Waren jullie nerveus?

9. merelfox

merelfox Actief lid

4 dec 2013
    445
    0
    0
    Ik was niet echt nerveus. Vond het ook raar als mensen zeiden "spannend!" Dan had ik echt zoiets van spannend, hoezo?

Maar goed ik vertrouw heel erg op dat alles goed is. Beetje type niet gillen voordat je geslagen word :)

10. Lovely29

Lovely29 Fanatiek lid

5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    Ik was wel een beetje zenuwachtig. Ging er wel vanuit dat alles goed is maar stieken toch ermee bezig. Vannacht onwijs gedroomd.

11. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

22 mrt 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet ook dinsdag Emmy en vin het best spannend, maar fat komt omdat ik bij vrienden heb meegemaakt dat het niet oké was.

Hier gaan we voor de joie , vrij onbekend merk in nl.

12. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Leuk om al die mooie echo's voorbij te zien komen, fijn!!!!:D

Ik moet ook pas volgende week woensdag, pffft nog zo lang wachten;)

Wij hebben de Bugaboo Cameleon tweedehands gekocht...

13. merelfox

merelfox Actief lid

4 dec 2013
    445
    0
    0
    Meiden, net weer bij de Arbo geweest aangezien mijn rug meer pijn doet. Ga nog minder werken, 3 dagen per week, 4 uur per dag. Een hele opluchting :):)

14. Emmy30

Emmy30 Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.285
    598
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik heb ook het vertrouwen dat het goed zit maar helaas al te vaak gezien dat het ook anders kan. Heb een goed gevoel over mijn meisje maar toch is het wel spannend.

Ander vraagje. Voelen jullie je kleintje elke dag even duidelijk?

15. Juli2015

Juli2015 Actief lid

30 nov 2014
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    20 weken echo: ik vind het wel spannend, tijd geleden dat ik een echo had (bij 13 weken). En ik hoop dat alles goed is, als je in de zorg werkt weet je soms teveel...
    Ik mag net als Emmy op 10 februari!

kinderwagen: wij kopen ook een Bugaboo Cameleon tweedehands (via collega). Anders was het een Joolz geworden.

16. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Hallo meiden, ben ik ook weer even. Niet de ''fut'' om overal op te reageren maar wel alles gelezen.

Gefeliciteerd met de goede 20 weken echo! Snap dat spanning ervoor, je hoort zo vaak dat er afwijkingen worden gevonden.. Ik mag volgende week woensdag in de avond.

Blaasontsteking. Hier nooit blaasontsteking gehad en nu ineens 2x achterelkaar tijdens de zwangerschap. Mijn urine is pas sinds vorige week vrijdag schoon. Je moet goed drinken, dat scheelt al de helft.

Kindje voelen. Het is steeds meer en duidelijker. Als ik druk in de weer ben dan voel ik hem een stuk minder maar als ik lig in bed juist heel goed. Ook als ik voorover op een stoel zit.

Net even geluisterd met de angelsounds, dat doe ik nog maar weinig nu hem zo goed voel. En dan echt heeeeel hard ''TJOEKETJOEKETJOEKE''. Heerlijk geluid!

Kinderwagen. Bugaboo Cameleon. Hebben we nog van mijn zoontje en kan prima nog een ronde mee.

Opvang. Ik werk 32uur en vriend 60uur per week. Ons zoontje gaat gemiddeld 3 dagen per week naar mijn ouders of schoonouders. Niet naar een gastouder of kinderdagverblijf. Ik weet niet hoe ik het straks ga doen als zoontje naar de basisschool moet. Dan sowieso minder werken, ligt er ook een beetje aan of mijn vriend dan nog bij dezelfde werkgever zit.

Draagdoek. Ik heb een by kay (draagdoek) en een boba carrier (draagzak). Beide zijn ideaal. Boba Carrier zoontje met z'n ruim 2,5jaar veel gedragen afgelopen jaar in de USA.

Las iets over lieve mannen tijdens de zwangerschap, hier ook een lieverd. Dat is hij sowieso altijd al. Ondanks dat hij meer werkt doet hij veel in het huishouden en de zware klussen neemt hij opzich. Is nu ook weer bezorgder met dit weer of ik veilig op mijn werk kom, hij verwacht een appje als ik er ben.

Hij is voor ons zoontje ook zo'n lieve papa, heerlijk om te zien!

Wij zijn w.s ook uit de naam! Jeej! Ik wilde deze naam eigenlijk bij mijn zoontje al.

Hebben jullie kraamzorg geregeld? Hier is alles zo'n beetje rond. Moet wel zelf het kraampakket kopen omdat ik basis verzekerd ben. Bij mijn zoontje kreeg ik alles uitgebreid destijds maar heb alle extra verzekeringen eruit gegooid. Ach.. die 25 euro...

17. miloena

miloena Fanatiek lid

19 mei 2014
    1.824
    1.174
    113
    pedagogiek
    Kinderwagen; Wat veel voor de bugaboo cameleon, grappig! Hier waars de mutsy, die is nieuw nog lekker betaalbaar.

gezonde spanning voor de 20 weken echo emmy! Blijft toch een wonder dat alles goed mag zijn en gaan! Hier ook meerdere gevallen gezien waarbij er toch iets aan de hand is. We gaan uit van het beste maar dat je er wat spanning voor hebt is niet meer dan normaal! Hier pas volgende week vrijdag de echo, duurt zo lang. Ons kindje 8 weken geleden voor het laatst gezien met 12 weken.

Draagdoek; doen we hier niet.

18. In AFwachting

In AFwachting Bekend lid

23 okt 2011
    714
    0
    16
    Even een paar drukke dagen gehad maar nu even tijd om te reageren.

Zwangerschapscursus: gaan we niet doen. Heb ik bij m'n dochter ook niet gedaan en heb niet het idee dat ik iets gemist heb. Misschien is het leuk om wat contacten op te doen maar wij zijn in onze vriendengroep al met 3 zwangere dames.

Muffeltje: mooie buik al!! Prachtige echofoto en gefeliciteerd, een jongetje!
    Nellie: hoe is het nu? Nog weer last gehad van je darmen??

Partner: die van mij is ook ontzettend lief. Ik hoef 's avonds niet meer van de bank te komen. Hij ruimt alle rommeltjes van de dag op en schenkt drinken in. Maar m'n dochter is ook ontzettend lief. Steeds kusjes geven en zij is overtuigd van een broertje. Ben benieuwd.

Joanne92: ook al zo'n mooi buikje!! Succes straks met je rij examen. Zal voor je duimen tegen die tijd.

Baby voelen: ik voel de kleine elke dag erg duidelijk en af en toe kan ik hem ook vanaf de buitenkant voelen. M'n vriend heeft ook al een paar duidelijke schopjes gevoelt en dan zit hij helemaal te glunderen.

Merelfox: wat een mooie echofoto en nog fijner dat alles goed is. Over die hamburger zou ik me niet heel druk maken hoor. Fijn ook dat de arbo je klachten serieus neemt.

Werken: ik werk nu 24 uur (3 vaste dagen) en dat blijft zo. Zou ook niet meer langer willen werken. M'n vriend kan zijn eigen werktijden indelen maar werkt in principe fulltime. Soms neemt hij wel eens een ochtend vrij en dan werkt hij 's avonds wat langer door.

Lovely29: lastig als jullie allebei minder willen gaan werken. Kunnen jullie niet allebei 4 dagen gaan werken dan? Is het eerlijk verdeeld.

Opvang: wij hebben de opvang ook al helemaal geregeld hoor. Nu hebben wij maar 1 vaste dag dat ze naar de crèche gaan en de andere 2 dagen gaan ze naar mijn schoonmoeder.

Juli2015: vervelend dat je blaasontsteking hebt. Hopelijk snel weer vanaf.

Eems: fijn dat jullie 20weken echo ook goed was. Gelukkig dat die extra slagader alleen maar positief is.

Mamavaneen2e: hoop dat jij ook een mooie/goede echo hebt vandaag. Hoe laat mag je heen?

Kinderwagen: wij hebben de Mutsy Transporter van m'n dochter nog en die gaat prima nog een ronde mee.

Draagdoek: ik ga toch voor de ByKay geweven doek. Ben binnenkort jarig dus dan vraag ik hem als cadeau.

Naam: wij zijn bij onze dochter ook pas na de 20 weken echo begonnen met namen verzinnen. We maakten een lijst en daar mochten we allebei in wegstrepen en aan toevoegen. Uiteindelijk bleef DE naam over.

20 weken echo: donderdag de 12e mogen wij ook eindelijk! Hopelijk horen we dan ook of het een jongen of meisje is. Mijn gevoel zegt nog steeds een jongen.

19. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

22 mrt 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook straks draagdoek, maar vraag bij geboorte prenatalbonnen of ik moet hem voor mijn verjaardag vragen. Maar denk dat ik mijn verjaardag over sla aangezien ik op 29juni jarig ben en denk ik geen zin heb om al op knappend staand eze te vieren.
    Van mijn mams krijgen we een stokke draagzak, maar hoorde dat deze niet geheel ergonomisch is terwijl dit wel zo staat aangegeven.

Veel echos volgende week!!

20. Mamavaneen2e

Mamavaneen2e Bekend lid

2 dec 2013
    526
    0
    0
    Ff snel wij hadden vanmorgen de 20 weken echo aales was goed met de twee jongens. Ook mijn baarmoederhals was mooi lang.
    Ze vond het leuk om ons een d3d echo te geven.
    Helemaal verliefd op o ze jongens.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      15,6 KB
      Weergaven:
      2

Deel Deze Pagina