Welkom bij de club Baloe! Nellie, dat is bij jullie inderdaad goed geregeld zeg! Ook ik kom nog even ons kamertje showen is nog niet helemaal af maar geeft een idee! Verlof. Ga zes weken voor uitgerekende datum met verlof. Vanaf nu wel al wat kortere dagen werken ivm harde buiken.
Lekker geregeld Nellie, in België. Zou dan wel echt hopen op borstvoeding In Denemarken, Waar mij schoonzus woont heb je een jaar lang verlof na de geboorte! Dat is pas relaxed Leuk die bal boven het bedje eems, je bent bij de ikea geweest zie ik (zo schattig dat schapevachtje voor een fotoshoot met baby )
Ik weet nog niet of ik borstvoeding zal geven. Denk wel dat ik het wil proberen. Zal me nog eens informeren op een info avond, ik ken er eigenlijk niet veel van... Ik denk dat ze die extra weken geven om vrouwen te stimuleren om borstvoeding te geven. Als je er effectief geeft en als het lukt, krijg je na 2 maand zelfs nog een premie van 250. Geld mag nooit de motivatie zijn om het te doen natuurlijk, maar denk wel dat het vrouwen misschien wel stimuleert om langer vol te houden.
Ja ik hoop ook dat het zal lukken. Anders zit ik in de rats met m'n kinderopvang, haha Och en weet zelfs niet of ze dat echt controleren hoor als je het effectief doet... Uiteindelijk kan je het altijd proberen, maar daarom lukt het nog niet natuurlijk. Waauw zeg, een jaar thuis, klinkt heerlijk om dat eerste jaar van zo dicht mee te maken!!
Nellie. Hier geen doopsuiker. Misschien wel als je gelovig bent? Heeft het iets met de doop te maken ook? Traditie in Nederland is idd beschuit met muisjes in de kleur roze wit of blauw wit. Tegenwoordig zijn er genoeg andere varianten met muisjes. Klinkt wel heel leuk bij jou hoe jullie het willen gaan doen met het uitstallen enzo, zie tegen die tijd graag een foto! Joann. Geen zorgen hoor! Het is je eerste kindje en nu pas is het de tijd dat een buikje gaat groeien. Vriendin van mij was erg slank en had een klein buikje maar 't kindje was 8 pond bij geboorte. Zegt dus niks. Fijn dat je extra echo's krijgt. Emmy. Hier 6 weken voor en 10 weken na de geboorte. Heb zowel voor als na 2 weken vakantie dus in totaal 20 weken. Baloe. Welkom! Nellie. Wat zijn de gebruiken anders in Belgie. Heerlijk hoor zo lang verlof! *jaloers* En wat apart dat er voor borstvoeding een andere regeling is, en zelfs een premie? Het is verstandig om te informeren naar bijvoorbeeld info avonden in het ziekenhuis over borstvoeding, zo kun je je voorbereiden. Ik heb het zelf destijds ook gedaan en geleerd dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is dan dat het lijkt. Eems. Zoet kamertje, lief hoor! Borstvoeding. Ik ben voor borstvoeding, heb het mijn zoontje ruim 8 maanden kunnen geven, eerste 6 maanden volledig zonder bijvoeding. Hij groeide een kilo in de maand en deed het ontzettend goed. Ik hoop dat het mij deze keer weer weg gelegd is om te voeden, als het lukt wil ik het een jaar volhouden. Dat is vorige keer niet gelukt omdat ik dag/ avond en nachtdiensten moest draaien toen mijn zoontje 6 maanden was. (nu niet, andere functie).
Welkom Baloe. Ik laat ook maar eens wat van mezelf horen. Nog een paar daagjes genieten van het mooie weer en het zonnetje. Ik ga 4 weken voor mijn uitgerekende datum. Ik ken mezelf ik wordt gek als ik te lang alleen zit. Tijd samen met mijn baby vind ik ook heerlijk . Erna heb ik dan 12 weken. Heb ook nog erg veel vakantiedagen die neem ik dan gedurende het jaar op. Wil daarna 3 dagen gaan werken met mijn ouderschapsverlof. Als ik terug kom van vakantie ga ik het op mijn werk bespreken. Zit ook precies in mijn contractverlenging wordt dus even afwachten. Wij gaan aankomende week ook aan het kamertje beginnen. De eerste week van april wordt het kamertje geleverd
Leuk lovely! Wij zouden dit weekend ook beginnen maar m'n vriend is vrijdag naar de chiropraktor geweest en kan sindsdien amper lopen, en dit terwijl hij al lange tijd klachtvrij was. (afsluitende behandeling hernia). Echt balen en ontzettend sneu! Ik denk dat vandaag een stuk ga wandelen met zoon, of naar de kinderboerderij o.i.d. Het zonnetje komt mooi op, doet me goed.
Welkom Baloe! Vandaag heerlijk genoten van het weer. Hierbij ook een foto van mijn buik (23 + 5). Heeft iemand van jullie bandenpijn? En zo ja, hoe voelt dat?
Hier lig ik dan in de zetel, zonder energie... Ben deze morgen geweest voor de suikertest. Zijn er nog dames die dit van plan zijn om te doen of gedaan hebben? Hier is dat verplicht. Woensdag mag ik op controle bij de gyn voor een echootje en dan krijg ik ook de uitslag van de test, ben benieuwd! Nee, sinds ik thuis ben van de suikertest ben ik zo slap als een vod en zie ik sterretjes. Waarschijnlijk omdat ik nuchter in het ziekenhuis moest zijn (anders is het allereerste wat ik 's morgens doe -> ETEN!!) in combinatie met de bloedafname erna. Precies of ze hebben alle energie uit m'n lichaam mee getrokken. Daar bovenop dan nog eens een drankje boordevol suiker en nog 2 uur wachten om iets te eten... Toen ik met de auto naar huis reed, merkte ik al dat ik veel minder geconcentreerd was op de weg, echt soms gevaarlijk in momenten! Daarna heb ik 's middags iets gegeten, maar moest meteen in de zetel gaan zitten, was echt licht in m'n hoofd. Ben van 13u tot 16u niet uit de zetel gekomen. Net eens recht gestaan en heb nog altijd nul energie. Vreemd he... En moet nog gaan werken vanavond, zal me moeten voortslepen vrees ik
Zo weer terug van vakantie en eerste dagje werken er weer op zitten. Morgen naar de Gyn en savonds naar de fysio. Mochten er nog dames zijn die in de fb groep willen moeten ze mij even een pb sturen met je naam zodat ik je toe kan voegen.
He, wat klinkt dat ellendig zo'n suikertest! Volgens mij moet ik hem ook maar wat later in de zwangerschap. Zal het de volgende keer eens vragen als ik eraan denk. Hoe is het gegaan met werken?
@Joanne; Laat je niet gek maken wat mensen ervan zeggen, en bovendien zegt je buik niet alles over de groei van je kindje, binnen kan alles wel super goed groeien, terwijl je vanaf de buitenkant minder denkt. En het is je eerste kindje, alles moet nog oprekken! Laat je niet gek maken meid! Er zijn genoeg meiden die jaloers zijn op zon mooi bescheiden buikje als die van jou! @Emmy: Je moet kwa verlof doen waar jij je goed bij voelt, hoeveel werk je nu, en hoe voel jij je? Hoeveel tijd heb je straks nodig om je op de bevalling voor te bereiden. Hier ga ik met 4 weken met verlof, en met 12 weken ongeveer weer aan het werk, ik ben zelfstandig ondernemer dus voor mij is het niet werken niet verdienen. Baloe: Welkom, en alsnog gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat leuk indd om te lezen dat we zo wereldwijd kletsen haha. Aimee: Haha grappig he! Ja hij is super breed en perfect om alle kleertjes ook in kwijt te kunnen, wij hebben hier namelijk ook niet plaats voor nog een kast, maar deze is prima! Toevallig, haha! @Nellie: Waarom mag je als zwangere niet doorwerken, heeft het te maken met gezondheid? Of gevaren voor iets? Even nieuwschierig. En wat grappig dat ze je er zelfs 250 euro voor geven als het lukt. Daar heb ik hier nog nooit van gehoord, haha! Voel jij je al wat beter na gisteren? En ben je nog aan het werk gegaan gisteravond/nacht? Ik moet misschien dat drankje, krijg ik nog te horen, maar heb wel al gehoord dat dat erg smerig is! Mijn moeder had zwangerschapsdiabetes bij alle drie zwangerschappen, dus heb ik een verhoogde kans, maar de verloskundige weet nog niet of ze mij hiervoor wil laten testen. Pomm: Wat vervelend dat je man zon last heeft! Sterkte met je mannetje! Juli2015: Mooie foto zeg! En mooi buikje natuurlijk!
Tgoh, ik denk dat het meer te maken heeft met dat het te lastig wordt. Merk nu al dat ik vaak zit te puffen en te blazen, hihi. Is de hele dag door bukken, door de knieën, rondlopen, trekken/sleuren,... En ook een beetje voor het risico denk ik. Helemaal niet denigrerend bedoeld, maar personen met een mentale beperking zijn nu niet meteen de meest tactische mensen, waardoor ik al vaak eens dacht: "Oef, die slag/stoot was gelukkig niet in m'n buik!" Vaak gebeurt het zo impulsief dat je het helemaal niet ziet aankomen. Nu hoor ik je als zelfstandige denken: "Ik moet ook heel de dag rondlopen en zwaar/hard werken, maar moet toch zo lang doorwerken". Ik weet het meid... Maar het is nu eenmaal zo dat we moeten stoppen aan 6 maand, dus ga ik dat zeker niet aanklagen ofzo Ja ik voel me al veel beter dan gisteren. Ik ben inderdaad naar het werk gegaan, ook al voelde ik me nogal slap. Heb het mooi op m'n gemak gedaan, had wel pas om 23u30 gedaan met m'n taken ipv om 22u30, maar so be it hoor. Was al blij dat ik me er doorgeslaan heb Moest vannacht ook nog eens op om 2u om een controle toer te doen. En om 6u30 terug aan de slag. Al bij al voel ik me nog redelijk fit, gezien het feit dat ik helemaal niet kon slapen! Ach, vanavond nog een keertje, en dan ben ik er weer vanaf Ik hoor van iedereen dat het drankje zo smerig is ... maar eigenlijk vond ik het best lekker, oeps Waarom twijfelt de verloskundige nog of ze je wil testen? Het kan toch alleen maar in je voordeel spelen dat je het weet? Of wat zegt ze ervan?
Ja kan zijn dat je hem ook later mag doen. Heb nog gehoord van meiden die rond 28 weken moeten gaan... Dat maakt niet zoveel uit denk ik. Het werken is redelijk gegaan, moest me wel vooruit slepen gisteravond. En helemaal niet kunnen slapen vannacht. Maar uiteindelijk deze morgen relatief fris volgens dat ik anders zo moe ben als ik de nacht gehad heb. Mijn ochtendshift is rustig en vlot verlopen, ben blij Lief dat je ernaar vraagt.