16 t/m 30 juni 2015!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door koekenpan, 15 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baloe1983

Baloe1983 Lid

29 dec 2013
    19
    0
    0
    NULL
    zwitserland
    ik voel mn meisje ene dag heel goed en de andere dag ook minder. Heb wel af en toe harde buik en dan doet het pijn aan de onderkant.... Maar lees dat het meestal bovenin pijn doet. Iemand een idee of het normaal is dat ik het vooral onderin voel? De beeb ligt.trappelt ook wel laag

2. Emmy30

Emmy30 Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.285
    598
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wellicht dat het onderin je banden zijn? Ik ken het zelf niet sorry...

3. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Emmy. Hoort erbij hoor, ik voelde mijn zoontje in m'n vorige zwangerschap ook heel wisselend. Ene dag meer dan de ander. Nu is het een ander verhaal, druk en duidelijke bewegingen. Buik gaat dan echt op en neer.

4. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Ik heb de laatste dagen een soort druk aan de onderkant, kan niet goed omschrijven wat voor gevoel precies. Als ik veel gedaan heb dan voel ik dat ik echt even m'n rust moet pakken. Ook is het tillen van mijn zoontje nu te zwaar, voel het gelijk aan m'n buik. Aanstaande vrijdag weer controle bij de verloskundige en ik zal het haar vragen wat het is. Herken het niet van mijn eerste zwangerschap.

5. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

28 sep 2014
    1.001
    2
    0
    Pomm zoiets had ik dus vandaag.
    Hele erge druk in mijn vagina zo erg dat het gewoon branderig voelde.. Gelukkig komt en gaat het en vooral als ik ga zitten voelt het heel raar.
    Als het morgen aanhoud ga ik de vk bellen want het voelt voor mijn gevoel toch niet goed
    Wat het is en of het hoort weet ik niet, ik dacht aan indalen maar 27 wk is erg vroeg denk ik zelf

6. miloena

miloena Fanatiek lid

19 mei 2014
    1.824
    1.174
    113
    pedagogiek
    Obstipatie; Vervelend voor de meiden die er last van hebben, hier gelukkig geen last van. Wel steeds meer last van maagzuur echt vies.

Lovely; Fijn dat je die dag nu thuis kunt werken! Waar had je besteld? Vind dat onflexibele wel een beetje slecht van die zaaak.

emmy; Herkenbaar, ik twijfelde ook en heb het er ook met controle met de verloskundige over gehad maar vanaf 28 weken moet je het elke dag wel voelen daarvoor is het niet eens erg om een dag niet te voelen. Ik voel het hier ook de ene dag veel de andere dag wat minder. Dus geen zorgen meid!

7. cristy

cristy Nieuw lid

2 mrt 2015
    1
    0
    0
    Leuk!! Ik ben 20 juni uitgerekent

8. Juli2015

Juli2015 Actief lid

30 nov 2014
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    @emmy: zo herkenbaar! Ik voel de kleine meid ook niet iedere dag even goed... En soms zelfs 's avonds niet echt, dan ben ik vaak overdag heel druk geweest.

Willen jullie gaan borstvoeden of met de fles?

9. Emmy30

Emmy30 Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.285
    598
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Fijn als die geruststellingen. Dankjulliewel meiden!
    Ik hoop borstvoeding te kunnen geven. Denk dat dat het meest gezond is voor de mini mensjes. Maar mocht het niet lukken dat is flesvoeding ook een prima vervanging.

10. Baloe1983

Baloe1983 Lid

29 dec 2013
    19
    0
    0
    NULL
    zwitserland
    Ik ga ook voor borstvoeding. Hoop dat het gaat lukken. Omdat we hier een paar dagen in het zh blijven heb ik goede hoop omdat er dan altijd hulp bij de hand is.

11. Lovely29

Lovely29 Fanatiek lid

5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    Ik ga ook voor borstvoeding hoop dat het gaat lukken en tja anders over op flesvoeding.
    Ik voel de kleine elke dag alleen als ik aan het werk ben merk ik het minder op. Bij een vrije dag heb ik het idee dat mevrouw de hele dag aan het trappelen is.

12. Juli2015

Juli2015 Actief lid

30 nov 2014
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga ook voor borstvoeding. Krijg van mijn zorgverzekeraar, fbto, een heel mooi programma vergoed met hulp van een lactatiekundige. Daar ben ik wel blij mee.
    Zijn hier trouwens nog anderen uit de omgeving Utrecht?

13. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Hey Emmy

Hier hetzelfde verhaal hoor. De ene dag heb ik iets van "leuk feestje daar in mijn buik" en dat bijna de hele dag door. En de andere dag is het pas namiddag of avond dat ik haar echt voel trappelen.

Is ook wat afhankelijk van hoe actief je zelf bent denk ik. Ik voel ze best als ik rustig neerlig of zelf niet veel gedaan heb. Als ik een hele dag moet werken, voel ik haar pas 's aovnds als ik rustig in de zetel zit.

Denk niet dat het iets is om je ongerust over te maken:)

14. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Ik wil borstvoeding proberen. Ik weet er eigenlijk vrij weinig over... Zou wel graag eerst nog een info avond ofzo volgen erover.

Ook ben ik van plan om een zelfstandige vroedvrouw te contacteren (wordt volledig terugbetaald, dus waarom niet?) en naar het schijnt geven zij ook heel veel nuttige info rond borstvoeding en wordt je na de geboorte ook goed begeleid door hen... Ben benieuwd!

Wil jij borstvoeding of flesvoeding doen?

15. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Gisteren mochten we naar de gynaecoloog voor een echootje van onze kleine meid. Eindelijk!! Door ziekte van de gynaecoloog was het al een weekje opgeschoven. (En de gyn was nog steeds ziek - help! - maar assistente heeft de echo overgenomen, oef!)

Onze meid kreeg 10 op 10 op haar rapport, joepie!!! Supertrots natuurlijk:D Heerlijk om dat kleine mensje nog eens te zien bewegen en spartelen met die armpjes en beentjes:D
    Ook kreeg ik een inwendige echo om te kijken naar de baarmoedermond of deze nog goed gesloten was enzo. Dan moest ik eens hoesten en op m'n hand blazen om te kijken of die niet openging en dergelijke. Alles prima:D

En morgen mogen we ook voor een pretecho, dan zien we haar nog eens, joepieeeee:D

Heb ook een briefje gekregen voor prenatale kinesitherapie. Zijn er meiden van jullie die dit doen? Denk wel dat ik er gebruik van zal maken. Naar het schijnt worden er ademhalingstechnieken enzo aangeleerd die heel goed van pas komen tijdens de bevalling en om de weeën weg te puffen enzo... Baadt het niet, dan schaadt het niet zeker?;)

16. eems

eems Actief lid

5 aug 2013
    390
    100
    43
    Borstvoeding. Hoop ik ook te kunnen geven. Heb van vk een mooi boekje gekregen met veel informatie dus die ben ik nu aan het lezen.

Beweging. Ik voel ons meisje ook wisselend hoor. Ze is wel veel aanwezig maar als je zelf druk bent, zal je het minder voelen. Merk wel dat ze sinds deze week echt sterker is geworden in haar bewegingen, erg leuk!

Super goed nieuws Nellie! Leuk om je meisje weer te zien en morgen weer, genieten:)

Juli2015. Kom niet uit regio Utrecht, meer richting Amersfoort;)

Ben vandaag bij bedrijfsarts geweest, ga wat minder werken vnml ivm harde buiken. Voel me wel schuldig tegenover collega's maar als het goed is wordt dat volledig vervangen.

Gisteren voor het eerst aan zwangerschapszwemmen gedaan! Vond het heel leuk en vooral gezellig;) nog iemand die dat ook doet?

17. Juli2015

Juli2015 Actief lid

30 nov 2014
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    @nellie: ik zou graag borstvoeding geven

@eems: ik werk in Amersfoort in het ziekenhuis!
    Ik wil nog gaan zwangerschapszwemmen, nu trek ik nog baantjes.
    Op donderdagavond doe ik zwangles, echt heel erg leuk. Zingen en ademhalingsoefeningen.

18. Lovely29

Lovely29 Fanatiek lid

5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    Ik ga geen zwangerschapscursus doen. Ik zie het op dat moment wel.
    Gisteren naar een presentatie geweest over de zwangerschap na 24 weken. Erg interssant en ook veel info gekregen.

Leuk Nelllie dat je de kleine weer hebt mogen bewonderen. Ik krijg geen echo meer maar hebben er zelf 1 gepland op 1 april.

Net zaten we naar mijn buik te kijken en het ging helemaal op en neer. De kleine was weer lekker aan het spartelen :d.
    Ik denk dat ik de buik echt ga missen als de kleine geboren is. Ben er zo ontzettend trots op en zo fantastisch om die kleine te voelen.

19. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

28 sep 2014
    1.001
    2
    0
    Ik ga geen borstvoeding geven, mijn meisje is ook erg druk, overal voelik getrap & dan denk ik "hoe ligt ze?" ik zelf heb laatste dagen erg last van mijn hormonen. Huilen om niks, ruzie maken.. Me alleen voelen terwijl dat nergenssss voor nodig is. Haha & ik moet nog 3 maanden.
    Maarrr morgen de 3d echo, ik heb echt afgeteld! En nu ga ik lekker slapen dan is het snel morgen.. Ik zal mijn prinses komen showen morgen!

20. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Spannend, geniet ervan!

Deel Deze Pagina