Mijn meisje woog van de week bijna een kilo , ben morgen 28 weken. Toch liep ze volgens de echo een weekje achter. Maar volgens haar was het gewoon goed en zou ze met 40 weken zo een 3200 zijn. Hier voel ik mijn meisje ook erg veel, soms rolt ze denk ik ook met haar voetjes/handjes langs mijn buik. Laatst idd ook duwde ze terug. Echt heel bijzonder! Vandaag helaas gezakt voor mijn auto praktijk Was even zuur, op 1 ding na vond hij verder alles goed gaan. En hebben ze me dus op 1 ding laten zakken.. Om de pijn te verzachten heb ik 2 leuke dingetjes voor mijn meisje gekocht, want zij is toch het allerbelangrijkste en het allermooiste wat me is overkomen, daar kan geen rijbewijs tegenop
Ik heb nog niet gehoord wat mijn kindje weegt. Heb dan ook geen idee of het goed is. Als de verloskundig voelt geeft ze aan dat het goed is. Vanaf volgende wek gaan ze groeimetingen doen. Ik voel de kleine ook dagelijks en probeer zoveel mogelijk te reageren op haar bewegingen. Soms reageert ze terug. In bed draaien we savonds ok altijd even een speeldoosje af . Ben vandaag gebeld door de kraamzorg en zij komt volgende week woensdag. Ben benieuwd geen idee wat ik kan verwachten.
Jammer dat je gezakt bent joanne maar het belangrijkste groeit gelukkig goed in je buik. Wat heb je gekocht?
Ai, balen!! Wanneer mag je terug voor je praktijk? Groot gelijk dat je iets gekocht hebt voor de meid om de pijn te verzachten. Zal deugd gedaan hebben Wat heb je gekocht? Ben benieuwd
Normaal staat dat op het fotootje van je echo ook hoeveel het kindje weegt, niet? Anders volgende keer vragen. Maar als ze er niets over zeggen denk ik inderdaad dat het goed zit hoor. Jaaa wij laten ook 's avond in bed een muziekje afspelen. Leuk he om dat te doen! Het is het muziekje dat we aan haar bed zullen hangen, dat ze het alvast herkent en rustig van wordt We HOPEN toch dat ze er rustig van zal worden. Als we het nu afspelen, begint ze hard te trappelen, haha! Wel leuk natuurlijk dat ze er erg op reageert. Eerst wat trappelen en daarna valt ze precies in slaap, dan voel ik niets meer 't Is zo'n schatje, hihi Dus je mag volgende week terug naar de vk voor de groeimetingen, leuk! Weer iets om naar uit te kijken.
Ben bij wibra geweest voor 2 Shirtjes en een rompertje. Zal later hier een fototje plaatsen. Heb al zoveel maar kon het niet laten! Wanneer ik opnieuw mag/ga weet ik niet moet eorden aangevraagd. Hopelijk lukt het dan wel want dan is de 3de keer en of ik daarna nog zo vlak voor mijn bevalling nog een x ga denk ik niet. Zit dus wel een beetje haast achter
Jammer Joanne, komt vast wel goed! Ze laten je soms zakken om de meeste kleine dingen (alsof ze een quota hebben wat dan gehaald is). Leuke dingen voor de kleine gekocht zie ik! Altijd een goed excuus voor. Wij spelen ook iedere avond een muziekdoosje af voor de kleine meid. Een herkenbaar geluid straks.
Wij hebben net even geshopt bij de prenatal. Hebben de box met lade gekocht. Was al een hele tijd op marktplaats aan het kijken voof een 2e handse maar kon niks naar wens vinden. Bij de prenatal in de aanbieding dus maar gekocht weer een zorg minder. Ook een stokkke badje (opvouwbaar) gekocht. Kledinghangertjes, reisdeken en een wieglaken voor in de wandelwagen. Voorlopig zijn wij dus ook weer even klaar Vandaag kreeg ik mijn jas ook niet meer dicht.. merkte echt verschil.
Mijn laatste echo is de 20 weken echo. Ik heb zo iets als ik niks gehoord heb dan moet het goed zijn. Ik ben een vrij nuchter persoon gelukkig. Bij ons begint ze ook lekker te trappelen. Vandaag wel wat last van een harde buik maar nu heb ik ook wel een drukke dag gehad. Volgende week woensdag heb ik de kraamhulp de verloskundige en een pretecho. Deze dag kan dus niet stuk haha...
Jammer Joanne! Je hebt jezelf wel getroost met mooie kleertjes Lovely, leuke korting bij de prenatale he! Ik was er vanmiddag ook. Voedingskussen, pakje en shirtje voor mezelf gekocht Wij hebben ook een muziekdoos muziekje die we laten horen. Echter doen we het nu via YouTube omdat ik natuurlijk er een bedacht heb die moeilijk te krijgen is in de vorm van een muziekdoos. Voorlopig nog even met YouTube dus Hebben jullie al een geboorte kaartje uitgekozen?
Hé meiden, even niet geweest erg druk. Helaas afgelopen maandag gehoord dat mijn suikerwaarden niet goed zijn, moet dus nu 4X per dag prikken en op mijn voeding Letten en hopen dat ik geen insuline moet spuiten. Ben verplicht om in het ziekenhuis te bevallen (was ik toch al van plan) en mogelijk kan ik niet in het begin volledig borstvoeding geven, dat vind ik wel jammer. Verder gaat het heel langzaam bergafwaarts met mijn vader langzamer dan verwacht wat heel fijn is, maar ook slopend. Ik heb met 30 en 34 weken extra groei echo vanwege mijn suiker. Kleine is actief aanwezig erg leuk! Hier straks naar de babystore en hopelijk heb ik dan alles in huis behalve de wieg. Joanne, jammer van je praktijk maar komt vast de volgende keer goed! Mooie echo s zag ik voor bij komen laat, fijn dat al onze kleintjes het goed doen!
@aimee, iemand af zien takelen is slopend... ken het helaas maar al te goed. Komen zoveel gevoelens bij kijken. Sterkte! @geboorte kaartje; die is klaar. Vriend van me heeft hem ontworpen. Hij zal de geboorte waarschijnlijk niet meer meemaken dus ben heel blij dat hij er op deze manier toch bij is.
Geboortekaartje nog niet aan begonnen maar weten wel wat we willen. Aimee ik kan me voorstellen dat het heel fijn is maar ook slopend. Sterkte. Balen van je suiker. Ik ga morgen bloed laten prikken ook voor suiker dan krijg ik hopelijk woensdag de uitslag. Emmy wat prachtig dat een vend hem heeft ontworpen. Zo is hij toch altijd bij jullie in gedachte! Eems youtube is ook een prima optie haha. Leuke aanbiedingen idd bij de prenatal. Fijn dat je bijna alles in huis hebt. Mijn vriend is nu de babykamer aan het schilderen. Ik mag niet naar binnen en ben zo benieuwd hoe de kleur staat. Even geduld hebben dus! De laatste twee dagen heb ik aan het einde van mijn werkdag last van harde buiken. Ik ga maar even aankaarten dat ik het iets rustiger aan ga doen op het werk.
Hier vandaag controle, suiker was goed en ijzer net op het randje maar geen foute boel, dame ligt nog lekker met haar hoofd naar beneden en beentjes omhoog. Ze moesten ook bloed afnemen, wat een hell! Ik heb vrij moeilijke aderen om te prikken maar deze dame heeft 2x zitten wroeten onderhuids en niet gelukt , met als vervolg alsnog naar het ziekenhuis om het daar te doen (lukte het wel in 1x) en nu 2 blauwe armen. Ah alles voor mijn zwangerschap maar voortaan vraag ik of ik meteen door mag naar het ziekenhuis! Ook informatie gehad over pijnstilling. Hebben jullie daar al over na gedacht? Het liefst doe ik het die-hard op de ouderwetse manier . Niet zeiken maar puffen.. Maar als ik echt moet kiezen ga ik voor zo een morfinepompje, een ruggeprik komt er bij mij no-way in. Heeft z evanmiddag ook genoteerd
Wat fijn m te lezen dat alles goed is met de kleine meid Joanne. Ik ga vandaag ook bloedprikken maar bij mij gebeurd het standaard in het ziekenhuis. Ik ben ook echt als de dood ervoor maar wat je zegt alles voor de kleine meid. wij hebben twee weken vanuit de vk een voorlichting gehad over de bevalling. Ruggenprik komt er bik mij ook niet in . Ze had het ook over een apparaatje welke stroomschokjes doorgeeft daar ga ik eens naar kijken en anders idd een eigen pompje. Maar in eerste instantie wil ik het allemaal zelf proberen. vandaag halve dag werken heerlijk!
Wat n stilte hier, hoe is het met de aanstaande mama's. Ik zit een beetje in een dipje, ben oo de weegschaal gaan staan en had ik niet moeten doen In totaal nu met 28 wk +9,5 kilo terwijl ik voor mijn gevoel juist de laatste 2 dagen het gevoel had lekkerder in mijn vel te zitten. Ik schrok me echt rot want de laatstw x gewogen was ik +4 (bij de verloskundige) alleen vergeten ze t daar elke keer en dus weeg ik me bij m vriendin, ik blijf zeggen dat die weegschaal niet klopt maar ze houd strak vol van wel. Ben normaal 52 kilo dus voor mij valt dit echt tegen, heel veel mensen vinden me mss egoistisch klinken maar ik hoef gewoon geen 20/30 kilo aan te komen.. Verder is mijn meisje rustig sinds gister even goed in de gaten houden want ik moet haar van de verloskundige wel genoeg voelen anders moet ik bellen. Sorry voor mijn ego post
Joanne, heel herkenbaar. Ik weeg normaal 53/54 kilo en ben inmiddels 10 kg aangekomen. Ik maak me niet zo druk. Heb het vermoeden dat het erna wel weer recht trekt. Wat betreft je meisje die rustiger is, herken ik ook. Voel mn meisje ook de ene dag meer dan de andere. Kan natuurlijk komen omdat ze nog kunnen draaien en soms anders liggen en trappelen.
Eerlijk gezegd weeg ik mezelf niet veel. Ik zal het straks eens doen. Ik denk altijd: als het er in de spiegel nog goed uitziet dan maken die getallen niets uit (kom van 68 kilo met een lengte van 1,79) Ik voel mijn meid ook niet de hele dag. Nu wel vaker ook als ik rustig zit dat ik ineens getrappel voel. Straks mijn paard naar een nieuwe stal verhuizen! Eentje waar hij volledig wordt verzorgd zodat ik niet meer zijn stal hoef uit te mesten of de paarden moet voeren. Zin in (en spannend!).
Ik weeg mezelf alleen bij de verloskundige. Ik ben niet zo bezig met mijn gewicht dat komt daarna wel weer. Het belangrijkste is dat ik mezelf goed voel . Vandaag gaan wij het babykamertje afmaken want deze komt maandag. Ben echt zo benieuwd . Ik voel mijn meisje ook niet de hele dag maar ze moet natuurlijk ook slapen en als ik druk bezig ben heb ik geen tijd om er mee bezig te zijn. Meestal voel ik haar op zondag veel trappelen omdat ik dan zelf ook rustig ben. Ik ben op dit moment erg bezig met wat ik nog moet kopen. Wat is nu echt belangrijk en makkelijk om te hebben. Voor mijn gevoel hebben wij bijna alles maar heb ik nog een trappelzak nodig? Hoe leg ik haar in de wandelwagen in een Wikkeldeken? Ik heb echt geen idee haha