16 t/m 30 juni 2015!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door koekenpan, 15 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Vanavond mogen we nog eens op controle bij de gynaecoloog, YES!! :) Normaal gezien geen echo. Ik moet een halfuur aan de monitor liggen, spannend! :) Maar gezien hij vorige keer ziek was en een assistente het overgenomen heeft, kan het zijn dat hij toch nog eens een echootje doet ... laten we hopen! Best niet teveel hopen, dat ik achteraf niet te teleurgesteld ben als het niet zo is ;)

2. Emmy30

Emmy30 Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.285
    598
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Heel veel sterkte Aimee... ik denk aan je.

Wat lief dat je naar me vraag Nellie. Ik ga naar omstandigheden eigenlijk wel goed. Soms komt het besef ineens binnen knallen en soms is het er gewoon ook even helemaal niet en dat is fijn.
    Mijn meisje maakt me zo gelukkig ook, dus dat helpt enorm. Ze beweegt zo lekker veel en vannacht had ze de hik, moest ik wel om lachen.
    Verder heb ik eigenlijk geen klachtjes, behalve beetje moe, beetje last van mijn rug, maar vind dat er echt bij horen. Dus ik geniet enorm!!
    Nu nog 7 dagen werken en dan 2 weken vakantie. En daarna nog maar 13 dagen werken en dan begint mijn verlof. Begint echt steeds dichterbij te komen!

3. Lovely29

Lovely29 Fanatiek lid

5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    Spannend Nellie dat je vanavond weer op controle mag.

Emmy ga lekker genieten van je vakantie je hebt het zeker verdient en daarna nog maar 13 dagen werken. Stop je 4 weken van te voren?

Ik ben vandaag een dag thuis aan het werken en vind het heerlijk. Geen drukte van collega's en lekker onderuit zitten. I love it ik denk dat ik het vaker ga doen de komende weken.

Het is heerlijk weer vandaag. Straks na het werk lekker even naar het strand. De kleine voel ik vandaag ook weer lekker trappelen :). De hik heb ik nog niet gevoeld dat lijkt me wel heel leuk haha.

4. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

22 mrt 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    O de hik..zielig is dat toch? Thnx voor jullie sterkte wensen. Voel nu een soort berusting maar het telefoontje moet nog komen.

Hier net thuis en een afspraken brief van het ziekenhuis op de mat... Dinsdag 9uur echo, dinsdag 12.50 internist, woensdag 9uur gynaecoloog in een ander ziekenhuis nog verder weg en 18mei weer echo. Moet ook elke maandag en donderdag al mijn diabetes zaken doorgeven. En ging speciaal naar dit ziekenhuis omdat ze alles in een hadden. Had ik net zo goed in mijn oude vertrouwde ziekenhuis kunnen blijven waar ik tot week 14van mijn zwangerschap patiënt was (liep ik al dik een jaar) kan ik zo pissig om worden, alsof ik niet meer te doen heb.

5. Emmy30

Emmy30 Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.285
    598
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wat stom aimee snap je frustratie!
    Ja die hik voelt wel een beetje zielig want je kunt helemaal niets. Las ook ergens dat ze nu een soort van kunnen huilen (tranen gaan werken), vond dat zo zielig. Haha

6. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

28 sep 2014
    1.001
    2
    0
    Ik vind de hik ook zielig! Dan voel je echr tik..tik..tik in je buik en het liefst wil ik het van haar wegnemen. Gelukkig heeft ze het niet lang :)

7. Emmy30

Emmy30 Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.285
    598
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Grappig he dat nu echt al dat moedergevoel gaat spelen. Soort van willen troosten. Vind het echt heel bijzonder.
    Bedacht me laatst wel ineens, o hemel wat en hoe ga ik het doen als ze net geboren is?! Gewoon zoiets van, ik heb helemaal geen idee wat ik precies moet doen hahaha. Spannend dus.
    Maar heeeeel veeeel zin in!

8. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Fijn te horen dat het goed met je gaat. Je zal inderdaad nog vaak eens een moeilijk momentje hebben, dat is volkomen normaal. En dat is 'goed' ook, op die manier verwerk je het ook allemaal beter denk ik...

Hihiii, de liefde voor je meisje spat van je scherm af:) Leuk!!! Ja he, het begint zo snel dichterbij te komen. Nog eventjes een duwtje voor je en dan ben je ook af van het werk. Leuk dat er nog 2 weken vakantie tussen zit:)
    Ooooh de hik, lijkt me wel schattig. Hoe voel je dat dan? Ben ik wel benieuwd naar?!:D Bij mij begint ze enorm te bewegen, niet normaal. De hele dag door. Enkele weken geleden had ik nog van 'oeps, van iedereen beweegt de baby zoveel en van mij niet echt' en nu heb ik iets van 'Seg kleine meid, slaap jij eigenlijk wel nog????':)

Ja he, heel mooi dat moedergevoel. Ik begrijp volledig wat je bedoeld ook. Deze week had ik ook zo'n momentje van: "Als ik dan thuis ben en m'n ventje is gaan werken, dan ben ik hier de hele dag alleen met die kleine baby. Wat als er iets gebeurd???":) Och, maar dat zal zichzelf allemaal wel uitwijzen zeker. We gaan zo'n goeie mamatjes zijn, hihi;)

9. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Amai .............. denken ze daar dat een mens niet anders te doen heeft misschien dan naar het ziekenhuis te rijden??? Oke, is wel leuk voor een echo gaan en om informatie te krijgen over je kleintje, maar moesten ze dat nu eens op dezelfde dag kunnen doen... Nja, niets aan te doen waarschijnlijk? Ofwel moet je eens bellen om te vragen of het wat meer na elkaar kan?;)

10. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Jaaa was heel leuk de controle. Mocht een 20tal minuutjes aan de monitor. En kreeg ook een knopje. Telkens als ik de beeb voelde bewegen, dan moest ik op het knopje duwen. En dat vergeleken ze dan met de hartslag van het babytje. Onze meid was zo actief gisteren de hele dag! Moest niet anders doen dan op het knopje duwen, haha!:D En ze kreeg 10 op 10 van de gynaecoloog, joepie!! Mama en papa apetrots:p Jammer genoeg geen echootje ... maar ach. Binnen 3 weken mogen we teruggaan en dan is er wel weer een echootje:D Joepie!!:)
    Ook werd de activiteit van de baarmoeder gecontroleerd en gekeken of er al oefenweeën waren. Deze waren er, - best veel vond ik toen ik op het blaadje keek achteraf - maar de gyn zei dat dit volkomen normaal was. De baarmoeder is zich gewoon aan het voorbereiden. Nog geen opening, de baarmoedermond was nog mooi gesloten. Babytje zat mooi laag ... kon niet beter. Zo opgelucht:)

Fijn dat je van thuis uit kan werken. Mag je dat af en toe doen? Kan me wel inbeelden dat je op die manier minder gestoord wordt en beter kan doorwerken. En een beetje je 'eigen ritme' ook volgen. Je kan vroeger/later beginnen en ook vroeger/later stoppen.

Nog naar de zee geweest gisteren? Lekker gaan uitwaaien:) Ja hoor, het was prachtig weer gisteren!!!

11. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Oja, gisteren ook nog langs de drukker geweest om het geboortekaartje te bespreken. Ik had zelf al een kaartje helemaal uitgewerkt online. Maar wil het liever niet online bestellen, omdat het dan langer duurt tegen dat ik het krijg. Bij de drukker zelf kan ik het de dag zelf nog hebben. Als ik niet 's avonds of 's nachts of de zondag beval uiteraard;)

Maar het was helemaal geen probleem om m'n kaartje na te maken zeiden ze. Ben al eens benieuwd naar het resultaat!!!:) Grappig, het zal identiek hetzelfde zijn, maar toch... dan voelt het zo officieel als dat ook al weer geregeld is:D

Hebben jullie al een kaartje gekozen? Of hoe pakken jullie het aan? Ben ik wel benieuwd naar:)

Vorige week ook naar het gemeentehuis geweest om het kindje door de papa te laten erkennen. Bij elke handeling zijn we precies altijd een stapje dichter. Hihi spannend zeg:)

Oke en nu stop ik met spammen, hahahahahahahahaha:D
    Prettige dag nog meiden, geniet van het lekkere weer! x

12. Emmy30

Emmy30 Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.285
    598
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hahaha heerlijk toch Nellie!
    Ik ga de kaartjes wel online bestellen, ik vind het namelijk prima als ze niet direct bij mensen op de stoep liggen. Ook ivm het bezoek.
    Ik heb gisteren weer 2 proefdrukken besteld, toch weer iets aan de kleuren aangepast en een ander soort karton. Dus ben benieuwd.

Gek he dat het nu echt toch wel steeds dichterbij komt. Als sommige van ons iets eerder bevallen is het helemaal bijna zover! Heb er zoveel zin in! Vind het ook zo spannend haha!

13. eems

eems Actief lid

5 aug 2013
    390
    100
    43
    Hihi bijzonder he? dat dat moedergevoel al begint te groeien. Vind nu sowieso de tijd heel snel gaan! Over een aantal weken zijn we al mama's:D ik denk er inderdaad ook veel aan of het straks allemaal wel goed gaat enz. Zal vast wel;)

Nellie, heb jij wel jullie kaartje via een online kaarten winkel gemaakt? En laat je hem dan door een drukker namaken?
    Wij hebben heeeel veel kaartjes gezien, aangepast en zelf gemaakt maar eindelijk zijn we er sinds het weekend uit:) hebben hiervan een proefdruk besteld, komt morgen binnen. Dit doen we via hippe- geboortekaartjes.nl

Gisteren een informatie avond gehad van de vk praktijk oa over de bevalling, rol van de partner ed. Echt wel interessant! Jullie ook zoiets gehad?

14. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Is eigenlijk ook wel niet slecht bekeken ivm dat bezoek. Vond het gewoon ook wat onhandig dat er op het tijdstip van de levering iemand moet thuis zijn... en dan weet je nooit wanneer ze langskomen natuurlijk. Terwijl m'n ventje dan eigenlijk in de materniteit wil zijn bij mij. Ofwel kan je het ergens anders laten toekomen natuurlijk...
    Spannend altijd die proefdrukjes bestellen he, leuk! Ben benieuwd hoe het je bevallen is.
    Heb je het kaartje zelf gemaakt? Of heb je een voorbeeldje aangepast van iets wat al bestond ofzo? Ben reuzenbenieuwd!:D

Hier eigenlijk niet zo goed bevallen het kaartje:( Kan je nu geloven dat ik haast aan het huilen ben omdat het kaartje van bij de drukker tegengevallen is?! Zullen wel de hormonen zijn zeker? Ben beschaamd gewoon, voor zo iets 'doms' staan de tranen in m'n ogen.
    Ik weet niet. Heb er zelf zoooveel tijd en energie in gestoken om het kaartje pérfect te maken. Echt uuuuuren ben ik er aan bezig geweest (met een afbeelding een millimeter hoger en lager te zetten en dergelijke). Tot ik het perfécte kaartje had in mijn ogen. En dan denk je dat het door de drukker nog perfecter zal nagemaakt zijn, gezien zij er meer van kennen. Maar niets is minder waar... Vind de afdrukkwaliteit veel minder, precies of de inkt van de printer was bijna op. En het figuurtje komt ook niet goed tot zijn recht vooraan... precies of het overbelicht is ofzo. Heb er geen goed gevoel bij:(

Ik mocht altijd aanpassingen laten doen en nog eens opnieuw laten afdrukken zei de mevrouw heel vriendelijk. Ze moet aan m'n reactie gezien hebben dat ik wat verbouwereerd was waarschijnlijk, oeps:)
    Heb gewoon geen zin om nog eens aanpassingen te laten doen en dat ik er dan tòch niet tevreden van ben, om dan achteraf te gaan zeggen 'sorry ik doe het toch niet'... Vind dat dan zo ondankbaar naar die mensen toe om hen eerst zoveel moeite te laten doen en dan toch online of ergens anders te bestellen. Maar voor hetzelfde geld is het wel beter als ik het nog eens laat aanpassen. Ik weet het niet, ben wat in de war:( Wil gewoon het beste/leukste/liefste/... kaartje voor onze meid en dat hàd ik eigenlijk. Zucht ... ik denk er nog eens over na.............. M'n ventje zal het straks eens bekijken als hij thuiskomt.

15. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    "Over een aantal weken zijn we al mama's...", klinkt zooo goed als je dat zegt:D

Ik heb mijn kaartje inderdaad via een online kaarten winkel gemaakt en daarna laten namaken door de drukker. Maar zie mijn reactie hierboven bij Emmy is me dat niet erg goed bevallen... ik denk er nog eens over na.

Leuk dat jullie er uit zijn! Is toch alweer een hele zorg minder he:) Weer iets dat je kunt schrappen uit je to-do lijstje. Ben benieuwd of het proefdrukje naar wens was. Laat alvast iets weten morgen:)

Wij hebben ook zo'n info avond gehad. Vond het ook heel interessant:) Op zich weet je het meeste wel, maar toch altijd wel leuk en geruststellend om alles nog eens te horen vind ik:)

16. Nelllie

Nelllie Fanatiek lid

26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Wel één positieve noot aan mijn bezoekje aan de drukker. De mevrouw herkende me nog van gisteren en vroeg meteen: "Kom je voor het kaartje van *mevrouw sprak de naam uit*?" En dat klonk meteen zò goed en vertrouwd!:) Echt vreemd, om voor de eerste keer iemand anders haar naam te horen uitspreken, en ze deed het zo spontaan. Klonk echt hemels, haha!!:D Ik kreeg er bijna kippenvel van:D

17. eems

eems Actief lid

5 aug 2013
    390
    100
    43
    Wauw! Kan me voorstellen dat je daar kippenvel van krijgt! Lijkt me heel bijzonder:D
    Als ik jou was zou ik het kaartje wel nog een keertje laten drukken. Wie weet is het wel helemaal naar je zin deze keer. Ze zullen dat wel vaker mee maken...Maar snap wel dat je er even van ondersteboven bent. Ben benieuwd wat je mannetje zegt!

Zal morgen laten weten hoe die van ons is geworden hoor;)

18. Lovely29

Lovely29 Fanatiek lid

5 okt 2014
    1.525
    671
    113
    Ik ben zo benieuwd naar jullie namen :).
    Mijn vriend is een stukje begonnen met het kaartje. Ik zal hem eens vragen om er verder mee te gaan. Mijn vriend doet het als werk en werkt bij een drukkerij onze keuze is dan ook snel gemaakt.
    Binnenkort alle adressen maar eens gaan verzamelen.
    Nellie hoe vond je vriend het kaartje?

Wij hebben ook een info avond gehad met 24 weken zeer informatief. Binnenkort maar alvast na gaan denken over een geboorteplan.

We zijn inderdaad bijna mama's zo spannend. Nog 6 weken werken het aftellen is begonnen. Vandaag ook een keer geen harde buiken gehad :d

19. Emmy30

Emmy30 Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.285
    598
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wat balen van je kaartje Nellie! En die tranen zijn niet raar! En ook niet als je het 30x laat aanpassen tot het voor jullie goed is.

Mijn beste vriend heeft de tekeningen op het kaartje gemaakt (hij is 2.5 week geleden overleden) en ik heb ze op de kaart geplaatst en verder bewerkt met naam en dat soort dingen. De binnen en buitenkant dus helemaal samen ontworpen. Zo mooi. Hij heeft de ruwe versie ook gezien en gekeurd en nu ben ik puntjes op de i aan het zetten.
    Zoals het kaartje nu is vind ik hem al mooi, maar ben nog wat kritisch de kleuren aan het bijstellen.

Enveloppen ook besteld dus binnenkort lekker schrijven. ;)

20. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

28 sep 2014
    1.001
    2
    0
    Helemaal niet raar hoor. Ik jank de laatste tijd echt om van alles.
    Zijn de hormonen heb ik van dit forum begrepen.
    Hier ook proefgeboortekaartjes gemaakt. Aangezien we aan het sparen zijn voor onze inleg voor een koopwoning wilde ik wel een beeetje op de centjes letten.
    Ik had 3 proefafdrukken en waren nog leuker dan ik dacht.
    Moeders kreeg tranen in haar ogen om nu mijn naam en die van vl onder aan het kaartje te zien staan zo lief!
    Uiteindelijk al snel een keuze kunnen maken. Ik heb ze van: hierbenik.nl
    Ze zijn maar n euro per stuk en dat is vergeleken bij de rest van de sites echtgoedkoop en ook nog is mooi!
    Ben nu al verliefd het liefst laat ik ze nu al drukken hihi nog 8 weekjes voor mij dames, gaat me echt veelste langzaam.
    Hier veel last van benauwdheid en rugpijn. Maar niets aan te doen. Kleine meid was op de laatste groeiecho ietsje kleiner dan gemiddeld , net als haar mama :)

Deel Deze Pagina