15-31 augustus mommy's to be

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Serendipity1990, 22 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Serendipity1990

2 jan 2015
    34
    0
    0
    Hi dames,

De laatste loodjes, hier inmiddels 30.3 weken zwanger van ons 1e kindje.
    Hele pittige zwangerschap gehad met 4 HG opnames. Sinds 6 januari in de ziektewet, gelukkig gaat het nu stukken beter en kan ik ook een beetje genieten. Mijn contract is niet verlengd. Waardoor ik nu fulltime thuis zit dus leek het me leuk om een kletsgroepje te starten..

Nog meer dames die aan hun laatste weken beginnen? :)

Ik ben heel benieuwd naar de bevalling, vind het spannend maar ben er niet bang voor. Heb heel veel zin om ons lieve meisje te zien. (Ja we krijgen een dametje hihi)

Lieve groetjes,

2. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Hoi!

De laatste loodjes idd! Ik ben 30.4 vandaag en kan niet wachten tot de baby er uit mag. Ik heb net als jij HG, ben 2x opgenomen geweest en heb ervaren dat Zofran het enige middel voor mij is wat helpt. Mijn overgeven is inmiddels afgenomen tot acceptabel, maar ben zo verzwakt dat ik niet meer kan werken (thuis sinds 7 januari)...

Positiever nieuws: dit weekend begonnen aan de babykamer, en alle meubeltjes staan :). Nu nog een geboortekaartje uitzoeken en de laatste items van de "uitzetlijst" gaan kopen een keer (kruik, dekentje, thermometer etc).

Lijkt me leuk om hier te kletsen over die laatste weken (nog 66 dagen max! Ik tel af ;) )

3. Serendipity1990

2 jan 2015
    34
    0
    0
    Wat herkenbaar zeg! Wij gaan erg gelijk op. Ik heb nu ook nog steeds zofran (Ondansetron) en wat je zegt daarmee is het onder controle. Moet ze wel blijven slikken anders gaat het weer mis. Ik tel ook af hoor hihi.

Het kamertje is bij ons af, lekker gevoel is dat. Fijn dat het bij jullie nu ook hard gaat. Ik voeg even een fotootje toe :)

Bijgevoegde bestanden:

4. mini ons

mini ons Actief lid

20 sep 2012
    253
    23
    18
    Hee meiden

Jeetje heftig zeg! Hopelijk kunnen jullie blijven genieten!
    Ik ben nu precies 31 weken zwanger en 24 augustus uitgerekend... Mag eigenlijk niet klagen. Paar keer minimaal bloed verlies gehad maar waarschijnlijk wondje van mn baarmoedermond. ...
    Merk verder alleen dat het nu lichamelijk zwaarder wordt zeker ook omdat we nog een actieve onderzoekende peuter hebben lopen.....
    Nu op vakantie en vd week eens kijken wat we allemaal nog moeten. ... babykamer is in principe klaar alleen nog een muurschildering... en kleertjes wassen....ergens een schommelstoel kopen... en de laatste dingetjes regelen zoals bedverhogers enzo... owja en ook de naam en het geboortekaartje nog hihi

Donderdag hebben we de groei echo.....

Lijkt me leuk om mee te kletsen. ...

5. Serendipity1990

2 jan 2015
    34
    0
    0
    Hee mini ons,

Gezellig dat je mee komt kletsen. Ik kan me goed voorstellen hoor dat alles wat zwaarder word zeker met een kleine peuter om je heen wel heel gezellig natuurlijk, maar wel druk.
    Wat lekker dat jullie nu vakantie hebben! Heerlijk van genieten nog even.
    Hier eigenlijk alles wel af volgens mij. Naam en geboortekaartje is hier klaar, wel nog alle adressen even ordenen. Bedverhogers moeten wij inderdaad ook nog. Dacht altijd dat dat niet hoefde als je een ziekenhuisbevalling had maar wel dus hihi.

Spannend en leuk donderdag de groeiecho. Wij hebben ook weer een groeiecho donderdag.
    Omdat ons meisje heel klein bleek tijdens de GUO hebben wij vanaf 20 weken al elke 2 weken een groeiecho, maar je ziet nu bijna niks meer omdat ze zo groot worden.

1981 mama jij moet zeker ook verplicht in het ziekenhuis bevallen?

Ik vind het wel een beetje spannend hoor dames, de bevalling hihi. Maar t komt vast goed. Ga er gewoon blanco in. Ben verder ook een vrij nuchter persoon dus ga ook geen bevalplan o.i.d maken. Ik zie wel hoe het loopt.

6. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ik kan me hier ook bij jullie aansluiten! Er was eerder wel een 15-31 aug groepje, maar die zijn volledig overgegaan op facebook... Daar zit ik ook wel bij, maar merk toch dat ik dat wat lastiger vind.

Vandaag 32+2 en het gaat lichamelijk gezien helaas steeds ietsjes minder. Maar gelukkig heb ik geen HG zoals 2 van jullie hebben! Ik vond de misselijkheid aan het begin (van week 6 tot 18) al erg genoeg! Fijn dat jullie het redelijk volhouden met de medicatie!

7. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Mooie babykamer serendipity!

Bedverhogers moeten idd ook als je in het zkh bevalt heeft de kraamzorg me verteld... Bij ons geen optie (loodzware boxspring) dus ik zorg voor een extra matras om op mijn bed te leggen als ze moeilijk gaan doen. Is voor de controles en het bedverschonen

Mini ons, nog geen naam verzonnen? Of wel een kort lijstje over inmiddels? Ik vond de naam ook super lastig en switch soms nog steeds wel eens :), maar mijn man houdt vol op 1 naam dus het is besloten.

Ben benieuwd naar jullie groei-echo's! Ik krijg er helaas pas eentje in week 34 (week 22 de laatste gehad). Ik moet idd in het zkh bevallen maar dat staat los van de HG.

Ik ben overigens een tijdje geleden gestopt met de Zofran (ik wilde niet stoppen). 10 dagen lang gedacht dat ik (weer) dood ging, maar uiteindelijk ging het beter... Mocht er nog een volgende zwangerschap komen dan ben ik op zoek naar een iets meer meewerkend zkh ;)

Ooh NMV, ze zijn een Facebook groepje gestart. Ik vond t al zo vreemd dat er geen groepje was voor deze categorie (en daarnaast heb ik mijn facebookaccount vorig jaar gedeactiveerd).

Vandaag ben ik voor het eerst naar mijn zwangerschapscursus geweest. Leuke meiden en een (volgens mij) goede cursusleidster. Alleen heb ik dus nu spierpijn in mijn banden, omdat de oefeningen misschien toch net iets teveel waren voor me haha!

Morgen naar de anesthesist voor controle van mijn rug ivm een eventuele ruggenprik (liever geen ruggenprik maar omdat ik slijtage heb moet het ff gechecked worden). Donderdag bevalplan bespreken (eigenlijk alleen wat wensen die ik heb, uiteraard valt een bevalling niet te plannen), en verder proberen de verveling tegen te gaan haha.

Verder voel ik de baby zo gezellig bewegen als ik ga liggen :) :)
    Vaak blijf ik nog wat langer liggen omdat ik het geschop en gewoel zo schattig is.

8. mini ons

mini ons Actief lid

20 sep 2012
    253
    23
    18
    Sorry meiden reageer snel weer maar heb vandaag mn dag niet.... rugpijn, misselijk, weinig eetlust, mn buik zit in de weg, zoontje wilde niet slapen.. manlief en ik allebei moe vandaag dus de sfeer kunnen jullie wel raden....
    Lig nu maar in bed...lig en zit ik ook niemand in de weg.... morgen weer inpakken en huiswaarts....

Baal van mn lichaam en hormonen :'(

Sorry voor mn gezeur.....

9. Serendipity1990

2 jan 2015
    34
    0
    0
    Daar is zo'n forum voor hoor mini ons om even lekker te klagen toch.. Je hebt gelijk.
    Hopelijk heb je vandaag een betere dag :)

en 1981 mama wat stom zeg van het ziekenhuis. Moet zeggen dat ze hier echt heel relaxt zijn en me heel goed steunen qua HG. Mag gewoon tot het einde de ondansetron blijven slikken. Slik hem wel op de laagste dosis. 1 per dag van 4 mg en dat gaat gelukkig goed. Wel fijn dat het nu in ieder geval te doen is bij je. En dat doodgaan gevoel kan ik me wel in vinden haha. ;)

Gezellig NMW dat je ook mee komt kletsen :)
    Misschien leuk om een lijstje te maken met onze uitgerekende datum. leeftijd. hoeveel kindjes we al hebben. en wanneer de volgende afspraak is :) Ik zal eerst gaan.

Serendipity1990-24 jaar-1ste kindje-28 augustus-25 juni gyn

10. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Uitgerekende data
    16 augustus: nmv - 28 jaar - 2e kindje
    28 augustus: Serendipity1990 - 24 jaar - 1e kindje

Afspraken
    25 juni: nmv - controle vk + extra groeiecho
    25 juni: Serendipity1990 - gyn

11. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Geeft niet Mini ons! Hopelijk ging het vandaag weer wat beter!

Ik weet niet precies hoe ik het schema moet invullen maar ik doe een poging. Ik heb iig wat extra dingetjes die ik er niet in zal zetten; 27aug uitgerekend en dat is meteen de uiterlijke bevaldatum, en ik moet morgen naar een klinisch verloskundige om mn bevalplan/wensen te bespreken. Ben vandaag overigens bij de anesthesist geweest, om mijn rug na te kijken ivm evt ruggenprik in combi met versleten rug en extreme angst voor naalden, maar dat ging goed iig :)

Uitgerekende data
    27 augustus: 1981Mama - 34 jaar - 1e kindje

Afspraken
    25 juni: nmv - controle vk + extra groeiecho
    9 juli: 1981Mama - groeiecho+gyn

12. Serendipity1990

2 jan 2015
    34
    0
    0
    He dames,

Even goed nieuws delen, ukkepuk heeft een groeispurt gemaakt.
    Van p5 naar p11.5 :)
    in iets meer dan 2 weken gegroeid van 1027 gram naar 1460 gram.
    Gyn was heel tevreden. En inleiden met 37 weken is van de baan jippie!!

Fijn dat je afspraak goed ging 1981 mama!
    Ik heb nog niet echt wensen wat betreft mijn bevalling. Moet me ook maar eens gaan verdiepen in pijnstilling, geen idee of ik dat wel of niet wil nog.. Tot nu toe zo bezig geweest met mn HG en de groeiachterstand.

Hoop dat het met alles dames verder goed gaat.
    Wij vieren hier een klein feestje.

13. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    @Serendipity: goed nieuws idd! Fijn! Nu helemaal geen sprake meer van inleiden, maar gewoon wachten tot het begint?

@Mama: ben je ook van plan om een ruggenprik te nemen dan?
    Ik sta open voor pijnstilling, maar wil het eerst zelf proberen. Vorige keer heb ik een pompje gehad, maar dat is me niet zo goed bevallen... Ik heb weinig bijzonders in mijn bevalplan staan, de meeste dingen worden al 'standaard' gedaan. Het enige wat ik er specifiek in wilde staan, is dat mijn dochter als eerste kennis mag maken met de baby. De opa/oma die op haar passen, moeten dan even op de gang blijven wachten... Mijn ouders zijn hier al van op de hoogte, moet dit alleen nog even bespreken met mijn schoonouders.

@Hier: vandaag is de kleine wel goedgekeurd. De meting van de buik kon deze keer wel goed gedaan worden. Deze is nu ook prima, nog wel wat aan de kleine kant, maar wel goed. En de kleine is nu zo'n 2 kilo! :)

14. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Uitgerekende data
    27 augustus: 1981Mama - 34 jaar - 1e kindje

Afspraken
    09 juli: 1981Mama - groeiecho+gyn
    16 juli: nmv - controle vk + liggingsecho

15. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    @serendipity: fijn dat je kleintje zo gegroeid is! Dat moet een goed gevoel zijn! Waarom wil je niet worden ingeleid met 37weken?

@NMV: Nee ik wil alles behalve een ruggenprik! Maar gezien de kans op keizersnede moest er wel even naar gekeken worden en ik kon aan het idee wennen... Wat is er vorige keer zo tegengevallen aan het pompje? Zou mijn keuze zijn als ik wat nodig heb namelijk..

Flinke tegenvaller hier vandaag.... Ik voelde minder leven gisteravond en vanmorgen... Dus snel een echo laten maken. Qua leven is met de baby alles in orde gelukkig... Maar... Hij bleek qua grootte op P99 te zitten :( weegt nu 1,5x zoveel als zou moeten. Had mijn gevoel toch gelijk, ik heb al weken het gevoel dat mijn ribben breken onder de druk die ik voel, en de gyn maar zeggen dat t normaal is (ik ben bijna 1,90 dus had het niet verwacht).

Positief aan dit verhaal is wel dat ze me dus waarschijnlijk wel eerder gaan inleiden dan met 40 weken :)

16. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    @Mama, gaan ze ook nog onderzoeken of er een reden is dat de kleine zo groot is? Testen ze nog op suiker ofzo?

@pompje: ik had hele erge rugweeën, schijnbaar helpt daar geen pijnstilling echt tegen. Door dat pompje zouden de scherpe randjes eraf gaan en kon ik tussen de weeën door ontspannen, dat was in ieder geval het verhaal. Bij mij hielp het dus totaal niet! Tussen de weeën door kon ik wel ontspannen, maar dat was zelfs zo erg dat er elke alarm af ging omdat ik niet goed genoeg adem haalde. Mijn man moest mij dan eraan herinneren dat ik even een keer diep moest ademhalen en hij wist al vrij snel hoe hij dat alarm er weer af kreeg... ;) En ik was erg suf en misselijk door dat pompje.
    Maar ik heb ook goede verhalen gelezen hoor! Dus niet alleen afgaan op mijn ervaring.

17. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    De reden dat de baby supergroot is, is wel duidelijk. Ik heb diabetes, had ik al voor de zwangerschap. Volgens mijn gyn (die alleen naar de cijfertjes kijkt) doe ik het goed, maar ik was zelf niet tevreden en de internist ook niet. Ondanks aandringen van mij geen extra echo's gehad (iedere 2 weken schijnt normaal te zijn), omdat met 22 weken alles op p60 en p70 zat, vond hij het prima.

Ik ga het bij t volgende gesprek wel aangeven dat ik me niet gehoord voel, en dat ik gelijk bleek te hebben. Dat ik geen fijn gevoel heb bij de gyn, en ik me niet serieus genomen voel. Ik begrijp dat ik veel te klagen heb (HG, maagzuur, grote buik, slap lijf en veel pijn) maar dat is geen reden om maar niet meer te luisteren, als ik bij 28 weken al aangeef dat mijn ribben onder druk staan en dat ik het zo benauwd heb, en dat dat me gezien mn lengte heel vreemd lijkt.

Sorry moest er ff uit ;)

Positieve van het verhaal is hopelijk dat ik zsm wordt ingeleid (37 weken hoop ik), en dat ik mn lijf weer terugkrijg (ik heb nog geen moment kunnen "genieten" van de zwangerschap, behalve het schoppen natuurlijk)

18. Serendipity1990

2 jan 2015
    34
    0
    0
    1981mama: p99 wow dat is dan weer het andere uiterste met onze uk die zat op p5. Ben benieuwd inderdaad of ze nog op suiker o.i.d testen maar misschien is het gewoon een groot kindje. Plus op die echo's kunnen ze er ook nog vaak naast zitten, heb ik ook al veel gehoord!! Hou je ons op de hoogte.

Hier: Nou het is niet zozeer dat ik niet ingeleid wil worden met 37 weken maar de gyn gaf al aan dat als ze haar met 37 weken zouden halen dat ze dan nog in t ziekenhuis moest blijven en als ik met 38 of 39 weken beval hoeft ze niet onder de lamp e.d en mag ze gelijk mee naar huis vandaar dat het mijn voorkeur heeft om later te bevallen. Voor nu is het plan met 38 weken strippen. Maar ik heb al zoveel gehoord dat het me ook niet verbaasd dat als ze deze groei doorzet dat ik haar gewoon mag voldragen. Wel tot een max van 40 weken dus is mijn uiterste bevaldatum 28 augustus. Maar we gaan t afwachten. Mijn volgende echo en controle is nu weer 7 juli. Deze groeispurt had niemand verwacht wij niet en gyn ook niet dus dat was wel grappig. Van onderste lijntje naar een stukje erboven. Ze heeft ons verbaasd mini me. Hier trouwens kleine ouders. Mijn man is 1.73 m en ik 1.58 dus ook niet vreemd dat onze dochter klein is

Mini ons: Hoe gaat het met jou inmiddels?

Hier is uk trouwens al ingedaald en dat is te voelen ook. Hebben jullie ook zo'n drukkend gevoel daar beneden gepaard met steken?? Vooral bij lopen kan het soms echt zeer doen.

19. Serendipity1990

2 jan 2015
    34
    0
    0
    1981mama: Oh vandaar dus, je hebt diabetes. Dat verklaart een hoop maar wat vervelend zeg dat je je niet gehoord voelt door de gyn. Daar zijn ze toch juist voor. Stom dat ze er niks mee hebben gedaan toen je al aangaf dat je het zo benauwd had. Dat had voor hun toch al iets moeten zeggen dan.
    Ik ken je gevoel wat betreft het niet echt kunnen genieten. HG is echt vreselijk en wens t niemand toe en dan die maagzuur inderdaad. Yuk. Ik ben ook 13 kg afgevallen door HG dus mijn lichaam is qua conditie nog steeds drama lang lopen gaat niet en heb ook weinig kracht. Moet dan ook heel eerlijk zeggen dat ik niet kan wachten tot ik bevallen ben. Jij zal dat ook hebben!!
    Hopelijk word je met 37 weken ingeleid! Ik duim mee voor je.

20. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    @Mama, de diabetes is dus de boosdoener... Ondanks de grootte van het kind mag je wel gewoon natuurlijk bevallen? Geen sprake van keizersnede? Hopelijk komt het echte genieten dan als je je kleine vast hebt! :)

@Serendipity, vreemd dat er bij 37 weken nog een lamp nodig is, vanaf dan mag je namelijk ook thuis bevallen! Maar dat zal dan wel te maken hebben met dat jouw kleine klein wordt geschat...

Deel Deze Pagina