Prinsesje2014 wat een goed nieuws aan de ene kant en wat een onzekerheid weer aan de andere kant. Ik hoop van harte dat alles mee zal vallen. Wederom heel veel sterkte.
😍GEBOREN😍 21 maart, Laurens, zoon van Florenthe, 856 gram (UD 23 juni) 30 maart, Fleur & Suze, dochters van Prinsesje2014, 1430 & 1300 gram (UD 16 juni) 👧2 meisjes 👦1 jongens 👶ZWANGER👶 12 juni🎈 Puppytje, 29 jaar, 2e kindje💓 15 juni🎈 PeAn, 33 jaar, 5e kindje💓 17 juni🎈 Fee86, 29 jaar, 2e kindje💓 Chanti1980, 35 jaar, 1e kindje💓 18 juni🎈 Rijn, 24 jaar, 1e kindje💓 Karin1983, 32 jaar, 2e kindje💓 MiniMe89 , 27 jaar , 1e Kindje 💓 vlindertje126, 24 jaar, 2e kindje💓 19 juni🎈 Disneymama, 26 jaar, 2e kindje💓 20 juni🎈 3muisjes, 32 jaar, 5e kindje💓 Adje, 39 jaar, 4e kindje💓 tbtje, 23 jaar, 2e kindje💓 Marisha, 35 jaar, 3e kindje💓 Marisje89, 27 jaar, 1e kindje💓 Brusje, ? jaar, 5e kindje💓 Boterbloempje, ? jaar, 1e kindje💓 21 juni🎈 lievemandie, 29 jaar, 1e kindje💓 awvd, 24 jaar, 2e kindje💓 Surprise, 37 jaar, 3e kindje💓 Mahna Mahna, 41 jaar, 2e kindje💓 22 juni🎈 Kleinemuis80, ? jaar, 2e kindje💓 23 juni🎈 Ellamalou, 31 jaar, 1e kindje💓 Mamavanmanoa, 34 jaar, 2ekindje💓 Fluss1984, 32 jaar, 1e kindje💓 24 juni🎈 a Flower, 25 jaar, 2e kindje💓 Wup79, 36 jaar, 2e kindje💓 Mamainspe2016, 22 jaar, 1e kindje💓 Fauna, 31 jaar, 2e kindje💓 25 juni🎈 Mariomama, 34 Jaar, 3e kindje💓 Goldsword, 27 jaar, 2e kindje💓 26 juni🎈 Sissi87, 28 jaar, 2e kindje💓 Bloemetje16, 26 jaar, 2e kindje💓 27 juni🎈 Viveluna, ? jaar, 1e kindje💓 Pinkshadow, ? jaar, 2e kindje 💓 28 juni🎈 Dalk, 34 jaar, 1e kindje💓 Diana285, 30 jaar, 1e kindje💓 Goblins, 39 jaar, 2e kindje 💓 30 Juni🎈 Schattepoester, 30 jaar, 1e kindje💓 1 juli🎈 Anne020, 36 jaar, 1e kindje 💓 In totaal 41 mama's 42 kindjes 👧17 meisjes 👦23 jongens 👦2 verrassingen 🌟🌟🌟Sterretjes🌟🌟🌟 🌟Whoppie🌟Luna3🌟Doetie🌟Lila 🌟Melanie2012🌟Saphira85🌟Oktober91 🌟Marlau🌟 🌟 🌟Loes 📅Afspraken & echo's👀 Mei 3 mei Dalk 32 weken echo ivm placenta 3 mei lievemandie uitgebreide echo AZM 4 mei PeAn controle vk 4 mei Disneymama controle vk 4 mei Anoul26 controle 4 mei Wup79 groeiecho 5 mei lievemandie CTG 6 mei vlindertje126 controle gyn 9 mei Goldsword gyn + groeiecho 10 mei Mahna gyn + echo 11 mei Anoul26 groeiecho 11 mei Karin1983 controle vk 14.30 uur 11 mei MiniMe89 controle 11 mei lievemandie CTG + groeiecho 13 mei lievemandie CTG 16 mei marisje89 echo 17 mei Diana285 groeiecho + controle vk 18 mei Wup79 groeiecho 18 mei Adje groeiecho en datum prikken voor keizersnede 20 mei PeAn liggingsecho 23 mei Mahna gyn + echo 23 mei MiniMe89 liggingsecho 23 mei Ellamalou echo 24 mei Karin1983 controle gyn 13.30 uur 24 mei Mariomama controle gyn Juni 7 juni Mariomama controle gyn
Wat een leuke kamertjes komer er voorbij. Hier staat alles onder plastic.. Ook zo leuk!! prinsesje wat een goed nieuws!! Ik snap dat het niet helemaal goed nieuws is maar blijf het positief inzien.. florenth voor jou ook goed nieuws!! Trots op deze vechters!! Lievemandy Ik snap je frustratie. Ik zou eerst even alles rustig afwachten. Alles even laten bezinken. En dan reageren.. Rustig blijven.. Heel moeilijk hoor snap ik.. Potjes: gaan we in uiterst nood gebruiken! Maar was er nog niet mee bezig. eerst maar een zien of bv gaat lukken Slapen: Gaat nog steeds goed! Al ben ik tussendoor veel wakker vanwege nachtelijke bezoekjes naar de wc. Maar kan redelijk snel weer in slaap komen. Alleen soms die dromen pfuuu Kleertjes: Die zijn allemaal schoon en gewassen en ligt in de kast. Niet vacuumverpakt of iets dergelijks. Ligt het bij ons ook niet.. Wij hebben kleertjes vanaf maatje 50. Niet kleiner, verwacht namelijk niet dat hij klein is haha Geboortekaartjes: Gaan we vandaag mee aan de gang.. Mijn man gaat eerst even een beetje rondbellen ivm kosten en openingstijden. Groeiecho: die was helemaal goed.. Metingen waren netjes. Alleen hoofdje zit boven het lijntje haha. Zit in de familie!! Geschatte gewicht is nu 2000gr en 38/40cm Verbouwing: Ze lopen achter en frustratie begint te komen.. Schilder komt vandaag terug vanwege paar puntjes waar ik niet blij mee ben. Want schilderen zonder schuren?!?! Nee dat kan er bij mij niet in.. Gisteren bij de vk geweest.. En het was leuk. We hadden een invaller en wat was ze leuk voor onze dochter.. Ze mocht helemaal mee voelen hoe de baby lag en ze mocht het hartje opzoeken met de dopler.. Ze liep helemaal in de wolken naar buiten.. Ik mag weer gaan bellen voor een groei/liggingsecho.. Alleen lichingsecho was zo saai dus gelijk groei bij gedaan zei ze nou super toch.. Gisteren heeft dochter ook zo goed geholpen.. lekker gezogen op zolder en 1ste verdieping ik moest maar lekker gaan douchen.. zoooo lief!!!!
Pfoe pfoe! Met de baby is gelukkig goed!! Geschatte gewicht is nu 2080 gram! Hij is gewoon klein en zal klein zijn. Nu mag ik wss terug naar de VK in het dorp! Pfoe pfoe! Hun konden mijn vraag niet beantwoorden. Ik zei hoe kan de baby nou 0,5 kg aankomen. Iedereen doet de meting anders. Nou..bij de echobureau hebben ze gewoon lopen klooien! Ik ben blij dat mijn kindje gelukkig gezond is. Het voornaamste het gewicht.
Lievemandie wat ontzettend fijn om nogmaals te horen dat jullie kindje gezond is en geen groeiachterstand heeft. Dat het bij dat andere echo bureau niet goed is gegaan is na vandaag iig heel zeker. Erg slordig maar wat een opluchting dat het op deze manier afloopt. Ga heerlijk genieten de aankomende weken meis!
Even bijgelezen. De kids hebben vrij dus kom er minder aan toe te reageren. Slapen gaat hier ook beroerd. Ik hoef niet zo vaak te plassen (ook overdag niet, ben bang dat ik het vocht gewoon opsla......) maar bv omdraaien dan voel ik me net een aangespoelde potvis pffffff Nog even volgouden maar. Lievemandie waar was die groeiecho dan? Ik zou zelf altijd af gaan van zkh en gyn, niet van een ander bureau. Ik heb bij een ander bureau bv ook een andere uitgerekende datum gekregen, ik denk dat de methodes gewoon verschillen. In elk geval fijn dat het volgens de gyn nu gewoon goed is. Ik heb geen geschat gewicht gehad trouwens maar alleen been/buik/hoofd maten. De verrekening daarvan naar gewicht zal ook niet altijd hetzelfde zijn?
Ik zat eerst bij de VK in het dorp. Bij speciale echos zoals 20 wkn of groeiecho en liggingsecho moet je bij de echobureau zijn. (Je wordt doorverwezen zeg maar). Door de groeiecho van vorige keer, werd ik eerst in de gaten gehouden en toen na de placentaonderzoek, werd ik overgenomen door de gyn. Als het blijkt dat ik terug naar de vk kan gaan, ben ik van plan om alleen nog de echos in het ziekenhuis te doen. Ik vind toch nu dat de gyn het beter doet dan de echobureau. Dus vraag alleen nog de echos voor de ziekenhuis. Ik wil niet meer naar de echobureau. Mijn vertrouwen is weg bij hun.
Nou vandaag de extra echo voor de placenta gehad. Maar deze sluit nog steeds de baarmoedermond volledig af. Dus we gaan nu het traject gynaecoloog in en dus al bijna voor 100% keizersnede. Stiekem wel een baalmomentje.... Kindje is nu 1750 gram, dus zal ook geen overdreven gewicht hebben met de bevalling.
hier vandaag weer controle gehad en ons kleintje wordt op dit moment 3300 gram geschat De controles worden dus nog verder omhoog geschroevd. Vanaf vandaag om de dag ctg tot het moment van inleiden. Ook kreeg ik de opdracht om mijn vluchttas maar in te pakken en klaar te zetten. Als de curve zo doorzet wordt onze kleine man met 36 weken al gehaald maar uiterlijk week 37 pff
@lievemandie, dokters zijn ook maar mensen en een meetfoutje is zo gemaakt. Als je leest over gewicht schatten, staat er niet voor niks dat ze er zo'n 500 gram naast kunnen zitten. Ik zou blij zijn dat ze je goed in de gaten houden, liever wat te veel controle dan te weinig. Verder gewoon lekker blij zijn met een kindje dat helemaal prima gezond lijkt. @potjes, nee die gebruik ik eigenlijk niet. Ik ben ervan overtuigd dat het beter is lekker vers te koken, dus dat doe ik dan ook ! In het begin vroor ik bij dl in ijsblokjes porties in, makkelijk eruit te halen en later gewoon in bakjes. Wat ik wel eens gaf en nog steeds geef aan dl (als het dan zo uitkomt met vakantie oid of een keer als 'speciaal' in haar ogen) zijn de knijpverpakkingen van ella's kitchen. Dat vind ik echt een fantastisch merk, zonder allerlei toevoegingen. Ook goodies staat bij mij hoog op het lijstje qua babyvoeding Al die papjes etc gebruik ik eigenlijk zelden, want in de meeste zit al suiker of honing etc toegevoegd, totaal onnodig voor zo'n kleintje. Hier maandag weer een groeiecho, ben heel benieuwd of ons kindje ook echt groot is, of dat het een meetfoutje was. Kan me bijna niet voorstellen dat het echt zo'n groot kindje is, maar wie weet @ Dalk, jammer, maar beter geen risico als de placenta zo laag ligt. Ik was er zelf ook bang voor, maar gelukkig is hij hier ver genoeg naar boven geschoven. @ Surprise, wat zal je er druk mee zijn, om de dag naar het ziekenhuis! Je woont dichtbij toch? Gelukkig maar ... kost toch altijd veel tijd vind ik zelf.
@lievemandie, wat een verhaal zeg met de echo's. Fijn dat achteraf blijkt dat er niets ernstigs aan de hand is. Snap dat je nu liever alleen nog echo's in het ziekehuis laat maken. Hopelijk kun je van de laatste loodjes nog genieten! @dalk, wat vervelend dat de placenta nog niet verplaatst is. Hopelijk kunnen ze de keizersnede zo aangenaam (nu ik dit typ denk ik, hoe dan , maar je hebt een gentle sectio tegenwoordig) maken. @Suprise, wat een megakind.. Moet ineens denken aan het nieuws van die australische baby. Gelukkig houden ze je goed in de gaten, en is het ook wel nodig om eerder de baby te halen.. Potjes, ik heb ze bij de eerste veel gebruikt, en zal nu ook wel weer er aan gaan. Afgelopen 2 jaar hebben me man en ik alleen in t weekend samen kunnen eten, hij had namelijk een betaalde trainersbaan naast het reguliere werk. Gelukkig gaat hij daar mee stoppen, dus kunnen we vaker gezamelijk eten. Dan vind ik het ook makkelijker om vers te geven dan een potje.. Al groeit mijn zoon er goed op.. Ga me er over een half jaartje wel weer druk om maken Goodies gebruik ik ook veel, vooral als tussendoortjes ideaal, echt een aanrader!! Hier vandaag even langs t werk geweest, en nu officieel met verlof. Kreeg nog een mooi setje kleding van mijn team, echt te leuk! Vind het wel raar idee dat ik pas in september weer ga werken.. Na het werk even langs de primark geweest, en nu alle spullen in huis. Enigste wat nog op het lijstje staat is een pak nutrilon en pampers, maar die komen vanzelf met de boodschappen mee. Kan nu gaan beginnen met wassen e.d. maar zie er al een beetje tegenop haha.. Morgen eerst weer een controle, en hopen dat er niets geks uit komt..
Lievemandie gelukkig is alles goed en snap dat je niet meer naar het echobureau wilt gaan. Dalk dat is zeker jammer dat de placenta nog niet is verschoven, en je voor een keizersnede moet. Suprise is maar goed dat ze hem dan eerder gaan halen, want denk met 40 weken dat hij wel erg groot is dan. Disneymama leuk dat je wat heb gekregen van je collega's.
O jeetje dalk, dat is inderdaad geen leuk vooruitzicht is dit al 100% definitief? Of zit er nog een kleine kans in dat het verschuift nog? Dikke knuffel
Ja het zijn ook mensen, maar als je iemand zo laat schrikken. Ziekenhuisbezoeken dag in en dag uit. En het is de 1e keer dat ik zwanger ben dus wat sta je dan te wachten als je voor het eerst moeder worden. Kijk een meetfoutje kan gebeuren maar dan zo te meten dat je kindje en verrrr onder gemiddeld dan de echo daarvoor. Nee, dat kan niet en dat valt niet dus goed te praten. En je speelt ook met een kleine mensenleven in mijn ogen. Ik wens niemand deze situatie waar ik in heb gezeten. Je vraagt en twijfel aan jezelf. Het is stressen wat niet goed is voor je kind. Ik hoop nu gewoon te genieten van mijn zwangerschap. Jammer dalk. Geen natuurlijke bevalling!
Ohhhh eindelijk weer eens een nachtje relatief goed geslapen 😃 Maar 1 keer wakker om te plassen, torn duurde het even tot ik weer lekker lag en daarna heerlijk verder geslapen. Ik teken voor nog zo'n nacht 😆
😍GEBOREN😍 21 maart, Laurens, zoon van Florenthe, 856 gram (UD 23 juni) 30 maart, Fleur & Suze, dochters van Prinsesje2014, 1430 & 1300 gram (UD 16 juni) 👧2 meisjes 👦1 jongens 👶ZWANGER👶 12 juni🎈 Puppytje, 29 jaar, 2e kindje💓 15 juni🎈 PeAn, 33 jaar, 5e kindje💓 17 juni🎈 Fee86, 29 jaar, 2e kindje💓 Chanti1980, 35 jaar, 1e kindje💓 18 juni🎈 Rijn, 24 jaar, 1e kindje💓 Karin1983, 32 jaar, 2e kindje💓 MiniMe89 , 27 jaar , 1e Kindje 💓 vlindertje126, 24 jaar, 2e kindje💓 19 juni🎈 Disneymama, 26 jaar, 2e kindje💓 20 juni🎈 3muisjes, 32 jaar, 5e kindje💓 Adje, 39 jaar, 4e kindje💓 tbtje, 23 jaar, 2e kindje💓 Marisha, 35 jaar, 3e kindje💓 Marisje89, 27 jaar, 1e kindje💓 Brusje, ? jaar, 5e kindje💓 Boterbloempje, ? jaar, 1e kindje💓 21 juni🎈 lievemandie, 29 jaar, 1e kindje💓 awvd, 24 jaar, 2e kindje💓 Surprise, 37 jaar, 3e kindje💓 Mahna Mahna, 41 jaar, 2e kindje💓 22 juni🎈 Kleinemuis80, ? jaar, 2e kindje💓 23 juni🎈 Ellamalou, 31 jaar, 1e kindje💓 Mamavanmanoa, 34 jaar, 2ekindje💓 Fluss1984, 32 jaar, 1e kindje💓 24 juni🎈 a Flower, 25 jaar, 2e kindje💓 Wup79, 36 jaar, 2e kindje💓 Mamainspe2016, 22 jaar, 1e kindje💓 Fauna, 31 jaar, 2e kindje💓 25 juni🎈 Mariomama, 34 Jaar, 3e kindje💓 Goldsword, 27 jaar, 2e kindje💓 26 juni🎈 Sissi87, 28 jaar, 2e kindje💓 Bloemetje16, 26 jaar, 2e kindje💓 27 juni🎈 Viveluna, ? jaar, 1e kindje💓 Pinkshadow, ? jaar, 2e kindje 💓 28 juni🎈 Dalk, 34 jaar, 1e kindje💓 Diana285, 30 jaar, 1e kindje💓 Goblins, 39 jaar, 2e kindje 💓 30 Juni🎈 Schattepoester, 30 jaar, 1e kindje💓 1 juli🎈 Anne020, 36 jaar, 1e kindje 💓 In totaal 41 mama's 42 kindjes 👧17 meisjes 👦23 jongens 👦2 verrassingen 🌟🌟🌟Sterretjes🌟🌟🌟 🌟Whoppie🌟Luna3🌟Doetie🌟Lila 🌟Melanie2012🌟Saphira85🌟Oktober91 🌟Marlau🌟 🌟 🌟Loes 📅Afspraken & echo's👀 Mei 4 mei PeAn controle vk 4 mei Disneymama controle vk 4 mei Anoul26 controle 4 mei Wup79 groeiecho 5 mei lievemandie CTG 6 mei vlindertje126 controle gyn 9 mei Goldsword gyn + groeiecho 10 mei Mahna gyn + echo 11 mei Anoul26 groeiecho 11 mei Karin1983 controle vk 14.30 uur 11 mei MiniMe89 controle 11 mei lievemandie CTG + groeiecho 13 mei lievemandie CTG 16 mei marisje89 echo 17 mei Diana285 groeiecho + controle vk 18 mei Wup79 groeiecho 18 mei Adje groeiecho en datum prikken voor keizersnede 20 mei PeAn liggingsecho 23 mei Mahna gyn + echo 23 mei MiniMe89 liggingsecho 23 mei Ellamalou echo 24 mei Karin1983 controle gyn 13.30 uur 24 mei Mariomama controle gyn Juni 7 juni Mariomama controle gyn
Surprice, dat is wel heel groot. Heb je geen last van je buik/ribben. Want dat is iets waar ik heel veel last van heb gehad bij mij over de 8 ponders. Maar misschien kan heb ook komen door de polyhydramnion. De laatste echo hier liet wel een groot kindje zien, maar de verwachting is tussen de 7 n 8 pond, als het zo blijft groeien. De vlos zei hetzelfde, maar we zijn benieuwd of de echo op maandag dat bevestigd. Ik hoop op een normaal kindje, 3800 is bij mij dus ook gewoon een normaal gewicht. Goldsword jij ook succes met de groeiecho. Lievemandy, spelen hormonen niet een kleine rol bij je emotie van het fout schatten, een mm is al heel veel in de schatting, gelukkig krijg je meer dan 1 echo. En er is een foutmarge, bij ons is dat 300 gram erboven of eronder. En ik heb ook een 6 pond babietje gekregen die ze ook echt 500 groter schatte, ze had dan ook een dik buikje en lange benen, maar geen echt vetpercentage. En de grootste gewichtschatting komt vanuit het buikje. Hier word ik snachts gek van het brandend maagzuur, zal het erger zijn vanwege de lange beentje?? Overdag is niet heel erg. Karnemelk helpt perfect. Maar snachts. Ik ben er 3 keer uitgegaan. Om te drinken en dan moet je in de ochtend zo nodig plassen. En serieus slaapdronken met pijn de trap af is niet fijn. Voel me nu moeiig
En we zijn weer door de keuring heen. Bloeddruk 120/65, en dat na fietsen met eigenlijk te zachte banden.....vergeet telkens manlief even lief aan te kijken of hij mijn banden wil oppompen want heb het zelf geprobeerd maar dat wil dus echt niet meer lukken 😧.......en 5 minuten zitten tot ik binnen mocht komen. Kleine meid ligt al ingedaald maar nog niet vast. Verder gelijk maar alle afspraken ingepland t/m de uitgerekende datum. Hoef gelukkig niet iedere week op te komen draven, om de week is ook goed 😊 Mocht me ook nog even wegen......15 kg erbij. Laatste weken groeit mijn buik zichtbaar. Afgelopen 2 weken 7 cm omvang gegroeid 😲 Heb nu een omvang van 1,19m. Bij Neomy had ik op het eind 1,25m omvang (ben zelf 1,75m) ben benieuwd waar ik nu eindig 😫