16 t/m 30 juni 2016 mama's. Deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door PeAn, 19 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariomama

mariomama Fanatiek lid

8 sep 2011
    4.281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben er ook weer!

Pijntjes, het lijkt me dat het het indalen kan zijn. Hier ligt het hoofdje ook al een hele tijd naar beneden. Fijn hoor, want ik hoop niet op een stuit.
    Voor weeën zou het toch nog te vroeg moeten zijn, we moeten nog wel een week of 8 a 10.

Ik ga morgen shoppen met mijn moeder. Even naar de babydump (doos ophalen), prenatal en misschien nog wat andere winkels. Ik heb niet zo veel meer nodig, we gaan meer voor de gezelligheid.
    Vandeweek is wel mijn mooiste zwangerschapsjurkje gesneuveld, met het voile ergens aan blijven hangen en zit nu vol met halen. Balen want ik pas steeds minder en heb binnenkort nog een bruiloft en wat feestjes. Dus denk dat ik nog kijk voor een nieuwe, hoop op een leuk jurkje uit de sale. Vind het wel jammer voor die paar weekjes. Ik draag nu vooral nog jurkjes em rokjes, buik zit zo laag dat een broeksband snel onprettig zit......hebben jullie dit ook?

2. diana285

diana285 Bekend lid

6 jan 2016
    813
    363
    63
    Ik kreeg bij de vk al de waarschuwing als ik steken in schaamstreek zou voelen, het indaalpijn zou zijn, ze zei het zodat ik niet zal schrikken als ik ineens pijn krijg.

Lievemandie het zit je idd niet mee, maar vind dat met het gewicht wel apart, me meisje is geschat op 1367 gram met 30 weken, dan is het gewicht bij jouw kindje toch goed lijkt me.
    Wel goed dat ze geen risico's nemen en je goed in de gaten houden.

Ik draag alleen maar leggings met wat langs erop zit het lekkerst anders knelt het allemaal zo.
    Heb over 2 weken wel een zwanger fotoshoot, moet ook nog even shoppen voor een leuke jurk.

3. tbtje

tbtje Fanatiek lid

10 sep 2012
    1.217
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi dames, heb het hier ook gevonden:)

Wat gaan we allemaal snel zeg! Wow

Hier best wel zenuwen voor dinsdag de echo, of de kleine met het hoofd naar beneden ligt...ben best wel nerveus want heb het idee nog verkeerd ligt

4. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    LieveMandie dikke knuffel weet hoe je je voelt. De laatste loodjes zijn zeker het zwaarst. Maar het einde komt gelukkig langzaam in zicht.

Hier vanmorgen naar t ziekenhuis voor controle bij de diabetesverpleegkundige die was gelukkig heel tevreden. Nieuwe sensor gekregen kan ik er weer 2 weken tegen aan.

Vanmiddag de babykamer leeg geruimd en de boel ingericht en gekeken wat er allemaal nog moet komen. wij zijn ook bijna compleet. Nog een wiegdeken cq deken voor de kinderwagen 2 thermometers 2 pakjes 1 mutsje nieuwe set voor de kolf en dat was het volgens mij wel zo'n beetje.

5. rijn

rijn Actief lid

15 aug 2014
    350
    1
    18
    NULL
    NULL
    hallo allemaal.
    ik heb jullie ook weer gevonden. En wat een hoop gebabbel weer...
    Helaas niet allemaal positieve berichten. Ik leef met jullie mee. Hopelijk blijven alle ukkies nog even zitten en goed groeien en kunnen wij het nog een beetje volhouden.

Vanochtend een echo gehad om de ligging van de placenta te controleren. Hij lag nu perfect!!!! Gelukkig niet meer te laag wat een keizersnede zou betekenen. Nu kan ik me heerlijk gaan voorbereiden op een thuisbevalling.
    Verder begint mijn bloeddruk langzaam te stijgen :( Hopelijk blijft tie netjes binnen de perken.
    Met ukkie gaat het nog steeds goed. Het ligt al met het hoofdje naar beneden, maar draait nog stevig om zijn/haar as. Pff.... Flinke trappen als resultaat.

Ik las van iemand die magnesium/calcium moet gaan slikken. Ik mag dat ook ivm van die heerlijke krampen in mijn kuiten als ik op bed lig. Hopelijk helpt het wat om lekker ontspannen te kunnen liggen.

6. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Iedereen van die kleinere baby s en ik heb een reus met een schatting van 2059 gram op 31 weken. Pfffff

7. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Hier ook een grote beeb hoor. Schatting is nu met 37 weken op 3900 gram als hij in deze lijn doorblijft groeien

ben er zo klaar mee. met het zwanger zijn. Gaan nu echt de laatste loodjes in. dingen die ik normaal in 5 minuten doe heb ik nu een half uur of langer voor nodig. Ben afhankelijk met dingen gedaan krijgen die ik normaal even snel zelf doe. Moet zovaak hulp vragen met simpele dingen. ben ongemakkelijk mijn buik zit in de weg heb de hele dagen pijn bah bah bah. zo dat was mijn gal nu hopen dat het een beetje oplucht

8. mariomama

mariomama Fanatiek lid

8 sep 2011
    4.281
    0
    0
    NULL
    NULL
    #28 mariomama, 20 apr 2016
    Laatst bewerkt: 20 apr 2016
    Wanneer zou officieel de groeiecho moeten zijn? Ik heb geen geschat gewicht gehoord, alleen zijn hoofd, romp en bovenbeen gemeten.

Hier is ze ook aan het indalen denk ik, ook zon soort zeurende menstruatie achtige pijn / gevoel. En nog veel om de as draaien. Ik zie ook echt aan mijn buik waar de 'punt' zit, de billen dus, links of rechts.

9. karin1983

karin1983 Actief lid

13 feb 2010
    335
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap je helemaal surprise.
    Hier ook de hele dag Door pijn en alles duurt een eeuwigheid of je moet er Hulp bij hebben.
    Heb vandaag en een kl*te dag. Ben enorm negatief,en dat irriteert me dan weer. Mn zoontje vroeg vanmiddag al of ik noe t meer verdrietig was. Vanmorgen brak ik even toen hij er bij was.
    Heb gelukkig een hele lieve man die mij overal bij helpt. En een hele lieve mama,waar ik niks aan hoef te vragen. Die helpt gewoon .
    Moet nog een week of 8, hoop dat ze snel voorbij mogen gaan! Niet dat ik niet geniet van het getrappel in mn buik hoor, dat is en blijft een mooi gevoel!
    Zo en dit was mijn Gal! Hihi

10. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Xxl is ook een schat maar is van maandagochtend tot vrijdagavond van huis. Dat is nu zeker een nadeel ben echt gesloopt met mij drakenprinses die ook nog eens verschrikkelijk tegendraads is. Heerlijk die peuterpuberteit. Mijn ouders en schoonouders helpen gelukkig heel veel

Mijn buikje

Bijgevoegde bestanden:

11. Prinsesje2014

Prinsesje2014 Actief lid

12 dec 2013
    411
    1
    18
    WoW deel 2!!!
    Lievemandy hoe gaat het nu met je? Ik schrok even en dacht toch niet weer iemand die straks veels te vroeg gaat bevallen, maar gelukkig nog niet.

Wij vandaag weer een weekgesprek gehad met de arts en ditmaal vnl positieve berichten!!!

Fleur 💗
    Momenteel is ze stabiel. De bacterie die Fleur zo ziek gemaakt heeft zit niet meer in de bloedkweek. De antibiotica doet dus goed werk. Wel wordt de antibiotica nog 2 weken gecontinueerd.
    Er is weer een echo van haar hersenen gemaakt. Waar vorige week 2 kleine bloedingen te zien waren, zijn deze nu niet meer te zien, positief dus! Dit blijven ze wekelijks controleren.
    Ze heeft nog wel regelmatig dips in de ademhaling en saturatie maar dit past bij de prematuriteit. Komende dagen gaan ze proberen om de high-flow (ondersteuning bij ademhalen) af te bouwen van 2 ltr naar 1 ltr.
    De sondevoeding verdraagt ze goed, hierin wordt niks veranderd.
    Wel vindt ze de verzorgingsmomenten erg onprettig en lijkt ze pijn te hebben bij haar linker heupje. Hier gaan ze nog verder naar kijken.
    Maar we zijn erg blij dat ons dappere meisje aan het opknappen is!!

Suze 💗
    Eigenlijk is Suze vrij stabiel. Er was even wat spanning over een mogelijke infectie die zou sluimeren, maar alle kweken zijn negatief. Hierover zijn we erg opgelucht!
    De high-flow is vandaag afgebouwd naar 1 ltr en vooralsnog lijkt ze het hier prima op te doen. Ze heeft nog wel dips maar niet anders dan de dagen ervoor.
    Volgende week wordt er bij Suze weer een echo van de hersenen gemaakt.
    Een klein toppertje is het!

Over beide meisjes zijn de artsen op dit moment tevreden.
    En ook wij hebben de onrust weer een beetje achter ons gelaten en genieten nu van deze momenten waarop het nu goed gaat en het stabiel is.
    Wel houden we in ons achterhoofd dat het zo weer kan omslaan, maar vooralsnog genieten we nu van hoe het nu is. Dit hebben we maar mooi weer te pakken!!!

We zijn supertrots op onze dappere meisjes!!! 💗💗

12. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een goed nieuws om de dag mee te starten! :D wat een vechtertjes!!

13. wup79

wup79 Bekend lid

18 sep 2011
    676
    0
    0
    NULL
    NULL
    Prinsesje wat een lekker nieuws!! Genieten!!

Gisteren controle, kleine is nog steeds te groot, dus willen ze morgen een suikertest doen. Hier al veel over gelezen, dus hoop echt dat ik geen suiker heb. Ben er best zenuwachtig over.. Het is afwachten. Verder was alles goed ook mijn bloeddruk blijft netjes laag en geen eiwitten in de urine, dus die zw vergiftiging heb ik nu niet.

14. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    @ Prinsesje, wat een fantastisch bericht! Hopelijk blijft het nu goed gaan en worden ze steeds een beetje sterker tot jullie de dames mee naar huis mogen nemen :)

@ Wup, ik zit momenteel te wachten tot ik weer mag bloedprikken. Net het suikerdrankje gehad, viel me trouwens alles mee. Lekker is anders, maar vind het ook niet misselijkmakend ofzo :) Gelukkig maar.

Dames die de suikertest hebben gehad, hoe lang duurde het bij jullie voor jullie de uitslag hadden? Dacht dat het gelijk duidelijk was, maar is dus niet zo ...

Hier dus ook een groot geschatte baby, ben wel benieuwd of het ook echt zo is straks :) Zou wel groot verschil zijn met mijn eerste, die was 3160, deze straks zo'n 4000 zoals het nu lijkt.

15. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Goldsworld al je suiker hebt krijg je de zelfde dag of hoog uit de dag er na bericht. Geen suiker dan vaak pas bij de volgende controle

16. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik deed s morgens tussen 10 en 11 de test en had s avonds de uitslag in mijn mailbox.

17. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    ok, even afwachten dus. Dame die prikte zei 3 werkdagen. Mocht ik niks horen dan bel ik volgende week wel even :)

18. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    hier hetzelfde als wat surprise zegt.

En wat goed nieuws zeg prinsesje.

Wat balen voor de zwangeren die er flauw van zijn. Ik heb dit keer geluk, geen ribbenpijn of buikpijn zoals bij de andere, geen vocht vast houden, dus valt me reuze mee dit keer. Ik ben ondanks grote baby niet zo dik, eindelijk een keertje zonder achterlojk veel vruchtwater.
    Ik heb geen suiker, nooit gehad, krijg gewoon grote baby s. Al is het voor mij nu moeilijk geloofbaar.
    Ik ga weer weg tot schijft en lees

19. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.272
    25.745
    113
    Wow, prinsesje, wat fijn dat het beter gaat! Ik hoop ook van harte dat dat zo blijft!!!

Goldsword, zal dan wel per lab verschillen hoe snel je de uitslag hebt. Bij mij zou het een weekje duren. Bij slecht nieuws zou ik dan op de hoogte worden gesteld, en anders gewoon tijdens de volgende controle.

Surprise en Karin, is toch balen dat jullie zwangerschap zwaar valt. Laatste loodjes zullen ook nog wel pittig zijn dan. Ik hoop dat jullie wel nog van de mooie momentjes kunnen genieten.

Hier is onze jongste eindelijk verhuisd naar haar nieuwe kamer. Kamertje is super mooi geworden en ze is er zoooo blij mee. Helemaal trots op haar hoogslaper met 'grote meiden bureau'. En tegelijkertijd is het een verandering waar ze erg aan moet wennen, en dus even weer wat onrust in haar gedrag.
    Vandaag de nieuwe gordijnen opgehaald en opgehangen in de babykamer, alle babyspullen van de vliering gehaald en morgen komen de meubeltjes. En dan kan ik eindelijk losgaan met inrichten. Zo'n zin in!

20. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.272
    25.745
    113
    😍GEBOREN😍

21 maart, Laurens, zoon van Florenthe, 856 gram (UD 23 juni)
    30 maart, Fleur & Suze, dochters van Prinsesje2014, 1430 & 1300 gram (UD 16 juni)

👧2 meisjes
    👦1 jongens

👶ZWANGER👶

12 juni🎈
    Puppytje, 29 jaar, 2e kindje💓

15 juni🎈
    PeAn, 33 jaar, 5e kindje💓

17 juni🎈
    Fee86, 29 jaar, 2e kindje💓
    Chanti1980, 35 jaar, 1e kindje💓

18 juni🎈
    Rijn, 24 jaar, 1e kindje💓