16 t/m 30 juni 2016 mama's. Deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door PeAn, 19 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PeAn

PeAn Niet meer actief

😍GEBOREN😍

21 maart, Laurens, zoon van Florenthe, 856 gram (UD 23 juni)
    30 maart, Fleur & Suze, dochters van Prinsesje2014, 1430 & 1300 gram (UD 16 juni)
    30 april, Flo, dochter van Mahna, 1770 gram (UD 21 juni)

👧3 meisjes
    👦1 jongens

👶ZWANGER👶

12 juni🎈
    Puppytje, 29 jaar, 2e kindje💓

15 juni🎈
    PeAn, 33 jaar, 5e kindje💓

17 juni🎈
    Fee86, 29 jaar, 2e kindje💓
    Chanti1980, 35 jaar, 1e kindje💓

18 juni🎈
    Rijn, 24 jaar, 1e kindje💓
    Karin1983, 32 jaar, 2e kindje💓
    MiniMe89 , 27 jaar , 1e Kindje 💓
    vlindertje126, 24 jaar, 2e kindje💓

19 juni🎈
    Disneymama, 26 jaar, 2e kindje💓

20 juni🎈
    3muisjes, 32 jaar, 5e kindje💓
    Adje, 39 jaar, 4e kindje💓
    tbtje, 23 jaar, 2e kindje💓
    Marisha, 35 jaar, 3e kindje💓
    Marisje89, 27 jaar, 1e kindje💓

Brusje, ? jaar, 5e kindje💓
    Boterbloempje, ? jaar, 1e kindje💓

21 juni🎈
    lievemandie, 29 jaar, 1e kindje💓
    awvd, 24 jaar, 2e kindje💓
    Surprise, 37 jaar, 3e kindje💓

22 juni🎈
    Kleinemuis80, ? jaar, 2e kindje💓

23 juni🎈
    Ellamalou, 31 jaar, 1e kindje💓
    Mamavanmanoa, 34 jaar, 2ekindje💓
    Fluss1984, 32 jaar, 1e kindje💓

24 juni🎈
    a Flower, 25 jaar, 2e kindje💓
    Wup79, 36 jaar, 2e kindje💓
    Mamainspe2016, 22 jaar, 1e kindje💓
    Fauna, 31 jaar, 2e kindje💓

25 juni🎈
    Mariomama, 34 Jaar, 3e kindje💓
    Goldsword, 27 jaar, 2e kindje💓

26 juni🎈
    Sissi87, 28 jaar, 2e kindje💓
    Bloemetje16, 26 jaar, 2e kindje💓

27 juni🎈
    Viveluna, ? jaar, 1e kindje💓
    Pinkshadow, ? jaar, 2e kindje 💓

28 juni🎈
    Dalk, 34 jaar, 1e kindje💓ks
    Diana285, 30 jaar, 1e kindje
    💓
    Goblins, 39 jaar, 2e kindje 💓

30 Juni🎈
    Schattepoester, 30 jaar, 1e kindje💓

1 juli🎈
    Anne020, 36 jaar, 1e kindje 💓

In totaal 41 mama's 42 kindjes
    👧17 meisjes
    👦23 jongens
    👦2 verrassingen

🌟🌟🌟Sterretjes🌟🌟🌟
    🌟Whoppie🌟Luna3🌟Doetie🌟Lila
    🌟Melanie2012🌟Saphira85🌟Oktober91
    🌟Marlau🌟 🌟 🌟Loes

📅Afspraken & echo's👀

Mei

20 mei PeAn liggingsecho
    20 mei Kleinemuis80 controle vk

23 mei MiniMe89 liggingsecho
    23 mei Ellamalou echo
    24 mei Karin1983 controle gyn 13.30 uur
    24 mei Mariomama controle gyn
    24 mei Anoul26 controle vk + echo
    26 mei Schattepoester controle vk
    27 mei Goldsword gyn + bloedprikken + groeiecho
    30 mei Marisje89 controle
    31 mei Dalk controle gyn

Juni

1 juni PeAn controle vk
    1 juni Wup79 groeiecho
    6 juni Goldsword gyn
    6 juni Marisje89 controle
    7 juni Mariomama controle gyn
    9 juni Adje keizersnede
    13 juni Goldsword gyn + bloedprikken
    14 juni Marisje89 controle
    15 juni PeAn controle vk

2. mariomama

mariomama Fanatiek lid

8 sep 2011
    4.281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gisterenavond even op kindje van vriendin gepast, ze is twee weken eerder uitgerekend en ging met man naar zwangerschapscursus. Nog even nagepraat en dat bracht me op het idee mijn oude zwangerschapsgym boekje uit 2008 op te zoeken. Ook kwam ik de kraamverslagen van de oudste twee tegen. Leuk om weer door te lezen en ook wel leerzaam.

3. mariomama

mariomama Fanatiek lid

8 sep 2011
    4.281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echt, ik zou al weken geleden doorgeslagen zijn!! Succes en hoop dat het nu op gaat schieten!

4. PeAn

PeAn Niet meer actief

Net terug van de controle en liggingsecho.

Alles weer goed gekeurd.

Ze ligt ingedaald en vast in mijn bekken. Dat hebben we van de week gevoeld jah 😂

Buik was 40 cm en bloeddruk 120/70.

Met de hand schatte ze haar op een medium plus baby. Na de echo waar hoofd (37.3 weken), buik (39.1 weken) en bovenbeen (37.1 weken) hebben gemeten kwam de berekening uit op ruim 3600 gram. Hierop zit een fout percentage van 15 tot 20%.
    Er van uitgaande dat ik weer rond dezelfde termijn beval zoals bij de andere 3, schatte ze een geboorte gewicht tussen de 4000 en 4500 gram.

Dit vond ze gezien het geboortegewicht van Neomy niet vreemd. Ze had vreemder opgekeken als er ineens een 3000 grams kindje in mijn buik zou zitten.
    Verder zei ze; je hebt al eerder bewezen dat het past dus geen zorgen.
    Nu had ik die toch al niet want het gewicht zit niet alleen aan het hoofd gelukkig 😂
    Verder heb ik helemaal geen illusie gehad dat dit een kleintje wordt want ik voel weer genoeg kind in mijn buik zitten.

Vruchtwater was normaal maar ze had er ruim genoeg van om zich heen.
    Ze raadde aan extra celstofmatjes aan te schaffen 😁
    Nu hebben we de ervaring van vruchtwater met Neomy dus ik had al extra voorzorgsmaatregelen genomen. Vliezen werden geprikt en er kwam aardig wat vruchtwater, Neomy werd geboren en alsof de stop werd losgetrokken. Lag tot aan mijn enkels te soppen 😂

Maar madam ligt start klaar!

Sinds vannacht slapen we op hoogte 😆 Neomy kwam vanochtend onze slaapkamer binnen en die zei.....SOOOHEEE das ECHT hoog. En kijkt er al naar uit dat ze vanavond in ons bed in slaap mag vallen 😂😂

5. PeAn

PeAn Niet meer actief

Meid respect hoe je omgaat met de situatie. En dat je er (nu pas) doorheen zat lijkt me totaal nirt onlogisch.
    Hopelijk gaat het nu voorspoedig en komt binnen nu en snel se beloofde schoonmaakploeg zodat je eindelijk lekker kan gaan coconnen.

Ben je met je vorige zwangerschap eerder bevallen? Het zegt natuurlijk niet alles want iedere zwangerschap is anders maar ik kan me zo voorstellen dat je een stuk meer onrust hebt als je de ervaring van rond de 38 weken bevallen hebt dan rond de 40 weken.

6. PeAn

PeAn Niet meer actief

Nou spuug het er maar lekker uit hoor.
    Ik zou er ook de kriebels van krijgen. Zo weet je toch niet waar je aan toe bent?
    Is er geen telefonisch consult mogelijk met je gyn zodat je daarmee dit alles kan bespreken? Om nu zo de laatste weken in te moeten lijkt me niet bepaald de bedoeling.

Sterkte meis.

7. PeAn

PeAn Niet meer actief

Meid wat vervelend.
    Toch hoop ik dat je kleinetje de tijd krijgt om zelf de bevalling in gang te zetten.

8. PeAn

PeAn Niet meer actief

Sow, das vlot!

Lief dat je op haar een beroep kan doen.

Hier gelukkig ook fijne buurtjes die klaar staan bij noodgevallen.
    Echt prettig als je goed contact hebt met elkaar.

9. PeAn

PeAn Niet meer actief

Fijn dat alles goed is en de groei gaat zoals verwacht.

10. PeAn

PeAn Niet meer actief

Spannend meis. Vind je jezelf ook steeds vermoeider?
    Dus maandag krijg je duidelijkheid, wat zal jij blij zijn als het weekend voorbij is 😃

11. PeAn

PeAn Niet meer actief

Doe kans is erg.groot. Heb dit begin van de week ook een dag gehad en ze ligt nu dus vast in mijn bekken.

12. diana285

diana285 Bekend lid

6 jan 2016
    813
    363
    63
    Kleinemuis vind het knap dat je nog rustig kan blijven, ik liep met de gewone verhuizing al met tranen, laat staan jij in de stof en bende, hopelijk is snel het einde in zicht en is alles op orde voor de baby komt.

Pean fijn dat alles goed is met de kleine.

Ben aan het kijken voor wat anders dan beschuit met muisjes, nou heb ik koekjes en cupcakes gevonden, maar die wil ik dan van te voren maken, nou heb ik gelezen dat je koekjes en cupcakes kunt invriezen maar nou vraag ik me toch af, is dat lekker als ze weer ontdooit zijn.
    Iemand ervaring daarmee?

13. PeAn

PeAn Niet meer actief

Cupcakes kan je goed invriezen en de smaak blijft prima.

Koekjes zou ik niet snel doen ivm het vocht, lijkt me slap te worden. Maar ik heb er geen ervaring mee.

Ik heb bewust gekozen voor kant en klare cupcakes.
    Vriezer ligt al overvol en daar moeten straks ook nog wat maaltijden in voor de eerste dagen en daarbij heb ik geen zin om 100 + cupcakes te bakken.

Heb al veel werk gehad aan de traktatie voor de meiden op school en volgende week is Neomy jarig waarvoor ik straks nog aan de bak mag voor een taart met fondantplaatje (we vieren het zondag hier, op haar verjaardag is ze bij haar vader) en ik mag nog even een traktie voor school in elkaar flansen.

Eer dat ik er dus enigzins tijd voor zou hebben ben ik rond de 38 weken en dan zoek ik dat soort dingen niet meer.

Nu kwamen we 12 cupcakejes tegen bij action voor 99 cent. En die gekke dingen smaken verrassend goed dus daar 10 pakken van gekocht. Alleen nog ff witte en chocolade pasta halen en roze/witte muisjes en klaar.

14. Marisje89

Marisje89 Fanatiek lid

10 jun 2015
    1.667
    205
    63
    Parttime logistiek
    Kleinemuis ik zou echt al in tranen zijn gebarsten. Wat heb jij een geduld zeg.

peAn wat fijn dat je controle goed is gegaan.

diana ik heb die steken en druk op de blaas ook. De kleien van mij ligt ook al heel diep.

Las ook ergens een buurvrouw die supersnel voor de 3de keer was bevallen. En eventueel wel paraat wou staan. Super fijn zn buurvrouw.

Ik heb al paar dagen de tijd dat ik een bal tussen mijn bekken heb. Met de benen bij mekaar zitten is echt niet lekker en de steken in mijn lies worden er ook niet beter op.

Van het weekend gaat hier het bed omhoog. Ofja ik ga omhoog en vriend blijft laag liggen. Wij hebben zn zwaar bed dat klossen, tegels of krattenbier niet gaat werken. We moeten echt alles uit mekaar halen en de motors eraf halen willen we dat eronder krijgen. Dus gekozen voor een matras erop. En geen risico dat het misschien mis gaat als de vliezen breken dat het toch op de topper of matras van het bed komen.

15. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Mijn kindjes dalen niet in, dat gebeurd pas tijdens de bevalling. Ik weet niet waarom dat zo is. Maar gaat altijd goed. Alleen als dan de vliezen breken voel het vallen in je bekken en je hoort dat ook.
    Ik zou een verbouwing ook niet goed kunnen verwerken. Ik heb nu al heel veel moeite om het huis op orde te maken. En daar zit ik echt mee. ,O kan ik niet bevallen denk ik dan.
    Cupcakes maken etc ik zet mn vriend wel aan het werk, waarom zou ik alles moeten doen?

16. kleinemuis80

kleinemuis80 Bekend lid

21 aug 2015
    696
    32
    28
    Keuken was helaas niet droog. Dus word ventilator van het weekend in keuken. Opzich kunnen we van het weekend al veel doen. En dat voelt goed..

Vandaag naar vk geweest.. en meneer vind op zijn kop hangen niet grappig. Ze kunnen het niet goed voelen helaas maar het ziet er wel naar uit. Donderdag had ik een ligingsecho met groeiecho en heb ik nog steeds maar omdat dat net voor weekend is krijg ik dinsdag ook al een echo zodat als het stuit is ik voor weekend doorgestuurd kan worden naar gynaecoloog.

17. 3muisjes

3muisjes Bekend lid

9 aug 2015
    585
    0
    0
    Hier ga ik 4 kleine taartjes maken met een icing plaat erop met It's a girl. Als we dan visite krijgen kan ik er 1 uit de vriezer halen.

Verder doen we niet aan beschuit met muisjes. Daar ben ik na 3x helemaal klaar mee haha. Ik heb van allerlei soorten snoepjes en chocolaatjes gekocht. Van die chocolade flikken met roze witte muisjes erop. ssnoep spekjes, chocolade babietjes, mint hartjes enz. Dit zet ik op een etagère als er visite komt.

Ik denk dat de jongste (5jr) negerzoenen gaat trakteren. Daar de bovenkant vanaf snijden en muisjes op strooien. Alhoewel hij de marsmallows op een stokje gedoopt in witte chocolade en muisjes ook erg lekker vond.
    De ander trakteert oreo koekjes op een stokje, gedoopt in witte chocolade en muisjes (groep 8)

Daarnaast hebben ze zelf bedankjes gemaakt voor de kinderen in de klas. De jongste tule zakje met gekleurde manna en een gelukspoppetje babymeisje. En de ander tule zakje met mint hartjes wit en roze met kaartje eraan.
    De oudste zit op de middelbare dus doet er niet aan mee....

Hier eer gister weer controle gehad. Liggings echo gekregen en ze lag flink ingedaald al. Ze wilde alleen niet meten hoe groot ze nu was. Het was te lastig omdat ze al ingedaald is zei ze. Maar aan de grei van de buik (33cm) en het voelen bleek het weer een 'normaal' kindje te worden. Niet te groot en niet te klein. Ze verwacht wel dat deze meid de grootste zal zijn van de andere 3. Die waren 2800gr, 3140 & 3020. Ze schat zo tussen 3200 en 3500.

18. diana285

diana285 Bekend lid

6 jan 2016
    813
    363
    63
    ik ga morgen toch naar action ga ik ook even kijken scheelt weer bakken

19. PeAn

PeAn Niet meer actief

Net nog gebeld door de verloskundige.

Mag toch nog een keer prikken op suiker.

Het buikje heeft nu het 100e percentiel en ondanks dat ze het niet verwacht dat het suiker is wil ze er zeker van zijn door dit uit te sluiten.

Prima denk ik dan...better safe than sorry.

20. dalk

dalk Actief lid

10 okt 2014
    425
    0
    16
    Aangezien ik uiteindelijk een hele school zal trakteren, denk ik dat ik gebruik ga maken van deze geboortekoekjes!
    Gewoon bestellen en klaar!!

Geboortekoekjes volumeverpakking

Deel Deze Pagina