mandie sterkte weer hoe belastend die bezoeken aan het ziekenhuis zijn hier meestal 2 a 3x per week naar het ziekenhuis. gelukkig woon ik er maar een minuut of 6 vandaan maar toch. Hier worden wij idd wel mee genomen in de groei van de kleine man. Ik ben 183cm en xxl is 208cm dus een klein kindje zou bij ons juist heel raar zijn. Omdat de klein man nu al weken 3 weken voor loopt op groei hoef ik dus tot zover ook geen extra guo ondanks dat de volgens de protocollen wel moet omdat ik suiker heb en de kleine zover voorloopt. HIer ook om de 2 weken een groei echo (maandag weer) en elke week ctg met een echo die de weerstand in de navelstreng meet en de doorbloeding van de placenta. Hoop dat jullie poppetje goed door blijft groeien en nog lekker even blijft zitten. Hier kapot. Ondanks alles toch even het centrum in geweest. En al was het om de 100 mtr even zitten ik heb nu echt flink last van mijn bekken en rug morgen op de bank met de pootjes omhoog
Hier ook even naar de koningsdag geweest, ik kan niet zeggen dat ik heel veel last heb, maar het begint nu wel wat zwaarder te worden, merendeels omdat ik last heb van brandend maagzuur. Niet erg amusant. Ik denk dat onze baby een groeispirtje heeft gemaakt of het gaat nu gewoon wat sneller met de grammen dat kan ook. Ik heb een hoop dat ik met 38 of 39 weken toch wordt ingeleid. Ik zie het echt niet zitten om door te lopen. Ik heb wel een angst voor een grote baby die alweer vast zit. Laatste loodjes dames, nog even doorzetten
Mijn vriend is 185 en woog bij zijn geboorte 9 pond. Ik ben 157 en woog bij mijn geboorte amper 5 pond. Ik heb nu qua kleding alle maten behalve 44. Denken jullie dat ik maatje 44 moet gaan kopen aangezien hij niet zo groot is? Ik vind rust vinden heel erg moeilijk, aangezien dit mijn 1e kindje is.
Ps wij gaan ook wasbare luiers proberen. Waarschijnlijk een combinatie van wasbare en wegwerp. Ik test ze uit op mijn jongste zoon die nog nachtluiers draagt. Hij vindt ze wel mooi. Je hebt van die leuke prints. Ik heb twee luiers speciaal voor de baby en 5 all zise. Eerst gewoon voor de nachten, mochten ze echt goed bevallen dan bestellen we meer en wie weet stappen we dan volledig over.
Neee geen maatje 44 kopen, de kans op een 5 pond baby is erg klein. Gewoon 50/56 aanhouden. Mijn 6 pond dames en bijna 9 pond heren konder beide deze maat in het begin toch echt wel aan. Wel verschilt het hoe lang het aankon.
Lievemandie hopelijk blijft de kleine man mooi zitten. Zo worden idd je laatste loodjes vrij zwaar. Kleine muis hier ook een soort van spierpijn gevoel tussen de benen na lang rondlopen alsof ik een marathon heb gelopen. Hier ben ik al begonnen met kleine beetjes wassen. Z'n drang er in 1x naar om alles te wassen. Vandaag ook weer op controle geweest en meneertje lag weer binnen de lijntjes kwa groei. Ook lag z'n hoofdje al goed na beneden in de bekken. Suiker test was ook binnen de norm nuchter 4,4 en na het eten 5,4. Dus een nette uitslag. Mijn volgende echo is 16 mei
😍GEBOREN😍 21 maart, Laurens, zoon van Florenthe, 856 gram (UD 23 juni) 30 maart, Fleur & Suze, dochters van Prinsesje2014, 1430 & 1300 gram (UD 16 juni) 👧2 meisjes 👦1 jongens 👶ZWANGER👶 12 juni🎈 Puppytje, 29 jaar, 2e kindje💓 15 juni🎈 PeAn, 33 jaar, 5e kindje💓 17 juni🎈 Fee86, 29 jaar, 2e kindje💓 Chanti1980, 35 jaar, 1e kindje💓 18 juni🎈 Rijn, 24 jaar, 1e kindje💓 Karin1983, 32 jaar, 2e kindje💓 MiniMe89 , 27 jaar , 1e Kindje 💓 vlindertje126, 24 jaar, 2e kindje💓 19 juni🎈 Disneymama, 26 jaar, 2e kindje💓 20 juni🎈 3muisjes, 32 jaar, 5e kindje💓 Adje, 39 jaar, 4e kindje💓 tbtje, 23 jaar, 2e kindje💓 Marisha, 35 jaar, 3e kindje💓 Marisje89, 27 jaar, 1e kindje💓 Brusje, ? jaar, 5e kindje💓 Boterbloempje, ? jaar, 1e kindje💓 21 juni🎈 lievemandie, 29 jaar, 1e kindje💓 awvd, 24 jaar, 2e kindje💓 Surprise, 37 jaar, 3e kindje💓 Mahna Mahna, 41 jaar, 2e kindje💓 22 juni🎈 Kleinemuis80, ? jaar, 2e kindje💓 23 juni🎈 Ellamalou, 31 jaar, 1e kindje💓 Mamavanmanoa, 34 jaar, 2ekindje💓 Fluss1984, 32 jaar, 1e kindje💓 24 juni🎈 a Flower, 25 jaar, 2e kindje💓 Wup79, 36 jaar, 2e kindje💓 Mamainspe2016, 22 jaar, 1e kindje💓 Fauna, 31 jaar, 2e kindje💓 25 juni🎈 Mariomama, 34 Jaar, 3e kindje💓 Goldsword, 27 jaar, 2e kindje💓 26 juni🎈 Sissi87, 28 jaar, 2e kindje💓 Bloemetje16, 26 jaar, 2e kindje💓 27 juni🎈 Viveluna, ? jaar, 1e kindje💓 Pinkshadow, ? jaar, 2e kindje 💓 28 juni🎈 Dalk, 34 jaar, 1e kindje💓 Diana285, 30 jaar, 1e kindje💓 Goblins, 39 jaar, 2e kindje 💓 30 Juni🎈 Schattepoester, 30 jaar, 1e kindje💓 1 juli🎈 Anne020, 36 jaar, 1e kindje 💓 In totaal 41 mama's 42 kindjes 👧17 meisjes 👦23 jongens 👦2 verrassingen 🌟🌟🌟Sterretjes🌟🌟🌟 🌟Whoppie🌟Luna3🌟Doetie🌟Lila 🌟Melanie2012🌟Saphira85🌟Oktober91 🌟Marlau🌟 🌟 🌟Loes 📅Afspraken & echo's👀 April 28 april Kleinemuis80 groeiecho Mei 2 mei kleinemuis80 controle 2 mei Ellamalou echo 3 mei Dalk 32 weken echo ivm placenta 4 mei PeAn controle vk 4 mei Disneymama controle vk 4 mei Anoul26 controle 4 mei Wup79 groeiecho 6 mei vlindertje126 controle gyn 10 mei Mahna gyn + echo 11 mei Anoul26 groeiecho 11 mei Karin1983 controle vk 14.30 uur 11 mei MiniMe89 controle 16 mei marisje89 echo 18 mei Wup79 groeiecho 18 mei Mariomama controle gyn 18 mei Adje groeiecho en datum prikken voor keizersnede 20 mei PeAn liggingsecho 23 mei Mahna gyn + echo 23 mei MiniMe89 liggingsecho 23 mei Ellamalou echo 24 mei Karin1983 controle gyn 13.30 uur Juni 7 juni Mariomama controle gyn
Hier gister de hele dag binnen gehangen en vooral lekker rust! Kindjes lekker de hele dag spelen in hun pyama.....vinden ze zó fijn.....af en toe even niet aan hoeven te kleden. We waren van plan naar Ouwehands te gaan maar vanwege de slechte voorspelling niet gegaan. In de ochtend nog wel even getwijfeld omdat het er niet bepaald slecht uitzag maar in de middag waren we blij dat onze niet-vooruit-te-branden houding overheerst had die ochtend. Wat een weer 😐 Manlief en ik hebben ons wel nuttig gemaakt overigens. We hebben de adressenlijst opgesteld voor de geboortekaartjes, de adressen geprint op etiketten en de postzegels besteld. Moet nog 6 adressen printen maar die gaan binnenkort verhuizen dus daar wachten we nog even mee 😉 Dat ligt iig lekker klaar. Vind dat altijd wel een geruststelling als dat klaar is want stiekem is het best veel werk. Geboortekaartjes zelf staan ook al klaar om besteld te worden. Dus dat onderdeel is voor nu klaar. Hebben jullie al bedklossen ed besteld? Ik ga ze volgende week maar eens bestellen.....kan me niet meer herinneren wanneer ik dit bij die andere zwangerschappen heb besteld.......wil die dingen niet te lang onder mijn bed hebben. Ondanks dat ik niet overdreven klein ben (1.75m) vind ik het altijd best een klim om in bed te komen. Als als die apparaten onder je bed uit zijn, breek je de eerste keren uit bed stappen bijna je enkels omdat je een andere hoogte gewent bent 😑 Marisje89 fijn dat je suikerwaardes goed zijn. Ik ga volgende week de babyspullen wassen. Kinderen zijn dan bij onze exen dus dan tijd zat plus kan lekker in 1 keer door. Dus alles is dan klaar voordat school weer begint. Alle 'moet' dingetjes zijn dan gedaan. Kan ik tenminste de hele week rustig aan het huishouden doen en als het nodig is in de middag even een uurtje slapen of eens echt iets voor mezelf doen.....zoals lezen bijv. Daar kom ik nu gewoon niet aan toe. Lievemandie ik zou nu nog geen maat 44 kopen. Mocht de kleine (ruim) eerder komen zal er nog geen kleding aangedaan worden en ligt de kleine in een couveuse. Mocht maatje 44 nodig zijn daarna heb je tijd zat....of familie....om een aantal pakjes in die maat te kopen. Mocht de kleine man binnen de 37-42 weken geboren worden, niet in de couveuse hoeven, maar wel dat maatje 50 nog te groot is dan kan je vriend/man altijd zo snel als mogelijk een kleiner maatje kleding kopen/online ergens bestellen. Zeker nu met alle online mogelijkheden maak ik me niet zo druk. En anders is er altijd wel een oplossing te bedenken voor een probleem. Een probleem is er pas als je er zelf een probleem van maakt 😉 ik probeer zo min mogelijk/geen problemen te hebben door oplossinggericht te denken 😊 Ik hoop toch dat je ergens enige rust kan vinden. Stress is voor jou niet goed maar zeker ook niet voor je buikbewoner. Bespreek je zorgen met de gynaecoloog zodat je zo misschien wat rust kan vinden. Surprise ondanks dat je daarna helemaal gesloopt was toch goed te lezen dat je er ff uit bent gegaan! Ik heb respect voor je hoe je dealt met alle ongemakken. Verder kan ik niet teruglezen en met mijn fantastische geheugen weet ik dus niet meer wat er allemaal is geschreven. Sinds ik meer rust kan pakken heb ik beduidend meer harde buiken 😖 het werken werd me echt te zwaar maar ik zou er bijna weer voor aan de slag gaan. Nu ook....pfffff.....hoewel ik dit meer toe schrijf naar voorweeën dan harde buiken. Vanuit mijn lies echt pijnlijke samentrekkingen en dan word heel mijn buik hard.....zwakt weer af en komt weer op. Tis nog lang niet ademontnemend maar prettig voelt het zeker niet! Gister echt regelmatig harde buiken en de dag ervoor ook een mengeling van voorweeën/harde buiken. Hopelijk word het weer wat minder als mijn lichaam gewent is aan de rustigere dagindeling want dit vind ik niet leuk als dit 7 weken duurt. Bij Neomy ook 6 weken met voorweeën gelopen dus bereid me maar op het vervelendste voor.. Nou ik ga even kindjes eten geven en dan even douchen zodat die samentrekkingen wat afnemen. Meiden een gezellige dag vandaag en hier ziet het weer er een stuk beter uit dan gister!
Lievemandie, best even pittig, zo vaak naar het zkh. Maar ze houden jou en je kindje iig goed in de gaten. Ik zou ook nog geen mt 44 kopen. Dat heb je zo in huis als het nodig is. Ik snap dat je zorgen hebt, maar stress is ook niet goed. Ze houden alles echt goed in de gaten voor je en ze zullen alles ervoor doen dat je kindje gezond ter wereld komt. Probeer je niet druk te maken om de kleine dingen. En de zorgen om je kindje goed te bespreken in het zkh. Misschien helpt het om vragen die thuis in je opkomen op te schrijven, zodat je ze bij je controles niet vergeet te stellen. Sterkte iig! Brusje, ik vind het dapper, wasbare luiers. Ik heb er wel naar gegoogled, maar zie dat echt niet zitten. Vooral met de was die ik al heb met mijn andere kids. En jij hebt ook een groot gezin toch? Ik ben wel benieuwd hoe het bevalt! Surprise, wat gied dat je er tich op uit bent gegaan. Ik hoop dat het wel leuk was, ondanks de nasleep. Nog een paar weekkes en dat heb je je lichaam weer terug (een soort van iig). Kleinemuis, je hebt nog zat tijd hoor! Niet stressen Fijn dat je een knoop hebt door kunnen hakken wat bevallen betreft. Ik kan me voorstellen dat een zkh bevalling nu meer rust geeft met de verbouwing. Bedklossen: Ik heb van kraamzorg een tel.nr gekregen wat ik kan bellen om ze te bestellen. Ze worden dan bezorgd en ook weer opgehaald. Kraamzorg zei dat ze vanaf 37 wkn moeten staan. Waarschijnlijk omdat je vanaf dan ook thuis mag bevallen. Ik vind ze eigenlijk wel prettig. Vooral met uit bed komen. Dan hoef ik geen kracht te zetten om op te staan, maar gewoon mijn benen over de rand te zwaaien. Vooral na een keizersnede straks erg fijn, omdat de buikspieren dan erg pijnlijk zijn Pean, vervelend van die harde buiken en voorweeën. Ik had bij mijn oudste veel voorweeën en dan vooral 's nachts. Heel irritant! Dan ging ik douchen en werd mijn buik weer rustig en kon ik verder slapen. Nu gelukkig alleen nog harde buiken en heel af en toe voorweeën overdag. Ik hoop maar dat jouw buik gewoon even moet wennen aan de rust. Wassen: Beddengoed, hydrofiel en rompertjes liggen sinds deze wk gewassen in de kast en het bedje is gedekt. Die moet ik alleen nog afdekken met plastic tegen stof. Kleertjes ga ik in de loop van volgende week doen. En dan ga ik ook alvast wat spullen in mijn zkh koffertje doen. Ik heb gelukkig geen haast gevoel. We zijn er eigenlijk zo goed als klaar voor. Geboortekaartje: Staat online klaar. Moet alleen de geboortedatum worden aangepast. Gisteren de adressenlijst nagelopen en die ga ik op etiketten schrijven. Printen is wel mooier, maar onze printer heeft kuren Postzegels moet ik nog regelen.
Adje, ik kan er nog niets van zeggen, omdat ik experimenteer met wat werkt. En mn zoontje er ook nog aan moet wennen. We willen hem graag zindelijk voor de nachten krijgen en de wegwerp luiers zijn erg comfortabel voor hem. Ik wil dat deel weghalen. Hij plast ook gewoon als gewoonte in de avond na bedtijd als hij nog wakker is, leuk voor als je dan de luier vergeet. Ook als hij moet poepen is de wegwerp luier voor hem makkelijk. Overdag is hij wel goed zindelijk op al het gebied hoor!! Maar geef het een paar weekjes en dan laat ik het weten. Wij hebben een groot gezin, maar 1 luier per avond is makkelijk wasbaar.
Geslaagd voor mijn kinder ehbo en mijn verzekering heeft de cursus in zijn totaalheid vergoed. #benblijmetmijnfbto
Brusje gefeliciteerd met het behalen van de kinder ehbo. Marisje89 fijn dat je suikerwaarders goed waren. Ik ga van de week beginnen met wassen en dan kan het meteen de kast in. pean wat vervelend van de harde buiken, ik heb er niet echt last van, wel soms dat het onderin wat trekt en in de linkerkant van me lies, maar me buik is niet hard, me moeder voelde ook aan me buik maar zei ook voelt niet aan als een harde buik.
Hallo allemaal, Het is de laatste maanden wat stiller rondom mij. Ik voel me net als een gewond dier en dan trek ik me terug. Het ging ook allemaal zo goed tot week 30. Ik voelde me al een paar dagen niet lekker en ik was bang dat ik zwangerschapsvergiftiging aan het ontwikkelen was. Dus het ziekenhuis gebeld en ik moest meteen voor onderzoeken komen. Uit het onderzoek bleek dat er niets aan de hand was, maar de gynaecoloog wees me erop dat mijn placenta nogal aan de lage kant lag en vroeg of ik al bloedingen had gehad. Dit wist ik al een week of 4 en ik maakte me er geen zorgen over, want bloedverlies was er niet. De kans op een keizersnede was daardoor aanwezig, maar de placenta kon nog naar boven groeien. Pas bij week 34 zou dat bekend zijn. Die middag kom ik thuis en ik ga naar het toilet en toen zag ik dat ik bloedverlies had. We moesten natuurlijk naar het ziekenhuis komen voor een CTG. Alles bleek goed te zijn met de kleine uk en aangezien het bloedverlies nu oud bloed bleek te zijn, mocht ik naar huis. Strikte rust en elke dag naar het ziekenhuis voor een CTG. Op maandag bleek alles rustig te zijn en hoefde ik niet meer naar het ziekenhuis. In de nacht van woensdag op donderdag ging het mis. Ik werd wakker met bloedverlies en stolsels tussen mijn benen. We hebben het ziekenhuis gebeld en natuurlijk moesten we komen. Daar aangekomen werd het infuus geplaatst en onderzoek gedaan. Uit het CTG bleek dat ik weeën had, maar dat alles goed ging met de kleine meid. Om 5 uur in de ochtend werd besloten om longrijpers een weeënremmers toe te dienen om in geval de kleine toch besloot om te komen haar de beste kansen te geven. De longrijpers werden in twee keer om de 24 uur toegediend. Ik mocht alleen het bed uit om te douchen en te plassen. Gelukkig mocht ik ook een kwartier naar buiten (in rolstoel) om een luchtje te scheppen. De angst om haar te verliezen zat er bij mij goed in. Mijn partner vertrouwde volledig op het ziekenhuis. Drie maal daags een CTG gehad en madame bleef lekker zitten in mijn buik. de longrijpers konden hun werk doen en daarna mocht ik van de weeënremmers af. Op maandagochtend werd besloten dat ik naar huis mocht. Alleen last van oud bloedverlies en voor de verdere rest ging het goed met haar en mij. Ik heb nu huisarrest en ik mag wat mobiliseren in huis en tuin. Er is sprake van een placenta praevia totalis en dat betekent dat mijn placenta voor de baarmoedermond ligt. Een bloeding ligt daarmee voor de hand. Er is geen pijl op te trekken wanneer en waardoor een bloeding ontstaat. Ik ben dus niet helemaal safe. Ik kan alleen maar rustig aan doen en het beste ervan hopen. Maar het goede nieuws is wel dat elke dat dat zij blijft zitten een extra dag is. Een dag waarop zij sterker kan worden en de kansen alleen maar toenemen. Mocht ze te vroeg komen dan hoeft ze niet naar de NICU maar gaat zij naar een gewone zuigelingenafdeling. Dat hebben we toch maar samen voor elkaar gebokst. Hoe voel ik me. Gelukkig maar onzeker. Bang om naar het toilet te gaan en durf op geen enkele wijze te persen. Lastig met niezen en andere zaken. Ik ben telkens bang om nieuw bloed te zien en dat ik dan weer naar het ziekenhuis moet. Ik voelde me erg gesteund door mijn partner die dag en nacht aan mijn zijde verbleef. Het ziekenhuis heeft laten zien hoe belangrijk zij mijn baby vinden. Dit is waarschijnlijk mijn laatste kans op een baby en ik zal er alles aan doen om dit tot een goed einde te brengen. Vermoedelijk zal de keizersnede tussen 31 mei en 14 juni gaan plaatsvinden. In mijn toestand is het onverantwoordelijk om de natuurlijke aankondiging van geboorte af te wachten. Ik zal proberen om wat meer op de lijst te reageren. Liefs van mij
Mahna wat een zorgen. Hopelijk blijft jullie meisje nog flink wat weken in je buik om aan te sterken. De kans op bloedingen is fors aanwezig maar ik hoop heel erg dat er minimaal bloedingen zullen zijn. Heel veel sterkte in deze onzekere periode. Hopelijk kan je ondanks je zorgen toch wel nog van je zwangerschap genieten. Van het bewegen van jullie kleine meisje.
Lieve mahna, Wat een heftig verhaal weer. Gelukkig wordt je goed in de gaten gehouden. Sterkte de komende dagen en hopelijk weken... Dat ze nog maar even lekker in je buik mag blijven zitten.
Dit is echt schrikken Mahna! Gelukkig nu alles weer wat rustig, al blijft het allemaal onzeker voor jou. Zeker gezien je verleden. Maar jij en dit kleintje worden gelukkig goed opgevolgd. Hopelijk mag je beebje nog even groeien in je buik en blijft ze nog even zitten! Veel sterkte met de laatste loodjes!
Jeetje, Mahne, wat een schrik en zorgen! Gelukkig is het nu wat rustigerr en is je kleine meid blijven zitten. Ik hoop dat ze nog lekker lang blijft zitten! Sterkte!