16 t/m 30 juni 2016 mama's. Deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door PeAn, 19 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.262
    25.719
    113
    #1581 Adje, 16 jun 2016
    Laatst bewerkt: 16 jun 2016
    Marisje, allereerst van harte gefeliciteerd met je zoon! Wat ontzettend naar dat het en horror bevalling was. Dat gaat je niet in je koude kleren zitten. Helaas hier ook ervaring ermee en mij heeft het heel erg geholpen om er veel over te praten en het zo een plekje te geven. Maar iedereen verwerkt dingen anders, dus doe het vooral op je eigen manier. Ik hoop wel dat je kan genieten van je kindje!

Lievemandie, je hebt altijd betweters en helaas kunnen moeders onder elkaar niet altijd even schappelijk zijn. Ik geef 100% fv en sta daar volledig achter. Mijn kind is een zeer tevreden baby en ook ik voel me ontspannen en kan genieten. Dat is voor ons het belangrijkste. Jij kiest weer wat het beste is voor jouw kind en wat bij jullie situatie past en dat is dus ook goed. Dat maakt je wat mij betreft automatisch en goede moeder! Alleen al dat je je druk maakt, wil zeggen dat je het beste wil voor je kind, en dat is heel wat waard. Dus ik zou zeggen lekker laten kletsen!!!

Karin, balen dat het zo moest gaan. Je eigen gevoel volgen doet dan toch vaak wonderen. Dan heb je meteen gemerkt dat jij het echt wel beter weet.

Rijn, fijn dat het zo goed gaat ook met de bv. Lekker blijven genieten, eventueel met wallen onder je ogen ;)

Xavi zit inmiddels boven zijn geboortegewicht. Mutsje en kruiken gebruiken we al een paar dgn niet meer. Dus straks maar eens lekker gaan wandelen. Kan ik alvast kijken hoe ver ik kom zonder mijn buikwond te veel te belasten. En nu eerst even een dutje doen :D

2. kleinemuis80

kleinemuis80 Bekend lid

21 aug 2015
    696
    32
    28
    Bloeddruk was hoog.. Niet eng hoog maar ze kon merken daaraan dat lichaam zich aan het voorbereiden was!! Ook in combi met voorweeen en harde buiken. Volgende week gaan ze strippoging doen (had vandaag van mij ook wel gemogen) en lukt die niet krijgen we een verwijzing naar ziekenhuis..

3. PeAn

PeAn Niet meer actief

#1583 PeAn, 16 jun 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 jun 2016
    Van harte gefeliciteerd met jullie zoontjes en dochtertjes. Het ontbreekt me nu nog aan tijd om persoonlijk op jullie te reageren.
    Hopelijk lukt dit snel weer.
    Wel probeer ik regelmatig te lezen.

Ik ben vanaf nu kraamvrouw af. Officieel ontslagen vanag de kraamafdeling. Wel mag ik inroomen bij Chloë gelukkig. Hopelijk is dit voor korte duur.

Gister is er bloed geprikt bij ons meisje om te bepalen of de antibiotica waarde niet te hoog was. Gelijk hebben ze wat meer bloed afgenomen om de ontstekingswaarden te bepalen en een gaswisselingstest te doen.

Gaswisselingstest is goed en de ontstekingswaarden waren 4!!🎉🎉🎉
    Bij een gezond persoon mag deze waarde niet boven de 10 komen.

Uit de bloedkweek is niks gegroeid.

Verder wordt er vandaag nog een hartfilmpje gemaakt ter vergelijk. We zien op de monitor al dat dit nagenoeg volledig goed is tot goed is dus daar verwacht ik geen gekke dingen uit.

Ze heeft nu nog zuurstofondersteuning en dit zijn ze aan het afbouwen.

Enige puntje wat er nu nog is, is dat Chloë in diepe slaap dipt met haar saturatie. Misschien dat er nog een longfoto nodig is maar ze willen vandaag even aankijken wat er gebeurd. Haar longen klinken verdee goed.
    Al met al een positieve lijn maar we zijn wederom bezig met 'de laatste loodjes'.
    Alleen nu net even andere laatste loodjes.

4. mariomama

mariomama Fanatiek lid

8 sep 2011
    4.281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik bedoelde mijn antwoord over borstvoeding trouwens niet betweterig hoor Mandy. Kiezen voor flesvoeding kan ook prima en je moet doen wat bij jullie past. Ik heb zelf alleen begrepen dat half-half qua productie niet werkt omdat je lijf minder maakt als er niet vaak genoeg vraag is en dan te weinig zal aanmaken. Dus ik vraag me af hoe een lactatiekundige hier tegenaan kijkt. Misschien dat het toch wel kan.

5. diana285

diana285 Bekend lid

6 jan 2016
    813
    363
    63
    Gelukkig dat het de goede kant op gaat, hopelijk mag ze snel naar huis. Sterkte met het afwachten en beterschap voor je kleine meisje.

6. DisneyMama

DisneyMama Bekend lid

7 nov 2013
    819
    436
    63
    Marisje, gefeliciteerd! Hopelijk kan je de bevalling snel een plekje geven en gaan genieten van de kleine! Doe in ieder geval rustig aan en laat je niets overhaasten.

Meningen over borstvoeding / flesvoeding en wat nu wel/niet goed is horen in de kraamtijd. Moeders zijn af en toe (onbewust soms) te hard na elkaar toe. Het feit dat we allemaal het beste willen geeft aan dat we het met de beste intenties doen. Dit geldt voor het hele moederschap trouwens, wen er maar aan ;)
    Verder geen advies van mij over borstvoeding, ik ben een bewuste flesvoeding mama. :D

Hier net terug van controle. Babyzoon is nog steeds niet ingedaald, verklaard ook mijn maagzuur nogsteeds. Is verder niet erg, maar voor mij lichamelijke vervelend. Bloeddruk en gewicht weer prima, schatten baby rond de 7/8 pond, stukje zwaarder als zoonlief 1. Mag volgende week weer terug, maar hopelijk ben ik dan al bevallen. Maandag middag kwam ons allemaal wel uit was de conclusie met de verloskundige. Wat ga ik die gezellige meiden daar weer missen :D

Pean, wat een positieve berichten! Hopelijk zijn de laatste onderzoeken ook goed en mogen jullie snel naar huis.
    Zag nog meer positieve verhalen voorbij komen over de geboren baby's, zo fijn dat alle baby's het goed doen na sommige een heftige start hadden.

7. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

31 mrt 2015
    1.330
    507
    113
    Vrouw
    Roermond
    de 50/50 is prima te doen overdag. Luke dient zich aan wanneer die honger heeft. 's Nachts drinkt die uit een fles met gekolfte borstmelk of anders flesvoeding. En dan hoeft je niet lopen katten met de borstvoeding.
    Hij krijgt overdag de borst en 's nachts meestal de fles. Laatste borstvoeding geef ik hem om 23.00-0.00 uur.

De kraamhulp had mij geholpen om in het begin stuwing te krijgen. En vervolgens als ik hem niet genoeg tietmelk kon geven dat ik hem bij moest bijvoeden met de fles. Dus flesvoeding of gekolfte tietmelk.

8. kleinemuis80

kleinemuis80 Bekend lid

21 aug 2015
    696
    32
    28
    Ooh ja.. bij vk was net een stelletje die eerste echo hadden gemaakt. Ja zei mijn man. Zo stonden wij paar weken terug ook. Hij vond het toch best wel snel zijnaar gegaan.

9. anoul26

anoul26 Fanatiek lid

11 feb 2007
    1.008
    0
    36
    Hoorn
    Over 50/50 voeden kan ik niks zeggen.
    Na de negen zware maanden bv bij mijn zoontje heb ik het bij mijn dochter snel opgegeven en overgestapt op kv. Geen seconde spijt van gehad.
    Ik weet wel dat ik bij mijn zoontje ook veel goedbedoelde adviezen kreeg die voor mij als kritiek voelden. Nu achteraf denk ik dat ook veel mesen zich wat zorgen maakten maar dat niet uitspraken.
    Nu ik opnieuw bv ga proberen, krijg ik een zelfde soort reacties.

10. mariomama

mariomama Fanatiek lid

8 sep 2011
    4.281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pean wat een goed nieuws allemaal! Hopelijk mogen jullie snel naar huis!

11. wup79

wup79 Bekend lid

18 sep 2011
    676
    0
    0
    NULL
    NULL
    😍GEBOREN😍

21 maart, Laurens, zoon van Florenthe, 856 gram (UD 23 juni)
    30 maart, Fleur & Suze, dochters van Prinsesje2014, 1430 & 1300 gram (UD 16 juni)
    30 april, Flo, dochter van Mahna, 1770 gram (UD 21 juni)
    17 mei, Hugo, zoon van A Flower, 2965 gram (UD 24 juni)
    30 mei, Luke, zoon van Lievemandie, 2730 gram (UD 21 juni)
    31 mei, Thobian, zoon van Surprise, 3660 gram (UD 21 juni)
    6 juni, Noaley, dochter van 3muisjes, 3350 gram (UD 20 juni)
    7 juni, R.avinay, dochter van Brusje, 3605. gram (UD 20 juni)
    7 juni , Esmay dochter van Vlindertje126, 3525 gram (UD 18 juni)
    8 juni, Ciro, zoon van Puppytje, 3500 gram (UD 12 juni)
    9 juni, Chloë, dochter van Pean, 4290 gram (UD 15 juni)
    9 juni, Xavi, zoon van Adje, 3515 gram (UD 20 juni)
    11 juni, Milou, dochter van Mamainspe, 3765 gram (UD 24 juni)
    13 juni, Luuk, zoon van Karin1983, 3900 gram (UD 18 juni)
    14 juni, ?, dochter van Rijn, 3425 gram
    15 juni, Devin, zoon van Marisje89, ? gram

👧9 meisjes
    👦8 jongens

👶ZWANGER👶

17 juni🎈
    Fee86, 29 jaar, 2e kindje💓
    Chanti1980, 35 jaar, 1e kindje💓

18 juni🎈
    MiniMe89 , 27 jaar , 1e Kindje 💓

19 juni🎈
    Disneymama, 26 jaar, 2e kindje💓

20 juni🎈
    tbtje, 23 jaar, 2e kindje💓
    Marisha, 35 jaar, 3e kindje💓

Boterbloempje, ? jaar, 1e kindje💓

21 juni🎈
    awvd, 24 jaar, 2e kindje💓
    Anoul26, 36 jaar, 3e kindje💓

22 juni🎈
    Kleinemuis80, ? jaar, 2e kindje💓

23 juni🎈
    Ellamalou, 31 jaar, 1e kindje💓
    Mamavanmanoa, 34 jaar, 2ekindje💓
    Fluss1984, 32 jaar, 1e kindje💓

24 juni🎈
    Wup79, 36 jaar, 2e kindje💓
    Fauna, 31 jaar, 2e kindje💓

25 juni🎈
    Mariomama, 34 Jaar, 3e kindje💓
    Goldsword, 27 jaar, 2e kindje💓

26 juni🎈
    Sissi87, 28 jaar, 2e kindje💓
    Bloemetje16, 26 jaar, 2e kindje💓

27 juni🎈
    Viveluna, ? jaar, 1e kindje💓
    Pinkshadow, ? jaar, 2e kindje 💓

28 juni🎈
    Dalk, 34 jaar, 1e kindje💓ks
    Diana285, 30 jaar, 1e kindje
    💓
    Goblins, 39 jaar, 2e kindje 💓

30 Juni🎈
    Schattepoester, 30 jaar, 1e kindje💓

1 juli🎈
    Anne020, 36 jaar, 1e kindje 💓

In totaal 41 mama's 42 kindjes
    👧17 meisjes
    👦23 jongens
    👦2 verrassingen

🌟🌟🌟Sterretjes🌟🌟🌟
    🌟Whoppie🌟Luna3🌟Doetie🌟Lila
    🌟Melanie2012🌟Saphira85🌟Oktober91
    🌟Marlau🌟 🌟 🌟Loes

📅Afspraken & echo's👀

Juni
    20 juni Wup79 controle gyn
    20 juni Minime89 controle vk
    21 juni Mariomama controle gyn
    23 juni Anoul26 controle vk
    25 juni Minime89 strippen
    21 juni Dalk keizersnede
    28 juni Mariomama controle gyn

12. wup79

wup79 Bekend lid

18 sep 2011
    676
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dalk hoe was de controle vandaag?

Wat een heerlijke temperatuur buiten!! Echt perfect vind ik. Helaas voor de hoogzwangeren gaat de temperatuur volgende week weer omhoog, maar ja het zijn de laatste eindjes!

13. kleinemuis80

kleinemuis80 Bekend lid

21 aug 2015
    696
    32
    28
    Temperaturen maak't mij niet zoveel uit haha.. lekker badje erbij ;)

Donderdag controle en eventueel strippen om 15.15

14. mariomama

mariomama Fanatiek lid

8 sep 2011
    4.281
    0
    0
    NULL
    NULL
    20 of 21 graden vind ik nog te doen, veel warmer hoeft niet. Maar ik hoop dat ik niet zo lang meer hoef te wachten........

15. wup79

wup79 Bekend lid

18 sep 2011
    676
    0
    0
    NULL
    NULL
    😍GEBOREN😍

21 maart, Laurens, zoon van Florenthe, 856 gram (UD 23 juni)
    30 maart, Fleur & Suze, dochters van Prinsesje2014, 1430 & 1300 gram (UD 16 juni)
    30 april, Flo, dochter van Mahna, 1770 gram (UD 21 juni)
    17 mei, Hugo, zoon van A Flower, 2965 gram (UD 24 juni)
    30 mei, Luke, zoon van Lievemandie, 2730 gram (UD 21 juni)
    31 mei, Thobian, zoon van Surprise, 3660 gram (UD 21 juni)
    6 juni, Noaley, dochter van 3muisjes, 3350 gram (UD 20 juni)
    7 juni, R.avinay, dochter van Brusje, 3605. gram (UD 20 juni)
    7 juni , Esmay dochter van Vlindertje126, 3525 gram (UD 18 juni)
    8 juni, Ciro, zoon van Puppytje, 3500 gram (UD 12 juni)
    9 juni, Chloë, dochter van Pean, 4290 gram (UD 15 juni)
    9 juni, Xavi, zoon van Adje, 3515 gram (UD 20 juni)
    11 juni, Milou, dochter van Mamainspe, 3765 gram (UD 24 juni)
    13 juni, Luuk, zoon van Karin1983, 3900 gram (UD 18 juni)
    14 juni, ?, dochter van Rijn, 3425 gram
    15 juni, Devin, zoon van Marisje89, ? gram

👧9 meisjes
    👦8 jongens

👶ZWANGER👶

17 juni🎈
    Fee86, 29 jaar, 2e kindje💓
    Chanti1980, 35 jaar, 1e kindje💓

18 juni🎈
    MiniMe89 , 27 jaar , 1e Kindje 💓

19 juni🎈
    Disneymama, 26 jaar, 2e kindje💓

20 juni🎈
    tbtje, 23 jaar, 2e kindje💓
    Marisha, 35 jaar, 3e kindje💓

Boterbloempje, ? jaar, 1e kindje💓

21 juni🎈
    awvd, 24 jaar, 2e kindje💓
    Anoul26, 36 jaar, 3e kindje💓

22 juni🎈
    Kleinemuis80, ? jaar, 2e kindje💓

23 juni🎈
    Ellamalou, 31 jaar, 1e kindje💓
    Mamavanmanoa, 34 jaar, 2ekindje💓
    Fluss1984, 32 jaar, 1e kindje💓

24 juni🎈
    Wup79, 36 jaar, 2e kindje💓
    Fauna, 31 jaar, 2e kindje💓

25 juni🎈
    Mariomama, 34 Jaar, 3e kindje💓
    Goldsword, 27 jaar, 2e kindje💓

26 juni🎈
    Sissi87, 28 jaar, 2e kindje💓
    Bloemetje16, 26 jaar, 2e kindje💓

27 juni🎈
    Viveluna, ? jaar, 1e kindje💓
    Pinkshadow, ? jaar, 2e kindje 💓

28 juni🎈
    Dalk, 34 jaar, 1e kindje💓ks
    Diana285, 30 jaar, 1e kindje
    💓
    Goblins, 39 jaar, 2e kindje 💓

30 Juni🎈
    Schattepoester, 30 jaar, 1e kindje💓

1 juli🎈
    Anne020, 36 jaar, 1e kindje 💓

In totaal 41 mama's 42 kindjes
    👧17 meisjes
    👦23 jongens
    👦2 verrassingen

🌟🌟🌟Sterretjes🌟🌟🌟
    🌟Whoppie🌟Luna3🌟Doetie🌟Lila
    🌟Melanie2012🌟Saphira85🌟Oktober91
    🌟Marlau🌟 🌟 🌟Loes

📅Afspraken & echo's👀

Juni
    20 juni Wup79 controle gyn
    20 juni Minime89 controle vk
    21 juni Mariomama controle gyn
    23 juni Anoul26 controle vk
    23 juni Kleinemuis80 controle evt strippen
    25 juni Minime89 strippen
    21 juni Dalk keizersnede
    28 juni Mariomama controle gyn

16. karin1983

karin1983 Actief lid

13 feb 2010
    335
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Rijn en Marisje!

17. Marisje89

Marisje89 Fanatiek lid

10 jun 2015
    1.667
    205
    63
    Parttime logistiek
    Wup Devin woog 4272 gram en is 52 cm. Grote jongen.

Het verhaal was eigenlijk zo ging op controle dus voor naar de vk en doe constanteerde een hoge bloeddruk en een wazig oog. Was ook net op komen spelen. Die stuurde ons door na het ziekenhuis,

Daar aangekomen bleek uit urine zwangerschapsvergifteging. Bloed onderzoek gehad en ik bleek dus HELLP te hebben en werd per direct ingeleid. Uit het bloed kwam dus na voren dat ik bijna tot geen witte bloedcellen had. Infuus voor zout oplossing en nog eentje om het vocht af te drijven. Zo de nacht van dinsdag op woensdag door. Woensdag ballon eruit en 3 cm ontsluiting maar m'n bloeddruk bleef hoog en hebben ze nog een infuus aangebracht met medicatie voor bloeddruk verlager en weeën opwekkers hij moest die dag geboren worden.
    Vanwege de weinige witte bloedcellen mocht ik geen ruggenprik en geen keizersnede omdat mijn bloed niet stolde. Heb ik een morfine pompje gehad niet alles maar moest iets.

Na een uur persen was meneer er nog niet en hebben ze hem
    Gehaald met de vacuümpomp en een knip. Derna ben ik meer dan 2,5 liter bloed verloren en de placenta wou ook niet komen. Dus heb ik een bloedtransfusie gehad en een spoedoperatie. Blijkbaar lag de hele grond onder het bloed. Na een half uur persen heb ik het niet meer zo meegekregen. Lig voorlopig nog aan de medicatie in het ziekenhuis en Devin ligt tot morgenvroeg ook op een afdeling om in de gaten te worden gehouden. Het lijkt voor nu een tevreden mannetje. Helaas moeten we blijven tot ik van alle medicatie af ben.

Ben ik totaal 9x geprikt voor infuus. En bloed prikken ook heel veel en het was even kantje boord maar als ik dan da mannetje zie liggen zo tevreden maakt dat alles weer goed

18. karin1983

karin1983 Actief lid

13 feb 2010
    335
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje Marisje, wat een verhaal! Heftig en ook dat alles zo snel dan gebeurd. Neem de tijd om het te verwerken. Tis niet niks. Sterkte.
    Geniet nu vooral van je tevreden mannetje! Hopelijk mogen jullievsnel naar huis

19. mariomama

mariomama Fanatiek lid

8 sep 2011
    4.281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Marisje dat klinkt inderdaad heel heftig!
    Doe rustig aan, het is wel erg naar om nog met medicatie in het zkh te liggen maar ze kunnen je wel goed in de gaten houden.
    Is er met devin iets aan de hand of is het nu ter observatie? Mag hij bij jou als het goed gaat?

20. mariomama

mariomama Fanatiek lid

8 sep 2011
    4.281
    0
    0
    NULL
    NULL
    En nog even zeuren........ Zit weer wakker beneden met niks van weeeen. Mijn moeder is gisteren wezen poetsen en het kan hier echt niet schoner. Boodschappen zijn in huis. Ik ben er helemaal klaar voor.
    Maar ben mijn favo datum 16-6 weer zonder verdere tekenen voorbij gegaan en begin nu echt te vrezen dat deze Beeb nog even op zich laat wachten. Ik ben het zo zat! Geen zin in inleiden straks. Ik wil ook graag voor de schoolvakantie bevallen om te kunnen bijkomen. Maar elke morgen ben in gewoon weer chago dat er niks gebeurd is.
    Dus.........

Deel Deze Pagina