16 t/m 30 juni 2016 mama's. Deel 2!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door PeAn, 19 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. karin1983

karin1983 Actief lid

13 feb 2010
    335
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor de tips meiden. Masseren doe ik al regelmatig, maar er komt nauwelijks melk mee uit. Gelukkig is de roodheid vandaag verdwenen. Ik den omdat ik de kleine man 2x dezelfde borst heb aangeboden en hij dus aafdig leeg was. Andere borst kon dit gelukkig goed handelen. Heb nu witte kool op beide borsten. Voeltveven gek. Zo na de laatste voeding doe ik wel even de compressen er weer op ivm lekken.
    Stuwing is er zeker nog maar het is stukken beter vol te houden dan gisteren.

Krammetjes zijn verwijderd. Waren er maar 11 dn iedereen zegt dat het er mooi uit ziet. De snee is precies over de oude heen gemaakt. Ik ben ook van binnengehecht, en dat trekt behoorlijk de laatste dagen. Wek uit te houden, maar vervelend.

Laatste voeding gaat beginnen en ik hoop dat meneer nu iets langer vaag slapen dan 3,5 uur. Zouden wij erg fijn vinden ☺

2. kleinemuis80

kleinemuis80 Bekend lid

21 aug 2015
    696
    32
    28
    Pean kan mij voorstellen dat je er nog weinig zin aan had om je helemaal fris en fruitig de dag door te laten komen.. Maar gelukkig gaat alles beter... hopelijk mag je snel naar huis met kleintje

Marisje fijn dat alles al weer beter gaat.. duimen voor een goed herstel.. en geniet ervan

Mariomama spannend voor jou.. hopelijk zet het door en heeft Papa een leuke vaderdag cadeautje

3. kleinemuis80

kleinemuis80 Bekend lid

21 aug 2015
    696
    32
    28
    Hier is het allemaal nog rustig..
    Vandaag dus druk geweest met poetsen. Huisje weer frips.. morgen nog even 1 wasje. Mar ja wasmand leeg houden is best moeilijk hahaha....

Onze dochter had vandaag wedstrijd en ze had op de 100vrijeslag een verbetering van 17 seconden. Super natuurlijk!!

Op de terug weg heeft mijn man nog even alle drempels gepakt die hier in de buurt zijn. En heeft 2 flessen bitterlemon gekocht.. volgens mij is hij nieuwsgierig..

Het is in principe rustig, beetje harde buiken en voelt toch ook wel pijnlijk.. maar tot nu toe nog niks.

4. schattepoester

3 dec 2014
    31
    0
    6
    Rotterdam
    Ik denk dat hier net de vliezen gebroken zijn.. Maar weet het niet heel zeker om eerlijk te zijn. Werd wakker van een stroompje wat naar beneden liep en dacht eerst dat het misschien zweet was of urine, maar ik hoefde helemaal niet nodig te plassen. Wel naar de wc geweest om te plassen en door het opstaan liepen de druppels naar beneden.

Na het plassen info gezocht en maar even blijven staan om te kijken of er nog meer vloeistof kwam en na 1 a 2 minuutjes had ik idd weer wat druppels naar beneden lopen. Toch maar weer terug naar de wc...

Overigens nog geen weeënactiviteit.. Morgenochtend maar even de VK bellen...

5. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.262
    25.719
    113
    Spannend, schattepoester, succes!

6. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.262
    25.719
    113
    Heerlijk, Pean, om je weer op te frissen en een beetje een normaal mens te voelen. Ik vond het na 2,5 dgn zkh al gek om weer buiten te komen en dat was ook voor eigen herstel en niet vanwege een ziek kindje, dus laat staan als je lang in het zkh moet blijven vanwege je kindje.
    Nu zal je wereld komende week langzaamaan wat groter worden, en dan lekker naar huis met je kindje. Zal ook een grote opluchting zijn voor je meiden!

Heb je nou straks nog kraamzorg, of valt dat weg omdat Chloë zo lang in het zkh moest blijven?

7. kleinemuis80

kleinemuis80 Bekend lid

21 aug 2015
    696
    32
    28
    Spannend schattepoester

Mariomama hoe gaat het bij jou??

Hier niks nadanopes.. Gisteravond in bed had ik een pijnlijke "wee" maar dat was het dan ook en ben in slaapgevallen

8. PeAn

PeAn Niet meer actief

Kraamzorg heb ik in het ziekenhuis gehad de eerste 8 dagen en lig nu rooming-in bij Chloë.

Verschil: als kraamvrouw kreeg ik 3 maaltijden en nu 1.

Ik heb nog recht op 2 dagen couveuse nazorg als we thuis komen maar ik denk dat we daar lekker vanaf zien. Zal blij zijn als we lekker thuis zijn als gezin en dan hebben we er geen behoefte verder aan om weer een buitenstaander om ons heen te hebben.

9. mariomama

mariomama Fanatiek lid

8 sep 2011
    4.281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas helaas, het heeft niet doorgezet. Gisteren om 22h zei ik tegen man, ik ga eerst een half uurtje liggen en dan even douchen. Ik heb toen wat liggen timen maar ben in slaap gevallen. Man kwam om 23h boven en vroeg hoe het ging, ik half slaapdronken nog gaan douchen en een enkele wee gevoeld. Maar vannacht was het weggetrokken. Misschien te vast geslapen? We waren al aan het bedenken wie we gingen bellen etc.

Vandaag rustig dagje, net manlief lekker verwend met ontbijt en kadootjes. Ik voel me niet top dus hou me even rustig.

Schattepoester het klinkt als vruchtwater, spannend! Had je al gebeld?

Kleinemuis hopelijk gaat het snel beginnen! Als je mentaal klaar bent schijnt het ook te kunnen beginnen (werkt bij mij nog niet haha maar wie weet)

Pean wat heerlijk dat het met cloe beter lijkt te gaan. Fijn dat je weer een ritme kunt pakken. Ik kan me voorstellen dat je geen kraamhulp meer wilt. Ik denk dat je ook ervaren genoeg bent om zelf thuis te kunnenopstarten.

10. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.262
    25.719
    113
    Kan ik me helemaal voorstellen! Lekker van elkaar genieten en als compleet gezin gaan wennen!

11. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Jammer mariomama! Kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent dat het niet heeft doorgezet!

Pean, sterkte nog even die laatste dagen ziekenhuis. Kan mij voorstellen dat je er naar uit ziet om straks lekker als gezinnetje thuis te zijn zonder nog weer extra kraamhulp.

Spannend schattepoester! Ben benieuwd hoe het met je gaat :)

Hier alles (helaas) nog steeds rustig. Vorige week wel aardig wat harde buiken en af en toe voorweeën, maar de laatste dagen is het echt super rustig in mijn buik. Geduld hebben is zo makkelijk nog niet :)

12. Viveluna

Viveluna Actief lid

7 sep 2014
    194
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Even een berichtje van mij :).
    Hier ook nog niks op gang gekomen, van de week wel rugweeën gehad, een steek die ik voelde van mijn rug naar mijn buik. (een paar keer), maar is altijd rond 01.00 uur opgehouden en dan lekker kunnen slapen.

Voor de rest slaap ik nog heel goed, kan dus goed rusten haha.. En ondertussen aan de schoonmaak.. ik ben sinds 37 weken pas gestopt met werken haha.. dus ik geniet nu van het thuis zijn en alles klaar te zetten voor onze baby!

Mijn slijmprop ben ik van de week (toen ik die rugweeën had) ook verloren. Was even een paniekmomentje haha.. maar sindsdien geen voorweeën meer gehad of niks..

Wat ik wel heb, wat ik zeer vervelend vind.. Misselijk/overgeven.. Ik heb goede dagen maar ook slechte dagen dat elke maaltijd niet goed valt :(.. Mijn ijzer is ook te laag, daar neem ik nu pillen voor..

Ik hoop gewoon dat als het zover is dat ik de kracht ga hebben om te kunnen persen en alles haha!
    Ik ben heel benieuwd naar de bevalling, ik probeer er niet teveel aan te denken we gaan het gewoon doen :p. Ik ben wel een beetje bang voor na de bevalling (borstvoeding, huilende baby etc..)

Nu even jullie verhalen verder lezen! :)

13. tbtje

tbtje Fanatiek lid

10 sep 2012
    1.217
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier ook steeds pijnlijkere voorweeen die steeds stoppen :( balen is dat

14. mariomama

mariomama Fanatiek lid

8 sep 2011
    4.281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Viveluna dat misselijk zijn hoort bij deze fase las ik, vanwege de hormonen die in de laatste weken weer veranderen. Ik heb het ook soms opeens.

Hier ook pas met 37,5 week gestopt met werken. Ik had wel het meeste klaar staan maar nu de laatste weken pas echt alles op zijn plek gezet en etc. Ben nu vooral rust aan het nemen, een buffertje voor straks. Fijn dat je zo goed slaapt viveluna! Hier meestal ook, maar af en toe een nare nacht tussendoor. En ik ga na het avondeten vaak al een uurtje liggen.

Ik ben benieuwd wie de volgende is die een baby in haar armen heeft! Ook hier spannend hoe het weer zal zijn zon kleintje. Maar dat komt vast goed.

15. mariomama

mariomama Fanatiek lid

8 sep 2011
    4.281
    0
    0
    NULL
    NULL
    En het wordt deze week weer 27 graden en bewolkt, blegh weer zo benauwd waarschijnlijk! Van mij hoeft het niet......

16. Fee86

Fee86 Actief lid

20 sep 2013
    185
    3
    18
    NULL
    NULL
    Morgen volle maan!! Dan worden er statistisch altijd meer kinderen geboren. Nou.... Laten we hopen dat onze beeb daarbij hoort 😉

17. schattepoester

3 dec 2014
    31
    0
    6
    Rotterdam
    Hier bleken het helaas niet de vliezen te zijn. Waarschijnlijk is de kleine vannacht helemaal ingedaald en dit heeft effect op mijn afscheiding die nu heel dun en waterig is. Inlegkruisjes helpen nu niet meer dus heb ml op pad gestuurd voor maandverband.. Heb geen zin in het gevoel van een continue natte onderbroek 😔

Het idee van gebroken vliezen maakte me wel gelijk nerveus, hoor.. Stond gelijk stijf van de adrenaline. Nadat de VK weg was, voelde ik gelijk de vermoeidheid opkomen van het vroege wakker zijn.

Morgen controle bij de VK en dan wachten we maar weer af...

18. mariomama

mariomama Fanatiek lid

8 sep 2011
    4.281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tbt hopelijk zet het door!

Fee ik help je hopen! Vind 20-6 ook best een mooie datum, en anders 21-6 ;)

19. mariomama

mariomama Fanatiek lid

8 sep 2011
    4.281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Citaat:

Ziekenhuis
    Volle maan duurt maar één dag en op die ene dag worden er echt net zoveel kinderen geboren als op andere dagen. Maar, voor ons menselijk oog lijkt ook de dag vóór en de dag ná volle maan de maan helemaal rond. Het verschil tussen een schijf die 95 procent, of 100 procent rond is, dat ziet u niet. Zeker niet als u vanuit uw auto een vluchtige blik op de hemel werpt terwijl u uw hoogzwangere puffende vrouw naar het ziekenhuis rijdt. Daar aangekomen en na vele zware inspanningen zegt menig kersverse ouder dat zijn of haar baby écht bij volle maan is geboren. Een kleine optische illusie. Maar wel één waardoor ruim 10 procent van alle baby’s volle maan-baby’s zijn geworden.

Ananas
    Wie had gehoopt aanstaande zes april wat hulp van de maan te krijgen bij het op gang brengen van de bevalling kan wellicht beter ananas eten, tonic drinken of een orgasme opwekken. Dat schijnt ook te helpen. Of heb gewoon een beetje geduld. De baby bepaalt echt helemaal zelf wanneer het moment daar is. En dat doet deze zonder eerst naar de maan te kijken.

20. Fee86

Fee86 Actief lid

20 sep 2013
    185
    3
    18
    NULL
    NULL
    He verdorie! Toch hoop ik op morgen 😊

Deel Deze Pagina