16 t/m 30 juni 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Adje, 10 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PeAn

PeAn Niet meer actief

Goedemorgen!

Ik voel me gezegend dat ik nog helemaal geen misselijkheid heb gehad...duimduimduimerdeduim dat dit zo mag blijven :D
    (.)(.) zijn bij mij ook nog niet echt veranderd hoor. Vorige week had ik idd het idee dat ze wat voller waren dan nu. Soms een beetje een prikkeling maar verder niks.
    Merk wel dat er iets bezig is onderin mijn buik. Voel wat spanning onderin mijn buik. Gisteren had ik ineens giga veel afscheiding, mijn wc-papiertje gleed bijna uit! Moet anders maar antislip wc-papier kopen. Nu is de afscheiding weer gewoon veel ;)

Aan de ene kant vind ik het heerlijk dat ik weinig kwaaltjes heb tot nu toe en hetgeen wat ik heb is een beetje vervelend maar niet zo storend. Aan de andere kant probeer je toch tekenen van je zwangerschap te krijgen.
    Deze weken vind ik altijd zo irri. Je weet wat maar het is zo ontastbaar als de pieten, sjucht.

Gelukkig gaan de dagen redelijk hard en het vooruitzicht van het weekend is erg leuk! Volgende week nog een weekje en dan is het hier herfstvakantie. Ik ben momenteel druk met het inpakken van de woonkamer want in de vakantie gaan we de laminaatvloer vernieuwen beneden. Genoeg te doen dus.

Net aangemeld bij de verloskundige. Ben benieuwd wanneer ze bellen en wanneer ik langs mag komen. Op de site staat dat dit rond de 10 weken zal zijn. Jullie afspraken zijn toch wel wat eerder.

Ook aangemeld voor moeders voor moeders. Dus verwacht vandaag of morgen telefoon! :D

2. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    #182 Suprise, 15 okt 2015
    Laatst bewerkt: 15 okt 2015
    Goedemorgen dames.
    HIer een kort nachtje maar wel heerlijk geslapen deze keer.

Vanmorgen nog een test gedaan en ik heb een knaltest in handen :D nu morgen ochtend bloedprikken maar dat zie ik wel goed komen. 3 nov gluren kan me er nu al op verheugen. Heb een heel goed gevoel over deze zwangerschap!

Thea fijn dat jij ook zo'n goed gevoel hebt over deze zwangerschap. MIjn ervaring zegt dat je intuitie als mama vaak wel goed zit dan. Wist bij al mijn mk's eigenlijk al vanaf dag 1 dat het niet goed zat en bij de zwangerschappen van mijn zoon en dochter wist ik gelijk dat het goed zat inc geslacht. NU heb ik het gevoel dat het een meisje is.

Adje jij en ik zijn beide boven de 35 weet niet of er nog meer dames boven de 35 zijn. maar heb jij ook al nagedacht of je een combinatie test laat doen?

3. tbtje

tbtje Fanatiek lid

10 sep 2012
    1.217
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier in belgie doen ze standaard een combinatietest, heb de vorige zwangerschap er ook een gehad toen dacht ik dat ze dat altijd deden bleek van niet achteraf dus verwacht eigenlijk dat ze nu weer een doen...

4. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    20151015_093654.jpg

Mijn rijtje met knaltest

5. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Gekke is zoals bij de laatste keer het moment dat ik zag dat het weer een tweeling was zei ik al o jee daar gaan we weer (hartjes klopte wel) maar wist gewoon dat het gedoemd was fout te gaan en ook sterk dat gevoel, nu heb ik ergens een soort van rust ...

Antislip plee papier : hahahahaha kom niet meer bij van het lachen 😂

Gisteren vriend lief ook op de hoogte gesteld dat we weer zwanger zijn en die is helemaal blij , bang dat wel en maakt zich zorgen maar wel blij dat we nog een kans krijgen op een kindje van ons samen.

Vertellen aan kideren : daarmee wacht ik eventjes tot week 12 aangezien mijn oudste van 12 de laatste keer helemaal verdrietig was.
    Aan ouders iets eerder vanwege verleden, mocht het fout gaan dan weten ze hoe en wat .

Borsten : doen zeer als ik er op druk, besterde er eerst geen aandacht aan omdat ik dat ook altijd heb als ik ongesteld moet worden

Hoop dat we het makkelijk stil kunnen houden en ik voor 1 keer niet zo hard groei ( met 6 weken meestal al een buik van 3 maanden hahahaha

6. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Mijn test gisteren was als jou onderste test

Mooi rijtje meis

7. Melanie2014

Melanie2014 Actief lid

16 sep 2014
    131
    0
    16
    16 juni

17 juni
    PeAN, 32 jaar, 5e kindje (5e zwangerschap maar 4e eigen kindje)
    Marlau, 30 jaar, 2de kindje
    Nicci, 33 jaar, 2e kindje

18 juni
    Rijn, 24 jaar, 1e kindje (3e zwangerschap)
    Loes, 31 jaar, 2e kindje
    Karin1983, 32 jaar, 2e kindje

19 juni
    Lays, 28 jaar, 1e kindje
    Surprise, 36 jaar, 3e kindje
    oktober91, 23 jaar, 2e kindje
    Melanie2014, 26 jaar, 2e kindje

20 juni
    3muisjes, 32 jaar, 5e kindje (4e zwangerschap)
    Adje, 39 jaar, 4e kindje (3e zwangerschap)
    tbtje, 23 jaar, 2e kindje (3e zwangerschap)

21 juni

22 juni
    Marisje89, 26 jaar, 1e kindje
    Fluss1984, 31 jaar, 1e kindje
    Cheshire, 1e kindje
    Kleinemuis80 2e kindje

23 juni
    Thea23, 30 jaar, 4e kindje

24 juni

25 juni

26 juni

27 juni

28 juni

29 juni

30 juni

afspraken

5 november Kleinemuis echo
    9 november Melanie2014 Echo
    10 november Karin1983 intake + eerste echo vk

8. rijn

rijn Actief lid

15 aug 2014
    350
    1
    18
    NULL
    NULL
    Oh die laatste! Wat een knaller zo ineens!! Ziet er goed uit.

Ohja mn man vind dat de mormonen al flink opspelen. Zo erg ben ik nog niet geweest:D hij vraagt zich nu al serieus af hoe hij het vol moet houden:D:D ik reageer nogal fel. ;)

9. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.271
    25.742
    113
    Surprise, wat een mooie knaltest!!!

En Thea, wat fijn dat je zo'n goed gevoel hebt!

Cobinatietest denk ik wel. Dat is, als ik alles goed heb gelezen risicoloos voor de zwangerschap. Nadeel dat het alleen maar een soort kansbepaling is en geen zekerheid geeft. Vlokkentest of vruchtwaterpunctie weet ik nog niet. Staat me erg tegen dat er toch een klein risico is, dat je er een miskraam van krijgt...

PeAn gisteren 'miste' ik de misselijkheid wel, maar vandaag voelt het toch wel lastig. Ik moet zo boodschappen gaan doen, uuuugh, geen zin in bakkerij geuren enzo :p

Ik vind de 'tastbare' fase ook een stuk fijner. Als je buik groeit en je kleine klopjes voelt. Daarom wil ik ook weten wat het geslacht is, dan wordt het echt een persoontje ipv de baby. Het maakt me overigens echt niet uit wat het wordt. Een vierde meisje zou toch echt gaaf zijn. Maar toch nog een klein knulletje in huis ook! Ik denk dat het een jongetje is, maar de tijd zal het leren!

10. karin1983

karin1983 Actief lid

13 feb 2010
    335
    0
    0
    NULL
    NULL
    suprise nice! :D

Heb toch 1 klacht waar ik meer last van heb!
    jeuk!! vooral op mijn schouders en bovenrug!
    Meer mensen hier last van?

11. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Combinatie test moet je alleen doen als je bij voorbaat al weet wat je doet als de uitslag niet goed is ,
    Wij gaan ook combinatie test doen omdat wij gewoonweg niet de zorg aan een kindje met een zware beperking kunnen geven.
    Als het ons eerste kind was geweest was het anders maar mijn oudste heeft ADD en de middelste ADHD .
    Dus mocht het kindje down of een zware beperking hebben zouden wij de zwangerschap afbreken ter bescherming van onze andere kindjes

12. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    16 juni

17 juni
    PeAN, 32 jaar, 5e kindje (5e zwangerschap maar 4e eigen kindje)

18 juni
    Loes, 31 jaar, 2e kindje

19 juni
    Lays, 28 jaar, 1e kindje
    Melanie2014, 26 jaar, 2e kindje

20 juni

21 juni

22 juni
    Cheshire, 1e kindje
    Kleinemuis80 2e kindje

23 juni

24 juni

25 juni

26 juni

27 juni

28 juni

29 juni

30 juni

afspraken
    3november Suprise intake+echo
    9 november Melanie2014 Echo

13. kleinemuis80

kleinemuis80 Bekend lid

21 aug 2015
    696
    32
    28
    Ja jeuk is ook aanwezig... Zo in ene keer een jeuk aanval en dan is het weer klaar

14. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    bij ons is de kans iets hoger ivm mijn leeftijd. Wij laten het doen om ons eventueel voor tebereiden. We zouden de zwangerschap denk ik niet afbreken maar wel om te zorgen dat alles aanwezig is wat nodig is bij de geboorte.

15. Luna3

Luna3 Lid

9 okt 2015
    30
    0
    6
    NULL
    NULL
    Goede morgen dames,

Hier alles goed, goed geslapen kan alleen moeilijk in slaap komen maar dat komt waarschijnlijk doordat ik continu lig te fantaseren..
    Ik heb net als jouw PeAn niet echt klachten niet ziek heeeel veel honger en alles kunnen eten!! Maar dat kan ook komen door dat stoppen met roken!! Hoe gaat dat bij jullie dames die ook gestopt zijn? Ik heb het op sommige momenten echt super zwaar mee maar ik hou vol!! Heb op internet gelezen dat het na een week of 3!! Makkelijker moet worden!! 😅

16. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    na 3 weken wordt het idd makkelijker. Komt goed stoppers! Jullie kunnen het!

17. Luna3

Luna3 Lid

9 okt 2015
    30
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dit zijn mijn testen de bovenste vrijdag middag en de onderste 2 zaterdag ochtend 4.30uur :p

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      19,2 KB
      Weergaven:
      4
  18. 3muisjes

3muisjes Bekend lid

9 aug 2015
    585
    0
    0
    Wat word er veel gekletst!

Ik hoop dat ik niemand vergeet, probeer even op iedereen te reageren haha

@peAn: Antislip wc papier? hahahaha Ik lig helemaal in een duik om jou uitspraken! Maar het klinkt wel heel bekend. Hier ook veel afscheiding. Soms ineens een nat gevoel, dan ren ik naar de wc en denk ik. nee nee alsjeblieft geen bloed!
    Fijn dat je de vk hebt gebeld, hopelijk mag je toch eerder dan 10 weken! Ik mag met 7+3. Dit was standaard zeiden ze. Ik heb geen miskramen of medische indicatie dus geloof het wel...

@Surprise: Wat een mooie knaltest zeg! Super! Krijg jij ook steeds een blij gevoel en kriebels in je buik als je een test doet en hij word al heel snel positief? :)

@Thea: Hopelijk krijg je snel mooi oplopende testen! Kom je ze dan hier even showen? :) Het gevoel van 6 weken zwanger zijn en dan eruit zien alsof je 3 maand ver bent ken ik hier maar al te goed!

@Melanie: Je hebt helaas niet het laatste overzicht overgenomen zie ik...? Ik mis een aantal afspraken waaronder de mijne?

@Rijn: Die hormonale buien ken ik maar al te goed! Mijn man word nu al gek en roept steeds; Moet ik dit nog 8 maanden volhouden! Hahaha. Ik voel me vrolijk en blij maar ondertussen ook zo sjaggie als het maar kan. Denk zelf dat het door de onzekerheid komt...?

@Adje: Ik snap helemaal wat je bedoeld met een wat tastbare periode! Ik kan ook niet wachten tot mijn buik wat meer zichtbaar is en ik kleine schopjes en bewegingen ga voelen :) Heerlijk dat gevoel van leven in je!

@Karin & Kleinemuis: Hier ook veel last van jeuk! Afgelopen nacht schijnbaar te hard gekrabd aan de binnen kant van mijn boven been. Vanmorgen flinke rode krassen en dan brand nu lekker in mijn jeans :(

@Luna: Wat super knap dat je bent gestopt met roken! Ik kan me voorstellen dat het erg lastig is, maar heb veel bewondering voor je dat je het vol houd! Overigens voor iedereen hoor die is gestopt! Het lijkt me ook niet gemakkelijk. Hopelijk is het waar en word het na 3 weken makkelijker ;) Mooie testen overigens! :)

Hier heel erg het gevoel van een MEISJE! :) Waarrom weet ik niet. Ik heb zelf 2 jongens en 1 meisje en mijn man 1 meisje. Dus van beide 2.
    Het geslacht maakt ons niks uit. Ik ben zelf meer een jongens moeder, mijn meisje is ook niet echt een meisje meisje zeg maar. Ze draagt graag jeans met een shirt en sneakers en zit op voetbal haha.
    Een echt meisje meisje zou me wel erg leuk lijken, al heb ik het meer in me om jongens op te voeden al zegt ik het zelf hahaha

Dus beide heel erg welkom! Maar mijn gevoel en die van mijn man zeggen een meisje. We willen rond de 15 a 16 weken een extra echo laten doen.

Hier nog even een dilemma; Deze week ik gelukkig bijna voorbij en maandag ben ik 5 weken. We willen de kinderen woe of donderdag vertellen dat er een broertje of zusje bij komt. De jongste mag dan het shirt van stoer ik word grote broer aan naar school en we gaan bij onze naaste buren langs om het nieuws te vertellen.
    Dat weekend gaan we naar familie (dan bijna 6 weken) en vertellen we het daar.

Nu moet ik aankomende week nog werken en de week erop heb ik vrij. Als ik weer begin ben ik precies 7 weken en denk ik dat er al wel duidelijk een buik te zien is. Dan ben ik van plan de ouders van mijn opvangkindjes op de hoogte te stellen.

Maar mijn buik groeit ineens hard! Hij is echt aanwezig en probeer los hangende kleding te dragen...

Ik hoop dat ik het vol hou met mijn buik om nog te wachten na de herfst vakantie.
    Of zouden jullie het handiger vinden om het voor die vakantie te vertellen, zodat ouders even een week de tijd hebben om het te laten bezinken?

Voor alle ouders heb ik net een brief opgesteld met de verlofdatum (ongeveer) en evt mogelijkheden voor opvang ed.

19. PeAn

PeAn Niet meer actief

♥ 16 t/m 30 juni 2016 ♥

16 juni

17 juni
    PeAn, 32 jaar, 5e kindje (5e zwangerschap maar 4e eigen kindje)
    Luna3, 27 jaar 1e kindje

18 juni
    Loes, 31 jaar, 2e kindje

19 juni
    Lays, 28 jaar, 1e kindje

20 juni

21 juni

22 juni
    Cheshire, 1e kindje
    Kleinemuis80 2e kindje

23 juni

24 juni

25 juni

26 juni

27 juni

28 juni

29 juni

30 juni

afspraken

27 oktober Marisje89 intake + eerste echo vk
    2 november Luna3 echo
    3 november rijn intake + eerste echo vk
    3 november Surprise intake + echo
    4 november 3muisjes Intake + eerste echo vk
    9 november Melanie2014 echo
    11 november Adje intake + echo gyn

20. PeAn

PeAn Niet meer actief

#200 PeAn, 15 okt 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 okt 2015
    Zo dit is de goede lijst weer volgens mij. Vorige lijst staan er ineens een aantal afspraken niet meer op.

Graag even goed opletten of je de laatste lijst te pakken hebt.

Deel Deze Pagina