16 t/m 30 juni 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Adje, 10 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.271
    25.742
    113
    Goh, even een dutje gedaan en ik kan jullie nu al niet meer bijhouden :D

Thea, ik weet niet wat we doen nav de resultaten van een combitest. Ik wil daar ook niet op vooruitlopen. Ik ga gewoon duimen dat alles goed gaat en alles stapje voor stapje doen. Bij tegenvallend resultaat kunnen we altijd nog uitgebreidere test laten doen.

Eind oktober begin/half november wordt een drukke maand voor deze lijst! Ik hoop dat we allmaal een mooie kleine beeb met kloppend hartje te zien krijgen.

Echt mooi ook, dat MvM! Klinkt alleen wel als een enorm gedoen, met die flessen enzo haha. Mooie timing ook van je schoonmoeder, Marisje! Want dat wil je toch liever op een andere manier vertellen ;)

Fijn dat je goeie en leuke verloskundigen hebt, Surprise! Dat is ook erg belangrijk! Ik ga maar duimen voor een prettige gyn. De gyn die mijn meiden heeft gehaald is inmiddels met pensioen :)

Hier lijkt de misselijkheid nu af te nemen. Heb maar alvast wat uitprobeersels in huis gehaald om de misselijkheid tegen te gaan: gemberjam, ginger ale, koeken voor tussendoor, gember thee. Maar zien of er iets gaat werken ;)
    Doordat ik nu zo vroeg al misselijk ben (bij de meiden pas met 6/7 weken), ga ik toch weer denken dat het een jongetje is, maar verloop zwangerschap zegt natuurlijk eigenlijk niks.

2. 3muisjes

3muisjes Bekend lid

9 aug 2015
    585
    0
    0
    Is dit normaal met 4,5 week?:$

Mijn buik voelt zo opgezet en vol!

Kan vandaag weinig eten. Ik heb wel honger en als ik dan eten heb gemaakt en begin te eten ben ik na 2 happen alweer klaar. Eet ik toch door omdat ik vind dat ik goed moet eten dan word ik misselijk...

Ik verwacht wel dat mijn buik met een 4de zwangerschap eerder te zien is maar dacht zelf aan 6 a 7 weken?:(

Hebben meerdere van jullie dit? Zo'n opgeblazen buik?

De baby kan het niet zijn want die is nog maar 1 mm! :p hahaha

Bijgevoegde bestanden:

3. 3muisjes

3muisjes Bekend lid

9 aug 2015
    585
    0
    0
    Iemand een idee hoe het kan dat de foto's er gedraaid op komen terwijl je ze er recht op zet?

4. cheshire

cheshire Actief lid

13 okt 2015
    144
    2
    18
    Drenthe
    Zo'n buik heb ik wel eens 's avonds 3muisjes. Als mn buik het niet helemaal eens is met wat ik gegeten heb. ;) Net een ballon.

Net de brief van de gyn gehad; 13 november eerste afspraak. En over precies een week komt Moeders Voor Moeders langs. Beste vriendin is nu 7 maanden zwanger. Heel leuk dat we ineens toch nog even samen zwanger zijn. :) Borsten ontploffen bijna. Ik heb dus een sport bh aan vandaag. Ben blij dat ik die had liggen. Maar als lingerieliefhebster is t effekes wennen. Hihi.
    Vanochtend wel iets misselijk, maar ik kan gewoon alles eten. Buik rommelt wel de hele dag. En 's ochtends ben ik ook wel misselijk, maar bij mij helpt het goed om dan even een lolly te nemen terwijl ik de paarden buiten zet en de kippen voer enzo. Ik ben in 2010 ook zwanger geweest en toen was ik de eerste weken non-stop kotsmisselijk. Als het zo blijft hang ik de vlag uit.

5. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Àdje ik ga hoogstwaarschijnlijk ook weer over naar de gyn maar dat zijn ook hele leuke mensen hier in t ziekenhuis. We hebben hier 3 een sudafrikan die mijn dochter vorige keer op 9 pond schatte (was net 7) en zei dat ze grote voeten had dat klopt dan wel ze is net 2 en heeft maat 27.
    een pools poppetje (mooie meid kort rokje hoge hakjes) die mij trooste toen ik hoorde dat ik ingeleid moest worden.
    en een uit de klei getrokken heerlijke droge vrouw ( na in wendig onderzoek "zo nu ken ik je van binnen en van buiten")
    En twee klinisch verloskundigen. VInd het opzich niet erg dat ik weer door zou moeten.

Ik had de vorige keer zwangerschapsdiabetes de kans is dus heel groot dat ik dat nu weer krijg. IK mag alvast beginnen met wekelijks een dagcurve te maken dus 4x per dag een vingerprik en weet zeker dat ik weer een gt-test(suikerdrankje) mag gaan doen. In elk geval met 15 weken of zodra mijn nuchtere suiker boven de 5.6 komt vanaf af volgende week eet ik ook koolhydraten arm geniet nu nog even van mijn brood en pasta en zaterdag patat :) dat is vanaf volgende week tot aan de bevalling not done

6. PeAn

PeAn Niet meer actief

Wauw 3muisjes! Hahaha zeker weten pas 4,5 weken zwanger?
    Zo erg heb ik het gelukkig nooit gehad en nu ook nog niet. 'S avonds begint er nu wel wat bolling te komen maar ik pas nog steeds in mijn rokjes.

Hier ook gewoon telkens hetzelfde team verloskundigen waar ik mee te maken heb. Alleen ze hebben hier 3 locaties waar ze roulerend werken. Hier hebben ze 2 teams van verloskundigen. Ze hebben een flink gebied die ze voorzien in verloskundige zorg.
    Ben allang blij dat ik een bezoeklocatie in mijn woonplaats heb! Andere 2 zijn ook niet ver hier vandaan maar ik heb geen rijbewijs dus das dan best een stukkie fietsen.

Vorige zwangerschappen moest ik overigens altijd naar een andere plaats toe want in dat dorp waar ik toen woonde hadden ze geen vkpraktijk zitten.

Adje voor middagdutjes geen tijd hoor! Hihi

De consulente van mvm gaf aan dat ik een urine moest opvangen maar omdat ik zo vroeg was ik het beste de eerste urine kon opvangen omdat deze de hoogste hcg bevat. Toch ben ik dan al 5,5 weken dus dan lijkt me dat ik altijd wel goed positief zal testen. Maarja misschien rekent zij een 28 dagen cyclus.....en ik heb een 26 dagen cyclus.
    Ach ik vang braaf op en we hebben volgende week nog een positieve test erbij :D

7. karin1983

karin1983 Actief lid

13 feb 2010
    335
    0
    0
    NULL
    NULL
    het lijkt wel of de jeuk met de minuut erger word! heb me nu in 24 uur al 3x helemaal ingesmeerd met vaseline bodylotion. of hebben jullie misschien andere tips?!

mvm heb ik dinsdag al aangemeld, maar ze hebben nog niet gebeld, zul je zien dat ze zo bellen als ik op het werk ben ;)

ik moet uiteindelijk in het ziekenhuis bevallen, omdat mijn zoontje is geboren met een spoed ks. moet zeggen dat als het weer "normaal" geprobeerd word, dat ik er wel tegen op zie. maar goed, laten we niet te ver op de feiten vooruit lopen. eerst maar de controles bij de Vk laten doen.

3 muisjes das idd een mooi buikje voor 4,5 week. moet zeggen dat ik dat van de week ook had, maar dat het opgeblazen gevoel bij mij al een stuk minder is geworden.
    geen idee hoe het zit met die foto's, viel me op dat toen ik een foto plaatste elders dat het ook gebeurden.

ik ga lekker aan het werk (tot 23.00), klets lekker verder, ik lees morgen wel weer trug ;)

8. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.271
    25.742
    113
    Jeetje, 3muisjes, dat is al best een buikje hihi! Kan dat misschien ook door je darmen komen? Van slag door de hormonen ofzo?

Surprise, dat klinkt wel als een heel bont gezelschap, die vk's! En misschien ook wel prettig daarna door naar de gyn. Klinkt wel ingewikkeld, zwangerschapsdiabetes. Goed dat ze dat nu meteen in de gaten houden!

Mijn ervaringen met vk's zijn nogal gekleurd door mijn eerste bevalling. Zo heb ik nu een beetje een allergie voor vk's die altijd roepen dat je maar thuis moet bevallen omdat dat zoveel beter is. Mijn verloskundige bij de eerste, was een een jong meisje net 3 mnd afgestudeerd en bleef maar zeggen dat het goed ging. 'Oh, val je staand, leunend op de verwarming in slaap, nou dan kan je je iig goed ontspannen.' En ik maar denken dat ze gelijk had, want was mijn eerste, dus dan weet je ook niet hoe het hoort. Na 30 uur eindelijk naar zkh en daar bijna leeggebloed en spoedkeizersnee onder volledige narcose.
    Zoiets blijft wel hangen, dus ik ben blij dat ik naar de gyn mag. Hoewel ik ook wel weet dat ik gewoon pech heb gehad hoor :)

Geen tips tegen jeuk, Karin, sorry, daar heb ik eigenlijk geen ervaring mee.

Het is hier ook snertweer! Ik heb de kids maar even lekker voor de tv gezet met een filmpje: Look who's talking. Weet niet of jullie hem kennen is nogal oud, maar als voorbereiding op het nieuws is hij wel leuk.
    Zoals de zaadjes op het eitje afzwemmen, en af en toe wat beelden van de baby in de buik. Ze zitten ademloos te kijken :D

9. Florenthe

Florenthe Lid

15 nov 2013
    71
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hier daarnet positief getest, waarschijnlijk 26-6 uitgerekend van ons 3e wondertje!

10. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.271
    25.742
    113
    Gefeliciteerd, Florenthe!

11. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.271
    25.742
    113
    ♥ 16 t/m 30 juni 2016 ♥

16 juni

17 juni
    PeAn, 32 jaar, 5e kindje (5e zwangerschap maar 4e eigen kindje)
    Marlau, 30 jaar, 2de kindje
    Nicci, 33 jaar, 2e kindje
    Luna3, 27 jaar 1e kindje

18 juni
    Rijn, 24 jaar, 1e kindje (3e zwangerschap)
    Loes, 31 jaar, 2e kindje
    Karin1983, 32 jaar, 2e kindje

19 juni
    Lays, 28 jaar, 1e kindje
    Surprise, 36 jaar, 3e kindje
    oktober91, 23 jaar, 2e kindje

20 juni
    3muisjes, 32 jaar, 5e kindje (4e zwangerschap)
    Adje, 39 jaar, 4e kindje (3e zwangerschap)
    tbtje, 23 jaar, 2e kindje (3e zwangerschap)

21 juni

22 juni
    Marisje89, 26 jaar, 1e kindje
    Fluss1984, 31 jaar, 1e kindje
    Cheshire, 1e kindje
    Kleinemuis80 2e kindje

23 juni
    Thea23, 30 jaar, 4e kindje

24 juni

25 juni

26 juni
    Florenthe, 3e kindje

27 juni

28 juni

29 juni

30 juni

afspraken

22 oktober Marlau intake + eerste echo vk
    27 oktober Marisje89 intake + eerste echo vk
    2 november Luna3 echo
    3 november rijn intake + eerste echo vk
    3 november Surprise intake + echo
    4 november 3muisjes Intake + eerste echo vk
    5 november Kleinemuis echo
    9 november Melanie2014 echo
    10 november Karin1983 intake + eerste echo vk
    11 november Adje intake + echo gyn
    16 november PeAn echo (19.30 uur)
    19 november PeAn intake (13.30 uur)

12. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.271
    25.742
    113
    Florenthe, als je je leeftijd nog even doorgeeft, kan dat ook op de lijst.

13. PeAn

PeAn Niet meer actief

Gefeliciteerd Florenthe!

14. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL
    ♥ 16 t/m 30 juni 2016 ♥

16 juni

17 juni
    PeAn, 32 jaar, 5e kindje (5e zwangerschap maar 4e eigen kindje)
    Marlau, 30 jaar, 2de kindje
    Nicci, 33 jaar, 2e kindje
    Luna3, 27 jaar 1e kindje

18 juni
    Rijn, 24 jaar, 1e kindje (3e zwangerschap)
    Loes, 31 jaar, 2e kindje
    Karin1983, 32 jaar, 2e kindje

19 juni
    Lays, 28 jaar, 1e kindje
    Surprise, 36 jaar, 3e kindje
    oktober91, 23 jaar, 2e kindje

20 juni
    3muisjes, 32 jaar, 5e kindje (4e zwangerschap)
    Adje, 39 jaar, 4e kindje (3e zwangerschap)
    tbtje, 23 jaar, 2e kindje (3e zwangerschap)

21 juni

22 juni
    Marisje89, 26 jaar, 1e kindje
    Fluss1984, 31 jaar, 1e kindje
    Cheshire, 1e kindje
    Kleinemuis80 2e kindje

23 juni
    Thea23, 30 jaar, 4e kindje
    Ellamalou, 31 jaar, 1e kindje

24 juni

25 juni

26 juni
    Florenthe, 3e kindje

27 juni

28 juni

29 juni

30 juni

afspraken

22 oktober Marlau intake + eerste echo vk
    27 oktober Marisje89 intake + eerste echo vk
    2 november Luna3 echo
    3 november rijn intake + eerste echo vk
    3 november Surprise intake + echo
    4 november 3muisjes Intake + eerste echo vk
    5 november Kleinemuis echo
    9 november Melanie2014 echo
    10 november Karin1983 intake + eerste echo vk
    11 november Adje intake + echo gyn
    16 november Ellamalou eerste echo
    16 november PeAn echo (19.30 uur)
    19 november PeAn intake (13.30 uur)

15. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb mezelf er bijgezet als dat mag :)

Het is de eerste keer dat ik op zo'n lijstje mag! Het voelt nog zo onwerkelijk. Ik ben niet misselijk en ik voel geen spanning in mijn borsten. Ik voel me dus niet zwanger. Ben alleen heel erg moe. Maar dat is ook alles.
    Ik ben dus 31 jaar en zwanger van ons eerste kindje samen. Mijn vriend heeft al een zoontje.

16. PeAn

PeAn Niet meer actief

Tuurlijk mag dat Ellamalou :D

Welkom! Leuk he op een zwangere lijst :D

Geniet nog maar even van je kwaalvrije weken.......want wat niet is kan zeker nog komen!

17. 3muisjes

3muisjes Bekend lid

9 aug 2015
    585
    0
    0
    Gefeliciteerd Florenthe en Ellamalou! :)

Welkom bij de club ;)
    Hier ook weinig kwaaltjes hoor. Alleen moe, kribbig tegen iedereen om me heen en een opgezette rommelende buik.

Besef is er wel als ik naar de testen kijk hahaha

18. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks! :) ik moet er nog aan wennen aan dat zwanger zijn ;) ik word in het midden van de nacht wakker met zorgen over een creche vinden, zal mijn kind gelukkig zijn, zal ik een goeie mama zijn... ik maak me veel teveel zorgen :)

19. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.271
    25.742
    113
    Gefeliciteerd, Ellamalou!
    En die zorgen maken je nu al tot een goeie mama ;)

20. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er

geloof me als ik dit zeg, of je kindje in je buik zit of als het ouder is je blijft je altijd zorgen maken...

Bijvoorbeel mijn grootste zorg is nu jongens..... jeweet wel het puber exemplaar jongens..
    Die jongens bij mijn puber dochter in de buurt:$

En een goede mama zou je zeker zijn en in de ogen van je kindje de beste mama en de liefste mama ooit!
    Behalve als ze hun zin niet krijgen zoals vanochtend hier ik was een Kut mama een gemene mama ( maar toen ik hem op school afzette kreeg ik alweer mega veel kusjes en traantjes in de ogen van mn zoontje van 4 en de woorden sorry mama );)smelt dan wel weer weg.

KORTOM ( ik wijk van me verhaal af zie ik )

Zorgen maken doe je altijd wel , zoals mijn moeder zei kleine kindjes kleine zorgen, grote kinderen grote zorgen

Deel Deze Pagina