16 t/m 30 juni 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Adje, 10 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne020

Anne020 Actief lid

28 jun 2014
    473
    91
    28
    Vrouw
    Amsterdam
    Gefeliciteerd Vlindertje! Welkom Fee!

2. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Hoop dat verder alles weggaat! Dat ie in delen loslaat is positief

3. dalk

dalk Actief lid

10 okt 2014
    425
    0
    16
    Andere vraag...ik eet eigenlijk geen vis. Is het nu dus slim om visolie tabletten te gaan slikken (dit is toch omega 3 of niet?
    Bij die van Hema staat 3x per dag, maar zou 2x per dag ook gewoon volstaan?

4. mamainspe2016

mamainspe2016 Actief lid

20 okt 2015
    219
    50
    28
    NULL
    NULL
    Kleinemuis80, iedereen vond het heel leuk dat we papa en mama worden! Verder was t heel gezellig en voelde ik me gelukkig eens goed! Had gisteren alcohol vrije rode wijn die redelijk goed smaakte! Toch wel lekker dat je dan een wijntje kan drinken!

Hoe doen jullie het met de feestdagen, gewoon fris of durf je dan wel 1 wijntje te drinken?

5. kleinemuis80

kleinemuis80 Bekend lid

21 aug 2015
    696
    32
    28
    Thea is dat goed nieuws dat hij in stukken aan het los laten is?? Of is dit weer zo'n spannend zenuwslopend iets.. ja denk sowieso wel.. maar pfff hoop voor jou dat het goed nieuws is dat het goed gaat en dat je iets makkelijk je negen maanden kan afmaken..

Fijne verjaardag Vlindertje

Dalk goeie vraag.. Ik slik alleen foliumzuuren vitamine D.. De vk vroeg aan mij wat voor een vitamines ik nog meer slikte.. Toen ik vroeg wat ik dan zou moeten nemen gaf ze als antwoord "als je genoeg goed gevarieerd eet hoeft het niet en als je het niet weet en toch wil extra wil slikken dan kan dat met vitamines" Het antwoord welke vitamines zijn dan goed weet ik nog steeds niet..
    Dus ik heb verder geen idee. Weet alleen dat je weer niet teveel vita c mag hebben..

Mamainspe wij zijn niet van die drinkers. (ik alleen met carnaval) Wijn hoeft van mij ook niet echt. Ja net voor ik zwanger werd heb ik er 1 geproeft die wel lekker was. Maar goed hoeft niet van mij mis het niet.. Dus ik zit netjes aan een frisje. Ooh normaal drink ik veel cola nu heb ik een frisdrank gehad die wel heel lekker was van de aldi..

6. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Ik drink Miss 1 witte wijn ( rood lust ik niet ) maar daar blijft het ook bij .
    Kan ook goed zijn dat ik het gewoon op sap houd hoor hahaha .
    Wat fijn dat er zulke goede reacties zijn !

7. vlindertje126

vlindertje126 Bekend lid

22 aug 2012
    732
    11
    18
    Vrouw
    groningen
    Dankjewel dames😊🎉.

Voor de feestdagen non-alcohol vind dat t ook niet hoort ! Als je zwanger bent het is maar 9 maanden 😃(mijn mening)roken net zo maar snap dat sommigen er moeite mee hebben om te stoppen ben zelf gestopt sinds mijn eerste zwangerschap en nu nog😊 misschien alcoholvrij nuttigen een idee?

8. dalk

dalk Actief lid

10 okt 2014
    425
    0
    16
    Vanaf het moment dat ik weet dat ik zwanger ben, blijft de alcohol ook staan inderdaad. Ik zal dan ook tijdens de feestdagen niets drinken.

@Kleinemuis80 Laatst bij de intake VK aangegeven dat ik multivitamine slik voor de zwangere vrouw van Gravitamon. Dit was helemaal goed, maar daarnaast adviseerde ze mij om dus visolie te gaan slikken om te compenseren dat ik geen vis eet.
    Dus ga deze toch maar kopen in de winkel denk ik....en was nu gewoon benieuwd wie dit nog meer doen?

9. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    #2449 Suprise, 6 dec 2015
    Laatst bewerkt: 6 dec 2015
    Lieve mamainspe fijn dat jullie vrienden heel blij voor jullie waren. Voor je vraag over fris wil ik je even een verhaal vertellen waarmee de keuze misschien iets makkelijker wordt.

Vorig jaar moesten wij zoon laten testen op verschillende stoornissen. Omdat het thuis niet langer ging. Een aantal jaren geleden lag ik in scheiding met zijn vader en ben ik hulp gaan vragen bij de huisarts. Daar moest ik een vragenlijst in vullen. Een van de vragen was of ik in de periode dat ik een depressie had ( niet zwanger) meer alcohol gebruikte als anders. IK heb toen hele eerlijk ingevuld dat ik in die periode iets meer alcohol gebruikte als normaal. Er werd helemaal niets over de zwangerschap gevraagd en zoon was toen al bijna 2.

Voor dat ik wist dat ik zwanger was hebben we een feestje gehad (toen achteraf net 3 weken zwanger) en daar heb ik nog gedronken op het moment dat ik wist dat ik zwanger was geen druppel meer gedronken.

Toen we dus voor die testen moesten heeft de nursepractisioner die ons hielp een eigen intrepretatie gemaakt van mijn eerdere gegevens en daar uit de conclusie getrokken dat mijn zoon uiterlijke kenmerken had van FAS. Dat is het Foetal Alcohol Syndroom. Dit hebben kinderen waarvan de moeder alcohol gedronken hebben tijdens de zwangerschap. Zij was er dus van overtuigd dat mijn zoon dat had. Ik heb na verschillende gesprekken waarin ik heb aangegeven dat ik alleen dat feestje nog gedronken had en verder de hele zwangerschap net. Maar tis de gek die zegt dat ie niet gek is. Uit onderzoek is gebleken dat hij geen Fas heeft gelukkig maar t heeft me veel verdriet gedaan. De artsen weten niet of 1 wijntje of elke dag een fles de oorzaak is maar je zal je als moeder nooit vergeven als je een wijntje drinkt en je kind FAS blijkt te hebben. Ik Heb dus vanaf de ei geen alcohol meer gehad en zal dat ook niet doen. TIs mij het risico niet waard ik zit dus met kerst en oud en nieuw gewoon aan de fris!

10. mariomama

mariomama Fanatiek lid

8 sep 2011
    4.281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik drink geen alcohol sinds ik het weet. Nog wel een avondje aardig doorgezakt toen ik het niet wist :eek: en dronk best regelmatig 1 glas per avond...... Maar nu heb ik er ook totaal geen behoefte aan. Ik drink ook geen koffie of cola meet, spa citroen is mijn nieuwe favo drankje. Ben nu wel dol op prik. Heb al Jip en Janneke bubbelsap gekocht voor de feestdagen.

11. Anne020

Anne020 Actief lid

28 jun 2014
    473
    91
    28
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik gebruik de mama compleet + visolie multi van Davitamon.Was prima volgens de vk.

Ik drink sinds ik weet dat ik zwanger ben ook niet meer.
    Af en toe een alcoholvrij biertje.
    Heb er ook geen behoefte aan nu, terwijl ik echt wel een liefhebber ben van een speciaal biertje!

12. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.305
    25.770
    113
    #2452 Adje, 6 dec 2015
    Laatst bewerkt: 6 dec 2015
    Gefeliciteerd met je zwangerschap, Fee!
    Vlindertje ook gefeliciteerd, maar dan met je verjaardag!

@visolie en vitamines, Ik gebruik mama totaal met visolie. Ik geloof dat gewone multivitamines anders zijn samengesteld en dus de hoeveelheden die je dan binnenkrijgt kunnen afwijken van wat handig is als je zwanger bent.

@alcohol: Ik drink geen druppel meer. Hou erg van een wijntje, maar komt dan toch alcohol via navelstreng bij je kindje. Kinderen die al geboren zijn geef je ook geen alcohol, dus waarom wel een ongeboren kindje, denk ik dan. Ik drink nu ook wel eens een glaasje alcoholvrije wijn (druivensap met net een beetje extra smaak), is best te doen.
    Ik maak nu een lijstje van dingen die ik tegen kom die ik echt niet mag en ga mezelf daar vlak na geboorte wel mee verwennen. Staat nu alleen nog maar wijn, rode port en tiramisu op :D andere dingen die ik niet mag, mis ik nu (nog) niet ;)

Thea, wat zou dat fijn zijn als je hematoom weg zou gaan! Ik hoop het zo voor je! Hoer je dan ook geen bedrust meer?

13. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.305
    25.770
    113
    👶ZWANGER👶

12 juni🎈
    Puppytje, 29 jaar, 2e kindje💓

15 juni🎈
    PeAn, 32 jaar, 5e kindje 💓

16 juni 🎈
    Prinsesje2014, 2e en 3e kindje 💓💓

17 juni🎈
    Fee, 29 jr, 2e kindje

18 juni🎈
    Rijn, 24 jaar, 1e kindje💓
    Karin1983, 32 jaar, 2e kindje💓
    MiniMe89 , 26 jaar , 1e Kindje 💓

19 juni🎈
    Krimpie, 28 jaar, 1e kindje💓

20 juni🎈
    3muisjes, 32 jaar, 5e kindje💓
    Adje, 39 jaar, 4e kindje💓
    tbtje, 23 jaar, 2e kindje💓
    Marisha, 35 jaar, 3e kindje💓
    vlindertje126, 24 jaar, 2e kindje 💓
    Marisje89, 26 jaar, 1e kindje💓

21 juni🎈
    Disneymama, 26 jaar, 2e kindje💓
    lievemandie, 28 jaar, 1e kindje 💓
    awvd, 24 jaar, 2e kindje 💓
    Surprise, 36 jaar, 3e kindje💓

22 juni🎈
    Fluss1984, 31 jaar, 1e kindje
    Kleinemuis80, 2e kindje💓
    Loes, 31 jaar, 2e kindje 💓

23 juni🎈
    Ellamalou, 31 jaar, 1e kindje💓
    MiniMe89, 26 jaar , 1e kindje💓
    Mamavanmanoa, 34 jaar, 2e kindje💓

24 juni🎈
    a Flower, 24 jaar, 2e kindje 💓

25 juni🎈
    Rosa1234, 30 jaar, 1e kindje 💓
    Thea, 30 jaar, 4e kindje 💓
    Mariomama ,34 Jaar , 3e kindje 💓
    Goldsword, 27 jaar, 2e kindje💓

26 juni🎈
    Florenthe, 40 jaar, 3e kindje
    Presa, 25 jaar, 1e kindje💓
    Loesje6, 29 jaar, 2e kindje💓
    Mahna Mahna, 41 jaar, 2e kindje💓
    Sissi87, 28 jaar, 2e kindje💓

27 juni🎈
    Viveluna, 1e kindje💓
    Mamainspe2016, 22 jaar, 1e kindje💓

28 juni🎈
    Sieppie, 30 jaar,💓
    Dalk, 34 jaar, 1e kindje💓

29 juni🎈

30 juni🎈
    Wup79, 36 jaar, 2e kindje💓

1 juli🎈
    Anne020, 36 jaar, 1e kindje 💓

In totaal 38 mama's 39 kindjes
    👧0 meisjes
    👦0 jongens

🌟🌟🌟Sterretjes🌟🌟🌟
    🌟Whoppie🌟Luna3🌟Doetie🌟Lila
    🌟Melanie2012🌟Saphira85🌟Oktober91
    🌟Marlau🌟

📅Afspraken & echo's👀
    December
    7 december kleinemuis80 termijnecho
    7 december Puppytje grote echo

8 december tbtje gyn + combinatietest
    8 december Marisha termijnecho en nekplooimeting
    8 december Marisje89 nekplooimeting
    8 december Fee nekplooimeting
    9 december wup79 termijnecho 10.15 uur
    10 december Ellamalou nekplooimeting
    10 december Vlindertje126 echo
    11 december Adje 12 wkn echo gyn
    11 december Loes nekplooimeting
    15 december Mahna Mahna, nekplooimeting 13.30 uur
    16 december Viveluna 2e echo 12 weken
    17 december Thea nekplooimeting
    18 december Prinsesje2014 controle gyn en echo
    20 december Marisje89 5e echo
    21 december PeAn pretecho geslachtsbepaling
    21 december Mahna Mahna echo gynaecoloog
    22 december kleinemuis80 hartje luisteren
    23 december 3muisjes pretecho geslachtsbepaling
    23 december awvd geslachtsbepaling
    28 december Viveluna geslachtsbepaling
    28 december awvd controle vk
    28 december Suprise afspraak
    28 december Sissi87 geslachtsbepaling
    28 december MiniMe89 controle vk
    28 december Anne nekplooimeting
    29 december tbtje pretecho en geslachtsbepaling
    30 december a flower controle vk
    30 december Anne controle vk

Januari
    2 januari Thea geslachts bepaling
    4 januari kleinemuis80 controle vk
    5 januari PeAn controle vk
    5 januari mariomama echo
    6 januari Rosa1234 controle vk
    9 januari Adje pretecho geslachtsbepaling
    12 januari, Goldsword, afspraak 16.15 uur
    25 januari PeAn 20 weken echo

Februari
    1 februari Thea 20 weken echo
    2 Februari a Flower 20 weken echo
    8 februari PeAn controle vk

Maart
    1 maart PeAn controle vk

14. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.305
    25.770
    113
    Fee, je staat erbij!
    Vlindertje, jouw leeftijd nu ook.
    Even mijn pretecho erbij gezet.

15. rijn

rijn Actief lid

15 aug 2014
    350
    1
    18
    NULL
    NULL
    Welkom nieuwe dames en gefeliciteerd!

Thea: ik hoop dat alle stress nu een beetje opgelost worden.

Ik slik sinds gisteren davitamon met visolie. Maar poeh he wat een pille zijn dat zeg! En ik ben al zoon held met pille slikken (niet dus). Maar ja vis krijg ik er ook niet in. Dus dan maar stug doorslikke ook al blijft tie achterin hangen...
    Roken en drinke heb ik nooit gedaan. Sinds ik een filmpje heb gezien over fas kan ik eerlijk gezegd ook niet begrijpen dat zwangere nog een slok kunnen drinken. Het kan zoveel schade opleveren....

Gisteren heerlijk avondje gehad en genoten van de 12 weken grens....

16. Mamavanmanoa

Mamavanmanoa Actief lid

18 okt 2015
    118
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook geen druppel alcohol meer sinds zwangerschap. Zelfs niet op mijn trouwdag bij mijn vorige. Lang leve de alcoholvrije varianten! maltbiertje zit geen alcohol in dus dat lust ik nog wel af en toe.

verder hier davitamon compleet mama plus visolie. Ik gruwel van vis, en oh jakkie ik burp nu elke keer vissmaak op na deze tabletten. (slik ze droog door komt misschien daar door)

oh thea wat fijn dat je hematoom nu echt weg gaat. wel spannend of niet, de kans dat ie je kindje mee kan nemen? Weet je hoeveel er al weg is? en moet je al die tijd in ziekenhuis blijven? en als het weg is, ben je dan ook van je bedrust af?

welkom nieuwe dames!

17. Mamavanmanoa

Mamavanmanoa Actief lid

18 okt 2015
    118
    0
    0
    NULL
    NULL
    whaah! ff melden! ik voelde mn frummel overduidelijk!!

18. wup79

wup79 Bekend lid

18 sep 2011
    676
    0
    0
    NULL
    NULL
    Genieten!!!:D

19. rijn

rijn Actief lid

15 aug 2014
    350
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wauw zeg!!! Pff ik probeer het ook te voelen. Ik dacht heel even wat te voelen. Maar ik heb daarna niks mee gevoeld. Zal wel wat anders geweest zijn..
    In bed is het lastig concentreren aangezien mn darmen vreselijk rommele en tekeer gaan:D ik heb wel het idee dat die geluiden een stuk hoger zitten dan 12 weken terug. Hebben jullie dat ook? Echt verplaatst zeg maar

Thea: hoe gaat het met je?

20. wup79

wup79 Bekend lid

18 sep 2011
    676
    0
    0
    NULL
    NULL
    kleinemuis en puppytje veel succes morgen! :)

Deel Deze Pagina