16 t/m 30 juni 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Adje, 10 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mahna Mahna

Mahna Mahna Bekend lid

1 okt 2015
    574
    1
    0
    Ik werk voor de overheid
    Omgeving Eindhoven
    Lieve allemaal,

Vandaag heb ik de echo voor de nekplooimeting. Deze wordt niet gedaan door mijn eigen gynaecoloog, maar door een echoscopist in het ziekenhuis. Voor mijn zijn echo's geen pretje en ik hoop van ganser harte dat het allemaal goed is met het kleintje en dat ik dan weer kan genieten. Omdat ik nogal ongerust ben door alles wat ik heb meegemaakt werkt mijn buikgevoel niet, dus ik durf daarop niet vertrouwen. Nadat ik zowel met jullie, mijn (schoon)moeder en partner heb gepraat heb ik besloten om bij de volgende echo met mijn gynaecoloog extra echo's te plannen. Dit zodat ik niet het gevoel heb dat ik paniek zaai voor niets, en ik hoop zo een beetje over mijn (onterechte) angst heen te komen. Ook ik wil genieten van de zwangerschap en dat lukt me wel, maar voor mij is een tweewekelijkse echo wellicht geen overbodige luxe. Ik sluit niet uit dat ik ook met een medisch psycholoog ga praten om zodoende mijn angsten nog meer hanteerbaar te maken en nog meer te kunnen genieten. Ik weet als geen ander dat we op dit proces geen invloed hebben en dat we nog een lange weg te gaan hebben. Dat maakt het ook zo bijzonder (angstig). Ook de nare berichten op onze lijst raken me en spelen soms op mijn angsten in. Ik heb dan ook echt zitten overwegen om te stoppen. Maar eigenlijk zijn 95% van de berichten heel gezellig en leuk en ik zou het toch ook wel missen. Voor mijn voelt de lijst alsof ik bij een VK zit, en dat maakt mijn zwangerschap wel gezelliger en dus fijner. Ik blijf dus, maar ik hoop dat we nu alle nare dingen gehad hebben en dat we met zijn allen naar de bevalling in juni/juli op weg zijn.

Liefs

2. Mamavanmanoa

Mamavanmanoa Actief lid

18 okt 2015
    118
    0
    0
    NULL
    NULL
    En de koploper voor langste berichten iss...... Mahnah Mahna! haha:p

hier ook alweer een zwangerbroek aan. heb ook al flink buikje. ook tweede plus restantje van de vorige werkt ook goed mee. Toch nog maar ff shoppen voor een extra broek denk ik. Ben in de zomer 13 kg afgevallen dus draag nu vooral die te wijde broeken, pas er wel in maar flodderen bij de benen en zo enorm dus ziet er eigenlijk niet uit.

qua kinderwagen, wij hebben onze maxi cosi mura nog. Fijne wagen wel. Degelijk. Mijn tip via internet. Ik heb er een gekocht voor de helft van de normale prijs. Waarom? omdat de kleur niet meer hip was. (de bak was zwart, en de buggysit was groen) Nou voor dat geld maakt het me niet zoveel uit. Hebben wel naar verschillende wagens gekeken, de mutsy leek me ook wel fijn, vooral ook omdat die hoog is, en ik lang ben. de Joolz was idd heel duur, vooral een modedingetje volgens mij, mijn halve zwangergroepje liep er nl mee. Vooral degelijkheid was bij ons belangrijk omdat we veel in het bos kwamen en zo met de kinderwagen.Qua wendbaarheid was dit niet de meest ideale (dan kun je beter een driewieler hebben)

wij willen het geslacht ook weten, vooral ook om dan lekker aan de slag te kunnen met de babykamer en zo. En ik heb toch het gevoel dat de binding wat sterker is omdat het kindje nog meer gaat 'leven' omdat je weet wat het wordt. Ik hoop donderdag te kunnen spieken met de nub.

Mahna Mahna heeft veel succes met de nekplooimeting! Wat vervelend dat je zwangerschap zo heftig voor je is. Ik kan me een beetje indenken hoe je je voelt, mijn moeder heeft na mij precies hetzelfde mee gemaakt, en ik merk nu ook nu ik weer zwanger ben dat het voor haar ook extra moeilijk is. (zo mag ik bijvoorbeeld van haar niet eens een sixpack bier oppakken omdat ze bij haar hebben gevraagd toen het mis ging, heb je te zwaar getild, en ze is nu heel overbeschermend naar me)

Verder denk ik ook het kindje hier af en toe te voelen, niet zozeer gefladder maar gewoon af en toe dat frummel tegen de baarmoederwand botst of ff omdraait. (bij de vorige verwachtte ik echt een soort vlinder die door je buik vliegt gevoel of ploppende belletjes, want dat zei iedereen, Dat voelde ik niet. dus met de 20 wekenecho kwam ik tot de ontdekking dat ik mn kind allang had kunnen voelen alleen het gevoel niet zo zou omschrijven. Kan niet wachten tot hij iets groter is en je zo heerlijk een voetje oid kan voelen of nog beter zien! zo'n bijzondere waarneming, zo n golvende buik.

Hier donderdag weer een vkafspraak (en we kijken elke keer even dus dan ook weer een echo waarschijnlijk) Hopelijk zien we de nub:D

3. karin1983

karin1983 Actief lid

13 feb 2010
    335
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop alleen het 1e trimester, maar ben er bang voor.
    Had het bij mijn zoontje ook, maar kan me niet herinneren dat het toen zo heftig was en dat het de hele zwangerschap duurde.
    de jeuk is nu echt fiks!
    al moet ik zeggen dat ik het nu 2x heb ingesmeerd met de menthol gel, en heb lekker geslapen. en voel nu ook nog geen jeuk. dus ik hoop dat het zo door gaat ;)

4. karin1983

karin1983 Actief lid

13 feb 2010
    335
    0
    0
    NULL
    NULL
    Succes Mahna vandaag! gaat vast goed komen!

5. puppytje

puppytje Actief lid

4 mei 2015
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jij bent zoals mij, als ik 'iets' voel denk ik ook van och dat zijn mijn darmen joh! ;)

6. puppytje

puppytje Actief lid

4 mei 2015
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mahna mahna, veel succes vandaag met je echo!!

@jeuk: ik las ook pas dat het echt een zwangerschapskwaal is omdat je betere doorbloeding hebt onder je huid enzo, is inderdaad vervelend!

@geslacht: wij willen het geslacht wel weten, wij vinden het beter om het over een paar weken een verrassing te laten zijn dan bij de geboorte, dan kunnen we al lekker shoppen en een mooie naam kiezen :). Ik vind het al moeilijk om 1 naam te zoeken, stel je voor dat we er voor jongen en meisje eentje moeten zoeken dan hihi.

@kinderwagen: Ik heb nog geen enkel idee wat voor kinderwagen we moeten kiezen, het moet er in ieder geval eentje zijn met grote wielen die makkelijk op boswegen rijd. Die wagens zijn inderdaad duur allemaal zeg, heb je een tweedehands auto voor :p .

7. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je zal zien dat je je geen zorgen hoeft te maken :) maar dat jij je zorgen maakt is natuurlijk logisch. Statistisch gezien wordt de kans dat nu iets misgaat kleiner en kleiner. En dat jij twee keer zoiets vreselijks meemaakt is statisch gezien nog kleiner. Mijn twee zussen en twee beste vriendinnen hebben allemaal 1 of meerdere miskramen gehad. Dus ga ik ervan uit dat de kans dat mij dat ook overkomt klein is. Net zoals ik ook bedenk dat mijn zussen en schoonzus en mn man enkel jongetjes hebben denk ik dat de kans groter is dat ik een meisje krijg ipv een jongen ;)
    Hoe vaak mn statistische theorieën kloppen weet ik niet ;), maar ik zou zo graag willen dat jij ook wat meer kon genieten en je je minder zorgen maakte!
    Als die extra echos en het praten met de psycholoog je daarbij helpen moet je dat zeker doen!
    ik duim voor je vandaag!

8. Florenthe

Florenthe Lid

15 nov 2013
    71
    0
    6
    NULL
    NULL
    Zo laat ik ook weer eens iets van mij horen....

Wij hebben de nekplooimeting ook gehad en die was helemaal goed! Heerlijk genieten van m'n zwangerschap nu! Ik ben overigens 23 juni uitgerekend. 3 dagen vooruit gezet :D

9. Marisje89

Marisje89 Fanatiek lid

10 jun 2015
    1.668
    206
    63
    Parttime logistiek
    Mahna heel veel succes. Hopelijk krijg je er straks meer vertrouwen in.

@Loes heel veel plezier.

@Florenthe Fijn dat je nekplooimeting goed was.

@kinderwagen wij hebben de chicco urban gezien. Waarvan de bak 2 in 1 is. Maar dat kan zo veranderen.

10. Loes221983

Loes221983 Actief lid

1 aug 2015
    213
    0
    16
    Vandaag voor controle geweest, hartje was niet te vinden met de doptone dus mijn vk was zo lief even met de echo te kijken.
    Alles prima in orde en ook mooi gegroeid, geslacht weer gezien en de bevindingen blijven hetzelfde. We laten eind december nog een geslachtsbepalende echo doen. 9 januari maken we het geslacht bekend doormiddel van een taart aan vrienden en familie daarna mag iedereen het weten.

Nu heel erg hopen en duimen dat de NIPT test goed uit pakt, volgende week dinsdag of woensdag de uitslag.....

11. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    #2871 Goldsword, 15 dec 2015
    Laatst bewerkt: 15 dec 2015
    Ik vind het juist fijn dat er geen luchtbanden onder zitten. Ik werk als gastouder en heb ook een urban jungle duo wagen. Hiervan is er al eens een band lek gegaan toen ik op pad was met 4(!!) kinderen van 2 en jonger. Echt heel vervelend, want zie dan maar eens thuis te komen. Voor mij dus liever geen luchtbanden. Verder ben ik niet iemand die veel in het bos wandelt, dus ik vind het juist wel fijne banden :) O en ik vind dat hij zo hoog is echt een mega voordeel. Wij gaan bijvoorbeeld vaak naar de dierentuin etc. en dan hoef ik dl nergens voor uit de wagen te tillen, ze kijkt zo over de hekjes heen. Mijn zus heeft een joolz, dus ben er wel bekend mee. Maar voor mij geen andere meer dan de stokke :)

12. tbtje

tbtje Fanatiek lid

10 sep 2012
    1.217
    0
    36
    NULL
    NULL
    Succes vandaag met echo!

Kinderwagen hier van mima omdat het een hoge en meest simpele wagen van inklappen was voor mij, en afwasbaar handig met een hond etc ( kinderwagen vaak in de kofferbak samen met de hond, gelukkig nu niet meer) nadeel was wel dat ons grote dochter er snel uitgroeide qua lengte zitdeel maar daar is de buggy voor...

Vind het deze keer nog spannender de geslachtsbepaling, zeer benieuwd, vorige keer wist ik echt zeker voor mijn gevoel dat het een meisje was maar nu beetje neiging naar voorgevoel jongen maar dat kan door mijn man komen:p die zit over een jongen bezig :D

Hier weinig nieuws de komende tijd, over twee weken geslachtsbepaling, bij 17 weken een hele uitgebreide echo van het hartje etc, en wwarschijnlijk ook weer bij 22 weken, hoe zit dat bij jullie? Zeker bij 20 weken een echo nog en krijg je er dan nog?

13. karin1983

karin1983 Actief lid

13 feb 2010
    335
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij hebben des tijds een Mutsy 4-rider 2e hands aangeschaft. Heerlijke wagen en hopelijk nu bij de 2e net zoveel plezier van!
    ongeveer hetzelfde als op dit plaatje, alleen de maxi cosi hebben we maxi cosi zelf, waardoor we adapters nodig hadden zodat het paste. maar die zaten er gelukkig bij.

Bijgevoegde bestanden:

14. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.304
    25.767
    113
    Fijn loes, dat alles goed was!

Mahna, ik ben ook heel benieuwd hoe het bij jou was!!! Ik moet zeggen dat ik het knap vind hoe je met je angsten en zorgen omgaat en toch probeert te genieten van je zwangerschap. Ik hoop maar dat je gyn begripvol is en je vaak naar je kleintje laat kijken!!! Misschien helpt dat ook wel om wat meer vertrouwen te krijgen en meer te gaan genieten!

Hier ben ik vandaag maar aan een vergelijkend warenonderzoek begonnen mbt kinderwagens. Mijn eerste voorkeuren zijn dan toch: klein en makkelijk opvouwbaar, foambanden en een reiswieg die je in kan klappen lijkt mij ook wel handig. En liever geen driewieler. Ik ga alle merken in een schemaatje zetten, met prijs en eigenschappen en op basis daarvan kiezen.
    En dan wordt het snuffelen op internet of marktplaats. Tweedehands heb ik geen moeite mee, zolang de wagen maar in orde is de de bekleding schoon.

Als iemand nog tips heeft van een fantastische eigenschap van een bepaald type kinderwagen, waar ik misschien zelf niet aan zou denken hoor ik het graag. Ik ben al zo lang uit de baby's dat ervaringsdeskundige raad welkom is :D

15. kleinemuis80

kleinemuis80 Bekend lid

21 aug 2015
    696
    32
    28
    Hoe is het gegaan??

16. kleinemuis80

kleinemuis80 Bekend lid

21 aug 2015
    696
    32
    28
    Fijn dat je weer een beetje slaap heb in gehaald!! Zo belangrijk..

17. vlindertje126

vlindertje126 Bekend lid

22 aug 2012
    732
    11
    18
    Vrouw
    groningen
    Wij mogen morgen half 1 😍😍😍😍😍

18. dalk

dalk Actief lid

10 okt 2014
    425
    0
    16
    Kan je jou bevindingen of schema straks niet ergens delen dat we er allemaal profijt van hebben.;)

19. Viveluna

Viveluna Actief lid

7 sep 2014
    194
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ohhh spannend! Wat denk je?? :)

@mahna, ik ben heel benieuwd hoe het is gegaan.
    Ik ben morgen aan de beurt

20. kleinemuis80

kleinemuis80 Bekend lid

21 aug 2015
    696
    32
    28
    Spannend!! En natuurlijk even gluren altijd fijn..

Deel Deze Pagina