Ojee!!! mijn eerste keus kraamzorg zit gewoon vol!! ik vond het al zo raar dat mn vk zo zat te dringen dat ik kraamzorg moest zoeken. Ik ben nu 13 weken. Maar blijkbaar is het dus toch nog schaars hier. Dus tip voor iedereen, ga toch aan de slag!! boxen moet ik ook nog aanvragen.
@Marisje89: Ik Google me altijd een ongeluk voor traktatie ideeën. Dan kom ik op een gegeven moment wat aardigs tegen en dan ga ik specifieker daarop doorzoeken. Soms zie ik gelijk iets wat ik namaak of ik combineer 2 traktaties. Probeer er toch altijd wel iets van te maken zeg maar want uiteindelijk zijn het maar een paar jaar dat ze trakteren. Toppers zijn hier; Pinguïns gemaakt van spekkies, trekdrop en manna Huisjes in de sneeuw, 2 maria kaakjes waarvan 1 doormidden snijden. Deze als een tentje op de hele plakken met poedersuikerwaterlijm. Erin eventueel een chocotoff of iets anders. Ervoor zo'n beertje van Haribo en dan poedersuiker eroverheen. Aapjes: Op een sateprikker eerst een snoepkersje, dan een marshmallow of een banaantje in de lengte en dan weer een snoepkersje dan zo'n apekoppie en klaar. Een persoons kwarktaartjes in zo'n doorzichtig wegwerp bekertje. De zelfbouw sneeuwpop was ook absoluut een hit. Ik probeer te voorkomen om eenzelfde traktatie te maken. Tot nu toe gelukt op het huisje na. Die hebben de oudste 2 allebei getrakteerd.
Yeah, iedereen de 12 weken voorbij, dat geeft toch goede hoop, ik duim dat het nu allemaal goed zal gaan! Traktaties: ik kijk vaak op pinterest. Heb wel eens cakejes met fondant gemaakt met een foto van dochter in balletpakje er op, dan wordt het rokje zeg maar het cakeje. Of LEGO Ninjago poppetjes ogen op popcorn bakjes in ninja kleuren en die vullen.
En welke kraamzorg was dat? Ik heb afgelopen week de aanmelding op internet in orde gemaakt, maar geen bevestiging via de mail ontvangen...raar..
was een kleine plaatselijke, kraamzorg zeewolde. Op zich mogelijk natuurlijk omdat ze maar met zn drieen zijn, maar toch..
Hoi dames, Leuke traktaties zeg! Kraamzorg hier zal wel niet zo snel vol zitten, maar heb het voor de zekerheid snel aangevraagd. Woon hier echt in een uithoek van nederland, zat eens te kijken voor borstvoedingscursus maar die zijn hier eens niet in de buurt Wou me eens erin verdiepen maar weet nou eigenlijk niet of ik het zie zitten als er zo weinig info in de buurt is eerste heeft de fles gehad, dus hier even aan het nadenken over voeding
Mamavanmanoa, jeetje wat snel vol! Mijn schoonzus is afgelopen juli bevallen, de vk zei dat het zo tegen de zomer aan verstandiger is om voor een groter bureau te kiezen ivm vakantie. Toch vervelend als je geen kraamzorg hebt! Kwaaltjes: ( sorry weet niet meer wie het vroeg. .) Bij mij lijkt de misselijkheid alleen maar meer te worden. Had toch gehoopt dat het eens minder zou worden! Ook de moeheid blijft/lijkt meer. Even douchen en ik ben echt gesloopt. Ik ga ook pas weer werk zoeken als de kleine er is. Werken gaat voorlopig toch nog niet. Ik heb een mooie kinderwagen op t oog op mp. Waarschijnlijk zijn we er nog op tijd bij ook! !
Hier volgend jaar weer kerstmarkt. En idd dan moet je de knutsels kopen. Mijn meiden zijn daar absoluut niet over te spreken. Belachelijk mama.....heb ik zelf gemaakt dus waarom moet ik er dan voor betalen! We krijgen de knutsels toch altijd gewoon mee. Uitleg gegeven wat er met dat geld gedaan wordt. Toch bleef het belachelijk. En ergens kan ik er in meekomen. Dus nu afgesproken dat ze hun mooiste knutsel kopen voor een euro en de rest bekijken we. Er is tor nu toe 1 keer iers door een ander gekocht en verder krijgen ze de knutsels in januari vanzelf mee naar huis.
Waar loop je stage? Ja die eerste dagen zijn altijd pittig. Gelukkig krijg je snel door hoe eea werkt en dan kan je iets meer ontspannen. Fijn dat eten weer beter gaat. Lijkt me lastig als je moeite hebt met eten. Leuk dat je je kleintje voelt!!!
Yes!!!! Heerlijk iedereen de 12 weken voorbij. Op naar allemaal voorspoedige zwangerschappen en goede bevallingen!
Wat een mazzel voor jou dat ze geen spekkies lust! Hahaha...ja ik had echt niet bedacht dat dit zo'n tijd in beslag zou nemen. Ach ja, doel is bereikt.....traktatie was erg geslaagd. En nog van harte gefeliciteerd met je jongste!! Wat een leuke attentie van het pleegzorgbureau! En erg fijn dat prenatal deze accepteert 😊 Zou leuk zijn om nog even te mogen spieken de 28e naar jullie kleintje. Ik duim voor jullie! Hier gelukkig niet echt heftige kwaaltjes gehad hoewel ik blij ben dat die eerste weken erop zitten. Je zit toch anders in je velletje die eerste weken. Qua vermoeidheid gaat het overdag weer helemaal prima overdag maar rond 22.00 uur gaat mijn lampje uit 😆
Wanneer heb je die steken? Bij bepaalde bewegingen of ook in rust ( met een normale houding) Met beweging wil ik soms ook wel ff een steekje voelen of als ik met mijn bovenlichaam wat gedraaid zit voel ik dit bovenin de baarmoeder. Verder voel ik het echt groeien van mijn baarmoeder niet als stekerig maar meer een bepaalde druk en trekkend gevoel.
Balen zeg! Ik verwacht hier niet zulke problemen. Verloskundige gaf ook aan uiterlijk met 16 weken aan te melden. Er zijn hier veel kraamzorgbureaus en veel grote. Misschien dat het daarom de afgelopen weken nog geen prio is geweest bij me. Hopelijk vind je een goed alternatief!
Ff bellen?? Zoutoch jammer zijn als je denkt je aangemeld te hebben en er blijkt iets niet goed te zjjn gegaan.
Dag dames, Hier gister weer een goede echo gehad. Beide hartjes weer horen kloppen en druk bewegende kindjes te zien. Hoofdomtrek en buikomtrek van beide kindjes waren goed en ong gelijk, ook was te zien dat de hersentjes er zitten. Dus tot nu toe groeien ze mooi samen gelijk op zoals de bedoeling is. Op 8 januari heb ik weer een controle + echo. Daarnaast nog erg mooi nieuws. Mijn zus is zwanger van hun derde kindje. Dit is via de medische molen verlopen en ze waren hiervoor al ruim 3 jaar bezig binnen de mmm. Ook zij heeft gisteren een vroege echo gehad en een hartje zien kloppen. Echt heel gaaf en super voor ze aangezien dit hun laatste poging was die ze mochten doen. Kortom: mijn ouders krijgen van febr - aug 5 kleinkinderen erbij. Mijn broertje wordt papa in febr. M'n zusje mama in maart Wij ergens eind mei ws de geboorte van onze tweeling En m'n zus is begin augustus uitgerekend. Nu hopen dat alles bij iedereen goed blijft gaan!
Jammer dat er geen borstvoedingscursussen in de buurt zijn. Toch zijn er andere manieren om je te informeren. Via het borstvoedingsforum bijv. Ik heb daar veel info vandaan gehaald. Lekker praktisch van moeders voor moeders. Zitten ook laktatie(des)kundigen op. Echt heel fijn. En verder is het toch gewoon doen. Vanuit de kraamzorg krijg je begeleiding en bij twijfel of alles goed gaat direct een laktatiekundige laten komen. Veel zorgverzekeringen kennen hiervoor een vergoeding en kraamzorgbureaus hebben vaak ook dit als extra service. Borstvoeding is niet ingewikkeld. Alleen wanneer er iets even niet helemaal lekker gaat zal je die hobbel moeten overwinnen. Door vooraf veel te lezen zal je sneller herkenning hebben bij eventuele obstakels waardoor je eerder kan reageren en dus kan proberen te voorkomen dat de problemen te groot worden. Ik ben erg pro borstvoeding. Heb de jongste 15 maanden gevoed en hoop dit deze keer ook minimaal te halen. De oudste 2 helaas korter. Bij de eerste slechte begeleiding gekregen. Ze kon niet goed aanhappen en ben toen fulltime gaan kolven. Helaas had het kraamzorgbureau mij een afbouwende kolfinstructie gegeven en kwam ik met 6 weken voeding tw kort waardoor bijvoeding met flesvoeding moest. Ze viel enorm af. Hierdoor klapte de productie helemaal weg en met de (te) weinige kennis die ik toen had gekozen voor flesvoeding. Wel de flesvoeding op vraag gegeven ipv de schema's. Zolang ze maar niet boven de liter kwam. De middelste 3 maanden borstvoeding gegeven. Het ging absoluut beter dan bij de oudste gelukkig. Toch verder niet ingelezen oid en dus te weinig kennis in huis om met dipjes en regeldagen om te kunnen gaan. Te weinig vertrouwen in mezelf en de kleine. Bij de jongste wilde ik hoe dan ook dat de borstvoeding zou slagen en ben me gaan inlezen. Hierdoor kwam ik op het borstvoedingsforum en heb daar zo'n fijne en positieve ervaring gekregen. Alles is bespreekbaar. Je hebt er de diehards tussen zitten die het woord flesvoeding niet kunnen lezen zonder negatieve reactie maar die heb je overal. Standje negeer had ik daarvoor. De insteek is wel om de borstvoeding te laten slagen. Dus ga lezen, lezen en lezen. Cursussen heb ik ook nooit gevolgd. Idd destijds ivm afstand en de beperkte reismogelijkheid. Nu meer mogelijkheden en minder afstandprobleem maar inmiddels ruime ervaring. Toch ga ik binnenkort me weer aanmelden op het borstvoedingsforum. Even mijn kennis ophalen en updaten 😉 Succes!
Super als die kinderwagen voor jullie kan zijn! Leuk die koopjes. Wij hebben al voor ik zwanger was een kinderwagen voor een idioot prijsje op de kop getikt. Qua grote dingen zijn we er al wel. Strakkies alleen de kleinere zaken nog. Deze willen we de aankomende maanden bij elkaar sprokkelen en wat we aan het eind nog niet hebben kopen we dan gewoon in de winkel.
Zo ff iederern gequote waar ik op wilde reageren want mijn telefoon wilde niet erg meewerken voor gewoon 1 bericht. En mijn geheugen is verre van optimaal dus alles uit het hoofd is geen optie momenteel 😂 Mariomama fijn dat je zo bij een kraambureau terecht bent gekomen waar positieve ervaringen mee zijn. Wup79 google is my friend met traktaties Ml moet vandaag nog een paar uurtjes werken en heeft dan lekker een weekje vrij. Ik doe ff in die tijs het huishouden en dan gaan we lekker shoppen(en morgen want dat redden we niet in die paar uurtjes van vandaag). We moeten nog kerstkleren voor onszelf en ik wil graag van die lampjes buiten met dat druipeffect. Verder nog wat bouwmarkt spullen halen. Voor de meiden vorige week geslaagd voor kerstkleren. Ml heeft vanavond een kerstborrel van de zaak dus dan kan ik me buigen over het tandenprobleem en de discussie die ik daarover heb met haar oude behandelaar. Sjucht. Weekend is dus alweer lekker volgepland. Maarja beter dan niks om handen hebben!
Stiekem ff tussen al mijn reacties reageren he!? 😂😂 Nou het is me toch opgevallen. Wat heerlijj dat alles goed was bij de echo! Nog gevraagd naar de geslachten? En wat een rijkdom in jullie familie!! Wat leuk dat jullie ouders zoveel kleinkinderen krijgen aankomend jaar en net zo leuk dat de neefjes en nichtjes zo dicht op elkaar zitten qua leeftijd! Heel bijzonder.