Is ook beetje vreemd, ze heeft wel getest op blaasontsteking omdat ik vaak moest plassen. Ga het zeker nog vragen als ik daar weer is ben.
Die 6 maanden waren dan voor om de pilhormonen uit me lijf te laten, en te kijken wat me eigen hormonen zouden gaan doen en dan eventueel een behandeling te starten. Gelukkig gaat het veel beter met de misselijkheid soms in de ochtend nog even, maar niet meer hele dagen.
@florenthe en alle andere dames die het geslacht weten, gefeliciteerd! Door al deze berichten duurt wachten tot 5 februari nog lang! Nieuwe dames, van harte welkom en gefeliciteerd! Diana, wat een verhaal.. gelukkig kom je er nu achter en kan je er nog helemaal van gaan genieten.. Zag al verwijzing voorbij komen naar I didn't know i was pregnant. Ik geloofde dit echt nooit, tot mijn achternicht het overkwam, ging met extreme buikpijn naar de eerste hulp, een uur later was haar dochter er.. Ze hadden echt helemaal niets door, zo apart gezien al onze klachten en gezeur! @puppytje; ik heb ook erg last van banden of harde buiken of bekken ik heb echt geen idee wat het is allemaal, zo frustrerend. Heb woensdag afspraak bij de VK staan (staat geloof ik niet eens op de lijst, hallo zwangerschapsdementie) maar ga het er toch even over hebben want vind t te veel pijn door voor nog 23 weken! Heb er vooral last van tijdens het werken, zit op kantoor, maar ook met traplopen en als ik langere stukken (lees meer als 200 meter) moet lopen, voel me gewoon bejaard! Ik laat je weten wat mijn VK erover zegt, ben erg benieuwd.. @poetsdrang, hier totaal niet.. heb er geen energie voor.. mocht iemand zich vervelen haha je bent hier welkom hoor @maminspe2016, de H&M heeft ook veel broeken met zakken hoor! Ik heb een goddelijke spijkerbroek (boyfriend fit) met grote zakken aan de voorkant, tis wel een jeans. Anders zijn de broeken van MissEtam (via Wehkamp) ook een aanrader.. De winkels van MissEtam verkopen nauwlijks positiekleding meer.. @hier.. Afgelopen tijd was door alle feestdagen hectisch.. Verjaardag gevierd, en bij alle families op bezoek en bij ons, dus erg druk. Daarnaast ook veel problemen met onze huisdieren (we hebben katten, baardagame, schildpadden en ongeveer 30 duiven).. 1 van mijn katten had een gekneusde rugwervel, daar gaat het helemaal goed mee gelukkig.. 1 andere kat was ineens verdwenen en na 4 dagen weer thuis, zwaar uitgedroogd en verhongerd en is helaas afgelopen weekend overleden.. Dus 1 lieveling minder in ons huis.. Door alle hormonen erg emotioneel en echt klote.. Daarnaast dus last van buikkrampen, bekken of andere vreemdigheden.. Dus ben blij als ik volgende week weer t hartje hoor!
Disneymama, dan zal ik eens in een andere h&m kijken of op de site. Er was niet heel veel keus en geen zakken.. Ook vond ik op de site mooiere broeken staan, in de winkel vond ik ze er maar verwassen en afgedragen uitzien. Misschien moet ik er ook maar aan wennen, ik hou wel van mooie spijkerbroeken maar heb nu eenmaal minder keus he! *luxeprobleempje*
Ik ben ook echt aan het zoeken naar zwangerschapskleding, maar vindt het allemaal nogal tegenvallen. Hier begint het buikje ook flink te groeien nu hoor..... Alleen kan ik echt heel moeilijk naar de wc voor ontlasting, weet iemand toevallig wat je hieraan kan doen?
Hoeveel moet je die van roosvicee laxo drinken eigenlijk? Ik drink hem 1 keer per dag. Ik heb ook last van om naar de wc te gaan voor een grote boodschap.
Dalk en lievemandie, daar had ik ook erg last van, hard en ging moeilijk. Toen ik 1 keer allemaal bloed zag in de wc schrok ik me rot, kwam daar vandaan en niet van de kleine gelukkig! Ik moest sowieso al letten op genoeg vezels niet teveel brood etc. Nu ik zwanger ben is t nog veel erger. Heb van de gynaecoloog zakjes movicolon gekregen. Moet er 2x daags 1 oplossen in water. Hierdoor gaat je ontlasting sneller door je darm. Als je zwanger bent gaat dit namelijk trager waardoor er veel meer vocht uit gehaald word: dan wordt het harder en dikker.. Zou het aan de verloskundige of huisarts vragen. Zijn verschillende dingen welke tijdens de zwangerschap gewoon veilig gebruikt kunnen worden. Sowieso movicolon en lactose.
Kleding: ik heb een paar heel fijne broeken gekocht bij c&a, niet duur. Koop ik anders nooit! En ook wat besteld van een mij onbekend merk van zalando, ook goedkoop en mooi.
Lievemandie ik had met mijn dochtertje heel erg last van verstopping toen mocht ik van de vk en de ha lactulose siroop dat heeft mij goed geholpen 😇 kan je via recept krijgen hoef je alleen de ha te bellen x
Goedemorgen, Kwaaltje erbij pffff hoofdpijn... Maar zoals ik al een paar keer had aangegeven zijn we toch voor een echo gegaan.. man vond het ook handiger en omdat ik het zo graag wou. Toch gedaan.. en die hebben we gisteren dus gekregen Ik zeg nog niks
Hoi allen, Ik heb gisteren 2 broeken via marktplaats gekocht. Op marktplaats staat echt heel erg veel te koop, ook voor de kleine. Merk mamalicious en ze zitten erg lekker. Verder heb ik gisteren en vandaag een wegtrekker gehad: heel duizelig en trillende benen. Ik ga zo de vk bellen wat ik hier tegen kan doen. Wel op hetzelfde tijdstip: een half uur fietsen en daarna een staand overleg. Hebben er meer mensen hier last van?
Goedemorgen. @Mariomama. Mea culpa. Ik zie nu dat ik het bericht voor Ellamalou had bedoeld. Dank je wel dat je me daar even op wees, want nu kan het alsnog aan haar richten. Wat raar dat er vrouwen zijn die niet in de gaten hebben dat ze zwanger zijn. Kan me er niets bij voorstellen in ieder geval. @ Ellamalou. Per abuis had ik dit bij Mariomama geschreven maar het was voor jou bedoeld. Sorry daarvoor. Ik las dat je eigenlijk vandaag naar de HA wilde gaan, maar dat je man dat onnodig vind. Ik wil zeker niet stoken in een goed huwelijk, maar als jij bevestiging nodig hebt dan mag je die zeker gaan halen. Als de huisarts jou daarbij kan helpen dan mag je zeker voor jezelf kiezen en kiezen voor de duidelijkheid en daarmee rust. En dan lees ik over je akelige droom. Of die net zoals de droom over de rondlopende kinderen van je vriend voorspellend is, dat weet ik natuurlijk niet. Het geeft wel aan dat jij je vreselijke zorgen maakt. En mijn moeder zegt continu dat ik aan de bel moet trekken als ik denk of voel dat er iets niet in orde is. Dus mijn advies is om toch aan de bel te trekken en desnoods je VK te bellen. Zij zijn het gewend dat aanstaande moeders zich zorgen maken en zijn er om je gerust te stellen. Dank je wel voor je lieve succes wens voor mij. Ik zal er straks nog over vertellen. @Puppytje. Harde buiken kan ook al met 17 weken. Maar zelfs al zou het geen harde buiken zijn, dan is het volgens mij toch een signaal dat je iets rustiger aan moet doen. Een baby maken kost het lichaam heel veel energie, dus verdeel je energie. Zwangerschap is topsport voor een lichaam. In mijn vorige zwangerschap heb ik daar helaas heel veel last van gehad. En dan natuurlijk zijn daar nog je darmen die langzamerhand van de plaats gedrukt worden, net zoals vele andere organen en daar kun je last van hebben. @Rosa. Wat fijn om te lezen dat alles goed is met jullie kleintje en dat je de 20 weken echo hebt gepland. Of je je kindje voelt heeft ook heel veel te maken met waar de placenta zich bevind. Als die voor ligt dan voel je pas heel laat iets. Weet je waar je placenta zit? Wat een flinke stap om naar het buitenland te gaan als je baby nog zo klein is. Heel dapper van jullie. Respect. @Diana. Inderdaad, we maken ons allemaal zorgen over iets. De een heeft het iets meer dan de ander. Als ik naar mezelf kijk, dan wordt ik helemaal gek als ik langer als 2 weken moet wachten op een echo. Zorgen maken hoort bij het moederschap. En zo zie je maar dat, ondanks je het pas weet vanaf je 10de zwangerschapsweek dat je zwanger bent, dat je hetzelfde bent als alle mama's hier die het soms al wisten voor hun NOD. @TBTtje. Ik heb bij Puppytje al een reactie gegeven op harde buiken, maar als je denkt dat je misschien een blaasontsteking hebt, dan denk ik dat je heel snel naar de huisarts moet gaan. @Rijn. Het lijkt me heel leuk om volgend jaar een kerst met ons kleintje erbij te vieren. Ik zie daar heel erg naar uit. Wat gaat dat je al het kamertje gekocht, gesopt en in elkaar hebt gezet. Van harte en geniet er samen van. @Florenthe. Van harte gefeliciteerd met de kleine meid!!! @Marisje. Fijn dat je maag en jij zijn gestopt met ruziemaken. Is een stuk prettiger voor jou. Van harte gefeliciteerd voor je vriendin met de geboorte van haar kindje. Het is niet zonder slag en stoot gegaan lees ik. @Sissi. Knap dat je de hele periode MvM hebt volgehouden. Heel respect heb ik daarvoor. Ik ben er niet eens aan begonnen, omdat ik het hele idee misselijkmakend vond en wist dat ik die dop na een paar dagen niet meer zou losdraaien zonder er zelf ziek van te worden. @Mamainspe. Op zich heb je wel gelijk dat een broek beter gepast kan worden. Ik hoop dat je snel een lekker zittend model hebt gevonden en dan een die voldoet aan al je wensen. Succes met shoppen. Ik zal straks iets meer over de VK vertellen. Ik werk ook altijd vanuit de PC, omdat ik dan sneller kan typen en meer het gevoel heb dat ik echt contact maak met jullie. Daarom schrijf ik ook maar een keer per dag, want via mijn telefoon typen kost me teveel tijd en dat maakt dat je geen zin of tijd hebt om inhoudelijk op anderen te reageren. Bij de weg: wat een heerlijk lang bericht heb je ervan gemaakt. Ik hou daarvan. @Disneymama. Wat vreselijk dat je kat is overleden. Je zult hem/haar waarschijnlijk heel erg missen. Wel heerlijk om te lezen dat je zoveel gezelligheid in huis hebt. Zelf heb ik een hondje en een kat, en ik kan ze met moeite een dag missen. Dus wil je veel sterkte wensen en je hormonen helpen hier niet echt bij. Arme lieverd. Neem wat rust en denk even aan jezelf en laat je verdriet er maar zijn. @Dalk. Ik drink daarvoor Roosvicee Laxo en dat werkt voor mij heel goed. Ik probeer daarnaast veel water te drinken (al dan niet met Roosvicee), maar niet meer dan anderhalve liter per dag. Anders spoel je de multivitaminen weer te snel uit je lichaam. Ik ga zelfs over tot donker en vast brood met veel vezels, terwijl ik zelf dol ben op wit brood. Liefs van mij
Lieve allemaal, Gisteren had ik mijn eerste kennismaking met de klinisch verloskundige van het ziekenhuis. Dit is aanvullend op mijn gynaecoloog die feitelijk een perinatoloog is. Ik zal zo kort mogelijk proberen te beschrijven hoe het ging. Ten eerste hadden we een kort gesprek over hoe het met mij gaat, maar dit werd snel gevolgd door een echo. Helaas was dit een vrij oud apparaat waardoor het geslacht niet te zien was. Daarbij lag de kleine zijwaarts, waardoor het sowieso niet te zien was. Heerlijk om de hartslag weer te horen. Verder is de VK mijn casemanager en regelt vooral de praktische en logistieke zaken. Zaken waar mijn perinatoloog geen tijd voor heeft. Ik ga haar elke maand zien. Ik vond haar aardig en ik was blij dat het geen meid van 21 was, maar een dame die net zoals oud is als mijn schoonmoeder. Daarnaast krijg ik een medisch psycholoog toegewezen, omdat mijn zwangerschap na het overlijden van mijn zoon in mijn buik extra spannend is. Zij gaat me helpen om nog beter met mijn angsten om te gaan. Ik ben daar heel erg blij mee. 22 januari hebben wij de 20 weken echo, en op 12 februari zie ik de VK weer. De andere afspraken zijn niet gewijzigd. Wil iemand dat voor mij aanpassen in de lijst? Ik ben daar weer niet zo handig in. Dank je wel alvast. Liefs van mij
Bedankt voor je uitgebreide reactie . Ik heb de afspraak toch geannuleerd. Mijn vriend zou niet meekunnen gisteren en maandag kan hij wel mee. En moest er toch iets mis zijn, dan heb ik hem er graag bij. Dus ik moet nog even geduld hebben. Gisteren denk ik ook de baby gevoeld te hebben. Welja, ik voelde vanalles op de plaats waar de baby zit dus ik hoop dat ie volop aan het bewegen was . Jammer dat het geslacht niet te zien was! Die oudere apparaten zijn helemaal niet zo goed als de nieuwere. Ik ben wel blij dat je psychologisch opgevolgd wordt! Wat jij hebt meegemaakt is niet niets om te verwerken. X
vind zwangerschapskleding momenteel ook tegen vallen. Maar tip, je hoeft natuurlijk niet perse positiekleding te hebben he. Met broeken wel zo makkelijk maar truien jurkjes en zo kunnen ook best gewone kleding zijn die een maatje groter vallen. Gewoon ff checken of het ook nog past met een trui onder je trui (of als je in de winkel bent, prop ik zelf mn jas er gewoon onder)
👶ZWANGER👶 12 juni🎈 Puppytje, 29 jaar, 2e kindje💓 15 juni🎈 PeAn, 32 jaar, 5e kindje💓 16 juni🎈 Prinsesje2014, 2e en 3e kindje💓💓 17 juni🎈 Fee86, 29 jr, 2e kindje💓 18 juni🎈 Rijn, 24 jaar, 1e kindje💓 Karin1983, 32 jaar, 2e kindje💓 MiniMe89 , 26 jaar , 1e Kindje 💓 vlindertje126, 24 jaar, 2e kindje💓 19 juni🎈 Krimpie, 28 jaar, 1e kindje💓 Disneymama, 26 jaar, 2e kindje💓 20 juni🎈 3muisjes, 32 jaar, 5e kindje💓 Adje, 39 jaar, 4e kindje💓 tbtje, 23 jaar, 2e kindje💓 Marisha, 35 jaar, 3e kindje💓 Marisje89, 26 jaar, 1e kindje💓 Brusje, ? jaar, 5e kindje💓 21 juni🎈 lievemandie, 28 jaar, 1e kindje💓 awvd, 24 jaar, 2e kindje💓 Surprise, 36 jaar, 3e kindje💓 Mahna Mahna, 41 jaar, 2e kindje💓 Anoul26, 35 jaar, 3e kindje💓 22 juni🎈 Kleinemuis80, 2e kindje💓 23 juni🎈 Ellamalou, 31 jaar, 1e kindje💓 Mamavanmanoa, 34 jaar, 2e kindje💓 Rosa1234, 30 jaar, 1e kindje💓 Florenthe, 40 jaar, 3e kindje💓 24 juni🎈 a Flower, 25 jaar, 2e kindje💓 Wup79, 36 jaar, 2e kindje💓 Mamainspe2016, 22 jaar, 1e kindje💓 Fauna, 31 jaar, 2e kindje💓 25 juni🎈 Mariomama, 34 Jaar, 3e kindje💓 Goldsword, 27 jaar, 2e kindje💓 26 juni🎈 Presa, 25 jaar, 1e kindje💓 Loesje6, 29 jaar, 2e kindje💓 Sissi87, 28 jaar, 2e kindje💓 Bloemetje16, ? jaar, 2e kindje💓 27 juni🎈 Viveluna, 1e kindje💓 28 juni🎈 Sieppie, 30 jaar,💓 Dalk, 34 jaar, 1e kindje💓 Diana285, ? jaar, 1e kindje💓 1 juli🎈 Anne020, 36 jaar, 1e kindje 💓 In totaal 41 mama's 42 kindjes 👧8 meisjes 👦13 jongens 👦3 verrassingen 🌟🌟🌟Sterretjes🌟🌟🌟 🌟Whoppie🌟Luna3🌟Doetie🌟Lila 🌟Melanie2012🌟Saphira85🌟Oktober91 🌟Marlau🌟 🌟 🌟Loes 📅Afspraken & echo's👀 Januari 7 januari Mahna controle vk 9.45 uur 7 januari Sieppie controle vk 8 januari Mariomama pretecho geslachtsbepaling 8 januari Prinsesje2014 controle + echo 9 januari Adje pretecho geslachtsbepaling 11 januari Ellamalou geslachtsbepaling 12 januari tbtje, controle vk met echo 13 januari 3muisjes controle VK 14 januari Karin1983 controle vk + 's avonds pretecho geslachtsbepaling 15 januari Florenthe controle vk 15 januari Mamainspe2016 afspraak gyn 18 januari Goldsword gyn 18 januari Anne020 pretecho geslachtsbepaling 18 januari Mahna afspraak gyn 14.50 uur 19 januari Goldsword vk 20 januari Dalk afspraak VK 22 januari Mahna Mahna 20 weken echo 25 januari PeAn 20 weken echo 25 januari Karin1983 afspraak Gyn 25 januari Marisje89 controle vk 26 januari Surprise afspraak gyn + echo 26 januari Fee86 20 weken echo 26 januari awvd controle vk 27 januari Wup79 20 weken GUO 27 januari Anoul26 20 weken echo + geslachtsbepaling 28 januari vlindertje126 20 weken echo 19:40 29 januari prinsesje2014 20 weken echo GUO 29 januari 3muisjes 20 weken echo 9:00 29 januari awvd 20 weken echo Februari 1 februari MiniMe89 20 weken echo 1 februari Mahna afspraak gyn 13.50 uur 2 februari a Flower 20 weken echo 2 februari Ellamalou 20 weken echo 2 februari Rosa1234 20 weken echo 3 februari Surprise 20 weken echo GUO 5 februari DisneyMama 20 weken echo GUO 5 februari Adje 20 wkn echo 7 februari 3muisjes controle vk 8 februari PeAn controle vk 8 februari 20 wkn echo bij emc 8 februari Mariomama 20 weken echo 10 februari Rosa1234 vk 12 februari Dalk 20 weken echo 12 februari Mahna Mahna vk Maart 1 maart PeAn controle vk 3 maart Ellamalou controle 13 maart Lievemandie pretecho 3D April 7 april Mahna pretecho 3D 18.00 uur 9 april PeAn pretecho 4D 11 april Tbtje pretecho 3D
Mahna Mahna. Fijn dat het gister zo goed is gegaan. De bevalling van de kleine was idd heftig hartritme zakte weg en hij was koortsig gelukkig doet ie het nu goed en gaat het goed met moeder en zoon. Wel heeft ze toch wat last van de keizersnede maar dat is niet meer dan logisch. Maar och wat is het een schattig hummeltje. Kleding ik had maatje xs van truien en maatje 27 van broeken ik koop nu alles groter maar ben eigenlijk nu meer van de leggings en jurkjes want dat zit net wat lekkerder. Disneymama sterkte met het verlies van je kat. Jeetje wat is dat erg. Sissi hier ook mvm volgehouden ik was wel blij dat ik de laatste fles in de krat zette. En erg blij dat ik er nu niet meer na om hoef te kijken heb je dat ook?
Hoi meiden! Zo, zoonlief op bed en ik heerlijk even een momentje voor mezelf met een kopje warme chocomelk Ik reageer best laat. Zit niet zo vaak achter de computer en op de telefoon reageren vind ik heel irritant. Welkom aan alle nieuwe dames! De club van juni is gezellig groot! @ Kindje voelen; hier ook nog niets. Denk soms wel iets te voelen, maar wil het graag zeker weten, weet nooit zeker of het nu m'n darmen zijn of het kindje. @ Verstopping; heb ik ook af en toe last van, heel vervelend. Laatst ook weer, kwam mede door alle stukjes taart denk ik van m'n verjaardag @ Kleding; had natuurlijk nog wat liggen in een doos van de vorige zwangerschap. Gebruik er nu wat broeken van die ik bij de prenatal had gekocht. En 2 jurkjes (had er eentje bij de miss etam vandaan, en eentje bij de prenatal) Wil wel heel graag weer nieuwe kleding erbij, dus zal binnenkort eens kijken. @ harde buiken; heb er hier af en toe ook last van. Vooral in de ochtend als ik net wakker ben. Heb me laten testen op blaasontsteking, ook i.v.m. de bloeding die ik met kerst had maar daar is niets uitgekomen. Volgens mij is het wel normaal. @ Bloeding, die is gelukkig tot nu toe weggebleven. Heel fijn! Hopelijk komt die nooit meer terug. Heb er wel wat meer vertrouwen in dat het goedkomt. Al blijf ik altijd wel bang dat het me weer gebeurd. Ga binnenkort weer persoonlijk reageren, maar moet nog vanalles doen in de huishouding voor zoonlief wakker wordt, dus dat komt later. Fijne dag iedereen, en fijn weekend! En voor alle Groningers; wat fijn dat het ijs weer weg is he, heerlijk!