@ water drinken, heb ik niet zo. Wel dat ik elke keer 's nachts na het plassen een slokje water drink, want daar heb ik dan wel zin in. @ baby voelen, zo leuk! M'n man voelde hem ook net. Zo fijn om je kindje te voelen! Ben echt blij @ mahna, hoe was de echo?
Heb ik ook, ook icm hoofdpijn. Moet altijd een flesje water meenemen. En ook veel bloedneuzen / bloed bij het snuiten en sowieso vaker een dichte neus. Volgens de gyn hoort het er gewoon bij.
Ow gelukkig dat ik dit hier lees. Want ben al een week verkouden en snuit ook uit één neusgat heel makkelijk bloed. En ook best veel last van hoofdpijn. Dus dan hoef ik me niet zo druk te maken. Maar kom wel heel moeilijk van mijn verkoudheid af....pfff!
Ja heb daar dus ook last van.. Geef de verwarming hier van de schuld maar herken het ook wel uit mijn eerste zwangerschap
Ik heb van de ha budesonide neusspray gekregen ook ivm allergie dat helpt goed. Ben verder niet verkouden, het is alleen mijn neus.
Ik heb ook een flesje water naast mijn bed. 's Nachts echt vaker dorst tegenwoordig. Maar overdag hou ik goed in de gaten dat ik genoeg drink, want dat schiet er nog weleens bij in. Volgens mij hebben 'wij' ook gewoon meer vocht nodig nu, voor de baby, vruchtwater ed. Dus daar let ik nu maar wel op. En ook mijn neus zit vaker verstopt. Verder ben ik overgestapt op roggebrood bij het ontbijt. Las ik van iemand hier, maar weet niet meer wie . En dat doet idd wonderen! Twee sneetjes, een groot glas roosvicee laxo en dat probleem is ook weer opgelost Ik kan de baby nu ook goed voelen aan de buitenkant. Maar is nog te onvoorspelbaar geweest om man of kids mee te laten genieten. Komt vanzelf wel. Ik geniet iig vol op! Ik weet nog niet of ik immuun ben voor waterpokken, want uitslag blijkt pas over een week binnen te zijn. Assistente had zich vergist. Dus nog even afwachten hier. Verder erg nieuwsgierig hoe je echo was, Mahna! Hoop dat alles goed was. Komende week weer wat dames met 20 wkn echo geloof ik. (Weet ook even niet uit mijn hoofd wie...) Spannend hoor! Is toch weer een mijlpaal. Succes alvast!
Lieve aanstaande mama's, Gossie ik heb veel vertellen merk en daar zal ik dan ook maar mee beginnen. Jullie berichten lees ik op een later tijdstip en eventuele reacties volgen ook later. Ik ben er een kleine twee weken niet geweest en dat heeft te maken met het feit dat ik na een dik jaar weer begonnen ben met werken. Afgelopen week voor het eerst begonnen, en ik merkte de week ervoor de spanning al een beetje oplopen, ondanks dat ik zelf ook weer wilde gaan werken. Dat is denk ik normaal als je zo lang niet hebt gewerkt. Voor degenen die mijn verhaal niet kennen. Door de HELLP/PE die ik op het einde van mijn vorige zwangerschap kreeg ben ik erg ziek geweest. Moe, geen concentratie, woordenschat die ik helemaal kwijt was. Soms was het lastig om erachter te komen wat nu met rouw om onze zoon te maken had en wat een restant van de zwangerschapsvergiftiging was. Daarnaast kwam ik in een traject van onderzoeken en operaties aan mijn baarmoeder te zitten, omdat bij mij het syndroom van Asherman werd geconstateerd. Hierdoor was ik onvruchtbaar en stortte mijn leven volkomen in. Dit alles resulteerde in het feit dat werken gewoonweg niet kon. Dat was een jaar van hard werken voor mij, maar dan fysiek en mentaal. En dan ben ik ineens volkomen onverwacht zwanger waardoor zowel werk als ik het beter vonden om de eerste tijd rustig aan te doen. Ik mag van geluk spreken, want ik heb dus een zeer begripvolle werkgever. Ik ben begonnen met 2 keer 2 uur per week. Het was heel fijn, maar ook moeilijk te beginnen. Ik zet liever deze moeilijke stappen nu, dan na de bevalling. Dan zal er zoveel op me af komen. Werk probeer ik nu als hobby en afleiding te zien. Gelukkig wordt er niet zo heel erg veel van mij verwacht en dat is wel heel fijn. Maar werken is wel nog heel vermoeiend. Dan had ik deze week ook nog eens twee echo's. De eerste was maandag en dit keer had ik even een andere gynaecoloog. Zij was ook heel aardig en bevalt prima als tweede arts. Zij kon het geslacht al zien, maar we besloten wel nog even de second opinion bij de 20 weken echo af te wachten. Die 20 weken echo was afgelopen vrijdag. Een beetje vroeg, aangezien ik nog geen 19 weken zwanger ben. De volle 45 minuten en zelfs iets meer waren nodig om alle foto's goed te maken. Het kind is beweeglijk met armen en benen, maar blijft wel lekker op dezelfde plek liggen. Op een gegeven moment moest ik zelfs door de kamer huppelen en springen om het kindje op andere gedachten te brengen. Helaas werkte dit niet en begon de de echoscopist al over het maken van een vervolgafspraak, en op dat moment besloot het kindje toch mee te gaan werken en kon het hart goed gefotografeerd worden. Nu wilde ze nog het geslacht bevestigen. Zij deelde de mening van de gynaecoloog en daarmee staat het geslacht vast. Het kindje is goedgekeurd. De benen waren wat langer dan gemiddeld, de buik was gemiddeld, maar het hoofdje was bijna 3 dagen kleiner, maar zal binnen de curves en daarmee is een intensieve vervolgecho niet nodig. Natuurlijk was dit weer een reden tot zorg voor mij, ondanks dat ik voor mezelf ook hoeden koop op de kinderafdeling omdat ik echt een klein hoofd heb. De achterstand is echter heel erg klein en niet zoals bij sommigen meer als twee weken. Dus ik denk dat mijn zorgen onterecht zijn, toch? Ik ben nu bezig met het plannen van de gender reveal party en zodra die achter de rug is, dan maak het geslacht aan jullie bekend. De party stond gepland voor 6 feb, maar helaas gooide mijn moeder roet in het eten. Zij moet werken en kan dit keer echt niet ruilen in verband met carnaval. Dus nu moeten we daar een mouw aan zien te passen. De taart hebben we al besteld. Ook heb ik de babykamer, nadat ik er een jaar niet binnen ben geweest, klaargemaakt. Plastic van de meubels eraf, lamp en gordijnen opgehangen, de boel eens goed opgepoetst, alles geïnventariseerd, de spullen van onze zoon weggehaald en de kleertjes die wel al hadden in de kast gelegd. Dat was een mooie, maar ook moeilijke klus. En als laatste wil ik jullie mijn aankopen en beslissingen vertellen. Ik heb een geweldige verzorgingstas gekocht na de 20 weken echo. Ik wilde die al bij mijn vorige zwangerschap hebben, maar vond hem te duur. Nu was die afgeprijsd, inmiddels is het een oud model, maar ik vond hem nog steeds mooi en heb hem gekocht. Een pakje voor de baby als deze uit het ziekenhuis komt. Ook een dingetje gekocht in een maat groter. Mijn zusje is een maand na de geboorte jarig en daarvoor heb ik iets stoer en schattig uitgezocht. Veel hydrofiele luiers gekocht bij de Ikea. Die kun je volgens mij niet snel teveel hebben. We hebben besloten om in plaats van een wieg een co sleeper aan te schaffen. Het leuke is dat ik nu weer hoeslakens en dekens mag uitzoeken. Ik kies gewoon weer voor Imps & Elfs. Kleur is nog even een geheim. O ja ik heb ook nog zo'n meetlat voor aan de muur gekocht in een winkel waar ze houten speelgoed verkopen. Dat was mijn nieuws voor nu. Dikke kus
Leuk om een update te lezen Mahna Fijn dat je weer wat aan het werk bent. Je hebt dan ook een hele hectische periode achter de rug, dus t is wel goed dat je het rustig aandoet. Ik ben benieuwd naar het geslacht! Wat leuk dat je een gender reveal party doet! Hier is dat niet de gewoonte, anders had ik het graag gedaan. Elke reden voor een feestje is goed Ik denk niet dat je je zorgen moet maken om het hoofdje. Toen ik laatst een echo had was ik 16+3 en het hoofdje was al 17+3. maar alles was prima volgens gynea. Het lijkt mij heel moeilijk om het kamertje van je zoontje in orde te brengen. Een moeilijke maar noodzakelijke stap in het verwerkingsproces... Prettige zondag! En aan al de andere meiden hier ook
Hoi hoi, Het lijkt nog mee te vallen. Ik ben hier een dag of 10 niet geweest en het aantal pagina's lezen valt erg mee. @Lievemandie. Ik hoop dat je moeheid snel wegtrekt en dat je inmiddels geen zorgen meer maakt over je gewicht. Zelf heb ik daar geen antwoord op, maar misschien ben je inmiddels al bij de VK of gyn bent geweest en geruststelling hebt gehad. Heb je al gehoord of je mag blijven? Ik hoop van wel. Hoe is het met de kleine van je collega? @Suprise. Hoe was het bij de diabetesverpleegkundige? En hoe is het met je vriendin verlopen die duidelijk HELLP/PE aan het opbouwen was? Ik hoop dat alles goed is met haar en haar kindje. Ik lees nu dat het allemaal goed ging bij de diabetesverpleegkundige. Vocht is een nasty iets. Maar denk jij dat vocht vasthouden en slapende handen etc een verband hebben met elkaar? Ik word namelijk ook wakker van slapende armen, handen etc, maar houdt absoluut nog geen vocht vast. Net door manlief gecheckt. @Adje, Ik ben ook heel erg blij dat ik haar heb mogen ontmoeten, ook al had ik haar liever onder andere omstandigheden ontmoet. Het is fijn om met haar te kunnen praten over de zwangerschap en alles wat daarbij komt kijken. Vrijdag gaan we samen babyshoppen. Heb ik zo'n zin in. Dat topic over aanraders en miskopen is echt geweldig. Jou wil ik bedanken dat je aan mijn 20 weken echo dacht. Wat vervelend dat je last hebt van migraine. Vreselijk is dat. En hoe was je bloeduitslag. Ik hoop dat je snel aan de zolder kunt gaan beginnen. Want de tijd gaat steeds sneller merk ik. @Karin. Ik hoop ook voor jou dat je moeheid snel over is en dat je je snel wat fitter mag voelen. Wat goed dat je zulke goede afspraken kon maken op je werk en dat ze zo begripvol zijn. Het is toch heel fijn om er wel te zijn, maar dat de druk er wel vanaf is. Van harte gefeliciteerd met het feit dat je zwanger bent van een jongen. Geniet maar lekker van je manneke. Geen tips voor de skibroek. Ik zou niet eens durven om een skivakantie te ondernemen. @Mariomama. Ik ben blij om te lezen dat de beste namen naar je kinderen zijn gegaan. Het lukt vast om nog een super naam te bedenken. Enne ik zal proberen om mijn moederinstinct te gaan vertrouwen, en de boekjes te laten liggen. Typisch mij om alles te willen lezen en weten. Ik heb wel een jasje/vestje gekocht, maar ook omdat het zo cute was en ik het niet kon laten liggen. Een voetenzak lijkt me wat te warm, ondanks zomer versie. Vooral omdat er nog een deken en sokjes aan te pas komt. Wat een heerlijke volle kast zeg. Zo vol is die van mij zeker niet. Dank je wel voor de succes wensen en ik heb er toch wel een beetje van genoten. @Goldsword. Dank je wel voor het delen van je verhaal over borstvoeding. Ik zag op de uitzetlijst wel babyvoeding staan en die ga ik dan toch maar even halen. Ik kies wel voor geitenmelk, denk ik. @Prinsesje. Een blok beton zeg je. Is niet vreemd hoor als je twee kleintjes in je buik draagt. Je buik is hartstikke mooi. En zo fijn om te lezen dat het goed gaat met je kleintjes. @Sissi. Wij gebruiken de angelsound (wij hebben ander merk) niet zo heel vaak, niet vaker dan eens per week. Ik merk dat ik daar wat nerveus van wordt als de hartslag niet snel gevonden wordt. We krijgen het namelijk nog niet zo heel goed gevonden. Maar misschien zouden we het daarom vaker moeten doen. @Diana. Hoe was de babyshower van je schoonzus verlopen? Hoe was de uitslag van je bloedonderzoek? Wat vervelend dat je geen echo had. Gelukkig wel de hartslag gehoord. @Anoul. Wat bijzonder dat je de kleine al aan de buitenkant kon voelen. Knap hoor dat je geen echo tot de 20 weken echo hebt. Heb je daar nog een bijzondere reden voor? @3muisjes. Het lukt ons dus ook niet altijd om de hartslag te vinden en ik deel je mening dat de bevestiging van de VK of gyn, dan heel erg fijn is. Fijn om te lezen dat alles goed was met de kleine. @Marisje. Good for you dat je het zo goed hebt kunnen regelen met je werk. Ik hoop dat dit beter voor jou gaat voelen. Lief dat je aan mijn 20 weken echo dacht. dank je wel. @Dalk. Ik hoor of zie bij elke echo het hartje, maar ik weet niet of dit standaard is. Fijn dat alles goed was. @Wup. Goed dat je bent gestopt met fietsen en daardoor meer energie in de avond hebt. Dank je wel voor de succes wensen. Ik heb er enigszins plezier in gehad. @Anne. Hoe is het nu met dat bruine bloedverlies van jou? Dat je zelf het hartje kunt vinden en horen zou toch wat geruststelling moeten brengen. Ik lees net dat het is gestopt. Pff, toch weer een opluchting. Is er wel een oorzaak gevonden? Van harte gefeliciteerd met het feit dat je zwanger bent van een jongen. Heerlijk nieuws om van te genieten. @Puppytje. Ik kan me voorstellen dat jij je zorgen maakt over de navelstreng. Bespreek dit inderdaad even met je VK of gyn. Op internet staan vaak alleen de horrorverhalen van mensen en dat geeft misschien een verkeerd beeld. @Viveluna. Ik moet zeggen dat ik niet zou willen verhuizen nu ik zwanger ben. Ik vond verbouwen vorig jaar al stressvol. Volgens mij kun je gewoon een kamer uitzoeken en die alvast op een datum reserveren. Natuurlijk kan de winkel je meer vertellen over hun voorwaarden. @Rosa. Ik heb ooit gehoord van een leverancier die jouw vieze luiers ophaalt en schone brengt. Helaas geen naam onthouden. Ik vraag me af of het zoveel milieuvriendelijker is om zoveel te moeten wassen. Maar ik vind het ook heel dapper van je. @Fee. Ik heb een afvalemmer van de hema die de luiers sealt. Ben ik ook heel blij mee, maar heb hem nog niet in de praktijk gebruikt. Wel een speciale vulling voor nodig, maar die is gewoon bij de hema te krijgen. @Brusje. Mooie kinderwagen etc. @Disneymama. Wat naar dat je zo'n last van je bekken hebt. Ik hoop dat de fysio je goed kan helpen. @Fauna. Mag ik vragen wat de reden is dat jij progesteron injecties krijgt? @A Flower. Dank je wel voor de lieve succes wens. Alles is goed gegaan, maar dat heb ik inmiddels al in een eerder bericht verteld. @PeAn. Doe maar rustig aan en we horen je in februari wel weer. Fijn om te lezen via Kleine Muis dat het goed met je gaat. @Ellamalou. Dank je wel dat je aan me dacht bij de 20 weken echo. Hoe het was heb ik al in eerder bericht gezet. Voor nu ben ik weer helemaal bij. Veel liefs en tot snel.
Manha met vriendin is alles goed. Dochter is 1.5 week geleden geboren na inleiding omdat ze geen risico wilden nemen. In de zwangerschap kun je kast krijgen van t carpal tunnel syndroom. Dat heeft met vocht te maken maar zit in de gewrichten. Hoef je dus niet te zien. Is lastig maar niet schadelijk
Mahna, bedankt voor de update! Ik was al heel benieuwd hoe het met je ging zeker zo rond de echo. Ik denk dat de metingen inderdaad wel meevallen. Lange benen hadden mijn twee oudsten ook al en deze derde dus ook volgens de pretecho, tsjah, man is ook lang....... Ik denk dat dat met een kleine afwijking van het gemiddelde bij het hoofdje ook best eens genetisch kan zijn. Wat je al zegt, je valt nog binnen hun curven en die hebben ze niet voor niets. Wat stoer om na zo lange tijd en zoveel meegemaakt nu weer te gaan werken. Ik kan me voorstellen dat dat dan weer een hele stap is. Ook stoer van je om het kamertje weer klaar te maken. Lijkt me heel emotioneel. Zo te horen heb je leuke nieuwe aankopen gedaan en ook leuk dat je nu sommige andere keuzes maakt. Ik ben heel erg benieuwd naar het geslacht! Hier zijn gender reveal parties niet zo in, maar gisteren vierden we de verjaardag van mijn man en heb ik mijn lieve schoonzuster de baby'kamer' laten zien en wie dat wilde ook de inhoud van de babykast (die erg roze is, van zus ook nog een roze pakje met buitenjasje gekregen). Dus een soort mini gender reveal. Ze waren allemaal aan het gillen de week er voor ook zoiets met mijn moeder gedaan, die was nog niet eerder langs geweest omdat we vrij ver wonen. Erg leuk die reacties. Van mijn zus kan ik waarschijnlijk nog de quinny Zapp (ideaal klein onderstel om de maxi cosi even op te klikken bv als ik de andere kinderen uit school ga halen) en bakfiets overnemen. Mijn schoonzus gaf nog aan allerlei ledikantdekentjes en Aankleedkussenhoezen in roze van koeka voor me te hebben, dus ik zit nu echt erg goed in de spullen. Voor de maxi cosi heb ik dus toch de voetenzak gekocht, die komt in plaats van een dekentje en jasje. Vond ik bij de oudste twee ook erg ideaal, niet zon gefriemel. Ik ben even kwijt wie nog meer al de 20 weken echo hadden, hoe was dit??
Bleh, wat een rotweer. Wij hangen vandaag binnen... ik heb nog wat voor mijn werk gedaan en de kinderen zijn lekker druk met lego. Hoe vergaat het jullie? Ik had geen speciale reden om zolang te wachten met een afspraak bij de vk. Omdat de 20 weken echo er tussen zit, de vk uitgesteld. Zolang alles goed gaat en ik het kindje voel, hoef ik nu nog geen controle. Praktisch scheelt het ook wat. Aanstaande woensdag de 20 weken echo. Net als de anderen vind ik het zo spannend. Hele fijne zondag nog allemaal!
Nou ik heb deze dag goed geshopt bij de Prenatal! Veel zwangerschapskleding gekocht in de uitverkoop. Had al langere tijd zwangerschapsbroeken aan, maar moest hoog nodig nu ook van boven iets ruimere kleding kopen. Helemaal happy! Heb me nog in gehouden en eigenlijk niets voor de baby gekocht. Alleen een slaapzak van 5,- kon ik echt niet laten liggen. Ik heb ook het idee dat ik vandaag iets andere dingen voel in mijn buik dan ik gewend ben.. Kan iemand vertellen hoe het aanvoelt als je voor het eerst je kindje voelt in je buik?
he mahna mahna, mn zoontje lag ook helemaal op schema, en zijn hoofdje was iets groter, en ook binnen de curves, uiteindelijk bleek dat het gewoonweg kwam omdat dat bij ons in de familie zit, hij heeft nu exact zelfde vorm hoofd als mn vader heeft. Dus waarschijnlijk bij jou ook gewoon omdat je zelf een klein hoofd hebt! dus no worries!
Verder even nog een update van hiero! zijn net lekker weekendje weg geweest, pff vloog voorbij. straks in het voorjaar nog even een keertje als stilte voor de babydrukte. Nu al zin in. Verder aangestoken door mn collega met dr draagdoekenverslaving. Heb een prachtige draagdoek besteld voor de kleine straks, kan niet wachten tot die er is! zo leuk! En ook voor een tweedehands prijsje een splinternieuw autostoeltje over kunnen nemen! was net zo duur als nieuwe maxi cosi bekleding dus ik kon het niet laten hihi. Gisteren te horen gekregen dat goede vriendin van me ook zwanger is, zo leuk! hebben we straks even oude kindjes. Ze is nu 5 weken, dus hopen dat alles goed gaat. Nou en de baby die is flink actief, ik wordt de hele dag door getrapt dus gaat lekker hiero! Oh en gloeiende! volgens mij heb ik me versproken wat betreft de naam van mn zoontje, blijkbaar heeft mn vader weten te achterhalen wat de naam is! Ik weet nog steeds niet hoe dat kan en hij wil het ook niet vertellen. Verder ook al aan het rondkijken voor geboortekaartjes, maar ik kan nog niet helemaal vinden wat ik zoek. Iig iets met een foto en ook iets bijvoorbeeld ontworpen door een kunstenaar/schilder. Thema beetje sprookjesachtig denk ik. Iemand tips? heb al op paar sites gekeken maar nog niet helemaal gevonden wat ik zocht Zo en nu lekker onder de wol want morgen weer vroeg op!
Gisteren heeft mijn vriend ons meisje voor het eerst gevoeld! ik lig soms een uur met mijn hand op m'n buik te wachten voor ik iets voel. En dan nog twijfelde ik ook of ik het enkel vanbinnen voelde of ook aan de buitenkant. Mijn vriend legt zijn hand op mijn buik en meteen voelen we beiden een schopje! Vijf minuten later doet hij het opnieuw en weer geeft ze direct een duw. en als ik het doe laat ze me mooi wachten . Tsss papaskindje!
Op liefleukeneigen . Nl staan sprookjesachtige geboortekaartjes! Je moet wel even zoeken op de site om ze te vinden.
Mahna wat heb je veel meegemaakt. Dan zal een 20 weken echo wel extra spannend zijn. Echt een wonder dat je dan nu zwanger bent. Hoop voor jullie dat deze zwangerschap goed mag verlopen en jullie in juni een gezond kindje in jullie armen mogen houden. Moeilijk lijkt het me als je het kamertje van jullie zoontje nu aan het opruimen bent tegelijkertijd ook een mooi moment, straks ligt daar jullie wonder. Hoop dat het bevalt op je werk, zal wel even wennen zijn. Maar ook wel lekker om weer aan het werk te zijn lijkt me. En je vroeg waarom ik proluton spuiten krijg, deze zijn om de baarmoeder rustig te houden en zo de kans op een vroeggeboorte zou moeten verminderen. Ik heb hiervoor een vroeggeboorte gehad en 3 mzwangerschappen die niet goed verliepen. Helaas vanaf vorige week al pijnlijke harde buiken, gelukkig nog geen verkorte baarmoedrmond. Hiervoor ook regelmatig bloedverlies gehad en ben zwanger van een tweeling waarvan 1 gestopt is met groeien. Het andere kindje doet het super gelukkig. Alleen zijn ze bang voor een vroeggeboorte dus moet nu rust pakken en mag niet meer werken. Ik hoop dat de harde buiken en het gevaar op een vroeggeboorte met rust weg gaat en ik gewoon weer naar mijn werk kan gaan. Zo thuis zitten en niks mogen is niet echt aan mij besteed, maar alles voor een gezond kindje dus voor zo lang het nodig is doe ik het zeker rustig aan.