16 t/m 30 juni 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Adje, 10 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diana285

diana285 Bekend lid

6 jan 2016
    813
    363
    63
    Gefeliciteerd met het goede nieuws

2. Prinsesje2014

Prinsesje2014 Actief lid

12 dec 2013
    411
    1
    18
    Ik doe mijn 20 weken dansje!! *whoep whoep*

3. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL
    :D woehoeeee! Ik nog een weekje wachten :cool:

4. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.273
    25.745
    113
    Wat fijn, Wup! Dat is heel goed nieuws en een prachtige mijlpaal!

Haha, dat is een goeie reden om te dansen, prinsesje!
    Ik doe vandaag de 'ik ben op de helft'-dansje :D aangezien ik zeker een week eerder ga bevallen.

Welkom, boterbloempje! Gezellig dat je mee komt kletsen.

Hier al wel wat gekocht hoor, mariomama! Maar ik hou me echt in om niet los te gaan. Heb me echt voorgenomen om alleen maar te kopen wat ik zeker ga gebruiken. Uit ervaring weet ik dat als ik te veel vooruit koop, ik straks echt dingen heb die ik nooit gebruik, of aantrek bij de kleine. Dus ik zit nu op 3 pakjes mt 50. Een rompertje mt met lange mouwen. Een outfit mt 68 en mt 74 (gekregen). En via marktplaats de flexibath gekocht. Een autostoeltje gekregen. En dan een kinderwagen. Dus langzaamaan komen er steeds meer spullen bij.

Vandaag uitslag van bloedonderzoek, ik heb gewoon antistoffen tegen waterpokken. Dus ik kan er gelukkig niet meer ziek van worden.

Verder lastig teruglezen op de ipad, dus even uit mijn hoofd...
    Mahna fijn dat de echo zo goed was. En zolang de gyn zich geen zorgen maakt over de omvang van het hoofdje en het binnen de curves is, moet jij je ook geen zorgen maken hoor! Ik ben heel benieuwd wat jullie krijgen! Veel plezier iig met de voorbereidingen voor de gender reveal party!

Pean, fijn dat alles nog goed gaat! En gefeliciteerd nog met jezelf en je oudste dochter!

Verder weet mijn brein het echt niet meer... Gisteren stond ik bij de kassa zonder mijn portemonnee... Maar wel nog met een lading statiegeld flessen die ik al weken vergeet in te leveren. Dus hier zwangerschapsbrein 'goed' in actie.

Volgens mij waren er nog meer goede 20 wkn echo, ik weet alleen echt niet meer van wie... Dames gefeliciteerd met de goede echo en de mooie mijlpaal in de zwangerschap!

5. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Wup wat fijn dat de 20weken echo goed was.

Hier zo ontzettend blij mijn schat van een schoonmoeder komt hier van af nu elke week poetsen. Scheelt mijn zo ontzettend veel aan pijn en energie.

verder mocht ik dinsdag mijn op de helft dansje doen want ik word met 38 weken ingeleid. Het aftellen kan beginnen.

hier verder nog niets gekocht. Wel de babyspullen achter het schot weg gehaald en uit gezocht om dat vervolgens in te pakken want we gaan natuurlijk eerst nog verhuizen over een week of 12

6. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net kinderkamertje gekocht aan - 55 procent! (Toonzaalmodel ) Kostte nog maar 451 euro!

7. mamainspe2016

mamainspe2016 Actief lid

20 okt 2015
    219
    50
    28
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Dat is alweer even geleden!
    Ik ga binnenkort op iedereen reageren, dat doe ik liever op de laptop. Momenteel ligt hier in de buurt internet, televisie en vaste telefoon eruit dus dat gaat nu niet lukken... 😠

15 januari moest ik naar de verloskundige, alles was weer goed!
    Het geslacht had ze een vermoede van (was eigenlijk vrij duidelijk) maar durfde ze niet met zekerheid te zeggen... Grrrr die verloskundigen in het ziekenhuis...
    Volgende echo is de 20 weken echo, hier konden we niet op wachten dus toch een geslachtsecho gedaan! Deze was €15,- dus vond het wel meevallen. Aangezien ik toch best veel echo's heb willen we er ook niet al te veel aan uitgeven.

We krijgen een meisje☺💕. Die lijst hier moest toch ook wat meer roze worden he, de jongetjes zijn toch wel in de meerderheid😜.
    we zijn meteen om roze en wit behang gegaan!

Vanmiddag ging mn insuline pomp kapot, er zit een resevoir met insuline in, die had gelekt daar kunnen ze toch niet goed tegen.. Had eerst een bloedsuiker van 16.5 daarna 22.0 toen vertrouwde ik de pomp niet meer. Wat kan ik op zo een moment balen en boos zijn! Hele dagen ermee bezig zijn mn bloedsuikers netjes te houden voor de kleine, werkt het materiaal tegen..
    Gelukkig is er een 24 uurs service en krijg je altijd binnen 4 uur een nieuwe!
    De internist was heel tevreden. Hba1c was 5.5. Dit is een soort gemiddelde bloedsuiker over 3 maanden. Glucose blijft aan je rode bloedcellen "kleven " en dit wordt dan bekeken. Rode bloedcellen leven 3 maanden vandaar het gemiddelde over 3 maanden. Zo weten jullie dat ook weer 😜.

Verder is de misselijkheid, op de ochtend na, een stuk minder als ik heel erg op mn gemak doe. De energie is nog heeeel ver te zoeken maar komt waarschijnlijk ook door dat ik diabetes 1 heb naast het zwanger zijn.

Ik hoop dat ik snel weer internet heb op de laptop en op iedereen kan reageren! !

8. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk! Nog een meisje!

Wat een gedoe met die insulinepomp! Sorry, ik ben een leek op dat vlak, maar begrijp ik het goed dat je geen zwangerschapsdiabetes hebt maar dat je voordien al suikerziekte had? Misschien een domme vraag, maar zijn die kindjes dan wat zwaarder bij de geboorte? Of heeft dat helemaal geen gevolgen? Of is dat enkel als je je suiker niet goed geregeld krijgt? :)

9. mamainspe2016

mamainspe2016 Actief lid

20 okt 2015
    219
    50
    28
    NULL
    NULL
    Ellamalou, klopt ik heb al vanaf dat ik net 11 ben diabetes. Een zwangerschap was voor mij ook eerst toestemming vragen in het ziekenhuis. Al vanaf begin 2015 met mn bloedsuikers bezig geweest, was dan ook wel heel blij dat ik in 1 keer zwanger was. De 'eisen ' hiervoor zijn behoorlijk streng en je moet je bloedsuikers toch maar heel strak houden!

Klopt, wanneer ik veel hoge bloedsuikers heb is de kans op een zwaar kindje veel groter. En laten nou net die zwangerschapshormonen de boel flink ontregelen en met name het 3e semester word je veel ingevoeliger voor insuline met als gevolg snel hoge bloedsuikers. Dit heeft iedereen, meestal vangt je eigen lichaam dit op (bij niet diabeten) maar dit lukt niet altijd, vandaar ook het ontstaan van de zwangerschaps diabetes. Zoals bij Suprise.

Doordat het kindje zwaarder kan zijn word ik met uiterlijk 38 weken ingeleid. Het kindje is dan al volgroeid en word zo niet zwaarder/dikker in de baarmoeder. Wanneer dit niet gedaan word het het kindje in de buik dus onnodig dikker word heeft het later weer wat meer kans op o.a. obesitas.

Wanneet je vragen oid hebt stel maar hoor! :)

10. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de uitleg! Je moet wrs nogal een zelfdiscipline hebben om je eten en insuline zo goed mogelijk te regelen. Het lijkt mij lastig, ook al ben je het al zo lang gewoon!

11. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    He mamainspe Leuk dat jullie een meid krijgen. Hier idd ook een gyn die zich op de vlakte hield terwijl het toch heel duidelijk was qua geslacht.
    Mijn HBA1C was van de week 5.2 internist was heel tevreden. En dat vermoeidheid ken ik. Zou dat van de suiker komen? VInd het wel een hele dagtaak om mijn suikers op orde te houden. maar t lukt me aardig

12. mamainspe2016

mamainspe2016 Actief lid

20 okt 2015
    219
    50
    28
    NULL
    NULL
    Suprise, weet je al zeker wat het wordt of alleen half van de gyn? Sorry als je dit al eerder gezegd heb, ben echt een zeef af en toe.. Wat een mooi Hba1c. Is al dat werken aan je bloedsuikers niet voor niets! Die vermoeidheid kan heel goed door de suiker komen, mijn internist zegt dat je bloedsuikers tijdens je zwangerschap een fulltime baan is en daarnaast ben je ook nog eens zwanger. Mijn diab vpk vind het topsport, zwanger zijn sowieso al, met helemaal met je diabetes er naast.
    Ook merk ik dat hogere en juist die lage bloedsuikers veel meer energie vreten dan normaal. Zwangerschap en diabetes en ik denk ook zwangerschapsdiabetes wordt door de meeste mensen ook flink onderschat..

Eerlijk gezegd heb ik dit best wel onderschat. Ik dacht ik werk zo ver mogelijk door hopelijk tot week 36. Nu heb ik dan geen werk meer, maar wanneer ik dit nog wel had zat ik al thuis. Aan het eind van de dag ben ik nu al helemaal kapot en ik hou toch echt heel erg mijn gemak. Slapen doe ik zeker voor 2!

13. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Ik weet het half van de gyn maar ik zag het zelf als eerste. Volgende week woensdag hebben we de GUO in het UMCG dus gaan we kijken of ik gelijk heb. En dan gaan we het 22feb op mijn verjaardag bekend maken aan de kinderen en fam. En daarna vertel ik het ook hier

14. mamainspe2016

mamainspe2016 Actief lid

20 okt 2015
    219
    50
    28
    NULL
    NULL
    Je hebt zeker wat zelfdiscipline nodig, je moet het toch echt zelf doen, ik heb sinds ik groen licht heb vanuit het zkh om zwanger te worden een glucose sensor. Dit is een klein dingetje op/in mijn buik welke ik elke 6 dagen ergens anders zet. Dit meet continu mijn weefselglucose en geeft dit elke 5 minuten door aan mijn pomp. Dit loopt 20 a 30 minuten achter op mijn bloedsuikers. Dit helpt erg veel om mijn waardes in kaart te brengen maar moet altijd uitgaan van mijn bloedsuikers gemeten uit een vingerprik.
    Ik word in het ziekenhuis goed in de gaten gehouden, elke weet upload ik mijn pompgegevens die evalueer ik elke week met mijn diabetes verpleegkundige, elke 4 weken naar de internist en de eerste 14 weken elke 2 weken naar de verloskundige/gynaecoloog en op dit moment elke 3 weken, dit zal na verloop weer meer worden. 20 weken echo heb ik in het Erasmus Rotterdam, hier is betere apparatuur waardoor ze beter het kindje kunnen zien. Het kindje heeft iets meer kans op o.a. nier en hartafwijkingen en een open ruggetje.

Het is dus 9 maanden (en eigenlijk ervoor al) hard werken maar een (hopelijk) gezond kindje is veel belangrijker! :)

15. diana285

diana285 Bekend lid

6 jan 2016
    813
    363
    63
    Gefeliciteerd met je meisje mamainspe2016 15 euro is inderdaad niet veel, hier in de buurt was het 35 of hoger, dus wil me vriend wachten tot de 20 weken en dat geld voor babyspullen gebruiken.
    Lijkt me inderdaad zwaar suiker en zwanger, constant opletten of het goed op peil is.

16. mamainspe2016

mamainspe2016 Actief lid

20 okt 2015
    219
    50
    28
    NULL
    NULL
    Ja ik vond het in het zkh ook al overduidelijk. Zag duidelijk streepjes, de schaamlipjes dus, tussen de beentjes en er hing echt niets tussen:p!
    GUO is een uitgebreide 20 weken echo toch? Spannend of je het goed gezien hebt! Ik moet zeggen dat ik me niet zo een zorgen maak over het algemeen, maar nu die 20 weken echo dichterbij komt vind ik het toch ook wel spannend of echt alles goed is! heb jij dit ook?

17. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    ik vind het deze zwangerschap spanneder als de andere twee. zal komen door een combi van de suiker en het feit dat het een 3e kindje is. zal blij zijn als we volgende week woensdag achter de rug is. Guo is idd een uitgebreidere echo als de 20weken. Daar word dan bv 1 beentje allebei de beentjes enz gemeten. Normaal gesproken zou ik hier in het ziekenhuis de 20weken echo hebben of bij de vk waar ik liep. maar vanwege de suiker dus het umcg

verder moet ik elke 6 weken naar de internist elke week overleg met de dvpk en om de 4 weken naar de gyn en dat gaat vanaf de volgende bezoek elke 2 weken worden. Vanaf 28weken moet ik zodra ik onder de 4 of boven de 8 aan de ctg en voor elk bezoek aan de gyn. dit om te zien hoe de kleine het doet

18. mamainspe2016

mamainspe2016 Actief lid

20 okt 2015
    219
    50
    28
    NULL
    NULL
    Diana dankje! Hier in de buurt verschilt het erg qua prijs. Dit is bij een huisarts, als ik een 3d echo doe krijg ik het bedrag van geslacht echo terug en een fotoshoot van de kleine als ze 6 maanden is. Best redelijk dus!
    35 euro had ik ook niet gedaan hoor. Vond het nu heel leuk dat mn man weer eens mee kon. Ook werd alles heel duidelijk uitgelegd en was er wat betreft echo zelf meer tijd voor vragen. Ook even 3d gezien was wel heel bijzonder 😊

19. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een gezond kindje in je armen kunnen sluiten is inderdaad een mooie motivatie om alles zo nauwkeurig op te volgen. Maar toch, ik blijf het knap vinden, ook al heb je geen andere keus. Het maakt alles toch een heel wat zwaarder dan 'een beetje op je voeding moeten letten tijdens je zwangerschap.' Respect!

20. Prinsesje2014

Prinsesje2014 Actief lid

12 dec 2013
    411
    1
    18
    Vanmiddag om kwart voor pas de 20 weken echo / GUO. Ben best wel beetje nerveus!

Deel Deze Pagina