V&D, merk = frendz hebben ze vast nog wel als je gaat kijken jeeej weer mooie 20 weken!! Gefeliciteerd!!!!!!
Ik hoefde alleen maar legitimatie te laten zien bij umcg... En was binnen 3 minuten klaar met pasje maken. Echo was mooi en alles heel duidelijk te zien, goede apparatuur!! Succes morgen!!
Dat denk ik ook maar heb ook wel eens gehoord dat er ziekenhuizen zijn die je terug sturen en daar had ik geen behoefte aan morgen. Vind het al zo spannend dat ik dat er niet bij wil hebben. Tis nu in elk geval geregeld en dat geeft rust. waar moet je een pasje maken? op de afdeling of in de centrale hal. Weet het niet meer van de vorige keer. Weet van toen alleen dat het 2.5 uur uitliep. Dus voor de kinderen alles al geregeld
pasje was bij mij in centrale hal, zij kunnen je iig goed doorverwijzen als het anders is. Heeeel veel succes en maak jezelf niet helemaal gek van te voren Pasjes maken gaat echt snel hoor.
weet je wat het is ik heb al vanaf het begin de angst dat er iets niet goed is. Geen idee waarom maar t blijft knagen en nu is morgen de echo der echo's en de zenuwen gieren door mijn lijf. Dat probeer ik te lijf te gaan door invloed uit te oefenen op het gene waar ik wel invloed op heb. pff t mag van mij morgen middag zijn dan is het achter de rug
Wat fijn weer een paar goede 20 weken echo's! Ik moet a.s. maandag begin het toch wel steeds spannender te vinden! Suprise, wat vervelend dat je er zo tegen op ziet! Ik hoop dat je angst onterecht is en je morgen een gezond kindje te zien krijgt. Succes morgen!! Afgelopen weekend een weekendje weg geweest met familie. Niet heel veel gedaan naar toch was het wel teveel denk ik. Al 2 dagen misselijk en heeel moe. Had zo gehoopt dat dat eens voorbij was 😓. Gelukkig is het voor een goed doel en ben ik al op de helft! Van mij mag het soms echt wel wat sneller gaan, vind het heel bijzonder dat er een mensje in mij groeit en zich ontwikkeld maar vind het zwanger zijn echt niet altijd even leuk. Hebben jullie dat ik wel eens? Of is het een rare kronkel van mij? Komt misschien ook wel omdat ik me niet zo goed voel en niks geen energie heb en als ik dit denk te hebben krijg ik het wel weer flink terug in moe en miss zijn.. toch probeer ik er zoveel mogelijk van te genieten maar soms lukt dat gewoon niet en voel ik me wel schuldig tegenover de kleine meid.. Meerdere dames hier mee te maken?
Halloooo Weer te lang weg geweest.. Wel bij gelezen.. Diegene die vandaag echo hebben.. Goodluck!!!! Morgen mogen wij. Verder weinig te vertellen..
Lieve allemaal, Afgelopen maandag mijn echo gehad en ik was weer erg blij dat alles goed was. Voor het eerst een bovenaanzicht gezien. Armpjes en beentjes naar boven toe. Vond ik zo ontroerend om te zien. Ik begin de baby ook steeds meer te voelen, en gisteren heeft Manlief voor het eerst het kindje gevoeld. Zo bijzonder en dan was ik gisteren ook nog eens 20 weken. Wat een dag, zucht. Alle spullen voor de gender reveal party zijn besteld en hopelijk snel hier. Ik vind het steeds lastiger om het geslacht geheim te houden. Er zijn dan ook een paar mensen aan wie ik het wel heb verteld. Vandaag geen afspraken en daarmee kan ik verder gaan met administratie, en misschien zelfs verder met het bedenken van een naam. Ik hoop ook nog verder te gaan met het lezen van allerlei brochures, folders en aanbiedingen die ik nog heb liggen van mijn vorige zwangerschap. En eigenlijk wil ik ook even kijken naar geboortekaartjes. Ik moet een begin maken met het opvragen van adressen van de mensen die ik een kaartje wil sturen. En dan nog even naar de spullen kijken die ik nog moet halen of regelen. Drukke dag dus. Het enige waar ik me echt een beetje zorgen over aan het maken ben is de erkenning. Manlief is Pools en als klein mannetje naar Nederland gekomen met zijn moeder. Bij de gemeente waar hij is ingeschreven hebben ze zijn achternaam niet juist geregistreerd, dus zijn naam in de systemen is anders dan op zijn Poolse paspoort. Dat betekent dat hij zijn kind niet kan erkennen, daarvoor moet hij eerst een internationale geboorteakte hebben waarmee ze hem juist registreren. Dan pas kan hij zijn kind erkennen. Zelfs trouwen is nu niet mogelijk. Het erge is dat hij eigenlijk zelf daarvoor naar Polen moest gaan. Nu heeft zijn oma geprobeerd om een akte te krijgen en het lijkt erop dat zij hem gaat krijgen. Zij krijgt hem helaas niet eerder als 15 februari en dan moet het document nog naar hier worden gestuurd. Wat als het niet het juiste document is en Manlief alsnog naar Polen moet. Vreselijk, want zoals jullie al begrijpen is dat niet in een dag geregeld. Vervelend is ook dat we nu weten dat onze overleden zoon niet de achternaam van zijn vader draagt, en dat deed even flink pijn. Als hij had geleefd, dan hadden we nu een hoop extra moeten regelen. De vorige keer sloeg de ambtenaar van de gemeente geen acht op het feit dat zijn achternaam in het systeem anders stond. Ik ben het helemaal eens met de gemeente dat dit voor eens en altijd goed geregeld moet worden, maar simpel is anders. Heel veel liefs van mij
Lieve ...., @Adje. De medisch psycholoog was heel erg spannend voor mij. Het is best moeilijk voor mij om te praten over zaken die ik moeilijk vind. Aan mij is niet af te lezen dat ik nerveus ben door iemand die mij niet heel erg goed kent. Ik kan een soort masker opzetten waardoor het lijkt alsof niets me raakt en ik alles gemakkelijk doe. Ik heb een muur in weidegroen geschilderd en ben daar heel erg blij mee. Ik ga nog in een kleuraccent, de naam van de kleine in houten letters aanbrengen. Kleur houd ik nog even geheim tot 14 februari. Maar ik deel je mening dat mint een mooi kleurtje is. Vooral bij beige/bruin. Maar lime is wel een hele vrolijke en mooie kleur en ik kan me goed voorstellen dat je daarvoor koos. Je geboortekaartje klinkt echt helemaal super. Het enige wat ik weet is dat ik iets met felle kleuren wil. @Suprise. Ik heb met je gedanst gisteren. Heerlijk om in ieder geval op de helft te zijn. Vandaag heb jij de GUO. Heel veel sterkte en ik hoop dat alles goed is met de kleine. Ik had nog nooit van een GUO gehoord en heb even nagekeken wat het precies is en ik moet zeggen dat ik blij ben dat ik voor deze echo niet in aanmerking kom. Goed om te lezen dat je energie weer wat terug aan het komen is. Dat is even in de stress schieten als je de spullen die je nodig hebt niet kunt vinden. Gelukkig is alles goed gekomen en ga je zo meteen de auto in. Adem in en adem uit. @Diana. Ik vond de Prenatal box heel leuk, maar ik zal niets verklappen over de inhoud. We zullen vandaag eens kijken waar we de boxen op kunnen gaan halen. Zo leuk. Vrijdag ga ik met een vriendin en lotgenoot winkelen bij Babydump en die box haal ik dan op. Dank je wel voor je lieve succeswens en de felicitatie voor de goede 20 weken echo. Nog 7 nachtjes slapen voor jou. @Mariomama, Ik ben inderdaad heel georganiseerd, maar ik ben vooral ook heel bang dat ik het niet meer kan en daardoor doe ik alles nu maar. Nu valt mijn bekkeninstabiliteit nog mee, maar dat kan elk moment omslaan en dan kan ik dus niets meer. En mijn partner is niet sterk in organiseren, en dat maakt dat ik graag zelf de touwtjes in handen heb. Vergeet de kruidvattas niet en wellicht Felicitas. Die komt niet bij mij in de buurt maar wel bij mijn moeder dus heb ik die op dat adres besteld. De babydumpdoos vond ik de vorige keer de moeite waard, maar ik weet niet of de inhoud is gewijzigd. Gewoon gaan en lekker even babyshoppen. Ze hebben er hele leuke kleren van eigen merk. PS. via kruidvat kun je ook gratis kaartjes krijgen voor de 9 maanden beurs. @Brusje. Ik zet geen foto's ivm privacy. Soms vertel ik wel wat ik heb ga aanschaffen of heb geregeld. Ik ga nu de co-sleeper aanschaffen en het beddengoed. Ik heb eigenlijk bijna alles al in huis vanwege mijn vorige zwangerschap. Ik heb bijvoorbeeld alles van Maxi-cosi gekocht, maar recentelijk heb ik een opvouwbare meetlat gekocht van hout, en een muziekdoos met vissen. @Goldsword. ik hoop dat je inmiddels volledig bent opgeknapt. Anders van harte beterschap. Hoe was de 20 weken echo? Ook bij jou las ik dat alles goed is. Heel fijn om te lezen. @Karin. Ik hoop dat je goed aan jezelf blijft denken. Zwangerschap is een topsport en je mag je lichaam echt wel de rust geven die ze verdiend. Misschien moet je nog minder gaan werken, ook al doe je het een soort van vrijwillig. @Ellamalou. Het organiseren van de gender reveal party is ook heel erg leuk en spannend. Ik heb er veel plezier in. Alles is goed gegaan bij mijn gynaecoloog/psycoloog. Dank je wel voor je medeleven. Hoe was de 20 weken echo? Ik las net dat het allemaal goed is met je meisje. Wat een leuk pakje heb je gekocht? @Marisje. Fijn dat je een goede 20 weken echo had. Jammer dat je de baby boxen vond tegenvallen. Gefeliciteerd met je verjaardag. @Minime. Fijn om te horen dat je ook een goede 20 weken echo had. @Wup. So cute, dat pakje wat je hebt gekocht. Ik moet ook eens bij V&D gaan kijken. @A Flower, Heerlijk nieuws ook voor jou. Ik hoop dat je nu weer rustig kunt ademhalen. @Mamainspe. Zwanger zijn is niet altijd leuk en levert een hoop onzekerheid op. Bij mij begint mijn buik in de weg te zitten en dat is soms heel lastig. Je misselijkheid is ook niet echt heel erg leuk te noemen. Moe zijn hoort er echt bij en probeer je daar zoveel als mogelijk aan over te geven. Je levert nu echt topsport. @Kleine muis. Succes bij de echo. Ik ben weer helemaal bij en dank jullie voor jullie berichtgevingen. Ik ga beginnen met mijn dag. Dikke kus en houdoe
Surprise, succes straks bij de echo! Ik hoop dat je alleen maar positieve berichten krijgt over je kindje en dat je ook van de echo kan gaan genieten! Mamainspe, is wel herkenbaar hoor! Zwanger zijn is nou eenmaal niet voor iedereen heel makkelijk. Ik ben ook nog steeds vermoeider dan ik zou willen en de ene dag gaat het goed en de andere dag voel ik me beroerd. Ik geniet met volle teugen van de bewegingen van mijn zoontje en de voorpret en voorbereidingen voor zijn geboorte en dat sleept me dan weer door de beroerde dagen heen. Maar ik zou me ook zeker graag wat vaker goed willen voelen Je lichaam is toch 'overgenomen' door een groeiende baby, hormonen, en lichamelijke ongemakken. Je hebt niks om je schuldig over te voelen hoor! Mahna, wat fijn dat je weer een mooie echo had! En heel bijzonder dat je man precies met 20 wkn zijn kindje ook heeft gevoeld. Is toch een magisch moment. Wat een toestand met de erkenning voor jullie. Dat is wel heel vervelend! Ik kan me ook goed voorstellen dat het heel pijnlijk is dat Lev nu niet de achternaam van zijn vader draagt. Kan dat eventueel ook nog aangepast worden? Nu maar hopen dat jullie het nu toch nog geregeld krijgen, zonder al te veel gedoe, zoals reisjes naar Polen. En dat de erkenning snel geregeld is. Hier in afwachting van de 20 wkn echo morgen. (Ik sta op de lijst op vrijdag, maar het zkh had die afspraak verzet) Ik vind het nu ook wel spannend worden
Hallo Ik ben al een tijdje aangemeld hier maar lees vooral mee. We hebben heel lang geprobeerd zwanger te worden en na ruim twee jaar is het toch gelukt. Ik ben 27 juni uitgerekend. Ik heb al een zoon van 12. Voor mijn vriend is het zijn eerste kindje. Ik heb de 9e de 20 weken echo. We weten al dat het een jongetje word. 😄
Mahna wat een gedoe met de erkenning, dit soort dingen wil je eigenlijk niet hebben in deze periode. Hoop dat het voor jullie snel is opgelost. Lukt het een beetje met werken? mamainspe2016 denk dat elke vrouw dat wel eens heeft van pff, zou me er niet te druk om maken. pinkshadow welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap surprise wat geweldig dat de echo helemaal goed is, hoop dat je het gevoel dat er iets niet goed is van je af kan zetten en lekker genieten. Andere dames succes met de echo's
Vraagje, kunnen jullie ook moeilijker plat liggen? Ik krijg het ontzettend benauwd en naar gevoel... Kan maar in 1 houding meer liggen...
Wat fijn, Surprise! Hopen dat je zorgen nu weer een beetje wegblijven! Welkom en gefeliciteerd, pinkshadow! Tbtje, ik heb daar op dit moment (nog) geen last van. Maar schijnt wel gebruikelijk te zijn, omdat je baarmoeder kan drukken op een bepaalde ader ofzo, waardoor er minder zuurstof rondgepompt wordt. Dan kan je duizelig worden of benauwd. Zoiets was het geloof ik, maar ik weet het niet precies
Ja heb dit sinds deze week ook. En ik kan ook niet meer op mijn buik slapen. Ik gebruik nu het voedingskussen om lekker op mijn zij te kunnen liggen.