16 t/m 30 juni 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Adje, 10 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Heb ik al een poosje en ben ook in de normale dingen al een stuk benauwder als normaal. Met voedingskussen kan ik mijn draai ook nog niet vinden.

Ben zo blij dat de echo goed was. Alles zit er echt op en aan en ook de placenta ( kan minder goed werken door de suiker) is helemaal goed. Ondanks dat het extra medisch was heeft ze echt de tijd genomen om me gerust te stellen. Erg fijn. Het maagje was in eerste instantie niet gevuld dus na een pauze van een half uur nog weer gekeken en toen was ook het maagje gevuld. Anders hadden we daar nog weer voor terug moeten komen.

pinkshadow welkom.

Verder ben ik het voor vandaag kwijt. Ben moe vanavond maar lekker op tijd op bed en heerlijk slapen dat is er vannacht een beetje bij ingeschoten

2. mariomama

mariomama Fanatiek lid

8 sep 2011
    4.281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben de proefdruk van ons geboortekaartje binnen, maar helaas is de kleur heel anders uitgevallen dan verwacht.
    Dat wordt dus weer even eraan werken. We denken dat het aan de instellingen bij de drukker ligt dus hebben de vraag even daar neergelegd.

3. mariomama

mariomama Fanatiek lid

8 sep 2011
    4.281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Joehoe ik doe mijn twintig weken dansje!

4. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ook! :D

5. Anne020

Anne020 Actief lid

28 jun 2014
    473
    91
    28
    Vrouw
    Amsterdam
    Fijn al die mooie 20 weken echo's!
    Gisteren bij de vk geweest. Er was nog even twijfel of ik de 20 weken echo in het ziekenhuis moest laten maken of gewoon bij de echopraktijk wegens aangeboren hartafwijking in de man's familie. Maar we mogen gelukkig gewoon bij de echopraktijk.
    We hebben hem met 21 weken op 19 februari :)

Begin nu langzaam de baby te voelen. Als ik rustig zit of lig en mij er echt op probeer te concentreren. Lastig zo'n voorliggende placenta ;)

6. Fee86

Fee86 Actief lid

20 sep 2013
    185
    3
    18
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat alle 20 weken echos goed zijn. Toch weer een opluchting.

Hier nu een aantal spullen besteld voor de kamer van grote broer. Behang, bed, accesoires. Ik zag mintgroen voorbij komen, dat hebben wij ook als kleur! Met grijstinten en wit. Rustig, lief maar toch ook stoer. Ik ga helemaal los op de grote jongens kamer, babykamer zal hetzelfde blijven.

En de naam..... Ik ben eruit!!! Ik heb echt een perfecte naam en ik werd zelfs emotioneel toen ik de knoop had doorgehakt. Manlief is alleen nog niet overtuigd..... Komende tijd hem zien te overtuigen haha 😉

7. Anne020

Anne020 Actief lid

28 jun 2014
    473
    91
    28
    Vrouw
    Amsterdam
    Namen. Waarom zijn jongensnamen zoveel moeilijker dan meisjesnamen!

8. Fee86

Fee86 Actief lid

20 sep 2013
    185
    3
    18
    NULL
    NULL
    Helemaal mee eens!

9. tbtje

tbtje Fanatiek lid

10 sep 2012
    1.217
    0
    36
    NULL
    NULL
    Fantastisch nieuws al die goede echo's:D

Namen hier juist jongen makkelijk en nu eens meisje geen naam, vandaar dat ik het geslacht al wist :) bij dochter precies andersom gehad!

Hier steeds in dubio duowagen of niet ivm leeftijdverschil, denk dat ik het niet ga doen en een leuk autootje ga kopen :) want ik ga toch niet lopend straks naar peutspeelzaal...heb vervoer nodig als man diensten heeft...

10. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.272
    25.745
    113
    Wat fijn dat al de echo's nu zo goed gaan!

Hier ook een prachtige echo! Alles erop en eraan en alles zag er goed uit.
    Hij was lekker beweeglijk en flink aan het trappelen en boksen. Zo leuk om het dan te voelen én te zien! Wat kan je al trots zijn op je kind, en dan alleen nog maar omdat hij goed groeit en beweegt 😍
    En hij woog 382 gram :D

Wij hadden ook meer moeite met een jongensnaam. Ik vind het nog steeds een wonder dat we er nu wel zo snel uit zijn :D

Fee, ik hoop dat je je man kan overtuigen! Vooral als je al zo verliefd bent op de naam. Gewoon de naam in gebruik nemen thuis, en dan kan een andere naam straks niet eens meer ;)

Tbtje, is een meerijplankje niet een optie? Stuk goedkoper en ook heel praktisch.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      24,6 KB
      Weergaven:
      2
  11. kleinemuis80

kleinemuis80 Bekend lid

21 aug 2015
    696
    32
    28
    Jaaaa gisteren mijn dansje gedaan en vandaag mijn echo gehad... Heerlijk!! Alles was goed. Zat wel tegen een groot hoofdje aan maar dat heeft hij georven van de familie ;)

12. mariomama

mariomama Fanatiek lid

8 sep 2011
    4.281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha ik had juist eerder een jongensnaam!
    Man overtuigen: gewoon heel vaak zeggen (ik zei het zelfs in mijn droom!), een proefdruk geboortekaartje met DE naam, dan komt het wel goed.

13. PeAn

PeAn Niet meer actief

Zo hopelijk kan ik weer wat regelmatiger reageren vanaf nu.
    Ben voorlopig nog niet uit de drukte maar de piek lijken we te hebben gehad.

Fijn te lezen dat de 20 weken echo's allemaal goed zijn. Deze lijst heeft genoeg voor de kiezen gehad dus ik hoop dat iedereen gewoon een goede echo heeft.

Op alles reageren van de afgelopen weken is ondoenlijk maar ik heb het wel gelezen.

Wij kregen van de week het proefkaartje binnen maar dat was een flinke tegenvaller.
    Het is een kaart met 2 openslaande zijden en als je die sloot dan was het gewoon schots en scheef en overlapten deze elkaar. Aan de binnenkant zaten vlekken en de tekst viel buiten het kader op de achterkant.
    We hebben gister een klacht gemaild en kregen vandaag gelijk reactie.
    We krijgen een nieuwe proefdruk en als we toch tot bestellen overgaan en het bevalt niet krijgen we ons geld terug of nieuwe kaartjes.
    An sich natuurlijk een nette reactie alleen ik heb er echt geen zin in om me kopzorgen te moeten maken over een geboortekaartje als ik net ben bevallen.

Gisteravond hebben we een ander heel leuk kaartje gevonden en via die site zijn er veel meer mogelijkheden de kaart de personaliseren. We willen deze week een proefdruk bestellen en als dit bevalt dan weten wij waar we onze bestelling moeten plaatsen.
    Ook is er nog een 20% kortingsactie voor bestellingen die voor 1 maart gedaan zijn dus dat maakt het nog even iets leuker.

Ik merk dat mijn buik flink groeit. Als ik de trap op ben gelopen heb ik het idee dat ik de marathon gelopen heb met 3 paarden op mijn rug zo erg hijg ik.
    Voel me verder heel goed en ondanks dat mijn nachtrust erg onrustig is heb ik energie voor 10! Vind het dus soms een tikje frustrerend dat mijn lichaam de rem erop gooit. Fietsen gaat niet meer zo hard als ik deed en zou willen enz.

Qua babyspullen zijn we, op wat kleine dingen na, klaar. Alles ligt op zolder te wachten.
    Eerst alle klussen in huis afmaken en dan langzaam aan alles gaan klaarzetten.
    Hier geen aparte babykamer, kleine komt bij ons op de slaapkamer te slapen en de conmode staat op de kinderslaapkamer. Ivm een badkamer ter grote van ee postzegel zal daar ook het badje komen.
    Beneden komt ipv een box een ledikant te staan. Meer ruimte is er niet plus die box is bij mij altijd meer opslagplek geweest dan dat ze er werkelijk in speelden. Alleen de eerste maanden sliepen ze daar dus overdag...dat kan dus ook prima in een ledikant.

Vind het allemaal razend snel gaan! Alweer over de helft heen!!! Zo zit je in de weken dat je hoopt niet misselijk te worden en dan is daar ineens de 20 weken echo alweer 😰

Ergens deze week gaan we kijken of we ons bed hoog genoeg kunnen maken door ons frame maximale hoogte te stellen. Hoeven we geen gebruik te maken van klossen.

Babydozen heb ik, op het kruidvat na, allemaal op mogen halen. De een is uitgebreider dan de ander maar er zitten hoe dan ook bruikbare dingen in en vind het erg leuk om te mogen krijgen.

Gister de rechtzaak gehad die ik aangespannen had tegen mijn (ex) werkgever. Ik meende aanspraak te kunnen maken op opvolgend werkgeverschap waardoor ik vond dat ik in vaste dienst bij hen was en dit ontkenden zij (uiteraard).
    Na de nodige heen en weer is er een schikking gekomen en ik mag na mijn zwangerschapsverlof aan de slag! Sowieso tot einde van het jaar en wanneer de aanbesteding van zorg toegewezen wordt door de gemeente krijg ik ten minste een jaar verlenging! De kans dat ze die aanbesteding krijgen is meer dan 75% dus als het goed is ben ik weer 16 maanden aan het werk straks.
    Uiteraard had ik ook de uitspraak van de rechter af kunnen wachten en de kans was aannemelijk dat hij mij in het gelijk zou stellen maar zo moeilijk is het niet om een ontslagvergunning te krijgen dus daarmee kreeg ik alsnog geen zekerheid.
    Ik ben dus helemaal happy! 😆

Nou volgens mij heb ik nu ff niks meer.....ja dat ik onder een snikhete douche ga staan want ik blijf het koud houden.

14. PeAn

PeAn Niet meer actief

Oh vergeet ik het alsnog......nog erg bedankt voor de felicitaties 😊

15. PeAn

PeAn Niet meer actief

#4015 PeAn, 4 feb 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 feb 2016
    👶ZWANGER👶

12 juni🎈
    Puppytje, 29 jaar, 2e kindje💓

15 juni🎈
    PeAn, 33 jaar, 5e kindje💓

16 juni🎈
    Prinsesje2014, 2e en 3e kindje💓💓

17 juni🎈
    Fee86, 29 jr, 2e kindje💓

18 juni🎈
    Rijn, 24 jaar, 1e kindje💓
    Karin1983, 32 jaar, 2e kindje💓
    MiniMe89 , 26 jaar , 1e Kindje 💓
    vlindertje126, 24 jaar, 2e kindje💓

19 juni🎈
    Krimpie, 28 jaar, 1e kindje💓
    Disneymama, 26 jaar, 2e kindje💓

20 juni🎈
    3muisjes, 32 jaar, 5e kindje💓
    Adje, 39 jaar, 4e kindje💓
    tbtje, 23 jaar, 2e kindje💓
    Marisha, 35 jaar, 3e kindje💓
    Marisje89, 27 jaar, 1e kindje💓

Brusje, ? jaar, 5e kindje💓
    Boterbloempje, 1e kindje💓

21 juni🎈
    lievemandie, 28 jaar, 1e kindje💓
    awvd, 24 jaar, 2e kindje💓

Surprise, 36 jaar, 3e kindje💓
    Mahna Mahna, 41 jaar, 2e kindje💓
    Anoul26, 35 jaar, 3e kindje💓

22 juni🎈
    Kleinemuis80, 2e kindje💓

23 juni🎈
    Ellamalou, 31 jaar, 1e kindje💓
    Mamavanmanoa, 34 jaar, 2e kindje💓
    Rosa1234, 30 jaar, 1e kindje💓
    Florenthe, 40 jaar, 3e kindje💓

24 juni🎈
    a Flower, 25 jaar, 2e kindje💓
    Wup79, 36 jaar, 2e kindje💓
    Mamainspe2016, 22 jaar, 1e kindje💓
    Fauna, 31 jaar, 2e kindje💓
    Valiona, 25 jaar, 1e kindje💓

25 juni🎈
    Mariomama, 34 Jaar, 3e kindje💓
    Goldsword, 27 jaar, 2e kindje💓

26 juni🎈
    Presa, 25 jaar, 1e kindje💓
    Loesje6, 29 jaar, 2e kindje💓
    Sissi87, 28 jaar, 2e kindje💓
    Bloemetje16, 26 jaar, 2e kindje💓

27 juni🎈
    Viveluna, 1e kindje💓
    Pinkshadow, 2e kindje 💓

28 juni🎈
    Sieppie, 30 jaar,💓
    Dalk, 34 jaar, 1e kindje💓
    Diana285, 30 jaar, 1e kindje💓

1 juli🎈
    Anne020, 36 jaar, 1e kindje 💓

In totaal 44 mama's 45 kindjes
    👧11 meisjes
    👦19 jongens
    👦2 verrassingen

🌟🌟🌟Sterretjes🌟🌟🌟
    🌟Whoppie🌟Luna3🌟Doetie🌟Lila
    🌟Melanie2012🌟Saphira85🌟Oktober91
    🌟Marlau🌟 🌟 🌟Loes

📅Afspraken & echo's👀

Februari

4 februari Kleinemuis80 20 weken echo
    4 februari Lievemandie 20 wkn echo

5 februari DisneyMama 20 weken echo GUO
    7 februari 3muisjes controle vk
    8 februarI Kleinemuis80 controle vk
    8 februari PeAn controle vk
    8 februari ??? 20 wkn echo bij emc
    8 februari Mariomama 20 weken echo
    8 februari Sissi 20 wk echo 12.45
    9 februari Goldsword hematoloog 11.30
    9 februari Goldsword gyn 15.00
    9 februari Pinkshadow 20 weken echo
    10 februari Rosa1234 vk
    10 februari Diana 20 wkn echo
    11 februari Karin1983 VK
    12 februari Dalk 20 weken echo
    12 februari Mahna Mahna vk
    12 februari Mariomama afspraak gyn + echo
    17 februari Dalk controle vk
    17 februari Wup 2e GUO en controle 10.45
    19 februari Anne020 20 weken echo
    22 februari Surprise reveal tijdens verjaardag
    28 februari Vlindertje controle vk
    29 februari Karin 1983 gyn

Maart
    1 maart PeAn controle vk
    3 maart Ellamalou controle
    7 maart Goldsword gyn 9.20
    13 maart Lievemandie pretecho 3D
    21 maart Vlindertje pretecho

April
    7 april Mahna pretecho 3D 18.00 uur
    9 april PeAn pretecho 4D
    11 april Tbtje pretecho 3D

16. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Pean fijn dat je er weer bent. En dat alles goed gaat.

zou je voor mij op 23 feb er nog een gyn afspraak plus echo bij willen zetten

O ja gisteren is bij de echo het geslacht bevestigd dus we zijn er nu wel zeker van

17. kleinemuis80

kleinemuis80 Bekend lid

21 aug 2015
    696
    32
    28
    Onze knappe zoon die zowel op moeder en vader lijkt... nu al!!!

Bijgevoegde bestanden:

18. Mamavanmanoa

Mamavanmanoa Actief lid

18 okt 2015
    118
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik dans met je mee!! Nog 1,5 uur en dan hebben we de spannende SEO!! beetje zenuwachtig, maar niet zo heel erg gelukkig. Komt vooral omdat de echoscopiste al heel veel vast heeft gecheckt tijdens geslachtsbepaling.

19. kleinemuis80

kleinemuis80 Bekend lid

21 aug 2015
    696
    32
    28
    En jullie mogen puzzelen.. mijn zussen zagen het eerst niet

Bijgevoegde bestanden:

20. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Hmm, ik weet nou eigenlijk niet of ik een SEO of een GUO heb gehad. Weet ook niet zo goed wat dan het precieze verschil is? Ik ben wel in het ziekenhuis onder controle, duurde zo'n 45 min en alles werd opgemeten, bloedstromen bekeken (met rood en blauw), etc. Wat doen ze dan bij de ene wel en bij de andere niet?

Ik heb de laatste tijd zo'n last van pijn in mijn onderrug, heel irritant. Kan het me wel herinneren van de vorige zwangerschap, maar toen begon dat pas een stuk later. Nu vind ik het erg lastig, ik wil eigenlijk niet te veel tillen, maar met een peuter van 2 is dat nogal lastig :)

Deel Deze Pagina