16 t/m 30 juni 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Adje, 10 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamainspe2016

mamainspe2016 Actief lid

20 okt 2015
    219
    50
    28
    NULL
    NULL
    PeAn, fijn dat alles goed was met jou en de kleine! Fijn dat ze voor de zekerheid je bloedsuikers testen, hopelijk geen afwijkende waardes.

2. PeAn

PeAn Niet meer actief

Mamavanmanoa houd je jezelf wel in de gaten alstjeblieft?!?
    Je hebt aardig wat op je bordje zo te lezen dus neem op tijd je ontspanning.
    Ik weet als geen ander dat je gewoon door wilt gaan en alles klaar wilt hebben. Ook ik heb loeidrukke weken achter de rug en gunde mezelf echt te weinig rust. Maar meis daar heb je uiteindelijk jezelf het meeste mee want er komt een moment dat je het niet meer kunt bolwerken.
    Zeker in tijden van verbouwen wordt de stress enorm maar meis ff de teugels laten vieren. Dat stof ligt er morgen ook nog wel. Ff een momentje rust pakken is heel belangrijk. Kan je hulptroepen inschakelen? En al helemaal als je man weg is?

Kom je regelmatig ff je beslommeringen hier delen? Ff ventileren en zo heb je tenminste heel even een rust momentje 😉

Succes met alles.

3. PeAn

PeAn Niet meer actief

Kleinemuis80 natuurlijk vinden wij (wat later in de kraamweek 😆 en daarna) kraambezoek erg leuk maar voor sommige mensen is bezoeken geen optie. Zo hebben ze toch een beeld bij de naam 😉
    En ik ga ze niet zelf printen ed hoor.
    Dat heeft mijn ex gedaan bij Jennifer en Neomy en das niet zo goed bevallen 😂

Bij carddreams (vast ook bij andere lijkt me) kan je je bewerkte kaartje opslaan. Dus het is een kwestie van laatste dingen toevoegen en op bestellen drukken.
    De enveloppen laten we al eerder komen zodat we die vast kunnen schrijven.

Alles bij elkaar een klein half uurtje werk....nou dat moet lukken 😊

MiniMe89 fijn dat het is opgelost met de kaartjes. Overigens erg nette service.
    Veel plezier op de 9maanden beurs!

4. PeAn

PeAn Niet meer actief

Goldsword ik was net aan het teruglezen en zag ineens staan dat jullie een zoontje krijgen!
    Kan me niet herinneren of je dit al eerder vertelt hebt 😳 maar van harte! Ik heb het net in de lijst aangepast.

5. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    GRRRRRR vorige week donderdag een kweek ingeleverd en mijn urine weer laten sticken vanwege die blaasontstekingsklachten. Uit het sticken kwam dat ik blaasonsteking had. Maar met de kweek wilden ze weten welke bacterie ik had zodat ze me voor de zwangerschap en de diabetes wel een goede kuur konden geven. Nou ik baalde al omdat ik er wel last van had. Vandaag eindelijk de kweek binnnen en kon ik een augmentin kuur op halen. Kom ik even voor 5 bij de apotheek zijn ze het vergeten door te geven en ze waren al niet meer te bereiken. GRRRRR dus nog geen kuur kan ik er morgen nog weer achter aan. Loop ik al 6 dagen met een blaasontsteking en nog geen kuur.

6. mamainspe2016

mamainspe2016 Actief lid

20 okt 2015
    219
    50
    28
    NULL
    NULL
    Jeetje dat zit wel heel erg tegen. Dat ze je zolang net een blaasontsteking laten lopen joh, voor t zelfde geld gaat naar boven, zit je nu helemaal niet op te wachten. En dan alsnog augmentin geven. Hadden ze beter een donderdag al kunnen doen, was je er misschien al vanaf qua klachten!

7. diana285

diana285 Bekend lid

6 jan 2016
    813
    363
    63
    Suprise@ laten ze wel lang mee lopen zo, straks heb je een nierbekkenontsteking omdat ze je zolang laten lopen.

Peann@ fijn dat alles goed is.

Wij gaan dit weekend als het goed is beginnen met kamertje leeghalen en behangtrekken.
    Morgen om 11 uur de echo, begin nu wel wat nerveus te worden, daarvoor nog naar het stadhuis voor de erkenning te regelen.

8. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    IK weet het van de nierbekonsteking spoel dus ook wel goed door dat het niet naar boven slaat. Snap wel dat ze de kweek af willen wachten want een paar weken geleden heb ik een kuur gehad waar voor de bacterie resistent bleek te zijn. Maar nu loop ik al 6 dagen ziek rond en dan vergeten ze het ook nog door te geven. Morgen gelijk maar bellen

9. kleinemuis80

kleinemuis80 Bekend lid

21 aug 2015
    696
    32
    28
    Ik mag ook voor de suikertest. helaas mag ik wel zo'n drankje naar binnen werken.. Ben zeer benieuwd hoe dat gaat haha

10. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    @ PeAn, ik had het inderdaad nog niet eerder gezegd! Eerst even familie etc. inlichten. En mijn man wilde het eerst liever niet vertellen, maar uiteindelijk toch wel :) Danjewel voor het aanpassen van de lijst! Hopelijk komt uit je suikertest dat alles gewoon goed is :)

@ Surprise, wat vreselijk vervelend zeg! Een blaasontsteking kan zo veel zeer doen en dan gewoon een week laten lopen! pffff, nu toch hopen dat het morgen wel geregeld is!!

@ Kleinemuis (toch?) succes met je suikerdrankje en test!

@ MahnaMahna, ik ben zo benieuwd wat jullie krijgen!! Ik denk een meisje ;)

Ik moest vandaag om 11.30 uur in het ziekenhuis bij de hematoloog zijn ... uiteindelijk om 12.15 aan de beurt. Gelukkig is mijn milt nog steeds een normale grote. Wel moet ik foliumzuur extra blijven slikken en regelmatig bloed prikken om allerlei waardes te meten. De vorige zwangerschap heb ik rond de 7/8 maanden een ijzer infuus gehad omdat mijn hb tot daalde tot onder 5,5. Bloeddruk is aan de lage kant, 90/50, dus lastig voor mij, maar kan geen kwaad en beter dan te hoog. Ook dat is bekend, dat heb ik namelijk altijd :) Wel hele aardige vrouw, zelfde als bij mijn vorige zwangerschap dus dat is wel leuk. In ieder geval, toen moest ik nog een vervolgafspraak maken, maar de receptie was net aan het lunchen ... Eerst maar bloed gaan prikken en om 15.00 moest ik weer terug zijn in het ziekenhuis voor bezoek aan de klinisch verloskundige, dus ik dacht dan maak ik dan maar die afspraak. Ben ik om 15.00 weer terug, loopt het ook daar uit omdat de verloskundige ziek is! Uiteindelijk na 15.30 ergens aan de beurt, lekker dagje zo. Wel hele aardige vervangende gyn en een co-assistent. Ik ben bijna weer op startgewicht, dus dat is goed. En gelukkig weer even gekeken naar de beeb! Leuk! De co-assistent had dit nog nooit gedaan, dus ook wel leuk. Dan kun je extra lang kijken, omdat ze het nog moet leren natuurlijk :D De baby was echt heeeeeeel actief, grappig om te zien. Toen we daar uiteindelijk klaar waren nog even langs de hematoloog voor die afspraak en langs de apotheek om dat foliumzuur op te halen en uiteindelijk reed ik om 17.15 weg bij het ziekenhuis. Echt de hele dag dus in het ziekenhuis geweest. Pfff toen was ik het wel even zat ;)

Zo ondertussen een heel verhaal :) Hier bij nog even een fotootje van de 20-weken, kon hem niet eerder plaatsen, lukte niet via telefoon.

Bijgevoegde bestanden:

11. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Krijgen jullie ook met de 20 weken een geschat gewicht? En een 3d echo ?
    Wij konden echt prachtig het gezichtje al zien.
    Maar ik was wel benieuwd naar echo gewicht schattingen.

12. Pinkshadow

31 mrt 2014
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo!

Vandaag 20 weken echo gehad en alles zag er goed uit! We kregen ook een dvd mee ( deze was gewoon gratis)

We hebben er zo'n zin in haha.. Al op de helft maar voelt ook als pas hihi..
    Vorige bevalling ging heel goed. K was nog jong en raakte in het begin een beetje in paniek maar al snel vond ik mijn draai in het opvangen van de weeën en heb er van het begin tot eind zonder pijnstilling maar 8 uur over gedaan. Zie dus ook niet op tegen deze bevalling. Hopelijk is het waar en gaat de tweede nog sneller haha.

13. DisneyMama

DisneyMama Bekend lid

7 nov 2013
    819
    438
    63
    Hoi Dames, wat een berichten!!
    Afgelopen weekend hier erg druk, dus heb nog geen kans gehad om te reageren! Dus ga er nu ff voor zitten nu zoon op bed ligt..

Bevalling; ik heb geen angst, wel spanning. Mijn eerste kwam in zes uurtjes, dus vrij snel. Ben poliklinisch in ziekenhuis bevallen, met voornaamste reden dat ziekenhuis met ambulance alsnog 15 minuten is. Mijn nichtje heeft na haar bevalling een scheur in haar baarmoeder gekregen, als zij hier in t dorp was bevallen was ze er niet meer geweest. Om die reden ga ik naar het ziekenhuis!
    Daarnaast vond ik het vorige keer erg prettig, en de accommodatie is nu nog beter omdat ze sinds 2 jaar in t nieuwe gebouw zitten.
    Maar gezien ik snel en makkelijk beval is de vraag maar of ik t ziekenhuis wel red, moet met de eerste ween gelijk gaan rijden zij de VK al haha..
    Bevalling zelf viel me toen mee, wilde eerst geen pijnstilling, tot ik het niet meer trok. Ik vragen om een ruggenprik, had ik al 9 cm ontsluiting en mocht ik gaan persen. Zoon is wel met vacuüm geboren omdat het niet echt snel ging, duurde totaal een uurtje.
    Ook een knip maar heb hier totaal geen schuldgevoel over, ging heel gemoedelijk en voor me gevoel was het ook nodig. En de gynaecoloog215 die er bij kwam had ook echt mijn humor, dus was tussen het persen door best leuk! Vooral het hechten heeft ze me echt aan het lachen gemaakt, niet echt handig natuurlijk maar wel een positieve ervaring. Al tijdens het hechten zei ik, weet niet waar iedereen over zeurt maar zo'n bevalling wil ik nog wel een keer..
    Ben dus voornamelijk benieuwd naar deze bevalling!

@brusje, de pijn vond ik wel te handelen, maar is natuurlijk persoonlijk. Wel ben ik van mening hoe meer je opziet tegen de pijn, hoe meer zeer het doet!
    En het duurt nog wel even, dus relax! :)

@mariomama, tens bij de geboorte geen ervaring, heb er wel 1 thuis liggen voor mijn rug, vind het heerlijk om te gebruiken, alleen nu eigenlijk nog niet gedaan. Heb mijne toen bij de lidl gekocht voor 15 euro, en werkt ook goed met spierpijn en rugklachten..

@kleinmuisje, wat vervelend van de woningbouw, maar het is niet anders.. Gelukkig heb je veel familie dus dat zal vast goed komen met het afronden van het kamertje!
    Leuk al die kleuren, ben benieuwd naar het eindresultaat!
    Ik mag ook weer testen voor suiker, maar gelukkig niet t drankje, moet een aantal dagen zelf mijn suiker meten thuis, en dan gaan ze verder kijken. Snap wel dat je er tegenop ziet!
    Wat een grote buik al, denk dat ik er ook zo 1 heb, collega's geloven ook niet dat ik nog tot juni moet haha

@MamavanManoa; wel rustig aan doen hoor! Ik ben ook zo'n type dat gewoon doorgaat want dat hoort zo, maar de hormonsters laten dat niet toe.. Gelukkig is mijn manager een echte mamakloek, die gewoon bepaald dat ik minder moest gaan werken, ik heb last van bekken. Maar neem echt je rust.. Het huishouden komt wel, belangrijk zijn je kindjes zowel in je buik als je peuter die rondstuiterd!
    En ben je het even zat, gewoon met ons delen, we hebben er denk ik allemaal last van!!

@MahnaMahna, wat een goede deal voor de dekens zeg! Dat geeft altijd een goed gevoel.. En het kamertje al bijna af! Wat een heerlijk gevoel moet dat geven, en een rust..
    Ik hoop voor je dat het gedoe met de gemeente snel opgelost wordt, wat vervelend zeg!

@MiniMe89, fijn dat het drama met de kaartjes is opgelost! Wel vervelend natuurlijk dat het niet goed is gegaan!

@suprise, wat vervelend van de apotheek en arts, hoop dat je morgen snel kan starten en klachten snel minder worden, beterschap!

Geboortekaartje ben ik nog niet mee bezig, ga op de Negenmaandenbeurs lekker kijken en inspiratie opdoen. Bij de eerste hadden via Hallmark besteld, was goedkoop en goede kwaliteit maar nu hebben ze niet meer echt onze smaak.
    Dus over 3 weken ga ik me daar maar eens druk over maken. Wel leuk om te zien hoe iedereen dit anders invult. Ik vind een foto bv. niet mooi maar snap wel als je het doet.. Ik wil vooral iets anders dan standaard, maar wat.. Tja..
    @Adje, wat een geweldig leuk kaartje! Echt uniek en passend! Ben onder de indruk!
    @Pean, leuk gedichtje voor op de kaart! Echt grappig :)

@Dalk & Diana285, gefeliciteerd met de 20 weken!

Buik bewegen; hier zie ik me buik af en toe ook al heen en weer gaan, echt weer apart en bijzonder.
    Mijn man was maandag jarig en heeft toen 's avonds voor het eerst de baby gevoeld, echt bijzonder kado voor hem natuurlijk.

Negenmaandenbeurs heb ik echt zo zin in! Vind het echt een uitje! Ben er drie jaar geleden geweest, was toen net 8 weken zwanger, wist nergens iets van en was echt verbaasd met alle optie, mogelijkheden en prijzen! Nu weet ik veel meer, en kan ik echt gericht gaan shoppen.
    Ga samen met me nichtje, echt 3 maanden geleden al afgesproken, en komt ze van de week vertellen dat zij ook zwanger is van de tweede, schelen 8 weken! Echt zo geweldig en superleuk! Ben dus super enthousiast en kan niet wachten haha..
    Ik heb al aantal acties gezien die voor mij goed uitkomen, en ik wil graag wat draagdoeken proberen. Vind het daarom wel een meerwaarde, maar je moet wel van drukte en beurzen houden anders is het denk ik echt hel :)
    Bij Wij Jonge Ouders zit ook een boekje met aanbiedingen en coupons, altijd handig voor degene die gaan!!

@Mamainspe2016, wat vervelend dat je je reacties weg klikte, ik typ eerst alles in word en dan plak ik het in de site, is makkelijker om meerdere pagina's te kijken, tipje: ')
    Ben inmiddels al helemaal omgeschakeld naar de jongens hoor! En shoppen zit ook al goed.
    Heb gisteren me moeder via marktplaats op een kinderwagen afgestuurd, wil namelijk een quinny buzz, en het is gelukt!
    Mooie goudkleurige buzz 3, met allemaal extra's erbij. En het liefste is nog dat ik hem krijg van me moeder!
    Dus ben helemaal happy :D
    Betreffende de afwijking is überhaupt niet zeker of ze het kunnen zien, wel krijg ik nog een groeiecho ivm hoge BMI, dus controleren ze nog extra de fontanellen. Maar heb zelf geen onrustig gevoel dat het mis is. Deze afwijking komt in heel de wereld voor zover nu bekend maar 8x voor waarvan 2x in NL, dat zijn mijn schoonzus en zwager. De kans is dus extreem klein, en ze weten niet eens of het erfelijk is, of aan mijn schoonmoeder lig en mijn man geluk heeft dat hij het niet heeft.
    Dus ik ben vrij relaxed eronder gelukkig, ben ook geen stresskip!

@Goldsword, wat een dag in het ziekenhuis zeg! Maar fijn dat alle controles goed zijn. Kan me voorstellen dat de echo grappig was. Wij hadden ook een co-assistent erbij vorige week. Ging de arts hem allemaal vragen stellen die hij niet wist, maar mijn man wel haha. Was een beetje genant voor die co-assistent denk ik. Ik en de arts konden er wel om lachen..
    En een mooie echo zeg, lekker opgekruld en veilig in je buik!

Iedereen een fijne avond en succes met alle afspraken deze week!
    En ik ga proberen vaker te reageren want zo worden alle post wel erg lang :D

14. Pinkshadow

31 mrt 2014
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons was het geschatte gewicht 372 gram.

Of bedoel je bij de geboorte? Dat heeft ze ons niet verteld.

15. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Nee bij de 20 weken echo, ik was wel benieuwd en dacht misschien een lijstje maken. Kunnen we een beetje vergelijken.
    Brusje 20 w en 3 d 401 gr gschat gewicht
    Pinkshadow. 20w. ? 372 gr geschat gewicht

Zoiets

16. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    @disnrymama, ik drnk niet dat angst de pijn verergerd, anders zouden alle bevallingen verschrikkelijk bij mij moeten zijn. Het heeft hier te maken met verschillende gebeurtenissen. En ik heb de derde bevalling echt geweldig gedaan (was alleen echt moe) wee op wee bijvoorbeeld zit ik niet op te wachten, knippen zonder vedoving zit ik ook niet op tr wachten, baby die vast zit....etc. En weeen is gewoonweg niet leuk. Ik kneus liever mn enkel.

17. kleinemuis80

kleinemuis80 Bekend lid

21 aug 2015
    696
    32
    28
    Goedemorgen,

Ik krijg als ik zo lees over de negenmaandenbeurs ook zin om er over heen te wandelen. Vorig jaar ook geweest en ik vond het super.. Lekker dingen uitproberen en goedkoper inslaan.. En dan weer moe en voldaan al die zooi mee slepen.
    Maar helaas ik heb een vergroeiing in mijn rug dus mijn rug gaat nu in protest als ik te lang loop..

Gewicht en lengte van onze frummel was 382gr en 23 cm

18. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL
    Brusje 20 w en 3 d 401 gr gschat gewicht
    Pinkshadow. 20w. ? 372 gr geschat gewicht
    Ellamalou 19w en 5d 343 gr