16 t/m 30 juni 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Adje, 10 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 3muisjes

3muisjes Bekend lid

9 aug 2015
    585
    0
    0
    Oei spannend Thea!

Hier met momenten ijskoud en dan sta ik weer te koken als een gek!

Slaap niet graag zonder dekens, maar eronder is weer net te warm. Mijn man word gek van me 'snachts. Dekens af dekens op hahaha

2. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    #402 LiLaa, 19 okt 2015
    Laatst bewerkt: 19 okt 2015
    ♡♡♡ ZWANGER ♡♡♡

16 juni🎈

17 juni🎈
    PeAn, 32 jaar, 5e kindje (5e zwangerschap maar 4e eigen kindje)
    Marlau, 30 jaar, 2de kindje
    Nicci, 33 jaar, 2e kindje
    Luna3, 27 jaar 1e kindje

18 juni🎈
    Rijn, 24 jaar, 1e kindje (3e zwangerschap)
    Loes, 31 jaar, 2e kindje
    Karin1983, 32 jaar, 2e kindje

19 juni🎈
    Lays, 28 jaar, 1e kindje
    Surprise, 36 jaar, 3e kindje
    oktober91, 23 jaar, 2e kindje
    Melanie2014, 26 jaar, 2e kindje

20 juni🎈
    3muisjes, 32 jaar, 5e kindje (4e zwangerschap)
    Adje, 39 jaar, 4e kindje (3e zwangerschap)
    tbtje, 23 jaar, 2e kindje (3e zwangerschap)
    Marisha, 35 jaar, 3e kindje (3e zwangerschap)

21 juni🎈
    Disneymama, 26 jaar, 2e kindje (4e zwangerschap)

22 juni🎈
    Marisje89, 26 jaar, 1e kindje
    Fluss1984, 31 jaar, 1e kindje
    Cheshire, 1e kindje
    Kleinemuis80 2e kindje

23 juni🎈
    Thea23, 30 jaar, 4e kindje
    Ellamalou, 31 jaar, 1e kindje
    BeertjeS, 2e kindje (3e zwangerschap)

24 juni🎈

25 juni🎈
    LiLaa, 27 jaar, 3e kindje

26 juni🎈
    Florenthe, 3e kindje

27 juni🎈

28 juni🎈

29 juni🎈

30 juni🎈

Afspraken & Echo's:
    22 oktober Marlau intake + eerste echo vk
    27 oktober Marisje89 intake + eerste echo vk
    29 oktober Marisha echo
    2 november Luna3 echo
    3 november rijn intake + eerste echo vk
    3 november Surprise intake + echo
    4 november 3muisjes intake + eerste echo vk
    5 november Kleinemuis echo
    5 november Loes221983 echo
    9 november Melanie2014 echo
    10 november LiLaa intake + eerste echo gyn (10:10)
    10 november Karin1983 intake + eerste echo vk
    10 november tbtje intake en echo gyn
    10 november Loes221983 intake vk
    11 november Adje intake + echo gyn
    16 november Ellamalou eerste echo
    16 november PeAn echo (19.30 uur)
    19 november PeAn intake (13.30 uur)

3. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Ik heb de lijst aangepast, graag zo houden meiden.
    + ik heb mijn afspraak erbij gezet 😁 10 november heb ik mijn eerste echo! Spannend! 😁

4. Marlau

Marlau Fanatiek lid

2 jun 2015
    1.972
    1.191
    113
    Ik heb het ook eerder koud dan warm. Maar beide is een 'kwaaltje' toch? Ik heb vooral koude handen. Brrrr

Suprise wat balen dat je een ziekenhuisabo erbij hebt gekregen. Hopelijk kan je je suiker zelf goed onder controle houden.
    En Thea ook al onder behandeling van een gynaecoloog.

Wat leuk dat er zoveel van jullie het al vroeg vertellen dat jullie zwanger zijn! Ik vind het zoveel makkelijker! Ik heb me nu al een aantal keer bijna versproken!

5. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    aankomende donderdag al de beruchte suikertest pffff

6. Marlau

Marlau Fanatiek lid

2 jun 2015
    1.972
    1.191
    113
    Dat is 1 of ander vies drankje toch? Wat meten ze dan precies? Succes!

7. PeAn

PeAn Niet meer actief

Balen Surprise dat je suiker nu al de verkeerde kant uitgaat.

Hier dachten de bij de jongste dat haar suikerwaardes niet goed zouden zijn na de geboorte. Ze was erg groot (4520 gram) maar alles was gewoon goed gelukkig.

Thea logisch dat je gelijk bij de gyn onder behandeling komt. Spannend dat je gelijk al een vroege echo krijgt.

8. rijn

rijn Actief lid

15 aug 2014
    350
    1
    18
    NULL
    NULL
    Oef suprise balen dat je er nu al aan moet geloven. Heb je het vorige keer met alleen een dieet gered?
    Thea spannend hoor! Ben benieuwd wanneer je je echo heb.
    Koud/warm: koud!!!!! Ih zo vreselijk koud! Ik loop al de hele week met blauwe nagels van de kou. Heel af en toe heb ik het weer bloedheet, maar das heel weinig.. helaas...

9. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.272
    25.745
    113
    Goh, een beetje een druk weekend gehad en ik hou jullie nu al niet meer bij ;)

In ieder geval alle nieuwe dames: Welkom en van harte gefeliciteerd!

Surprise, wat balen dat het nu al mis gaat met je suiker. Ik heb er niet zo veel verstand van, maar is dat op te lossen met alleen dieet?

Ik zag ook nog een mooie knallende test voorbij komen, Super!
    En Thea, jij had ook een mooie test, las ik! Wat fijn!

En een erg leuke foto voor een fotopuzzel met schoenen. Dat is ook een mooie manier om het te vertellen! Wel balen dat het dan nog zo lang duurt voordat het klaar is. Kan je dat volhouden, Karin?

Ik zag ook al wat mooie namen voorbij komen. Hier staat nog niks vast. De kinderen roepen wel al van alles :D. Ik vind jongensnamen wel een stuk moeilijker dan meisjesnamen... Voor een meisje denken we nu nog aan Maya en Norah. Maar kan allemaal nog veranderen.

Rijn, wat fijn dat je je positiever voelt. En jouw testen zagen er ook erg goed uit!

Ik dronk al voor de bevruchting décafe. Soort van baat het niet dan schaadt het niet ;). En ik lust ondanks de misselijkheid nog steeds mijn kopje koffie in de ochtend, maar dan dus wel caffeinervrij.
    Ik ben nog steeds misselijk, maar heb ook regelmatig honger. En dat combineert erg lastig. Want dan weet ik niet wat ik moet eten om dat hongergevoel weg te krijgen. Ben nu maar wat dingetjes aan het uitproberen. Lekkere koeken gekocht e.d. en dan zien we wel hoe het gaat.

3muisjes, balen dat de ouders niet meteen positief waren. Maar gelukkig wel bijgedraaid, toch? Ach uiteindelijk moeten jullie zelf achter jullie beslissingen staan en de beste keuzes voor je gezin maken.

Ik heb het voornamelijk koud. Verwarming staat hier hoog en dan nog... Maar als ik iets huishoudelijks ga doen, breekt het zweet me uit. En bij het douchen word ik altijd een beetje benauwd en draaierig.

Hier hebben we het aan mijn ouder verteld op zaterdagavond. Na een korte aankondiging via whatsapp, dat we een verrassing hebben en even langs wilden komen. Ze waren erg verbaasd en hadden het niet zien aankomen, maar de reacties waren fantastisch. Ze moesten allebei huilen van blijdschap. Daarna nog even met zijn allen het filmpje gekeken wat we hebben gemaakt, toen we de kinderen het nieuws vertelden. Zo mooi om terug te zien.
    Daarna met mijn broertje gefacetimed (woont in NY) en die was ook verbaasd, maar super blij. Hij is een nakomertje, dus iedereen had waarschijnlijk gedacht dat hij de volgende was met gezinsuitbreiding en niet ik :)

En van de kinderen krijg nu steeds extra knuffels van de kids en kusjes op mijn buik. :D

10. tbtje

tbtje Fanatiek lid

10 sep 2012
    1.217
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier warm koud warm koud warm koud warm koud warm koud warm koud warm koud warm koud:D

11. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Wat een droevig weer buiten zeg!
    Zo even wat halen voor brandend maagzuur

12. tbtje

tbtje Fanatiek lid

10 sep 2012
    1.217
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier een negenmaandendagboek gehaald, bij vorige zwangerschap ook bijgehouden, want het gaat zo snel vind dat leuk om bij te houden.

13. lays

lays Lid

10 apr 2014
    46
    6
    8
    Vrouw
    Zo wat schrijven jullie veel. Ik lees wel mee, heb alleen vaak niet de puf om te reageren.
    Vermoeidheid is hier wel volop aanwezig, daarnaast met vlagen misselijk.

tbtje; wat leuk een zwangerschapsboek, ga zo eens even na de winkel om te kijken voor een zwangerschapsboek. Lijkt me erg leuk om bij te houden.

Suprise; wat balen dat je een ziekenhuisabo erbij hebt gekregen.

Pean; wat leuk je zwangerschap aankondiging naar de restje de kinderen.

Wij weten nog niet wanneer en hoe wij het onze ouders/broers gaan vertellen. Ik heb nog wel zo iets van we wachten nog even. Ook omdat het de vorige keer met 6 á 7 weken mis ging.
    Wel ga ik van de week de verloskundige maar eens bellen en mij opgegeven voor moeders voor moeders.
    Vanmorgen nog weer een test gedaan, die onzekerheid of wel of niet goed gaat, spookt steeds door mijn hoofd. Maar ook deze test was erg duidelijk positief. Was de laatste test die ik had en heb mij nu ook voorgenomen om geen testen te kopen en nu gewoon positief blijven denken.

14. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Hier ook niet meer testen alleen nog een digitale gewoon omdat het leuk is op een foto te hebben

15. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Bij de suikertest krijg je een drankje van pure glucose aan de hand daar van gaan ze je bloedsuiker bepalen als dat boven een bepaalde waarde is moet je dus een streng dieet volgen en mogelijk insuline spuiten.

Door je zwangerschaps hormonen kan het zijn dat je alvleesklier minder lichaamseigen insuline maakt dat moet dan dus op gevangen worden Door een dieet en of insuline . Dit komt bij een klein percentage zwangeren voor en dit kan dus complicaties geven bij de kleine en moeder.

Bij dochter heb ik vanaf week 30 insuline gespoten 3x daags.

In kader van elk nadeel heb zijn voordeel. Kom waarschijnlijk niets of weinig aan. En kan zelf min of meer de datum bepalen omdat bij zwangerschaps diabetes het protocol is met 38 weken in te leiden

16. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Hier word ik ook getest op suiker omdat min moeder en me zus het hebben terwijl ik het bij mijn andere zwangerschappen niet heb hoeven doen .

Bij mijn oudste was ik tot 29 weken helemaal plat (ze lag tegen me rug aan ) ik ben 1.78 en weeg normaal 62 je zag niks en voelde haar ook niet trappen ( placenta voor en ze trapte tegen me rug dus alleen rugpijn .. Bloeden ? Elke maand trouw met 29 zag ik eens een voetje door me buikwand ik was toen 17 jaar heb nig nooit zo hard om m'n mama gegild, bij vk bleek ik al 29 weken zwanger te zijn van een meisje ❤️ Mijn andere zwangerschappen werd ik wel snel heeeel snel dik !

Vergat te zegen dat nadat ik wist zwanger te zijn binnen 1 week mega bol was me buik , helaas veel striemen daardoor gekregen

17. 3muisjes

3muisjes Bekend lid

9 aug 2015
    585
    0
    0
    Ik heb ook een 9 maanden boek maar durf er nog niet in te schrijven...

Waarom weer ik niet want voel me 100% zwanger op het moment.

Ik denk dat ik er aan ga beginnen als ik de eerste echo gehad heb. Dat is over 2 weekjes al! :)

Ik heb het boek van Pauline oud. Ik heb ook al het kraambezoek boek en het 1ste jaar boek. (De laatste 2 had ik bij mijn zoon niet gebruikt.)

Wel leuk om zo de serie compleet te krijgen

18. rijn

rijn Actief lid

15 aug 2014
    350
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wauw thea: dat soort verhalen zie ik normaal alleen op tv. Wat bijzonder zeg.

Dagboek ga ik ook bijhoude, maar pas kopen als ik een goeie echo heb gehad. Bij de 1e had ik al de helft ingevuld toen het bij de echo fout bleek te zitten.

19. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Suikertest:Heb ik niet gehad bij mijn andere twee zwangerschappen, bij deze krijg ik het vast ook niet.

Hier: we hebben net heerlijk gegeten. Kids liggen nu lekker in bed. Ik ga me nu aanmelden voor MVM 😁.

Fijne avond allemaal 🙋🏼

20. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er

bijzonder jazeker maar ik gun het echt NIEMAND!
    ik wist net dat ikzwanger was 29 weken dochter werd geboren met 36 weken dus 7 weken zwanger geweest .
    Je kan nergens van genieten want je moet ineens zoveel regelen ( bedenk daarbij ik was 17 gelukkig hielp mij mama me mega veel mee)
    bevalling van 6 uur.
    Ging allemaal zo snel ik was net een beetje gewend aan het idee ik word mama en ineens ben je het .
    ik wou daardoor de eerste 4/5 dagen ook helemaal niks van dr wete gewoon weg omdat ik er niet bij kon met mijn gevoel.

Nee geef mij maar een zwangerschap van 9 maand van begin tot eind

Deel Deze Pagina