16 t/m 30 juni 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Adje, 10 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavanmanoa

Mamavanmanoa Actief lid

18 okt 2015
    118
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij gaan voor wit met lichtzwarte sterren, rolgordijnen zijn turquoise en de aankleding zit veel donkerblauw in.

Ik vind dat er weinig keus is qua kleuren en stijlen momenteel. Alles is pastel of grijs/wit. Ik houd van wat fellere kleuren. Onze babykamer bij de eerste was, wit paars en limegroen.

2. Mamavanmanoa

Mamavanmanoa Actief lid

18 okt 2015
    118
    0
    0
    NULL
    NULL
    Marisje89 even praktisch vraagje, hoe is dat behang wat je hebt (en wij hetzelfde hebben) qua plakken (bobbelt het snel?). Ben nl ramp in plakken en twijfel beetje of ik het uitbesteed of niet. Sommig behang plakt makkelijk namelijk en ander behang bobbelt weer een end weg.

3. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het wordt wrs een roompot weekend ;). Ben ik nog nooit geweest eigenlijk. (Ben een Belgje) is dat ook met een zwembad? Kga zo meteen eens googlen!
    Jullie hebben gelijk,niet teveel zorgen maken en gewoon genieten. (Als een walvis :D )

4. DisneyMama

DisneyMama Bekend lid

7 nov 2013
    820
    439
    63
    @weekendje weg, wij gaan over drie weken een hele week naar Centerparcs Eperheide, wel samen met nog een stelletje. Dit doen we elk jaar, normaal in juni, maar nu iets vervroegd.. Zwembad ben ik niet bang voor, alleen niet van de glijbanen idd. Voor de rest lekker ontspannen. Voordeel van een vakantiepark is dat alles op t park aanwezig is, en meestal ook op loopafstand. En ben je moe, heb je gewoon je huisje met een bed. Dus ik zeg doen!

Betreffende kamertje, volgens mij ben ik een van de weinige die de baby op de ouderslaapkamer laat slapen
    Planning is tot ongeveer 1 jaar. Ten eerste uit ruimtegebrek, we hebben op de 1e verdieping maar 2 (grote) slaapkamers. Ten tweede ook uit de positieve ervaring met de eerste! Daarna gaan de twee mannetjes samen op 1 grote kamer, dus dat moet ook wel even wachten natuurlijk.
    Het gedeelte in onze kamer waar het bedje en commode komt te staan zit al steigerhoutbehang, de rest is bruin. Dus aan de muren en vloer hoeven we niets te doen. Ook meubels heb ik nog van de oudste (is grijs geverfd en bewerkt tot een oude look). Na de vakantie gaan we alles op z'n plekje zetten en nog schilderijen ophangen. Post dan wel even een foto als alles hangt.

Qua decoratie heb ik inspiratie opgedaan op pinterest de daarna veel zoeken in webshop voor vergelijkbare spulletjes. Heb nu lampjes gescoord bij de tuinafdeling van de Ikea en in de koopjeshoek precies de juiste schilderijen gevonden die ik zocht. Dus ook beetje geluk.

5. Marisje89

Marisje89 Fanatiek lid

10 jun 2015
    1.667
    205
    63
    Parttime logistiek
    Wij hebben het ook uitbesteed dit omdat wij heel onhandig zijn daarmee. Daarbij het stuk met de sterren was een ramp om alles goed passend te krijgen omdat niet alle punten overeen kwamen. Kwa bobbels viel het namelijk wel mee dacht ik. Alleen je moet echt heel precies zijn om de puntjes goed overeen te laten komen

6. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Hier beeb wel een eigen kamertje maar zal de kleine minimaal half jaar in de cosleeper naast me slapen. Dit vanwege de BV en ik vind het ook gewoon fijner. Dochter slaapt nu nog bij ons op de kamer ( wel eigen ledikantje) omdat we nu ook nog maar 2 slaapkamers hebben. Over een paar weken krijgt ze haar eigen slaapkamer in het nieuwe huis. Kan ook maar zo zijn dat de babykamer pas na de geboorte verder klaar gemaakt word

7. diana285

diana285 Bekend lid

6 jan 2016
    813
    363
    63
    Weet nog niet zo goed wat voor kleur ik op de muur ga doen, ik ga wel stickers op de muur doen dus denk egale kleur.
    En wil dan decoratie in roze en paars.
    Van de week maar is snuffelen in de bouwmarkt misschien zie ik wel iets en verander weer van gedachten.

Wel leuk dat behang met sterretjes Marisje

8. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Hoi dames,
    Hier weer even een berichtje van mij.

Aangezien we weer een jongen krijgen, kan ik veel kleding houden. Wel koop ik wat nieuwe spulletjes, anders is het eht allemaal van Gijs en dat vind ik niet leuk.
    En maten kunnen inderdaad niet kloppen wat er in de kleding staat. Ik ahd daar echt geen flauw benul van destijds. Ik had een fijne dikke winterjas voor Gijs (eind feb uitgerekend vorig jaar) stond in 0-3 mnd.
    Tja, dat was dus echt een maatje 74.... Hij kan hem nu dus aan.

Gijs heeft de eerste 4,5 mnd bij ons op de kamer geslapen en zal ook met de aankomende gaan doen. Zoveel makkelijker.

Ik las dat iemand hier uit Belgie misschien toch BV wil geven maar geen cursus had in de buurt.
    Nu heb ik ook nooit cursus gehad, maar wel heel veel steun aan La Leche League.
    Ze staan bekend als de BVmaffia, maar daar meot je doorheen prikken.
    Ik was lid van de Facebook-pagina.
    Soms was ik ze helemaal zat, maar ook zoveel geleerd daar.

En misschien zit LLL wel bij jou in de buurt. Ik weet dat ze ook in Belgie zitten, maar ik weet niet waar je woont.

Wat we met de kamer voor de kleine gaan doen weten we nog niet.
    We waren van plan aan eht eind van eht jaar de badkamer te laten verbouwen incl nieuw dakkapel in de kamer ernaast.
    Tja, daar zou Gijs dus moeten heen verhuizen, maar nu komt de kleine man in juni, dus waarschijnlijk komt er een commode op de te verbouwen kamer, zo ook de kleertjes, zodat Gijs nog even op zijn kamer kan blijven.
    Hoe we dit daadwerkelijk gaan uitvoeren weten we nog niet. Wel dat we blauwe kleuren gaan gebruiken.

9. diana285

diana285 Bekend lid

6 jan 2016
    813
    363
    63
    Roompot heeft ook allemaal verschillende parken, persoonlijk vind ik roompot minder mooi en luxe als centerparcs, zwembaden zijn ook wat simpeler.
    Het is meestal wel een stuk goedkoper roompot dan centerparcs, maar nogmaals dit is mijn mening hoor, sommige vinden roompot weer veel beter.

10. mariomama

mariomama Fanatiek lid

8 sep 2011
    4.281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha ik vind sommige center parcs weer erg verouderd en goede ervaring met roompot! Maar ik denk dat het wel op hetzelfde neer komt. Bungalows, zwembad, speeltuinen alles bij de hand.

11. kleinemuis80

kleinemuis80 Bekend lid

21 aug 2015
    696
    32
    28
    Alleen nog de plinten, stopcontacten en afkitten.. ooh en vrijdag worden de vitrage ingekort tot net boven de grond.. maar ik kan kamertje opleuken en inpakken

Bijgevoegde bestanden:

12. mariomama

mariomama Fanatiek lid

8 sep 2011
    4.281
    0
    0
    NULL
    NULL

13. Mamavanmanoa

Mamavanmanoa Actief lid

18 okt 2015
    118
    0
    0
    NULL
    NULL
    ah leuke uitdaging dus! denk dat ik wel poging ga wagen zelf

14. PeAn

PeAn Niet meer actief

Hier geen babykamer. Kleine komt bij ons in de co sleeper op de kamer en wanneer wij denken dat het moment daar is gaat ze naar de kinderslaapkamer.

We hebben 4 slaapkamers waarvan 2 grote en 2 minder grote.

Wij hebben een grote slaapkamer.
    De oudste ligt sinds kort alleen op een minder grote slaapkamer (was eerst alleen studeerkamer) en op de andere grote slaapkamer staan 2 stapelbedden en de commode.
    De 2e minder grote slaapkamer is speelkamer en daar staan de kledingkasten van de meiden. Plus daar strijk ik.

Alle slaapkamers zijn neutraal behangen met zandkleurig behang. Wij hebben 1 muur behangen met een fotobehang met een waterval en op de kinderslaapkamer is 1 wand met houtplankenbehang behangen.

Zo kunnen we makkelijk wisselen in de kamers qua indeling als dat nodig is.

Ons bed past niet in een kleinere slaapkamer dus wij blijven sowieso in de slaapkamer waar we nu liggen en de rest kan ingedeeld worden zoals op dat moment bij die fase van het leven past.

Als ik zie dat sommige de meubels al hebben staan dan vraag ik me af of ik zo traag ben. Hier staat alleen de kast die als commode gaat dienen op zijn plek en de rest ligt nog op zolder. Ben er ook nog totaal niet mee bezig 😳
    We hebben (nagenoeg) alles dus het is alleen maar even neerzetten hihi

15. Mamavanmanoa

Mamavanmanoa Actief lid

18 okt 2015
    118
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij hebben wel babykamer, maar laten baby eerste jaar snachts in cosleeper bij ons slapen. We hebben de ruimte dus waarom niet gelijk kamer gereed maken.

en pean valt denk ik wel mee dat je traag bent hoor.. ik weet met mn eerste dat ik ook niet kon wachten om lekker aan de gang te gaan. Is natuurlijk ook flink voorpret. Met de tweede nu heb ik minder haast. immers straks nog tijd zat. Ben zelf al met dingen bezig omdat wij erg druk zijn, en niet elk moment bezig kunnen. En het is wel lekker om in ieder geval uit de puin te zijn. (alles zit nu onder stof, de hoge stapels spullen staan in onze slaapkamer, wat lastig is om bij onze kleding te kunnen)

16. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    onze babykamer staat ook is alleen nog in gebruik door dochter :D

17. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Hier komt de baby boj ons op de kamer. En van daaruit zien we wel verder. De oudste twee hebben een eigen slpkamer (15 en 16 jaar) de jongste slapen samen op een kamer. Dan wij op een kamer en toen waren er geen kamers meer.
    We zijn wel aan het kijken voor een groter huis, maar willen het wel direct goed doen. Dus geduld en het heeft ook geen haast.

18. tbtje

tbtje Fanatiek lid

10 sep 2012
    1.217
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier komt de baby gewoon in zijn eigen kamer, ik kan echt niet slapen bij zoveel lawaai :D dochter snurkte heel hard en borrelde veel of huilde heel hard;) dus ik pas er voor :) wel heel jammer, ( of man snurkte iedereen wakker :p)

Balen, heb in de sale een boxpak gekocht vandaag helaas rotknoopje liet los van beebielove een supergaaf pakje, hopelijk als ik dinsdag terug ga kan ik hopelijk de andere maat ruilen:( want zelfde pakje hing er ook nog kleiner...hopelijk doen ze daar niet moeilijk over

19. dalk

dalk Actief lid

10 okt 2014
    425
    0
    16
    #4259 dalk, 14 feb 2016
    Laatst bewerkt: 14 feb 2016
    Ik ben heel erg benieuwd welke kleur groen er bij jullie op de muur zit?
    Weet je toevallig de exacte kleur?
    Of is het blauw?

20. kleinemuis80

kleinemuis80 Bekend lid

21 aug 2015
    696
    32
    28
    Zo even gauw op mobiel.. en zo weer verder slapen.

Over het kamertje. We waren sowieso bezig in huis met eigen verbouwingen. Onze slaapkamer en van dochter de zolder alles. En omdat ze tegen die tijd ook nog komen verbouwen nu het kamertje al klaar. Ook omdat we de meubels op konden halen, en ik die niet in de garage kwijt wou ivm vocht en woonkamer geen optie heeft als opslag ivm de kinderen nu kamertje af. We hadden 1 kamer over. Nu kan ik kleren spullen van de kleine opruimen ipv opslag op onze slaapkamer. De kleine komt straks wel eerst op onze slaapkamer te liggen snachts, kraamtijd hele dag. En wanneer die voor bij is dan overdag op eigen kamer en snachts lekker bij ons op de kamer.

Ik heb alleen een kleurcode. Kan je dus niet vertellen wat voor kleur het precies is. Heb het aangewezen met mededeling "die wil ik." Zal straks even kijken op de emmer.

Deel Deze Pagina