@Mahna: Ik denk dat ik het niet duidelijk heb getypt, het kaartje dat ik hier heb geplaatst gaat het zeker worden! Wij vinden hem ook erg mooi. We hebben wel overwogen om een kaartje met foto te doen, maar dat vind ik te veel gedoe. Dus dan maar een kaartje zonder foto. Ik heb het liever allemaal al geregeld, aangezien ik weet van mezelf dat ik daar na de geboorte geen zin in of tijd voor heb. Wat lief dat je naar mijn hoofdpijn vraagt! Het gaat al een stuk beter. Heb nu al een aantal dagen geen hoofdpijn meer. Wat betreft water drinken. Dat ben ik maar even gaan googlen. Ik heb altijd begrepen dat je 1,5 tot 2 liter nodig hebt. Ik las iig dat je vanaf 3 liter per dag mineralen en vitaminen wegspoelt. Ik heb het ook met mijn gyn en vk besproken. Dus het wordt nu in de gaten gehouden. Verder is mijn bloeddruk altijd goed geweest. Ik geloof dat een hoge bloeddruk ook een signaal kan zijn. Dus ik maak me vooralsnog geen zorgen. Ik begrijp heel goed dat jij er heel alert op bent, nogmaals dank voor je bezorgdheid! Wat een prachtige taart hadden jullie! Echt heel gaaf en hij zag er ook nog heerlijk uit. Bijna zonde om aan te snijden! En wat fijn dat alles goed gaat met jullie kleine meid! @Mamavanmanoa: Fijn dat het beter gaat! Wel balen van je werksituatie. Dat brengt vaak onnodige stress met zich mee. Hopen dat de situatie zich snel herstelt! @Prinsesje: Gefeliciteerd met de geboorte van je neefje! @Fee: Wat knap van je zoontje! Toen mijn oudste een peuter was, kwam ze iedere 5 minuten uit bed. Ze is zelfs een keer met haar dekbed op de grond gaan liggen slapen En jouw zoontje is nog maar 20 mnd. Hopen dat hij zo braaf blijft @babyshower: Ik denk niet dat ik er één krijg, Is niet echt gebruikelijk in mijn omgeving. @Vakantie: Wie gaan er allemaal in de zomer, na bevalling op vakantie? Kleinemuis jij iig, las ik. Wanneer ga je en waar heen? Wij gaan als de baby ongeveer 5 wkn oud is 2 wkn naar Hof van Saksen in Drenthe. Heerlijk met de kinderen in een huisje er toch even uit zijn. Nu al zin in. Voorheen gingen we altijd naar Zuid-Frankrijk, maar leek ons nu niet zo praktisch @Disneymama: Mijn knulletje is niet super druk, maar als hij wakker is kan hij flink te keer gaan. Hij kan al heel krachtig trappen en soms voel ik hem echt een soort van ronddraaien. Ribben raakt hij nog niet, maar mijn blaas kan er al flink van langs krijgen. Ik ben toch wel benieuwd hoe dat wordt als hij nog groter is... @zomerslaapzakje: Ik heb gisteren via marktplaats twee combisleepers gekocht (3-12 mnd). Die vind ik ideaal en zijn geschikt te maken voor alle seizoenen en ze kunnen er ook mee in de maxicosi. Dus de eerste 3 maanden onder een dekentje, maar daarna over op slaapzak. Tegenwoordig heb je dat soort slaapzakjes ook van puckababy geloof ik. Mocht hij heel beweeglijk zijn en steeds onder de dekens vandaan schuiven, kan ik altijd nog op zoek naar een zomerslaapzakje in een heel klein maatje.
Ik heb pas een mini slaapzakje gekocht van prenatal. Mijn twee anderen vonden dat fijn slapen, je kunt ook met de armpjes er in doen dan werkt het als soort inbakerdoekje.
Ik verwacht ook geen babyshower, nog nooit meegemaakt bij familie of vriendinnen, maar volgens mij is het tegenwoordig meer in dus wie weet? Vakantie: we gaan volgende week een week naar fuertaventura, nog even vliegen met de twee oudsten. Van de zomer gaan we de laatste twee weken van de zomervakantie in het huisje van mijn ouders in haamstede lekker aan het strand. Ik wil niet te ver of lang weg, eerst maar eens een ritme zoeken en thuis is ook heerlijk, je eigen bed en spullen, badje in de tuin en dagjes weg.
Adje wij gaan begin augustus naar zeeland.. Gaan we jaja 1 weekje kamperen nou ja met de caravan. Word het niks pakken we boel weer in en gaan we naar huis of als het voor die tijd niks is ivm bijv een huilbaby blijven we ook lekker thuis.. Slaapzakjes hebben wij ook al maat 70 zag ik voornamelijk, die heb ik allemaal gekregen.. Nou ligt de kleine eerst in een wiegje dus zullen zien hoe we het gaan doen.
Wauw, kamperen, dat vind ik dapper! Maar geeft je idd wel lekker veel vrijheid om je aan de situatie aan te passen! Nou iig maar hopen op mooi weer
Oh, Fuertaventura, dat lijkt me heerlijk!!! Zeker met de kou hier (ik ben geen winter mens...) Dat wordt genieten!
Prinsesje: Gefeliciteerd met de geboorte van je neefje babyshower: Ik denk niet dat ik er 1 ga krijgen, zal wel uitgenodigd worden voor die v mijn schoonzus zoals vorige keer.. Wij gaan in maart op vakantie en daarna zien we het wel, wij vonden het heerlijk met een maand of 3 eens te gaan, werden de nachten beter en effe bijtanken dus zien dan wel weer.. buik gaat hier ook aardig te keer soms, heb het idee dat hij wel al heel hoog zit met benauwdheid en buik die je ziet. Heb ook even geen behoefte aan bh met beugels, die duwen teveel in mijn buik. wij hebben de puckababy piep tencel, beetje inbakerdoek, nooit gebruikt maar miste iets bij dochter toen. Slaapzak begon ik mee in de winter hema eerste maatje ... Vanavond afspraak gyn, en echo
Wij gaan niet op vakantie, vl is wel begin augustus 2 weekjes vrij, dus wel lekker samen dingen doen. Hier 3 proefkaartjes besteld en daar gaan we onze keuze uit maken. Morgen deel 2 van de 20 weken echo, hoop dat ze dit keer wel goed ligt. Nog een foto van vandaag precies 21 weken
@ babyshower, nee hier niet. Ben er ook nog nooit naar eentje geweest eigenlijk. @ slaapzakje, ja zeker! Vind ik veel makkelijker dan die lakentjes. Ik ben echt fan van slaapzakjes, dochter sliep al vlak na de kraamweek in een slaapzakje ipv lakentjes. Dus ik heb dan ook niet zoveel lakentjes aangeschaft @ buik, ja hier ook een heel actief kindje! Kindje zit erg laag, dus vooral mijn blaas moet het ontgelden.
@ Adje, leuk! Wij gaan ook naar Hof van Saksen in Drenthe. Maar dan eind maart. Heerlijk lijkt me dat daar! Als wij er zijn geweest zal ik wel laten weten hoe het was @ Diana, mooie buik! Vanaf nu begint het groeien van de buik echt, zo leuk! @ Schopjes van de baby, vooral in de avond nadat ik m'n zoontje op bed heb gebracht. Vaak ook in de ochtend als ik net wakker ben. Valt nog mee met hoe hard het gaat! Maar zie m'n buik soms al wel bewegen
👶ZWANGER👶 12 juni🎈 Puppytje, 29 jaar, 2e kindje💓 15 juni🎈 PeAn, 33 jaar, 5e kindje💓 16 juni🎈 Prinsesje2014, 2e en 3e kindje💓💓 17 juni🎈 Fee86, 29 jr, 2e kindje💓 18 juni🎈 Rijn, 24 jaar, 1e kindje💓 Karin1983, 32 jaar, 2e kindje💓 MiniMe89 , 26 jaar , 1e Kindje 💓 vlindertje126, 24 jaar, 2e kindje💓 19 juni🎈 Krimpie, 28 jaar, 1e kindje💓 Disneymama, 26 jaar, 2e kindje💓 20 juni🎈 3muisjes, 32 jaar, 5e kindje💓 Adje, 39 jaar, 4e kindje💓 tbtje, 23 jaar, 2e kindje💓 Marisha, 35 jaar, 3e kindje💓 Marisje89, 27 jaar, 1e kindje💓 Brusje, ? jaar, 5e kindje💓 Boterbloempje, 1e kindje💓 21 juni🎈 lievemandie, 28 jaar, 1e kindje💓 awvd, 24 jaar, 2e kindje💓 Surprise, 36 jaar, 3e kindje💓 Mahna Mahna, 41 jaar, 2e kindje💓 22 juni🎈 Kleinemuis80, 2e kindje💓 23 juni🎈 Ellamalou, 31 jaar, 1e kindje💓 Mamavanmanoa, 34 jaar, 2e kindje💓 Rosa1234, 30 jaar, 1e kindje💓 Florenthe, 40 jaar, 3e kindje💓 24 juni🎈 a Flower, 25 jaar, 2e kindje💓 Wup79, 36 jaar, 2e kindje💓 Mamainspe2016, 22 jaar, 1e kindje💓 Fauna, 31 jaar, 2e kindje💓 25 juni🎈 Mariomama, 34 Jaar, 3e kindje💓 Goldsword, 27 jaar, 2e kindje💓 26 juni🎈 Presa, 25 jaar, 1e kindje💓 Loesje6, 29 jaar, 2e kindje💓 Sissi87, 28 jaar, 2e kindje💓 Bloemetje16, 26 jaar, 2e kindje💓 27 juni🎈 Viveluna, 1e kindje💓 Pinkshadow, 2e kindje 💓 28 juni🎈 Sieppie, 30 jaar,💓 Dalk, 34 jaar, 1e kindje💓 Diana285, 30 jaar, 1e kindje💓 Goblins, 39 jaar, 2e kindje 💓 1 juli🎈 Anne020, 36 jaar, 1e kindje 💓 In totaal 43 mama's 44 kindjes 👧14 meisjes 👦21 jongens 👦2 verrassingen 🌟🌟🌟Sterretjes🌟🌟🌟 🌟Whoppie🌟Luna3🌟Doetie🌟Lila 🌟Melanie2012🌟Saphira85🌟Oktober91 🌟Marlau🌟 🌟 🌟Loes 📅Afspraken & echo's👀 Februari 16 februari Mariomama afspraak gyn + echo 16 februari Tbtje 22 weken echo 17 februari Dalk controle vk 17 februari Wup 2e GUO en controle 10.45 uur 17 februari Diana285 herhaling 20 weken echo 19 februari Anne020 20 weken echo 22 februari Surprise reveal tijdens verjaardag 23 februari Surprise afspraak gyn + echo 28 februari Vlindertje controle vk 29 februari Karin 1983 gyn 29 februari Mahna Mahna gyn 14.20 uur Maart 1 maart PeAn controle vk 3 maart Ellamalou controle 4 maart Goldsword gyn 9.20 uur 13 maart Lievemandie pretecho 3D 14 maart Mahna Mahna gyn 15.00 uur 21 maart Vlindertje pretecho 24 maart PeAn controle vk 31 maart Mahna Mahna gyn 13.30 uur April 7 april Mahna pretecho 3D 18.00 uur 9 april PeAn pretecho 4D 11 april Tbtje pretecho 3D 11 april Mahna Mahna gyn 14.10 uur 12 april Goldsword hematoloog
Geen idee of iemand een babyshower organiseert. Zou leuk zijn als dit zo is maar als niet dan is het ook prima. Hier ook een drukke dame. Vooral blaastrappen is favoriet momenteel. Wel moeten plassen.....niet moeten plassen.....wel moeten plassen.....niet moeten plassen.......sjucht. Ook tijdens het lopen dit soort grapjes waardoor ik soms nu gewoon al waggel 😯 Bij fietsen is het ook erg leuk blijkbaar om onder in mijn buik tekeer te gaan. Slaapzakken zal ik pas na een paar maanden gebruiken. Eerst gewoon onder de lakens en indien nodig met de inbakerzak. Ach ze zal toch veel bij ons liggen. Of lekker in de draagdoek bij me. Na 9 maanden bij me in de buik leg ik haar niet telkens weg in haar ledikant. Lekker zo veel mogelijk bij me of bij papa of bij haar zussen......neu ik denk zo dat dat bedje bijna werkeloos staat te zijn 😆
Vandaag controle bij gyn gehad, geen bijzonderheden. Hartje gehoord en echo gehad. Volgende afspraken 8 maart 29maart en 19 april.
Dochter is de aardappels aan het schillen dus kan zo beginnen met kokkerellen... Wel makkelijk zo'n oudere dochter.. Wij eten wanneer we niks te doen hebben altijd zo laat.. Heb op moment last van mijn borsten.. pijnlijk en af en toe steken erdoor heen.. Ja ik mag eten klaar maken.. tot later!!
nou mijn eerste spoedcontrole is een feit. gisteren 2x een hypo met een blds van 2.0 en 2.1. Daarna ons klientje 24 uur niet gevoeld. Vanmiddag toch maar even gebeld en ik moest maar even langs komen. Op de echo was gelukkig een mooi bewegend beebje te zien maar mijn buik is helemaal geirriteerd door de uwi. De gyn vermoed dat ik er nog niet af ben. Maar kan volgende week pas weer testen omdat ik gisteren de kuur heb afgemaakt.
@babyshower: ik verwacht en hoef er nu geen. Bij m'n eerste zwangerschap wel gehad en was erg leuk maar ik vind het mooi voor een eenmalig iets. @schopjes voelen: hier ook 2 drukke aanwezige dames die al erg pijnlijk kunnen trappen. Dat wordt nog wat. Ook van de buitenkant is het goed te zien en te voelen!!
Surprise; schrikken zeg! gelukkig alles goed pffff Ik vroeg me af of je al had gezegd of je een zoon of dochtertje krijgt...? Of hou je het ook geheim? babyshower; ik verwacht het niet eigenlijk, maar als het wordt georganiseerd, wel erg leuk! Hier ook wel babyshowers bij schoonzus haha! Kinderkamer; hier zal ook onze dochter betrokken worden met nieuwe kinderkamer inrichten, kan ze er langzaam aan wennen. Buik; haha ja mn blaas wordt goed gevonden! Door voorliggende placenta geen bewegende buik nog. slaapzak; wij gaan ook voor lakentjes. bij mijn dochter hebben we wel ingebakerd, ze was zo wild dat ze niet in slaap kon komen, het hielp echt goed! slapen; de kleine gaat direct op eigen kamer. dat deden we iig bij dochter. Ik kreeg echt helemaal geen rust van alle geluiden die zij maakte in haar slaap! hihi Met de bv is het wel steeds eruit, maar een uitgeruste mama is voor iedereen beter! vakantie; ik hoop nog een weekendje weg te gaan vooraf, maar vl ziet hier niet echt iets in...ik zie wel. In de zomer gaan we vast wel een weekendje naar mijn ouders in Friesland, lekker veel buiten, zwemmen in kanaal en zitten in de tuin; alle ruimte! morgen een herhaling van 20 weken echo, doordat bij de vorige met 18.5 weken het hartje niet scherp in beeld kwam. Ook direct weer even controle van urine en bloeddruk vanwege zwangerschapsvergiftiging bij vorige keren. Ik zie er deze keer helemaal niet tegenop.
Oei... dat is wel schrikken! Hopelijk heb je er niet teveel last meer van! @ iedereen: bedankt voor de tips ivm slaapzakje!
Ik heb vanavond even een tripje gemaakt naar de hap. Ik moest erg lachen om de verhalen over dat de messen van da ah-spaaractie wel erg scherp zijn. Totdat ik zelf heel lomp deed en het mes zo mijn vinger in schoot . Gelukkig kon het ook gelijmd worden, ipv gehecht. Daarna het koken lekker gelaten voor wat het was en patat gehaald. Zit nu wel een dikke laag verband om mijn vinger, omdat ik hem niet mag buigen. Heel irritant! Verder even wat research gedaan naar hoe keizersnedes tegenwoordig verlopen. Ik dacht dat in 10 jaar tijd daar nog wel wat aan veranderd kon zijn en dat bleek ook. In het ziekenhuis waar in ga bevallen gebruiken ze de gentle sectio. Dat benaderd een natuurlijke bevalling wat meer en nu kan ik straks (als alles goed gaat met ons beiden) mijn zoontje meteen bij me houden (huid-op-huid contact) en blijft hij gewoon bij me tot we zelf er klaar voor zijn dat hij wordt nagekeken en gewogen e.d. Dat is voor mij echt een mooie verrassing. (Ik hoop natuurlijk dat dat gaat lukken ) Ik heb mijn oudste dochter pas gezien toen ze al 2,5 uur oud was en de middelste even een minuutje in de ok, maar omdat het te koud was moest ze snel weer weg en daarna pas 1,5 uur later. Dus dit zou voor mij heeeel bijzonder zijn! Zijn er dames hier die wat minder lang geleden dan ik een keizersnede hebben gehad, waar het ook zo verliep? Ik ben dan heel benieuwd naar jullie ervaringen!