Wij hebben een geboortekaartje laten ontwerpen. Ze heeft enkel geschetst gisteren en maakt er daarna een schilderijtje en kaartje van. Het wordt echt mooi! Ik heb ook wat ideetjes voor de doopsuiker getest. Ik maak onder andere bijna-koekjespotten. Dus vandaag wat receptjes uitgetest. En straks de labeltjes bestellen voor op de potten (zelfde tekening van op het kaartje). Verder een rustig dagje. Gisteren een dik uur gewandeld en wel 7 harde buiken gehad in dat uur. Ik vrees dus dat ik me rustig zal moeten houden. Gedaan met wandelen en fitness... die kilo's zullen er nu wel aanvliegen dan
Florenthe wat een zorgen zeg telkens zoveel bloedverlies. Hoe lang moet je in het ziekenhuis blijven? Surprise leuk een jongen! En wat een heerlijke reactie van je moeder 😁 Het is balen dat je het niet zo hebt kunnen vertellen zoals je in gedachten had. Tbtje balen dat je zoveel ziek bent geweest. Hopelijk ga je nu weer lekker opknappen. Vlindertje126 fijn dat alles goed is. Hier vandaag controle gehad en 2 vingers boven navel. Vanaf mijn schaambeen 26cm dus een weekje voor. Mijn schaambeen zat wel erg laag zei de vk. Inmiddels een kilo of 9 aangekomen. Bloedsuiker was gelukkig helemaal goed. Nuchter 5.5 en na ontbijt 5.2. Hier gelukkig amper last van harde buiken. Doe dus ook nog gewoon mijn ding zoals ik vewent was....wel een tandje lager want het buikkie begint wat in de weg te zitten en anders kom ik een tikkie lucht te kort. Vk vond het bijzonder te horen dat ik nog zo weinig last heb. Kleine beweegt veel en steeds krachtiger. Zat van het weekend de krant te lezen en ineens schieten de 2 oudsten in de lach.....heel de krant ging op en neer 😆 Morgen alweer 25 weken 😊
👶ZWANGER👶 12 juni🎈 Puppytje, 29 jaar, 2e kindje💓 15 juni🎈 PeAn, 33 jaar, 5e kindje💓 16 juni🎈 Prinsesje2014, ? jaar, 2e en 3e kindje💓💓 17 juni🎈 Fee86, 29 jaar, 2e kindje💓 Chanti1980, 35 jaar, 1e kindje💓 18 juni🎈 Rijn, 24 jaar, 1e kindje💓 Karin1983, 32 jaar, 2e kindje💓 MiniMe89 , 26 jaar , 1e Kindje 💓 vlindertje126, 24 jaar, 2e kindje💓 19 juni🎈 Disneymama, 26 jaar, 2e kindje💓 20 juni🎈 3muisjes, 32 jaar, 5e kindje💓 Adje, 39 jaar, 4e kindje💓 tbtje, 23 jaar, 2e kindje💓 Marisha, 35 jaar, 3e kindje💓 Marisje89, 27 jaar, 1e kindje💓 Brusje, ? jaar, 5e kindje💓 Boterbloempje, ? jaar, 1e kindje💓 21 juni🎈 lievemandie, 28 jaar, 1e kindje💓 awvd, 24 jaar, 2e kindje💓 Surprise, 37 jaar, 3e kindje💓 Mahna Mahna, 41 jaar, 2e kindje💓 22 juni🎈 Kleinemuis80, ? jaar, 2e kindje💓 23 juni🎈 Ellamalou, 31 jaar, 1e kindje💓 Mamavanmanoa, 34 jaar, 2e kindje💓 Florenthe, 40 jaar, 3e kindje💓 Fluss1984, 32 jaar, 1e kindje💓 24 juni🎈 a Flower, 25 jaar, 2e kindje💓 Wup79, 36 jaar, 2e kindje💓 Mamainspe2016, 22 jaar, 1e kindje💓 Fauna, 31 jaar, 2e kindje💓 25 juni🎈 Mariomama, 34 Jaar, 3e kindje💓 Goldsword, 27 jaar, 2e kindje💓 26 juni🎈 Sissi87, 28 jaar, 2e kindje💓 Bloemetje16, 26 jaar, 2e kindje💓 27 juni🎈 Viveluna, ? jaar, 1e kindje💓 Pinkshadow, ? jaar, 2e kindje 💓 28 juni🎈 Dalk, 34 jaar, 1e kindje💓 Diana285, 30 jaar, 1e kindje💓 Goblins, 39 jaar, 2e kindje 💓 1 juli🎈 Anne020, 36 jaar, 1e kindje 💓 In totaal 40 mama's 41 kindjes 👧16 meisjes 👦23 jongens 👦2 verrassingen 🌟🌟🌟Sterretjes🌟🌟🌟 🌟Whoppie🌟Luna3🌟Doetie🌟Lila 🌟Melanie2012🌟Saphira85🌟Oktober91 🌟Marlau🌟 🌟 🌟Loes 📅Afspraken & echo's👀 Maart 3 maart Ellamalou controle 4 maart Goldsword gyn 9.20 uur 8 maart Mariomama gyn 9 maart Wup79 controle 13 maart Lievemandie pretecho 3D 14 maart Mahna Mahna gyn 15.00 uur 21 maart Vlindertje pretecho 21 maart marisje89 controle 22 maart Tbtje gyn + echo 24 maart PeAn controle vk 24 maart Vlindertje groeiecho 29 maart Mariomama gyn 31 maart Mahna Mahna gyn 13.30 uur April 7 april Mahna pretecho 3D 18.00 uur 9 april PeAn pretecho 4D 11 april Tbtje pretecho 3D 11 april Mahna Mahna gyn 14.10 uur 12 april Goldsword hematoloog 19 april Mariomama gyn
wil je niet flauw maken Pean maar nuchter mag ik niet boven de 5.3 zitten. Het zou me niet verbazen als je later (rond het 3e trimester) je nog een keer voor die heerlijke test mag. Hoop het natuurlijk niet voor. Morgen weer controle in het ziekenhuis deze keer de diabetesverpleegkundige de uroloog en bloedprikken voor de internist van volgendeweek maandag. Volgende week maandag de internist dus en dan dinsdag weer naar de gyn pff blijf er wel mee bezig in het ziekenhuis
Hier helemaal gelukkig, net belastingaangite gedaan en krijgen een flink bedrag terug.. Kan nu tot juni bedenken wat ik allemaal ga kopen.. Vakantie is hier nu begonnen, morgen nog een drukke dag en daarna rust! Gisteren heb ik geprikt voor diabetes, nuchter 4.4 en daarna 5.0, 5.8 en 5.0 na elke maaltijd.. Morgen even overleggen met de VK maar geloof wel dat ik me niet echt zorgen hoef te maken.. Gelukkig hoef ik niet dat drankje te nemen, lijkt me echt verschrikkelijk.. Hier krijg je voor 1 dag een meter mee om een dagcurve te meten.. Gezien me gewicht (BMI31) en familiehistorie mag ik waarschijnlijk over 6 weken nog een keertje, maar alles voor de baby!! @suprise, zijn inderdaad veel afspraken! Hoop dat je wel een beetje dichtbij het ziekenhuis woont, anders ben je wel echt veel tijd kwijt.. @Emmamalou, wat gaaf een persoonlijk gemaakt kaartje.. ben erg benieuwd waar jullie voor kiezen.. Hier heb ik de keuze nog eventjes uitgesteld, maar ga er over 2 weken maar mee aan de slag..
dat geluk heb ik dan wel woon zo'n 6 minuten van het ziekenhuis af anders was ik wel veel tijd kwijt geweest
Die glucosetest hé, is toch een test of je zwangerschapsdiabetes hebt toch?? Hoe weet je nou..of je zoiets hebt... Het is niet dat ik het heb..maar ik vind het een beetje eng.. Op 15 maart heb ik weer controle!
Geen idee. De verloskundige zei dat het keurig was. Overigens heb ik geen glucosedrankje hoeven nemen. Ben nuchter geprikt, toen ontbijten en 2 uur later weer prikken. Mocht prikken nog eens nodig zijn dan is dat zo. Naast een grotere baby kent zwangerschapssuiker gevaren die ik liever niet ondervind.
Ik vergat het iedere keer, maar dit is onze muurschildering op de baby kamer. Dit hebben we bij ons zoontje al laten schilderen, eeuwig zonde om over heen te schilderen. Dus mijn zoontje verhuisd en dit blijft de baby kamer.
gisteren naar de gyn geweest en besloten om weer voor een keizersnede te gaan. Ik wil de bevalling nu helemaal bewust meemaken, ik ben ook bang dat de vorige (helse) bevalling te veel in mijn onderbewustzijn gaat zitten en dat ik er last van ga krijgen. Ook zullen we hierna niet nog 20 kids nemen, dus de gyn zag er geen problemen in. Heb wel gezegd dat als de bevalling eerder spontaan begint, dat ik het dan wel wil proberen. Met Ruggenprik hier gelukkig geen last van suiker, tijdens de vorige zwangerschap ook niet hoeven testen. wel ben ik resus negatief. daarvoor moet ik in wk 27 nog een keer bloed prikken. als het kindje dan dezelfde bloedgroep heeft is er niets aan de hand, mocht het resus positief zijn, dan moet ik in wk 30 een spuit krijgen en direct na de bevalling. schijnt nogal gevaarlijk te zijn als tijdens de geboorte het bloed met elkaar in contact komt. Heb het gelukkig bij mijn zoontje niet gehad. ik ben alleen niet zo'n held met bloed prikken
Mooie muurschildering! Hier zijn ze bezig met de laatste loodjes voor de laminaat leggen. Dan volgende week de plinten er tegen en de babykamer kan komen!
Mooie muurschildering Karin! Zelf gemaakt? En dan staat daar het bedje van de baby voor? Super lief en grappig.
Beste allemaal, Eindelijk weer eens tijd om te schrijven en een update over mezelf te geven. @24 weken. Voor mij was gisteren het 24 weken mijlpaal. Het moment waar ik de afgelopen weken naar uit heb gekeken. Vanaf nu is de baby nog belangrijker voor het ziekenhuis. @9 maanden beurs. Ik ben afgelopen vrijdag geweest met de gratis avondkaarten van het KV. Het eerste wat ons opviel waren de parkeerkosten bij de RAI, maar door de gratis kaartjes was er toch wel sprake van een compensatie. Persoonlijk vond ik het vreselijk druk. De inhoud van de beurs voegde weinig toe in vergelijking met een babymegastore, waar je geen entree voor betaald en meestal ook geen parkeerkosten hebt. Ik had gehoopt dat ik nieuwe dingen zou zien en dat is eigenlijk niet gebeurd. Ik vond het vooral interessant voor dames die voor het eerst zwanger zijn en nog helemaal niets hebben. Dsn waren er wel een aantal leuke aanbiedingen te vinden. Wel heb ik er een zwangerschapsbroek in een lekker paasgeel gekocht en twee heerlijke voedingspyjama's. Dus niet helemaal met lege handen naar huis gegaan. Ik had ook nog het geluk om twee zwangeren met elkaar mondeling in gevecht te zien. Het leek erop dat ze met elkaar op de vuist zouden gaan. Vreselijk vond ik dat om te zien. Maar manlief en ik hebben het samen heel leuk gehad en ik kan zeggen dat ik deze beurs heb gezien. @Suikertest. Gisteren de GTT gehad. Eerst nuchter geprikt en vervolgens het glucosedrankje drinken. Dat drankje is echt smerig. Ik ging daar al vanuit dus ik had een rietje meegenomen, zodat ik het spul des te sneller kon opdrinken. Manlief heeft een rolstoel geregeld en we hebben samen een rustig plekje opgezocht en samen filmpjes via de tablet zitten kijken. Na twee uur werd ik opnieuw geprikt. In de middag kreeg ik al de uitslag, geen afwijkende waarden in mijn bloed. Weer een reden om blij te zijn, want mijn vader en oma had/heeft ouderdomssuiker. @Bloedprikken voor waarden lever en nieren. Deze test had ik tegelijkertijd met de suikertest. Gelet op het feit dat ik HELLP/PE heb gehad bij mijn vorige zwangerschap en dat mijn nieren en lever stopten met werken vond ik deze test erg spannend. Gelukkig is het een kwestie van bloedprikken. Ook hier kreeg ik in de middag al de uitslag. En ook hier geen afwijkende waarden gevonden. Je kunt je voorstellen dat ik gisteren op wolken liep, zo blij was ik. @Echo afgelopen maandag. Volgens de gynaecoloog is alles goed met de kleine meid. Mijn placenta was goed, ook het vruchtwater was goed. De kleine was beweeglijk en een goede hartslag. Lange benen, gemiddelde buik en een klein hoofd. Haar gewicht was 643 gram en voldeed daarmee aan het gemiddelde. Ik ga ervan uit dat als er iets niet goed is mijn arts dat zegt. Ondanks dat zat het kleine hoofd me niet lekker, ondanks dat de arts aangaf dat dit ook genetisch is bepaald. Ik koop mijn hoeden op de kinderafdeling. Ook al is de buikomvang belangrijker heb ik ergens gelezen. Ik weet alleen niet meer waarom dat zo is. Als er iets mis was dan had de arts me wel bedrust voorgeschreven en dat is niet zo. Wel wil ik zelf nog wat aanpassingen doen. Alleen nog maar ice cappuccino in het weekend, meer rust in de middag, minder cola en vooral niet meer te veel verschillende afspraken op een dag maken. Het heeft me twee uur gekost om mijn zorgen omtrent het hoofdje naast me neer te leggen. Rondleiding ZKH kraamsuites. Gisteren ook een rondleiding gehad op de kraamsuites van ons ziekenhuis. Ik vond het heel nuttig, want nu heb ik voorhand al informatie over wat standaard is in het ziekenhuis en wat niet. Het fijne vind ik dat manlief op de kamer mag blijven slapen en dat we niet uit elkaar worden gehaald. Het praatje wat er werd gehouden was heel algemeen en wat er specifiek voor mij wordt geregeld weet ik nog niet. Ik heb daar wel wensen over, maar die worden pas in april besproken. Stapje voor stapje. Vervolgafspraken. Gyn: 14-03-2016, 31-03-2016, 11-04-2016, 26-04-2016, 10-05-2016 en 23-05-2016. Allen voor echo's. VK ZKH: 21-04-2016 Praten over de bevalling. Ik ga eens kijken wat er met jullie is gebeurd de afgelopen week. Fijne dag en een dikke knuffel.
👶ZWANGER👶 12 juni🎈 Puppytje, 29 jaar, 2e kindje💓 15 juni🎈 PeAn, 33 jaar, 5e kindje💓 16 juni🎈 Prinsesje2014, ? jaar, 2e en 3e kindje💓💓 17 juni🎈 Fee86, 29 jaar, 2e kindje💓 Chanti1980, 35 jaar, 1e kindje💓 18 juni🎈 Rijn, 24 jaar, 1e kindje💓 Karin1983, 32 jaar, 2e kindje💓 MiniMe89 , 26 jaar , 1e Kindje 💓 vlindertje126, 24 jaar, 2e kindje💓 19 juni🎈 Disneymama, 26 jaar, 2e kindje💓 20 juni🎈 3muisjes, 32 jaar, 5e kindje💓 Adje, 39 jaar, 4e kindje💓 tbtje, 23 jaar, 2e kindje💓 Marisha, 35 jaar, 3e kindje💓 Marisje89, 27 jaar, 1e kindje💓 Brusje, ? jaar, 5e kindje💓 Boterbloempje, ? jaar, 1e kindje💓 21 juni🎈 lievemandie, 28 jaar, 1e kindje💓 awvd, 24 jaar, 2e kindje💓 Surprise, 37 jaar, 3e kindje💓 Mahna Mahna, 41 jaar, 2e kindje💓 22 juni🎈 Kleinemuis80, ? jaar, 2e kindje💓 23 juni🎈 Ellamalou, 31 jaar, 1e kindje💓 Mamavanmanoa, 34 jaar, 2e kindje💓 Florenthe, 40 jaar, 3e kindje💓 Fluss1984, 32 jaar, 1e kindje💓 24 juni🎈 a Flower, 25 jaar, 2e kindje💓 Wup79, 36 jaar, 2e kindje💓 Mamainspe2016, 22 jaar, 1e kindje💓 Fauna, 31 jaar, 2e kindje💓 25 juni🎈 Mariomama, 34 Jaar, 3e kindje💓 Goldsword, 27 jaar, 2e kindje💓 26 juni🎈 Sissi87, 28 jaar, 2e kindje💓 Bloemetje16, 26 jaar, 2e kindje💓 27 juni🎈 Viveluna, ? jaar, 1e kindje💓 Pinkshadow, ? jaar, 2e kindje 💓 28 juni🎈 Dalk, 34 jaar, 1e kindje💓 Diana285, 30 jaar, 1e kindje💓 Goblins, 39 jaar, 2e kindje 💓 1 juli🎈 Anne020, 36 jaar, 1e kindje 💓 In totaal 40 mama's 41 kindjes 👧16 meisjes 👦23 jongens 👦2 verrassingen 🌟🌟🌟Sterretjes🌟🌟🌟 🌟Whoppie🌟Luna3🌟Doetie🌟Lila 🌟Melanie2012🌟Saphira85🌟Oktober91 🌟Marlau🌟 🌟 🌟Loes 📅Afspraken & echo's👀 Maart 3 maart Ellamalou controle 4 maart Goldsword gyn 9.20 uur 8 maart Mariomama gyn 9 maart Wup79 controle 13 maart Lievemandie pretecho 3D 14 maart Mahna Mahna gyn 15.00 uur 21 maart Vlindertje pretecho 21 maart marisje89 controle 22 maart Tbtje gyn + echo 24 maart PeAn controle vk 24 maart Vlindertje groeiecho 29 maart Mariomama gyn 31 maart Mahna Mahna gyn 13.30 uur April 7 april Mahna pretecho 3D 18.00 uur 9 april PeAn pretecho 4D 11 april Tbtje pretecho 3D 11 april Mahna Mahna gyn 14.10 uur 12 april Goldsword hematoloog 16 april Mahna gyn + echo 19 april Mariomama gyn 21 april Mahna vk Zkh gesprek over bevalling Mei 10 mei Mahna gyn + echo 23 mei Mahna gyn + echo
Karin1983 hele lieve muurschildering. Groot gelijk dat je deze intact wilt houden. Fijn dat je nu een beslissing hebt kunnen nemen voor de manier waarop je wilt bevallen. Geeft rust. Ook ik mag de volgende afspraak nog een keer bloed laten prikken ivm resus negatief. Verwacht en geen afwijkingen uit en de vk ook niet. Gelukkig heb ik geen problemen met bloedprikken. Mahna fijn dat al je bloeduitslagen goed zijn! Moet je deze testen nog eens doen later in de zwangerschap? Wat fijn dat jullie kleine meid zo lekker groeit! Probeer je alsjeblieft niet te veel zorgen te maken over de grote van haar hoofd. Dat deze niet gemiddeld is dat hoeft ook niet persee. Een gemiddelde komt nu eenmaal tot stand door minimale en maximale. Zolang ze niet door de grens heen gaan van het minimale is er geen reden tot zorgen. Niemand is gelijk en jullie dametje zal waarschijnlijk prachtig lange benen krijgen......een model in wording dus met deze maten 😆 De punten die je aan wilt pakken zijn mijns inziens altijd goede punten om te verbeteren 😊 naast je kleintje doe je hiermee ook jezelf een groot plezier. Ook ik moet mezelf weer eens een schop onder de kont geven. Niet op gebied van drinken. Frisdrank heb ik al ern aantal jaren, nagenoeg volledig, afgezworen. Ik drink hoofdzakelijk water, koffie en thee. Het enige moment wanneer ik soms friadrank drink is op een feestje of als we uit eten gaan. Maar dat snoepen. ........😳😳😳😳😳😛 ohhhhh mennnn alles smaakt zo jammie 😊 Daar moet ik eventjes weer duidelijke afspraken met mezelf over maken. Dalk fijn dat het kamertje bijna zover is dat de meubels erin kunnen. Nog eventjes geduld 😃 Hier geraken steeds meer klussen af. We moeten er npg genoeg hoor maar eindelijk zien we dingen echt af zijn. Nog een paar weekjes en dan gaan we beginnen met alles van zolder plukken! Nu krijgen we ergens in dr maand maart, april of mei een nieuwe cvketel dus ik hoop ergens dat sit is nádat wij de babyspullen van zolder hebben gehaald want een groot gedeelte staat dus voor de cv opgeslagen. Hier gaan ze de parkeerplaatsen voor het huis aan het vernieuwen. Gister zijn de bomen al weggeghaald. Toen bleken ze al aangebeld te hebben ivm onze auto. Manlief is op de fiets naar het werk. Vandaag weer oo de fiets en nu zag ik ze vanmorgen aan het begin van de straat bij het blok voor ons alle stenen eruit halen. Ben alleen een tikje vergeten om manlief te vertellen over gister (hij was pas 22.00 uur thuis ivm vergadering) en dus staat ook nu de auto gewoon op de parkeerplaats. Maarja....geen brief of iets gehad dat ze deze week in onze straat bezig zouden gaan. Nu maar hopen dat ze morgen pas hier de stenen eruit gaan halen.....want ik krijg de auto niet verplaatst.....geen rijbewijs.......en ik heb geen sleutel want die heeft manlief aan zijn sleutelbos natuurlijk. Dussssssssss..............
Hoi..., @Chanti. Welkom bij deze lijst en gefeliciteerd met je zwangerschap. Net zoals ik krijg je een meisje. Heel erg leuk. Hoe gaat de zwangerschap tot nu toe? @Anne, Wat fijn om te lezen dat je een goede 20 weken echo had. Gefeliciteerd. @A Flower. Ga je nu zelf om de suikertest vragen? Of zie je daar zelf geen aanleiding toe? @Dalk. Heel mooi dat Jadegroen. Is momenteel is heel erg populair en er zijn in die kleur werkelijk prachtige accessoires te vinden. @Kleinemuis. Heel veel sterkte en succes bij de suikertest vandaag. Ik hoop op een goede uitslag voor je. Gefeliciteerd met je kleine neefje. Je vroeg naar hoe wij afspraken maken in mei-juni-juli. Zelf zal ik in mei gewoon nog afspraken maken, maar iedereen weet dat ik zwanger ben dus mocht ik afzeggen dan is dat geen probleem. Juni is onze verjaardagenmaand. Die zal waarschijnlijk een beetje aangepast worden, want ik durf dan niet meer ver van het ziekenhuis te zijn. Juli is en staat helemaal open in de agenda. Ik zie dan wel hoe het gaat en wat ik wel en niet afspreek. @Marisje. Ik denk inderdaad graag mee, maar mijn adviezen mogen altijd genegeerd worden. Het is maar advies waarbij ik over het hoofd had gezien dat je al twee kinderen hebt rondlopen. Maar erg slim dat je het pas tekent als de geboorte heeft plaatsgevonden. Ik ben zo blij dat ik nog niets geregeld had voor de geboorte van onze Lev, anders was ik nu mijn uren kwijt geweest en dat was financieel dan toch een domper geweest. @Lievemandie. Hard aan het werk geweest met de babykamer. Persoonlijk vind ik wit ook mooier als honinggeel en met honingkleurige accessoires is wit weer heel mooi. Is de muurschildering naar je wens? Hoe vond jij de negen maanden beurs? @Disneymama. Hoe is het nu met je man? Gaan ze nog iets aan zijn nierstenen doen? Ik wens hem van harte beterschap toe. Ik weet van mijn aangetrouwde neef dat die dingen heel erg pijn kunnen doen. Wat vervelend dat je niet langer als 5 minuten autorijden. Dat maakt het extra vervelend als er iets met je partner is. Jij bent in ieder geval goed geslaagd op de negen maanden beurs. @Karin. Wat vervelend dat je door valpartijen in de sneeuw zo'n last van je bekken hebt gehad. Ik hoop dat het nu weer wat beter met je gaat. En wat naar dat je aanvaringen met je zwager hebt gehad tijdens de vakantie. Of het nu de hormonen zijn of karakters die even botsen maakt dan niet zoveel uit. Het blijft vervelend. Wat fijn dat je babykamer eigenlijk al klaar is, al lees ik wel dat er ook bij jullie hard gewerkt wordt met de twee kamers die voorzien worden van een nieuwe vloer. Ik kan me voorstellen dat je na een horrorbevalling even niet weet wat je wilt. Ik hoop dat je de tijd goed hebt kunnen gebruiken en er samen met je arts uitkomt. Ik ben benieuwd naar je beslissing in deze. Als je het lichamelijk aankan zou ik de cursus wel volgen. Mooie muurschildering. Ik ben ook rhesus negatief en mag ook prikken in week 27/28. Ik hoop dat ze mijn bloedgroep heeft. @Suprise. Alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Doordat ik iets minder aanwezig ben veel te laat, maar het komt uit een goed hart. En dan lees ik je bericht dat het helemaal niet zo goed met je gaat. Ik schrik er echt van. Ik hoop van harte dat je de rust thuis mag houden, want het is natuurlijk niet fijn om de komende maanden in het ziekenhuis door te brengen. Die kleine van jou groeit wel hard. Komt dat door je zwangerschapsdiabetes? Hoe gaat het nu met je UWI? Goed dat je zo goed in de gaten gehouden wordt. Wat vervelend dat je plannen zo in het water vielen en dat jullie via een berichtje de mensen op de hoogte moeten brengen van het geslacht, maar jouw rust is belangrijker. Van harte gefeliciteerd met het feit dat je zwanger bent van een zoon. @Prinsesje. Bedankt voor de Wibratip. Ik ga zodra in de stad ben ook eens even kijken. Het is inderdaad zo dat ze die kleertjes zo kort aanhebben en daar kunnen ze nauwelijks van verslijten. Ik vind zelf de Zeeman geweldig voor babykleertjes. Erg leuk wat je allemaal hebt uitgekocht. En combineren is de sleutel als je het mij vraagt. Je kindjes hebben een prachtig gewicht. @Mariomama. Hoe was Feurteventura? @Wup. Zo knap dat je het niet wilt weten. Maakt namen zoeken inderdaad een stuk lastiger, want je hebt er twee nodig. Het gaat je vast wel lukken. Wij hebben ook alle spullen geturfd en genoteerd. Is inderdaad handig als ik die lijst afzet tegen de lijst van de kraamzorg. Zo zie je inderdaad handig wat je nog moet aanschaffen. Bij mij is dat niet zo heel veel meer. Een deken, co sleeper met lakens en hoeslakens, en een projector. Dat is het volgens mij nog alles wat moet worden aangeschaft. Veel plezier en succes bij het maken van je lijst. Net als jou blijf ik tegen de griep aanhangen, maar het zet niet echt door. Vooral mijn neus blijft dichtzitten. @Fee. Ik vind het heerlijk om te lezen dat je zo hebt genoten van het kijken naar je kindje. Lang leve de mensen die het vak moeten leren, daar kunnen wij mooi van profiteren. @Minime. Wat naar dat je kat is doodgereden en al helemaal de wijze waarop. Ik kan me voorstellen dat je daar heel verdrietig van werd. En wat jij voelt voelt het kindje ook, extra naar dus. Sterkte met het verlies van je kat. @Florenthe. Sooow, dat is inderdaad met recht spreken over een heftige tijd. Bloedverlies, je kindje in achterstand, volledige bedrust en de Placenta Praevia die ze over het hoofd hebben gezien. Heel naar vind ik dat voor je. Ik hoop dat de bedrust jou en de kleine goed gaat doen. Fijn dat ze je goed in de gaten houden. Een natuurlijke bevalling lijkt me inderdaad linke soep en dan is een KZ natuurlijk de enige oplossing. Heel veel sterkte. En zo vervelend dat je laatste zwangerschap zo moet verlopen. Hang in there. Ik lees net dat je in het ziekenhuis ligt. Ik hoop dat het nu beter met je gaat en natuurlijk ook alles goed is met de kleine. Wat fijn dat er een groeispurt heeft plaatsgevonden. @Pean. Lekker voordelig geshopt lees ik. Ik was te laat met het lezen van deze VIP-avond bij het KV. Ik hoop dat ze dit nog vaker zullen doen. Hoe was je suikeruitslag? Mooie buik heb jij. @Fauna. En ook jij had te maken met bloedverlies en een verkorte bmm. Teveel harde buiken en injecties. Wat doen die injecties? Neem aub wat meer rust. Harde buiken is niet goed voor de kleine. Ik vind dit zo naar en vervelend voor je. Ik hoop dat ze jou goed in de gaten houden. @Diana. Koorts komt vaker in combinatie met de ruggenprik voor. Maar van harte gefeliciteerd met de geboorte van je neefje Ruben. @Mamainspe. Jeetje wat naar dat je geen vaste gynaecoloog hebt nu. Ik heb zelf wel een vast gyn en vind dat heel fijn. Indien hij er niet is, dan vervangt een andere hele goede arts hem, maar dat is slechts 1 keer voorgekomen. Maar wie weet is die enge man gewoon slecht in foto's en blijkt hij geweldig te zijn. En volgens mij maakt het uiteindelijk niet uit wie er bij is als je gaat bevallen. Je hebt het dan te druk met andere dingen. @Ellamalou. Juist fijn zo'n kleine buik. Ik kan mijn schoenveters niet meer normaal strikken. Ik heb geen last van harde buiken. Harde buiken is een teken dat je het rustiger aan moet doen. Neem aub voldoende rust, maar dat doe je eigenlijk al. Ga echt even in overleg met je VK. Hoeveel wandel en fitness jij eigenlijk? @Vlindertje. Wat fijn om te lezen dat alles goed gaat met jou en de kleine. Geniet er maar lekker van. Tot zo snel als mogelijk weer. Dikke knuffel voor jullie allemaal.
Ha dames Vergeef me mijn afwezigheid. We hebben vorige week een heerlijke week gehad met super zonnig weer. Ook leuk om met de 'grote' kids te gaan vliegen, dat zal er nu even niet van komen. We hadden een fijn hotel gelijk aan het strand met prima zwembaden. Heerlijk gezwommen en wat boeken gelezen in de zon terwijl de kids zichzelf vermaakten. En goed uitgerust, hoefde niks te doen eten was er bij. Ik merk nu meteen weer dat ik vermoeider wordt nu ik weer boodschappen doe, fiets etc. Ik heb maar even wat zwangerschapsfotos laten maken, vind mezelf al behoorlijk dik. De terugreis viel helaas wat tegen, vertraging en een auto die niet startte zodat we erg laat in de nacht pas thuis waren. Verder hebben we de tas met jassen bij het hotel vergeten waardoor ik mijn fijne leren jasje wat ik als bijna enigste nog paste moet missen. Gelukkig worden ze nagestuurd. Nog vervelender was dat ik thuis kwam met wat ik dacht wat muggenbultjes, maar die werden na thuiskomst meer en erger een soort schijven die erge jeuk veroorzaakten waar ik niet van kon slapen. Muggenzalf, hydrocortison en dergelijke gad ik al geprobeerd dus gisteren naar de huisarts en we dachten aan zwangerschaps cholestase, uitslag die te maken heeft met lever en galzuren, de hele zwangerschap kan duren en ook gevaar voor de baby kan meebrengen zoals vroeggeboorte of sterfte tijdens bevalling. Ik maakte me natuurlijk erg zorgen. Gisteren bloed geprikt en gisterenmiddag gelukkig gehoord dat er niets gevonden is om me zorgen over te maken, ook overlegd met gyn. Dus maar gewoon blijven smeren, het wordt al minder. Ik moet met 27 weken ook voor de rhesus bloedprikken. Ik ga nu wat bijlezen, zal vast veel gemist hebben!
Florenthe, fauna, surprise en Karin (en wie ik nog vergeet) sterkte!! Ik hoop dat de beebjes nog even rustig blijven zitten en de klachten afnemen! Bekken en harde buiken: ik heb vooral last van harde buiken als ik fiets al is het maar eventjes op slakkentempo. En ook als ik zing: ik zing musicals in een koor en met Pasen weer wat optredens, maar denk dat ik dat niet red meer dan een uur staan en dan harde buiken van zingen. De kleine trapt wel lekker als ik zing, ze zal dat vast ook horen nu. Verder ben ik ook thuis maar toch gesjouw met boodschappen en wasmanden merk ik ook in mijn bekken. Ik heb wel te horen gekregen dat ik ben aangenomen voor een nieuwe baan. Per 1 mei maar ga voorstellen dan na verlof te doen. Leuk vooruitzicht!