16 t/m 30 juni 2016 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Adje, 10 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PeAn

PeAn Niet meer actief

Ellamalou je hebt als het goed is toch al je echo gehad? Alles goed?

Hier 3 positieve thuisbevallingen maar ik teken absoluut voor de laatste :D

Bij de eerste in 13 uur bevallen met enkel rugweeen. Dat vond ik wat minder prettig. 1 hele buikwee gehad die bevalling en vond het een verademing hoe goed ik dit kon wegpuffen tenopzichte van de rugweeen.
    20 min persen en ze was er.

Tweede bevalling begon met breken van de vliezen begin van de avond en toen 3 uur niks. Daarna begonnen de weeën en gelijk goed krachtig. Ontsluiting ging in het eerste begin bar langzaam. De vk was een uur geweest en gaf aan dat dit wel tot de volgende ochtend zou duren. Ik wist niet wat ik hoorde! Ja en de weeën moeten nog veel krachtiger worden......nog krachtiger dacht ik??!!! Nou ze was nog geen 20 min weg of ik schreeuwde dat ik persweeën had. Mijn ex heel rustig....dat kan niet, de vk heeft gezegd dat het tot morgenochtend duurt. Toen heb ik toch erg dringend tussen mijn tanden door gesist dat ie NU moest bellen.
    Gelukkig waren mijn zusjes er ook en 1 volgde toen de verpleegkundige opleiding. In de tijd dat de vk naar ons laagvloog heeft zij haar telefonische instructies opgevolgd. Ex had zijn handen in onderin bij mijn buik ter ondersteuning en hij voelde zo de kleine meid tussen zijn handen naar beneden glijden.
    In 6 min was de vk er en toen zij binnenstormde werd het hoofdje geboren en kon ze gelijk de navelstreng van het nekje draaien. Ze zei persen en gelijk erachter nee puffen en daar werd de rest letterlijk gelanseerd. Ze lag aan het voeteneinde.
    Heb dus ook een vette notitie staan sindsdien dat de bevalling ineens heel snel kan gaan bij mij en indien niet dringend noodzakelijk de vk mij niet mag verlaten zodra ik begin te bevallen.

Derde is echt een bevalling volgens het boekje. Binnen 5 uur met keurige opbouw van weeën. Prima weg te puffen en zeer gelijdelijke ontsluiting.
    Wel vrij lang geperst. Had eerst de verkeerde perste techniek maar daarna vlot geboren.

Wat dat aan gaat abosluut geen klagen rondom bevallen en zie er dan ook totaal niet tegenop. Kijk er nog net niet naar uit ;)

2. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Dochter 1: snel, weeën storm op buik en rug met 7 uur bevallen van eerste wee totdat ze er was.
    Zoon: 53 min vanaf eerste wee tot laatste pers en niet uitgescheurd .
    Dochter 2: 2,5 uur vanaf eerste wee tot laatste pers !

Overgen alle 3 weestormen gehad dacht dat ik gek werd

3. cheshire

cheshire Actief lid

13 okt 2015
    144
    2
    18
    Drenthe
    Wel even rekening mee houden dat dit niet gebaseerd is op statistieken maar op een curveberekening van iemand zonder medische achtergrond. ;)

4. DisneyMama

DisneyMama Bekend lid

7 nov 2013
    822
    439
    63
    Hoi dames!

Mijn eerste bevalling was een eitje, met 6 uurtjes was hij er. Wel een knip en vacuümpomp maar vond het zo meevallen! Dus zie er ook niet tegen op om dit nog een keer te doen..

Even een klaagzang, ik ben zo moe! Vanochtend heb ik een wasjes gedaan en boodschappen gehaald, en ik was gewoon op alsof ik keihard had gewerkt.. Echt niet fijn. Daarnaast heb ik heel erg last van mijn bekken / heupen. Sinds gisteren doen ze gewoon zeer, vooral met lopen en bukken.. Hoop echt dat het snel weggaat en geen bekkeninstabiliteit wordt..

Iedereen succes met de echo's!

5. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.279
    25.751
    113
    Ellamalou, hoe was je echo? Ik hoop dat alles goed is!

Gelukkig gaan de meeste bevallingen gewoon goed! Dat wens ik hier ook iedereen toe! Ik zie ook niet op tegen deze bevalling. Ruggenprik, en dan is tien minuten later mijn kindje geboren. Veel sneller kan haast niet ;)
    En nog wat dgn in het zkh bekijk ik ook maar positief. Uitgebreidere kraamzorg en echt uitrusten hihi
    Maar voor de dames die thuis gaan bevallen: lijkt me heerlijk! Wens ik jullie allemaal toe!

DisneyMama, die vermoeidheid is echt lastig hè! Hier komt ook weinig nuttigs uit mijn handen. Hier doe ik ook het hoognodige hoor, zoals idd boodschappen en wassen. Dan maar een keer niet stoffen en stofzuigen :D
    Hopen dat je geen bekkeninstabiliteit krijgt, dat lijkt me echt naar!

6. karin1983

karin1983 Actief lid

13 feb 2010
    335
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn al die positieve verhalen! veel leuker om te horen en te lezen!
    Ik had ook graag thuis bevallen, maar helaas.
    Ik heb nog eens zitten tellen, maar vanaf het begin dat de weeën regelmatig kwamen (zonder de lange en soms heftige voorweeën die al bijna 1 dag duurde meegerekend) tot aan de keizersnede, was is bij elkaar zo 38 uur :$ dat gun ik niemand!!
    ga morgen ff de gyn bellen. denk niet dat ze nu nog blij met me zijn als ik bel.

7. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    Ik heb mij gisteren ziek gemeld ivm wisselende suikers en toen dus bij mijn leidinggevende gemeld dat ik zwanger ben. Blijkbaar heeft ze mijn dossier er bij gepakt. Want bij mijn vorige zwangerschap ging ik met soort gelijke klachten aan het begin van de zwangerschap de ziektewet in. En toen dat beter werd kreeg ik bekkenpijn. Ben toen dus al heel vroeg in de ziekte wet gegaan. Nu ben ik dus ook al weer aangemeld bij t uwv. Hoop toch wel nog een poosje aan t werk te kunnen

8. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.279
    25.751
    113
    Oh wat balen! Ik hoop ook voor je dat het nu anders loopt!

9. Marlau

Marlau Fanatiek lid

2 jun 2015
    1.972
    1.191
    113
    Poeh een aantal horrorbevallingen zeg!

Ik ben bij mijn dochter ingeleid i.v.m. overtijd lopen. Eerst een ballonnetje en later aan het infuus. Helaas kreeg ik alleen maar rugweeen, maar na de ruggeprik was ze er binnen 3 uurtjes. Ik heb wel goede herinneringen aan mijn bevalling, maar ik zie er wel meer tegenop dan bij mijn vorige zwangerschap.

Wat balen Suprise. Hopelijk kan je het nog een tijdje uitzingen. Reageerden ze wel fijn op je werk?

10. cheshire

cheshire Actief lid

13 okt 2015
    144
    2
    18
    Drenthe
    Wel heel interessant, jullie bevallingsverhalen. :) Ik ben er (nog) niet bang voor. Heeft ook niet zoveel zin, moet toch gaan gebeuren niet waar. ;)
    Heel vreemd, ik ben een onwaarschijnlijke chocoladeliefhebber. Altijd geweest. En ik lust het niet meer. Anderhalve week geleden nam ik een stukje pure chocola en heb mijn vriend echt laten proeven of er niks mis mee was. Ik vond het echt niet lekker. En nog steeds niet. Heb er ook totaal geen behoefte aan. Maar ik vind het wel vreemd.

Ik heb trouwens 13 november intake en eerste echo, mochten jullie het willen aanpassen. En ik ben 32 trouwens.

11. cheshire

cheshire Actief lid

13 okt 2015
    144
    2
    18
    Drenthe
    ♡♡♡ ZWANGER ♡♡♡

16 juni��

17 juni��
    PeAn, 32 jaar, 5e kindje (5e zwangerschap maar 4e eigen kindje)
    Marlau, 30 jaar, 2de kindje
    Nicci, 33 jaar, 2e kindje

18 juni��
    Rijn, 24 jaar, 1e kindje (3e zwangerschap)
    Loes, 31 jaar, 2e kindje
    Karin1983, 32 jaar, 2e kindje
    EmC,

19 juni��
    Lays, 28 jaar, 1e kindje
    Surprise, 36 jaar, 3e kindje
    oktober91, 23 jaar, 2e kindje
    Melanie2014, 26 jaar, 2e kindje
    Vlindertje123, 23 jaar, 2e kindje
    Krimpie, 28 jaar, 1e kindje

20 juni��
    3muisjes, 32 jaar, 5e kindje (4e zwangerschap)
    Adje, 39 jaar, 4e kindje (3e zwangerschap)
    tbtje, 23 jaar, 2e kindje (3e zwangerschap)
    Marisha, 35 jaar, 3e kindje (3e zwangerschap)
    Mamainspe2016, 22 jaar, 1e kindje

21 juni��
    Disneymama, 26 jaar, 2e kindje (4e zwangerschap)

22 juni��
    Marisje89, 26 jaar, 1e kindje
    Fluss1984, 31 jaar, 1e kindje
    Cheshire, 32 jaar, 1e kindje
    Kleinemuis80, 2e kindje

23 juni��
    Thea23, 30 jaar, 4e kindje
    Ellamalou, 31 jaar, 1e kindje
    BeertjeS, 2e kindje (3e zwangerschap)
    MiniMe89, 26 jaar , 1e kindje
    Mamavanmanoa, 34 jaar, 2e kindje
    Rosa1234, 30 jaar, 1e kindje (1e zwangerschap)

24 juni��

25 juni��

26 juni��
    Florenthe, 40 jaar, 3e kindje
    Presa, 25 jaar, 1e kindje
    Loesje6, 29 jaar, 2e kindje

27 juni��
    a Flower, 24 jaar, 2e kindje

28 juni��
    Mahna Mahna, 41 jaar, 2e kindje
    Sieppie, 30 jaar,

29 juni��
    Goldsword, 26 jaar, 2e kindje

30 juni��
    Anne020, 35 jaar, 1e kindje (3e zwangerschap)

������Sterretjes������
    Whoppie
    Luna3
    Doetie

Afspraken & Echo's:

28 oktober Krimpie Intake + echo
    29 oktober Ellamalou eerste echo
    29 oktober Marisha echo
    30 oktober EmC echo
    2 november Thea23 Eerste Echo (11.30)
    3 november rijn intake + eerste echo vk
    3 november Surprise intake + echo
    3 november Marlau echo
    4 november 3muisjes intake + eerste echo vk
    5 november Kleinemuis echo
    5 november Loes221983 echo
    5 november Disneymama echo
    9 november mamainspe2016 gyn
    9 november Melanie2014 echo
    10 november Karin1983 intake + eerste echo vk
    10 november tbtje intake en echo gyn
    10 november Loes221983 intake vk
    10 november Florenthe Echo
    11 november Adje intake + echo gyn
    11 november Loesje 6 echo
    11 november Goldsword Intake + eerste echo(11.15)
    12 november MiniMe89 intake + eerste echo
    13 november Presa intake + eerste echo
    13 november Cheshire intake + eerste echo
    15 november Marisje89 2e echo (19.00uur)
    16 november Ellamalou 2e echo
    16 november PeAn echo (19.30 uur)
    17 november oktober91 1e echo gyn en intake
    19 november PeAn intake (13.30 uur)
    19 november Sieppie echo
    26 november Sieppie Intake
    2 december a Flower echo

12. cheshire

cheshire Actief lid

13 okt 2015
    144
    2
    18
    Drenthe
    Kan ik ook gewoon zelf effe doen natuurlijk. ;)

13. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Ik zie alle ballonnetjes en sterretjes niet meer

14. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zag ook een kloppend hartje! :) ik vind het toch nog onwerkelijk hoor. Ik zie hier bevallingsverhalen passeren en nog steeds kan ik me er niets bij voorstellen. Ik heb het vandaag verteld aan mn collega's omdat ik een week herfstvakantie heb en daarna niet meer mag werken. Ik vind het wel vroeg om het te vertellen maar ik kon ook niet weggaan zonder afscheid te nemen.

15. Marlau

Marlau Fanatiek lid

2 jun 2015
    1.972
    1.191
    113
    Jaa een kloppend hartje! Gefeliciteerd Ellamalou. Waarom mag je na de herfstvakantie niet meer werken? Wel fijn om afscheid te hebben genomen.

Hoe is het bij jou gegaan marisha?

16. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.279
    25.751
    113
    Wat fijn, Ellamalou!!! En idd nog niet denken aan die bevalling, eerst maar genieten van het zwanger zijn en een mooi kloppend hartje!

Waarom mag jij niet meer werken. Ik geloof dat je er al iets over geschreven hebt, maar weet het niet meer zo goed :)

17. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.279
    25.751
    113
    Ooh ja, ik zie nu de lijst pas goed! Marisha was ook aan de beurt vandaag.
    Ik ben benieuwd hoe het was!

18. Anne020

Anne020 Actief lid

28 jun 2014
    473
    91
    28
    Vrouw
    Amsterdam
    Goed nieuws Ellamalou!

Wat een leuke site dat spacefem.com :)

Hier nog weinig kwaaltjes. Alleen erg moe en ik moet vannacht de nachtdienst in 😴
    Ik wil nog niet denken aan bevallingsverhalen. Hahaha!

19. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL
    Omdat ik niet immuun ben voor cmv en ik met kleine kindjes werk. (2,5 a 3 jaar )

In Belgie worden mama's in spe beschermd tegen cmv gevaar als ze werken met kindjes. Vroeger waren er bij kleuterleidsters en kinderverzorgsters veel meer zwangerschappen die uitliepen op een miskraam. Er was ook een hoger percentage aan baby's met een afwijking (doof of gehoorgestoord )... handicaps etc... dan bij andere vrouwen en de oorzaak was cmv besmetting. En nu worden mama's en baby's beschermd door ze uit de risicosituatie te halen, indien mogelijk krijgen ze een andere functie. Zo niet mogen ze hun hele zwangerschap thuisblijven.

20. saphira85

saphira85 Lid

7 apr 2015
    91
    0
    6
    Ellamalou viel dat niet heel erg tegen dat je dan al zo vroeg thuis zit?

Ik wil ook nog niet denken aan de bevalling haha. Eerst maar eens genieten van de zwangerschap!

Deel Deze Pagina