begrijpelijk Ellamalou, maar inderdaad wel vroeg om al thuis te zitten. maar wel weer alle tijd om van je zwangerschap te genieten! zal geen verhalen meer neer zetten en zo ie zo, iedere bevalling is anders!! Hier vandaag een lekkere dag. niet zo vermoeid, maar ben vanmiddag toch een half uurtje op de bank ingedut. was wel ff lekker hoor. Wij gaan het weekend onze ouders inlichten, ben zoooooo benieuwd hoe ze reageren?! t-shirt zit in de was, kado's zijn ingepakt. ik ben er klaar voor!!
Ik vind het ook wel heel vroeg hoor. Maar liever zo dan mn kindje in gevaar brengen. Het zal wel snel wennen hoop ik het wachten zal nu wel nóg langer duren. @ karin: ik ben ook benieuwd!
Gelukkig weer een goede echo! Hier ga ik mijn bevalling er maar niet opzetten, wil er nog niet aan denken. Wat duurt wachten op een eerste echo toch lang telt uren ook
hier even geen bevallingsverhaal (vond de napijn van de knip erger dan de hele bevalling) Maar even leuke anekdote. Ik had namelijk tijdens de bevalling een strategie bedacht. Ik heb een analoge klok bij me genomen, en elke keer als ik een wee had, duwde ik met mijn ogen de wijzers vooruit, en zodra de wee begon eindigde die na een minuut. Dusss toen ik richting ziekenhuis ging, ging de klok mee. Daar aangekomen strategisch gepositioneerd. En tijdens de weeen kwamen er verschillende zusters binnen. Een daarvan ging voor mijn klok staan. Dus ik midden in de wee als een gek wapperen met mn hand om haar aan de kant te sturen. Snapte ze het verkeerd. Komt ze wat onzeker bij me. '' oh, je wilt je voorstellen? " en wil me de hand schudden. Haha het was een hele komische situatie.
@ Ellamanou, fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien! Balen zeg dat je zo vroeg moet stoppen met werken. Nu heb je wel heerlijk de tijd om te genieten van je zwangerschap! @ karin, spannend de ouders inlichten! Ik moet nog even wachten tot de pakjesavonden.
Hahaha wat een mooi verhaal! Je midden in een wee gaan zitten voorstellen... Die verpleegkundige had zeker nog nooit weeën gehad Goeie strategie trouwens, zo'n klok! Goed om je ergens op te kunnen focussen.
Duidelijk verhaal, Ellamalou. Wel balen dat je dan zo vroeg moet stoppen met werken. Is dat virus dan ook niet tegen te gaan door extra hygiene maatregelen te nemen ofzo? Vraag me meteen af waarom in NL deze maatregel niet bestaat. Is nogal wat om bij begin zwangerschap al in de ziektewet te gaan. Maar goed, alles in het belang van je kind!
Fijn Ellamalou dat je een goede echo hebt gehad! Wat een verschillen hier in België en Nederland qua benadering. Hier werkelijk nog nooit gehoord dat iemand die met kleine kinderen werkt om deze reden thuis komt te zitten. Mamavanmanoa wat een verhaal joh hahahaha. Ik denk dat mijn weeën accuut stilvallen van verbazing hahaha. En was er nu nog iemand die vandaag een echo had?? Oh dat geheugen!! Verschrikkelijk gewoon.
Oh, ik geloof dat ik hem nu beter snap. Als je immuun bent, kan je wel gewoon werken, denk ik. En zijn dan de meeste mensen wel immuun, maar zo niet, dan voorzorgsmaatregelen. En dat immuun zijn kan je waarschijnlijk vaststellen met bloedonderzoek ofzo? Sorry, ik blijf vragen Ben gewoon nieuwsgierig. Ik had er nog nooit van gehoord
Hoi meiden, Ik ben niet zo een actieve schrijver hier maar lees wel elke dag mee Vandaag echo gehad en we hebben het hartje gehoord (nogal klein om echt iets te zien)... Is toch altijd wel een opluchting he! Volgende echo pas weer over 5 weken met nekplooimeting etc maar ondertussen zijn we gerust gesteld en komen we die weken wel door Over bevallingsverhalen, ik ben bij de eerst ingeleid op 42 weken. Ik had de hele zwangerschap nog geen harde buiken gehad, geen ontsluiting etc maar bij de inleiding wou onze oudste zelfs na alle toeters en bellen niet naar buiten. Resultaat: keizersnede. Bij de tweede verliep de zwangerschap op dezelfde manier (geen harde buiken of ontsluiting) dus wet ik voor de keuze gesteld z'n heb ik zelf voor keizersnede gekozen. Ik ben steeds heel erg goed herstelt van deze operatie... Nu met de derde wordt het een verplichte keizersnede.
Mooi al het goeie nieuws met de echo's.. De laatste dag van deze week.. weekend en dan begint de week wanneer wij een echo hebben.. Maar pffffff wat heb ik het op het moment nu zwaar.. Ik droom en denk alleen maar.. Afgelopen nacht een goeie echo gehad Maar meestal als ik zulke dromen heb is het normaal altijd het tegenovergestelde.. Maar ja ik ben natuurlijk weer zo'n muts die daar aan denkt.. Kan ik dan niet ergens tussendoor even stiekem een echo maken?? Dan weet ik het alvast! Mijn man zegt dat het helemaal goed zit.. Hij ziet mijn buik groeien en mijn borsten ook.. Maar ja die doen ook pijn.. Bevallingsverhaal zal ik maar niet vertellen.. haha duurt te lang
Gefeliciteerd meiden met de goede echo's! Kleine muis, sterkte dit weekend met wachten! Ik leef met je mee! Ik probeer nog maar niet aan mijn echo te denken. Dat duurt nog zooooo lang. Dat is pas 11-11. Sinds gisteravond last van darmen en misselijk. Geen idee of dit nou bij zwangerschap hoort of dat ik een virusje te pakken heb. Rustig aan vandaag!
Hier gelukkig de echo al vroeg aanstaande maandag . Gelukkig veel afleiding dit weekend met de verjaardag van m'n zoo tje
Fijn weer goede echo's! Ik mag nog ruim 2 weken wachten tot de echo. Ergens vind ik het jammer maar ik vind het niet erg ofzo. Als ik kijk hoe vlot die afgelopen 2 weken zijn gegaan hihi. Begin gelukkig wel weer wat beter in mijn vel te zitten. Sinds gisteren weinig vervelend gevoel in mijn lijf gehad. Hoop heel erg dat dit zo mag blijven. Bij de laatste zwangerschap een week weeïg op de maag geweest en meer niet dus hoop er deze keer ook zo mee weg te komen hahaha. (.)(.) doen niet echt zeer ofzo maar voel ze soms wel. En verder ligt zodra het maar kan mijn kat op mijn buik hahahaha. Al een paar weken. Normaal is hij veel minder aanhankelijk. Vind het helemaal niet erg.....mag van mij zo blijven, heerlijk 💖 Pijn in mijn bil is er nog wel maar wel minder gelukkig. Wat voelde ik me bejaard zeg. Oh en mijn jongste mag afzwemmen voor haar C diploma!! Zo trots op mijn meisje! Ze heeft of de kop af 2 jaar zwemles gehad voor AB en C. 5 november 2013 kreeg ze haar eerste les en volgende week donderdag 5 november heeft ze haar laatste les.7 november mag ze afzwemmen. Na ruim 5 jaar zwembad zitten even een ruime 5 jaar niet en dan mogen we als het goed is weer een paar jaar 😅
Fijn dat jullie een goede echo hadden, Marisha en Vlindertje! Alle dames die nog moeten wachten: succes met de tijd doorkomen!
Hallo allemaal, Ik wilde eigenlijk eerst mijn eerste echo afwachten voordat ik echt wilde gaan meepraten, maar ik merk dat ik het moeilijk vind om me in te houden. Allereerst iedereen gefeliciteerd met de zwangerschap. De dames voor 22 oktober had ik al gefeliciteerd, maar zo te zien zijn er een hoop nieuwe dames bijgekomen. De dames die helaas hun droom in een nachtmerrie zagen veranderen wens ik veel sterkte toe. Inmiddels ben ik bij gelezen tot pagina 74, mijn geboortejaar en daarmee makkelijk voor mij te onthouden. Mijn eerste echo heb ik maandag 02 november 2015 om 15.05 uur in het ziekenhuis. Dit mag van mij op de lijst worden bijgezet. Mijzelf lukt het niet om dat te doen. Op de lijst staat ook dat dit mijn tweede kindje is. Dit moet ik toch even uitleggen. In feite is dit mijn derde zwangerschap. Mijn eerste eindigde helaas in een MA en dat was in 2013. In 2014 ben ik bevallen na een zwangerschap van ruim 35 weken. Helaas werd onze zoon stil geboren. Dit is dus mijn tweede kindje, maar ik ben dus geen moeder die een kindje heeft rondlopen. Omdat de laatste zwangerschap voor mij bijna fataal was ivm HELLP/PE, is iedereen om me heen bang. Ik natuurlijk ook, maar ik ben eerder bang dat het mis gaat met de kleine dan met mezelf. Deze zwangerschap is wat mij betreft al een wonder, want bij de bevalling liet de placenta niet los en daardoor moest ik een curettage ondergaan met als gevolg dat ik Asherman kreeg. Daardoor ben je nagenoeg onvruchtbaar. In juli heb ik een operatie ondergaan aan mijn baarmoeder en nu ben ik zwanger. Voor de derde keer in twee en half jaar. Ik ben heel blij, dankbaar, hoopvol en bang tegelijkertijd. Maandag dus mijn eerste echo en ik ben dan met moeite 6 weken en 1 dag zwanger. Mijn angst is dat het hartje (nog) niet klopt. Ik ben hier al voor gewaarschuwd. Maar ze doen dit voor het geval dat het hartje wel al klopt, want vanaf dat moment mag ik aan de medicijnen. Sowieso kom ik onder zeer strenge controle te staan van het ziekenhuis te staan. Een high risk pregnancy dus. Mocht deze zwangerschap niet goed gaan, dan is het bijna zeker dat ik weer een curettage moet ondergaan. Vruchtjes laten bij mij niet los. En dat geeft weer kans op Asherman en begint het circus weer van voor af aan. Een MK is niet leuk maar kan ik nog begrijpen. Als het niet goed is lost de natuur het op. Helaas werkt dat laatste bij mij niet goed. Ik voel me goed, gelukkig, maar ik kan dus geen zinnig woord zeggen of dat een weerspiegeling is van de zwangerschap. Daar ben ik te onzeker en te bang voor op het moment. Nog 3 nachtjes slapen. Fijn dat ik dit even mocht delen met jullie. Dat voelt al iets beter. Liefs
Mahna Mahna, Wat heb jij al veel meegemaakt. Vreselijk om je kindje te moeten verliezen. En dan ook nog een miskraam gehad... Ik kan me voorstellen dat het allemaal heel spannend is nu. Ik kan alleen maar voor je duimen dat je maandag een mooi kloppend hartje krijgt te zien en dat je over 7,5 mnd een prachtige, gezonde baby in je armen mag houden!
♡♡♡ ZWANGER ♡♡♡ 16 juni�� 17 juni�� PeAn, 32 jaar, 5e kindje (5e zwangerschap maar 4e eigen kindje) Marlau, 30 jaar, 2de kindje Nicci, 33 jaar, 2e kindje 18 juni�� Rijn, 24 jaar, 1e kindje (3e zwangerschap) Loes, 31 jaar, 2e kindje Karin1983, 32 jaar, 2e kindje EmC, 19 juni�� Lays, 28 jaar, 1e kindje Surprise, 36 jaar, 3e kindje oktober91, 23 jaar, 2e kindje Melanie2014, 26 jaar, 2e kindje Vlindertje123, 23 jaar, 2e kindje Krimpie, 28 jaar, 1e kindje 20 juni�� 3muisjes, 32 jaar, 5e kindje (4e zwangerschap) Adje, 39 jaar, 4e kindje (3e zwangerschap) tbtje, 23 jaar, 2e kindje (3e zwangerschap) Marisha, 35 jaar, 3e kindje (3e zwangerschap) Mamainspe2016, 22 jaar, 1e kindje 21 juni�� Disneymama, 26 jaar, 2e kindje (4e zwangerschap) 22 juni�� Marisje89, 26 jaar, 1e kindje Fluss1984, 31 jaar, 1e kindje Cheshire, 32 jaar, 1e kindje Kleinemuis80, 2e kindje 23 juni�� Thea23, 30 jaar, 4e kindje Ellamalou, 31 jaar, 1e kindje BeertjeS, 2e kindje (3e zwangerschap) MiniMe89, 26 jaar , 1e kindje Mamavanmanoa, 34 jaar, 2e kindje Rosa1234, 30 jaar, 1e kindje (1e zwangerschap) 24 juni�� 25 juni�� 26 juni�� Florenthe, 40 jaar, 3e kindje Presa, 25 jaar, 1e kindje Loesje6, 29 jaar, 2e kindje 27 juni�� a Flower, 24 jaar, 2e kindje 28 juni�� Mahna Mahna, 41 jaar, 2e kindje Sieppie, 30 jaar, 29 juni�� Goldsword, 26 jaar, 2e kindje 30 juni�� Anne020, 35 jaar, 1e kindje (3e zwangerschap) ������Sterretjes������ Whoppie Luna3 Doetie Afspraken & Echo's: 28 oktober Krimpie Intake + echo 29 oktober Ellamalou eerste echo 29 oktober Marisha echo 30 oktober EmC echo 2 november Thea23 Eerste Echo (11.30) 2 november Mahna Mahna eerste echo (15.05 uur) 3 november rijn intake + eerste echo vk 3 november Surprise intake + echo 3 november Marlau echo 4 november 3muisjes intake + eerste echo vk 5 november Kleinemuis echo 5 november Loes221983 echo 5 november Disneymama echo 9 november mamainspe2016 gyn 9 november Melanie2014 echo 10 november Karin1983 intake + eerste echo vk 10 november tbtje intake en echo gyn 10 november Loes221983 intake vk 10 november Florenthe Echo 11 november Adje intake + echo gyn 11 november Loesje 6 echo 11 november Goldsword Intake + eerste echo(11.15) 12 november MiniMe89 intake + eerste echo 13 november Presa intake + eerste echo 13 november Cheshire intake + eerste echo 15 november Marisje89 2e echo (19.00uur) 16 november Ellamalou 2e echo 16 november PeAn echo (19.30 uur) 17 november oktober91 1e echo gyn en intake 19 november PeAn intake (13.30 uur) 19 november Sieppie echo 26 november Sieppie Intake 2 december a Flower echo